• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Słowackiego: tunele, estakada i ograniczenie prędkości

Maciej Naskręt
18 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
W miejscu splotu al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego powstanie dwupasmowa estakada. W miejscu splotu al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego powstanie dwupasmowa estakada.

Im bliżej do rozpoczęcia budowy Trasy Słowackiego tym więcej szczegółów poznajemy. W ciągu nowej drogi pojawią się estakady, tunele dla pieszych, ale także znaczne ograniczenia prędkości.



Po lewej stronie widoczna obecna ulica Słowackiego, która stanie się drogą o znaczeniu lokalnym. Po prawej stronie projektowana ulica Nowa Słowackiego. Widoczne rondo na skrzyżowaniu ulicy Zabytkowej i Partyzantów. Po lewej stronie widoczna obecna ulica Słowackiego, która stanie się drogą o znaczeniu lokalnym. Po prawej stronie projektowana ulica Nowa Słowackiego. Widoczne rondo na skrzyżowaniu ulicy Zabytkowej i Partyzantów.
Budowę dolnego odcinka Trasy Słowackiego nadzoruje miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012. Realizacja drogi, przebiegającej od ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska pochłonie 400 mln zł. Część pieniędzy zagwarantuje Unia Europejska.

Realizacja nowych jezdni, przecinających Wrzeszcz, ucieszy na pewno kierowców. Wreszcie będą mogli poruszać się po drodze płaskiej jak stół. - Stara ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska jest już mocno wyeksploatowana - komentują zmotoryzowani.

Kierowcy, którzy liczą, że dzięki Nowej Słowackiego będą mknąć przez Wrzeszcz niczym na autostradzie, przeżyją rozczarowanie. - Trasa Słowackiego nie będzie drogą ekspresową. Na dolnym odcinku wprowadzimy ograniczenie prędkości do 50 km/h - zapowiada Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.

Kolejne wątpliwości zmotoryzowanych budzi także przepustowość planowanej estakady nad al. Grunwaldzką. Kierowcy zastanawiają się, czy dwa pasy ruchu pozwolą płynnie przejechać autom, pokonującym to skrzyżowanie na wprost. Projektanci zapewniają, że starannie przebadali ruch pojazdów w tym miejscu. - Wynik badań dał nam odpowiedź, jak szeroka powinna być estakada. Dwa pasy ruchu zapewnią płynny przejazd nad al. Grunwaldzką w obu kierunkach. Jej rozszerzanie nie ma sensu - wyjaśnia Jan Kosiedowski, szef projektującego Trasę Słowackiego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego.

Co sądzisz o ograniczeniu prędkości do 50 km/h na Trasie Słowackiego?

Udogodnieniem dla pieszych, chcących przedostać się na drugą stronę Nowej Słowackiego, będą pierwsze we Wrzeszczu tunele pod jezdniami. Podziemne przejścia powstaną w pobliżu ul. Reymonta zobacz na mapie Gdańska, ul. Obywatelskiej zobacz na mapie Gdańska, a także ul. Kilińskiego zobacz na mapie Gdańska. Wciąż jednak nie jest znany ostateczny kształt tych obiektów inżynierskich .

Przy większości budynków mieszkalnych, położonych w sąsiedztwie nowego przebiegu Trasy Słowackiego, umieszczone zostaną ekrany akustyczne. - Bariery dźwiękochłonne na odcinku 2,2 km odgrodzą mieszkańców od uciążliwego hałasu. Wysokość ekranów sięgnie miejscami nawet 6 metrów - wyjaśnia Maciej Lorek, dyrektor wydziału środowiska w UM Gdańsk. Ekrany akustyczne pojawią się także na estakadzie nad al. Grunwaldzką. Projektantom zależało na ograniczeniu hałasu na węźle komunikacyjnym.

Zadowoleni mogą być rowerzyści. W ramach budowy Trasy Słowackiego GIKE 2012 zleciło budowę ok. 3,7 km ścieżki rowerowej.

Wraz z przebudową ul. Słowackiego rozbudowany zostanie zbiornik retencyjny w pobliżu Brętowskiej Bramy zobacz na mapie Gdańska. Dziś mieści on 45,5 tys. m sześc. wody, a po pogłębieniu i rozbudowie zwiększy objętość do 64,5 tys. m sześc. - Chcemy uniknąć sytuacji z 2001 r., kiedy doszło do ogromnych podtopień w wyniku opadów deszczu - mówi Maciej Lisicki.

W ramach inwestycji we Wrzeszczu budowlańcy skanalizują potok "Strzyża". Zostanie on schowany pod nowo wybudowaną drogą.

Optymistyczny wariant zakłada rozpoczęcie prac budowlanych w styczniu 2011 r. W takim wypadku dwupasmową ul. Nową Słowackiego przejedziemy przez Wrzeszcz do al. Rzeczypospolitej w grudniu 2013 r.

Miejsca

Opinie (282) ponad 20 zablokowanych

  • Skanalizować Strzyżę.

    Brawo, idioci.
    Cały świat idzie w stronę podkreślania naturalnych walorów i wyciągania takich rzeczy w samych centrach miast, a polscy partacze jak zwykle pół wieku za resztą.

    Proponuję wykopać nam nowe podziemne osiedla tak, by móc poprowadzić autostrady bez przeszkód po powierzchni ziemi, a ludzie sobie jakoś poradzą pod ziemią. W końcu Japończycy w nie takich warunkach potrafią przeżyć.

    • 6 1

  • droga politycznych naduzyc

    i obietnic zenada

    • 1 0

  • a za 5 lat znowu będzie za ciasno i trzeba będzie poszerzać...

    • 3 1

  • PRZEJŚCIE DLA PIESZYCH

    Pomiędzy przystankiem Al.Wojska Polskiego a Słowckiego jest potrzebne !!!żeby dostac się do Galerii musimy nadrabiac drogi wędrując do następnego przystanku tramwajowego.

    • 0 1

  • dwa pasy ruchu w obie stron? To żart? (1)

    Przecież takie rozwiązania planuje się na wiele lat. Może teraz taka przepustowość wystarczy, ale co będzie za 7-8 lat? Znowu będą zastanawiać się nad rozbudową? Znowu będzie szukanie pieniędzy? Słusznie ktoś napisał, że taka sama wtopa była w przypadku spacerowej. Czy tam obecnie nie ma korków? Są. Ręce opadają.

    • 4 1

    • za 7-8 lat skończy się moda na samochody, zacznie się moda na kryzys.

      • 1 1

  • 2 pasy

    zapewnia plynny ruch? a skrecajacy beda plynnie skrecac? MRZONKI. Budyn chce jak najmniejszym kosztem wybudowac trase tylko po co budowac kolejna waska 'sciezke'... Tunel podziemny przy Kilinskiego bedzie najniebezpieczniejszym miejscem. Do tego spojrzcie syf tunelu przy ETC, brud, ciemnosc, zwisajace nad glowa kable czy fragmenty lamp, powyrywane plytki. I czym tu sie chwalic? z czego cieszyc?

    • 4 1

  • Ja wiem, że nie wolno tylko i wyłącznie narzekać. Wiem, że trzeba pochwalić fakt, że w ogóle się do Słowaka zabierają.
    Ale jak ja mam k...a być pozytywnie nastawiony, skoro z każdą informacją i z każdą wizualizacją okazuje się, że pasów będzie mniej, że optymistyczny termin robót zbiegnie się idealnie z Euro, a prędkość na ESTAKADZIE, czyli miejscu gdzie nie powinno być pieszych, ograniczy się do 50km/h.
    Jak mam dawać kredyt zaufania obecnym władzom miasta, skoro uaktywniają się jedynie przed wyborami?
    Kończąc tę krótką razgaworę, stwierdzam że mieszkańcy Gdańska są robieni w ch...a w sposób godny gratulacji. I ja też jestem robiony w ch...a

    • 3 0

  • Przeszklone kładki zamiast przejśc podziemnych...

    Są ładniejsze, bardziej optymistyczne i ludzie chętniej po nich chodzą...Przejscia podziemne to relikt odchodzącej epoki, sa drogie w budowie i utrzymaniu i sprzyjajaa wytwarzaniu sie subkultury menelskiej i obrzydliwego graficiarstwa...

    • 5 0

  • No przestańcie wreszcie: 50km/h w zupełności wystarczy. Nie mówiąc już o tym że autobus i tak w terenie zabudowanym nie może szybciej, nawet jak jest ograniczenie do 70. I powiem więcej: lepiej się z tym pogodzić, bo w przyszłości wcale nie będzie większych dopuszczalnych prędkości, tylko mniejsze.

    • 0 2

  • Nie budowac autostrad w mieście ani wielkich parkingów... (1)

    Cały swiat od tego odchodzi, to jest rozwiazanie z lat 50-tych i 60-tych. W rozwinietym siwecie kompletnie przestarzale. Teraz miasta przywraca sie ludziom, buduje strefy bez samochodów i parkingów, sadzi drzewa, ustanawia deptaki i kreuje małą architekturę.
    Nowoczesne miasta jak Sydney, Kopenhaga, Melbourne, Nowy Jork, Londyn czy Sztokholm stawiaja na czysty i przyjazny transport publiczny, trasy rowerowe i piesze.
    Jak czytam tu komentarze niektorych, ze estakada powinna miec 4 pasy ruchu i predkosc autostradowa to slabo mi sie robi...I jeszcze postulat budowy nowych parkingów...
    Ludzie obudzcie sie, im wiecej bedziecie budowac pasów ruchu i parkingów tym wicej korków bedzie w miescie i tym bardzije beda one zanieczyszczone i nieprzyjazne dla ludzi. Inne wielkie swiatowe metropolie to juz dawno przerabialy - po co powtarzac ich bledy w Polsce?!

    • 6 1

    • Spoko, spoko, musimy przejść etap estakad, by za 40 lat wejść w fazę przywracania miast ludziom, jak na Zachodzie dzieje się obecnie

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane