• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest inwestor dla hotelu przy marinie w Gdyni

Patryk Szczerba
24 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Projekt nowych budynków przy marinie w Gdyni przygotowany przez Studio Kwadrat.
  • Projekt nowych budynków przy marinie w Gdyni przygotowany przez Studio Kwadrat.
  • Projekt nowych budynków przy marinie w Gdyni przygotowany przez Studio Kwadrat.
  • Projekt nowych budynków przy marinie w Gdyni przygotowany przez Studio Kwadrat.
  • Projekt nowych budynków przy marinie w Gdyni przygotowany przez Studio Kwadrat.
  • Projekt nowych budynków przy marinie w Gdyni przygotowany przez Studio Kwadrat.

Firma deweloperska Ghelamco ma być partnerem Polskiego Związku Żeglarskiego przy zabudowie terenów wokół mariny żeglarskiej w GdyniMapka. Umowa ma zostać podpisana w najbliższych tygodniach. Prace budowlane mogłyby się rozpocząć po przyszłorocznym sezonie żeglarskim, a skończyć jesienią 2025 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Kiedy powstaną nowe budynki przy gdyńskiej marinie?

Przypomnijmy: kilka lat temu ówczesny zarząd Polskiego Związku Żeglarskiego zaprezentował projekt nowego kompleksu przy gdyńskiej marinie przygotowany przez Studio Kwadrat. Miejsce miało wzbogacić się o hotel z 200 pokojami (10 tys. m kw.), a kluby żeglarskie zyskać nowe siedziby.

Inwestycje przy marinie w Gdyni: plany od lat



Pozostałą część planowano przeznaczyć na:
  • powierzchnię handlową i usługową (5,7 tys. m kw.),
  • biura (5 tys. m kw.),
  • centrum fitness (2 tys. m kw.).

W planach był podziemny garaż posiadający 240 miejsc postojowych oraz sale konferencyjno-szkoleniowe. Swoją bazę miały zachować działające tu kluby żeglarskie, dla których planowano przeznaczyć połowę kompleksu.

Nie było pieniędzy na inwestycję



Do koordynowania budowy powołano spółkę Nowa Marina Gdynia. Nie udało się jednak znaleźć 160 mln zł na inwestycję.

Po zmianie władz Polskiego Związku Żeglarskiego sprawa na jakiś czas została odłożona, ale w 2019 roku okazało się, że PZŻ znalazł inwestora, z którym rozpoczęto rozmowy.

Głównym elementem negocjacji była sprawa udziału klubów żeglarskich w inwestycji. Chodziło o zabezpieczenie ich działalności podczas budowy oraz po zakończeniu inwestycji.

Nowy inwestor i porozumienie z yacht klubami



W ostatnich dniach została podpisana umowa przedwstępna, która jest ostatnim krokiem przed podpisaniem formalnego porozumienia z deweloperem. Na jego mocy firma Ghelamco ma objąć większościowe udziały w spółce Nowa Marina. PZŻ wniesie do spółki ziemię.

Doszło także do porozumienia działających na miejscu klubów żeglarskich ze spółką Nowa Marina. Określono w nim sposób funkcjonowania klubów Yacht Klub Polski, Yacht Klub Gryf, Yacht Klub Stal w trakcie budowy oraz po zakończeniu inwestycji.

Za trzy miesiące Ghelamco przejmuje udziały w spółce



Na działalność żeglarską przeznaczono ok. 50 proc. terenu, objętego inwestycją.

- W ciągu trzech miesięcy zamierzamy podpisać faktyczną umowę, w której Ghelamco obejmie większościowe udziały w spółce. Umowa będzie obwarowana szeregiem zapisów związanych z podejmowaniem decyzji, bo chcemy zabezpieczyć działalność żeglarską. To, że będziemy mieli mniejszościowy pakiet udziałów, nie oznacza braku wpływu na działanie spółki. Inwestor podszedł do tego ze zrozumieniem - mówi Bogusław Witkowski, prezes zarządu spółki Nowa Marina Gdynia.
Wiadomo, że potrzebny jest projekt zamienny dla tej inwestycji. Część zewnętrzna przygotowana przez Studio Kwadrat nie zmieni się. W planach jest inny od wcześniej założonego rozkład pomieszczeń. Na razie nie wiadomo, w jaki sposób rozłożą się akcenty komercyjne.

Trzy lata na budowę - początek jesienią 2022 roku



Przewidywany harmonogram zakłada przeprowadzkę klubów do kontenerów jesienią 2022 roku. Prace budowlane mają potrwać trzy lata.

- Istotne jest dla nas to, by budowa wpłynęła jak najmniej na działalność klubów żeglarskich, stąd rozpoczęcie prac planujemy jesienią 2022 roku - kończy Bogusław Witkowski.
Ghelamco to belgijska firma deweloperska, działająca w Polsce od ok. 20 lat. W naszym kraju wybudowała kilkanaście dużych biurowców, obiekty handlowe i budynki mieszkalne, głównie w Warszawie.

Quiz Żeglarskie Trójmiasto Średni wynik 43%

Żeglarskie Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (191) ponad 10 zablokowanych

  • No Benalmadeny nie powtórzą, ale na prawdę potrzebny taki moloch?

    • 3 0

  • Pan Szczurek temat zwodował 15 lat temu, więc spokojnie zapiekanki będą tu jeszcze długo............

    • 3 1

  • (1)

    A kiedy ruszy w końcu budowa po Gemini?

    • 0 3

    • Już dawno ruszyła.

      Skąd ty jednak możesz wiedzieć jak Gdynię widziałeś tylko w poleceniach prezesa.

      • 1 1

  • Turyści przyjeżdżający do Gdyni na Skwer Kościuszki przypominają sobie czasy z PRL. Te widoki mają na żywo w niby reprezentacyjnym miejscu w mieście.

    • 1 3

  • Takie pytanko

    A co wnosi do spółki firma Ghelamco?
    Oprócz kredytu w banku pod zastaw nieruchomości i znalezienia wykonawcy robót budowlanych, bo to potrafi każdy mirbud.

    • 6 1

  • Tylko budki z frytkami. (1)

    Gdynia frytką stoi.

    • 1 3

    • i kebabem.

      • 0 0

  • To będzie koniec klubów żeglarskich. (1)

    Nie będzie gdzie remontować i zimować jachtów. Kluby nic nie dostaną, a za pomieszczenia dla swej działalności będą słono płacić. Zamiast żeglarstwa będziemy mieli tylko lokale pod krótkoterminowy najem.

    • 7 0

    • Tak

      to jest rozbój.

      • 1 0

  • Zatem dokonuje się ostateczne unicestwienie żeglarstwa amatorskiego i klubowego. Co znamienne dzieje się to rękoma włodarzy PZŻ i prezesów klubów. Nigdy w życiu operator hotelu nie pozwoli by w hangarach pod hotelem były szlifowane, naprawiane i klepane jachty. W momencie, gdy kluby przeniosą się do kontenerów zakończy się proces rugowania sportu i turystyki z basenu jachtowego. Zostaną apartamenty, motorówki dla lanserów i kółko wzajemnej adoracji UM+ PZŻ + władzunie spółki Nowa Marina. Już PZŻ skazał Opti CWM, klub szkolący mlodzież na wygnanie. Budynek zawinięty, a dzieciaki mogą się bujać. To samo bedzie z innymi, a wasze zapisy w umowach zostaną wykiwane tak samo jak zostali wykiwani mieszkańcy Gdyni z tarasem na Sea Tower, Budynkiem Banku Polskiego i szeregiem innych inwestycji. Tu się toczy walka o grube miliony i to od dawna. PZŻ sprzedało wielki parking norwegowi, a teraz płacz że nie ma miejsc do parkowania na marinie. Kasa niby miala byc na rozruch spółki Nowa Marina, a tak naprawdę juz nikt o niej nie pamięta. Temu wszystkiemu powinno przyjrzeć się CBA i sprawdzić dokument po dokumencie, bo raz sprzedanego terenu nigdy żeglarze już na oczy nie zobaczą.

    • 5 0

  • Toż to apartamenty a nie jachtkluby

    • 3 0

  • Kluby żeglarskie czy hotelarskie

    Tak rozbudowana hotelowa w tym miejscu przytłoczy dominantę jaka jest dawny Dom Żeglarza, oddzieli zupełnie aleje Jana Pawła od basenu żeglarskiego, a na jachty nie wystarczy już miejsca - staną się niepotrzebne, bo zastąpi je działalność hotelarska - żal!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane