• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Słowackiego: tunele, estakada i ograniczenie prędkości

Maciej Naskręt
18 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
W miejscu splotu al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego powstanie dwupasmowa estakada. W miejscu splotu al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego powstanie dwupasmowa estakada.

Im bliżej do rozpoczęcia budowy Trasy Słowackiego tym więcej szczegółów poznajemy. W ciągu nowej drogi pojawią się estakady, tunele dla pieszych, ale także znaczne ograniczenia prędkości.



Po lewej stronie widoczna obecna ulica Słowackiego, która stanie się drogą o znaczeniu lokalnym. Po prawej stronie projektowana ulica Nowa Słowackiego. Widoczne rondo na skrzyżowaniu ulicy Zabytkowej i Partyzantów. Po lewej stronie widoczna obecna ulica Słowackiego, która stanie się drogą o znaczeniu lokalnym. Po prawej stronie projektowana ulica Nowa Słowackiego. Widoczne rondo na skrzyżowaniu ulicy Zabytkowej i Partyzantów.
Budowę dolnego odcinka Trasy Słowackiego nadzoruje miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012. Realizacja drogi, przebiegającej od ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska pochłonie 400 mln zł. Część pieniędzy zagwarantuje Unia Europejska.

Realizacja nowych jezdni, przecinających Wrzeszcz, ucieszy na pewno kierowców. Wreszcie będą mogli poruszać się po drodze płaskiej jak stół. - Stara ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska jest już mocno wyeksploatowana - komentują zmotoryzowani.

Kierowcy, którzy liczą, że dzięki Nowej Słowackiego będą mknąć przez Wrzeszcz niczym na autostradzie, przeżyją rozczarowanie. - Trasa Słowackiego nie będzie drogą ekspresową. Na dolnym odcinku wprowadzimy ograniczenie prędkości do 50 km/h - zapowiada Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.

Kolejne wątpliwości zmotoryzowanych budzi także przepustowość planowanej estakady nad al. Grunwaldzką. Kierowcy zastanawiają się, czy dwa pasy ruchu pozwolą płynnie przejechać autom, pokonującym to skrzyżowanie na wprost. Projektanci zapewniają, że starannie przebadali ruch pojazdów w tym miejscu. - Wynik badań dał nam odpowiedź, jak szeroka powinna być estakada. Dwa pasy ruchu zapewnią płynny przejazd nad al. Grunwaldzką w obu kierunkach. Jej rozszerzanie nie ma sensu - wyjaśnia Jan Kosiedowski, szef projektującego Trasę Słowackiego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego.

Co sądzisz o ograniczeniu prędkości do 50 km/h na Trasie Słowackiego?

Udogodnieniem dla pieszych, chcących przedostać się na drugą stronę Nowej Słowackiego, będą pierwsze we Wrzeszczu tunele pod jezdniami. Podziemne przejścia powstaną w pobliżu ul. Reymonta zobacz na mapie Gdańska, ul. Obywatelskiej zobacz na mapie Gdańska, a także ul. Kilińskiego zobacz na mapie Gdańska. Wciąż jednak nie jest znany ostateczny kształt tych obiektów inżynierskich .

Przy większości budynków mieszkalnych, położonych w sąsiedztwie nowego przebiegu Trasy Słowackiego, umieszczone zostaną ekrany akustyczne. - Bariery dźwiękochłonne na odcinku 2,2 km odgrodzą mieszkańców od uciążliwego hałasu. Wysokość ekranów sięgnie miejscami nawet 6 metrów - wyjaśnia Maciej Lorek, dyrektor wydziału środowiska w UM Gdańsk. Ekrany akustyczne pojawią się także na estakadzie nad al. Grunwaldzką. Projektantom zależało na ograniczeniu hałasu na węźle komunikacyjnym.

Zadowoleni mogą być rowerzyści. W ramach budowy Trasy Słowackiego GIKE 2012 zleciło budowę ok. 3,7 km ścieżki rowerowej.

Wraz z przebudową ul. Słowackiego rozbudowany zostanie zbiornik retencyjny w pobliżu Brętowskiej Bramy zobacz na mapie Gdańska. Dziś mieści on 45,5 tys. m sześc. wody, a po pogłębieniu i rozbudowie zwiększy objętość do 64,5 tys. m sześc. - Chcemy uniknąć sytuacji z 2001 r., kiedy doszło do ogromnych podtopień w wyniku opadów deszczu - mówi Maciej Lisicki.

W ramach inwestycji we Wrzeszczu budowlańcy skanalizują potok "Strzyża". Zostanie on schowany pod nowo wybudowaną drogą.

Optymistyczny wariant zakłada rozpoczęcie prac budowlanych w styczniu 2011 r. W takim wypadku dwupasmową ul. Nową Słowackiego przejedziemy przez Wrzeszcz do al. Rzeczypospolitej w grudniu 2013 r.

Miejsca

Opinie (282) ponad 20 zablokowanych

  • Polska - tak! Slowacja - nie! (2)

    Uwazam, ze nalezy zmienic nazwe ulicy! Co to za porzadki, zeby w Polsce byly nazwy promujace obce narody. No chyba, zeby POlska anektowala Slowacje - to co innego. Moze zmienic nazwe na Jana Pawla II? Wprawdzie jest juz taka ulica, to moze Karola Wojtyly!

    • 3 2

    • Jana Pawła II nie, bo to król obcego państwa

      Wojtyła tak, bo brzmi ze swojska.

      • 0 0

    • Przecież Słowację dawno wchłonęliśmy

      czas do szkoły głąbie

      • 0 0

  • Zaspa nigdy się nie zgodzi,

    aby wprowadzić w sypialnie ten ogromny ruch.
    Toż to najbardziej debilny projekt. Jak można koło ETC wprowadzić taki ruch i co dalej?

    • 2 1

  • Ekrany na 6 metrów to jakaś głupota

    szczególnie na estakadzie!!!!! Działa jakieś lobby ekraniarzy. Wmieście ekrany? puknijcie się głowę!!!!!

    • 2 1

  • Ograniczenie prędkości

    Znając mentalność polskich kierowców to przy ograniczeniu do 50 km/godz i tak będą jechać 80,a przy ograniczeniu do 70 km/godz. ponad 100.Znam to autopsji na górnym odcinku Słowackiego gdzie dopiero po ustawieniu fotoradarów i intensywnych kontroli drogówki utemperowano "rajdowców" z kartuz i okolic.

    • 1 1

  • żadnego skanalizowania Strzyży !

    żadnego skanalizowania Strzyży ! to przez kanalizowanie wylała ! przy kolejnych podtopieniach trzeba będzie zerwać cala nawierzchnie !

    • 3 0

  • Wiecie co mnie najbardziej drażni? To już chyba piąty artykuł o tym jak będzie wygladała trasa słowackiego jedyne co się w nich zmienia do data rozpoczęcia tej wirtualnej budowy....

    • 1 0

  • Zaspa się nie zgodzi? To ciekawe, bo to tak jakby już dawno po fazie zadawania pytań. Ja tylko się dziwie, że jeszcze nie wylewają na forum swoich frustracji mieszkańcy nowych bloków przy ulicy Hynka.

    • 0 0

  • jestem z zaspy i chyba każdy marzy o tym żeby w końcu można był się sprawnie wydostac z miasta i na odwrót .... jak ktoś zamierza prostestowac to niech sie na wieś wyprowadzi...

    • 0 0

  • co do fotaradarów (1)

    moga ustawić ograniczenie nawet do 90 km/h bo i tak znajda sie smialkowie np PH ktozy beda mknac ponad wszelkie ograniczenia bo musza target wyrobic! wiec czy 50 czy 90 fotoradar zarobi na siebie ale rozsadzniej bylo by ustawic 70km/h bo z doswiadczenia wiem ze flustracja kierowcow nie zna granic jezeli komus sie spieszy a przed nim ktos zamula. Reasumujac nie przemyslane znaczne ograniczenia predkosci na drogach "szybkich" tylko wspomoga biznes sprzedazy nagrobków więc drodzy koledzy odpowiedzialni za ograniczenia predkosci przemyslcie sprawe jeszcze raz co do tej 50tki Pozdrawiam!

    • 3 1

    • Czego ty oczekujesz od Lisickiego?

      Logicznego myślenia? Daruj sobie ...

      • 0 0

  • Ja jeżdżę przepisowo i mam silne nerwy. Jak się za mną ciśnieniują to im macham i się uśmiecham.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane