- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (430 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (52 opinie)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (261 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (165 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (107 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Nowa Słowackiego: tunele, estakada i ograniczenie prędkości
Im bliżej do rozpoczęcia budowy Trasy Słowackiego tym więcej szczegółów poznajemy. W ciągu nowej drogi pojawią się estakady, tunele dla pieszych, ale także znaczne ograniczenia prędkości.
Budowę dolnego odcinka Trasy Słowackiego nadzoruje miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012. Realizacja drogi, przebiegającej od ul. Potokowej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Realizacja nowych jezdni, przecinających Wrzeszcz, ucieszy na pewno kierowców. Wreszcie będą mogli poruszać się po drodze płaskiej jak stół. - Stara ul. Słowackiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Kierowcy, którzy liczą, że dzięki Nowej Słowackiego będą mknąć przez Wrzeszcz niczym na autostradzie, przeżyją rozczarowanie. - Trasa Słowackiego nie będzie drogą ekspresową. Na dolnym odcinku wprowadzimy ograniczenie prędkości do 50 km/h - zapowiada Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.
Kolejne wątpliwości zmotoryzowanych budzi także przepustowość planowanej estakady nad al. Grunwaldzką. Kierowcy zastanawiają się, czy dwa pasy ruchu pozwolą płynnie przejechać autom, pokonującym to skrzyżowanie na wprost. Projektanci zapewniają, że starannie przebadali ruch pojazdów w tym miejscu. - Wynik badań dał nam odpowiedź, jak szeroka powinna być estakada. Dwa pasy ruchu zapewnią płynny przejazd nad al. Grunwaldzką w obu kierunkach. Jej rozszerzanie nie ma sensu - wyjaśnia Jan Kosiedowski, szef projektującego Trasę Słowackiego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Przy większości budynków mieszkalnych, położonych w sąsiedztwie nowego przebiegu Trasy Słowackiego, umieszczone zostaną ekrany akustyczne. - Bariery dźwiękochłonne na odcinku 2,2 km odgrodzą mieszkańców od uciążliwego hałasu. Wysokość ekranów sięgnie miejscami nawet 6 metrów - wyjaśnia Maciej Lorek, dyrektor wydziału środowiska w UM Gdańsk. Ekrany akustyczne pojawią się także na estakadzie nad al. Grunwaldzką. Projektantom zależało na ograniczeniu hałasu na węźle komunikacyjnym.
Zadowoleni mogą być rowerzyści. W ramach budowy Trasy Słowackiego GIKE 2012 zleciło budowę ok. 3,7 km ścieżki rowerowej.
Wraz z przebudową ul. Słowackiego rozbudowany zostanie zbiornik retencyjny w pobliżu Brętowskiej Bramy
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
W ramach inwestycji we Wrzeszczu budowlańcy skanalizują potok "Strzyża". Zostanie on schowany pod nowo wybudowaną drogą.
Optymistyczny wariant zakłada rozpoczęcie prac budowlanych w styczniu 2011 r. W takim wypadku dwupasmową ul. Nową Słowackiego przejedziemy przez Wrzeszcz do al. Rzeczypospolitej w grudniu 2013 r.
Miejsca
Opinie (282) ponad 20 zablokowanych
-
2010-03-19 14:37
51
tsa se zdowoć sprawe, ze 51 km/h po mieście, to niezło średnio, hej!
Aby się dobrze jechało, nie trzeba szybko, ale płynnie, bez przestojów, Z-zaków i nagłego hamowania.
70 km/h to można lecieć przez Sopoćkowo, koło Akademii Medycznej, albo odcinku Żak-Olivia, gdzie poprzeczny ruch pieszy jest bardzo mały i nie ma zbyt wiele skrzyżowań. Niektórzy nerwowi przedstawiciele handlu odzieżą sportową udowadniają, że można 140 i więcej - ja im nawet wierzę na słowo, ale oni i tak uparcie dalej udowadniają.- 2 1
-
2010-03-19 15:22
Wizjonerzy
Gdyby mieć taką wizję jak pan Adamowicz, to lepiej w ogóle nie budować dróg. W latach 50-tych, jeden z dysydentów komunistycznych stwierdził, że rozwój komunikacji drogowej w ogóle nam jest niepotrzebny bo wszyscy będziemy jeździć tylko autobusami i tramwajami. Transport prywatny jest nam nie potrzebny!!! Za 20-cia lat a może mniej, będziemy burzyć to co dzisiaj będziemy budować aby powiększyć przepustowość. Gratuluję wizjonerstwa.
- 1 0
-
2010-03-19 15:43
Nowa Słowackiego między innymi dlatego nie idzie ulicą Jana Pawła II, ponieważ ma stanowić dojazd do stadionu a dalej pod Motławą do Trasy Sucharskiego i jeszcze dalej do Południowej Obwodnicy Gdańska. Gdyby szła ulicą JPII to prowadziłaby do molo w Brzeźnie.
- 0 2
-
2010-03-19 15:57
Czy nie lepiej i taniej było by Słowackiego połączyć z Jana Pawła II?
- 0 1
-
2010-03-19 16:31
"Rozszerzanie nie ma sensu"
Tyle cytat.Panie Kosiedowski,budujemy na jutro czy na wczoraj.Zawsze musimy pokutować za grzechy niewidomych
- 1 0
-
2010-03-19 16:36
BZDURA 20010-2050 R
dziadostwo!--nawet nie zrobia tego na 2050 rok!
- 1 0
-
2010-03-19 16:37
A w tych przejściach,
będą handlowcy z kartonami i łóżkami ?
- 2 0
-
2010-03-19 16:57
Jeśli przejadę 50km/h to bedzie super
teraz średnia pewnie ok 5km/h
- 2 0
-
2010-03-19 17:40
smiechu warte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
a obiecywali to ze zrobia to na euro2012 teraz to Optymistyczny wariant zakłada rozpoczęcie prac budowlanych w styczniu 2011 r. W takim wypadku dwupasmową ul. Nową Słowackiego przejedziemy przez Wrzeszcz do al. Rzeczypospolitej w grudniu 2013 r.
zobaczymy za 3 lata i bedzie na 2020- 1 1
-
2010-03-19 17:59
hm ale zaraz ...
aaaa zresztą nawet brak mi słów. :/
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.