- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (414 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (252 opinie)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (38 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Nowa Warszawska: koniec budowy zgodnie z planem
Przelot nad całą trasą tramwajową Nowa Warszawska, która jest już wybudowana.
Obecnie trwają już prace porządkowe. Wkrótce rozpoczną się odbiory i jazdy testowe, co potrwa ok. dwóch miesięcy. Potem jeszcze uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i pod koniec marca 2023 roku tramwaje zaczną wozić pasażerów po Nowej Warszawskiej.
Nowa Warszawska: jazdy testowe
Wiele wskazuje na to, że wykonawcom - firmom MTM i Rajbud - udało się dotrzymać tego terminu.
- Na budowie trasy Nowa Warszawska trwają prace porządkowe. Obecnie przygotowujemy się do rozpoczęcia procedur odbiorowych, które potrwają co najmniej dwa miesiące. W tym czasie przeprowadzone zostaną m.in. jazdy testowe - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Nowa Warszawska: uruchomienie pod koniec marca 2023
Budowa 2-kilometrowej linii tramwajowej, na której powstały też trzy przystanki oraz chodniki i ścieżka rowerowa kosztowała 60 mln zł.
To wszystko nie oznacza jednak, że regularne kursy tramwajów rozpoczną się już wkrótce.
- Po zakończeniu odbiorów konieczne będzie także uzyskanie tzw. pozwolenia na użytkowanie. Uruchomienie trasy tramwajowej planowane jest pod koniec I kwartału 2023 - dodaje Aneta Niezgoda.
Nowa Warszawska: jakie linie tramwajowe?
Według wstępnych szacunków pokonanie nowej trasy zajmie tramwajom ok. 5 minut.
Wciąż trwają prace nad siatką połączeń po uruchomieniu Nowej Warszawskiej. Z naszych ustaleń wynika, że na ten moment założenia są takie, by z pętli Ujeścisko kursowały co najmniej dwie linie przez Chełm i centrum, jedna do Wrzeszcza, druga na Zaspę. Prawdopodobnie będą to istniejąca linia 4 oraz nowa linia - 11.
Opinie (192) 8 zablokowanych
-
2022-11-30 20:29
Tramwajarze nie wiedzieli
jak pójdą tory. Jak mogli planować ruch tramwajów ?
- 8 2
-
2022-11-30 20:37
Stogi (2)
Miała być tez linia na Stogi, A tu już cisza na ten temat
- 25 3
-
2022-11-30 20:39
Przede wszystkim miała być linia na Stogi, fakt, że w tamte rejony jest dogodna przesiadka Okopowa - Śródmieście SKM, jednak bez przesiadki to zawsze jakieś udogodnienie :).
- 6 6
-
2022-11-30 22:45
Motorniczych brak
- 2 0
-
2022-11-30 20:49
Trambuspasy (4)
Kurcze, jak można było to tak zaprojektować, żeby nie zrobić trambuspasów? Aż się prosi, aby autobusy jeździły do Ujeściska torowiskiem omijając te wąskie ulice i mikro-rondo na Warszawskiej. Na pewno tramwaj odciąży linię 118 i częściowo 115, jednak bez Nowej Politechnicznej (projekt GPW), to tylko niestety wydmuszka. Jest szansa, że powstaną jakieś linie autobusowe tak, że z Ujeściska będzie dogodna przesiadka w stronę Wrzeszcza/Oliwy na Warneńskiej bez potrzeby jazdy dookoła przez Centrum lub zwiedzając Suchanino i tak przepełnionym 115.
- 100 12
-
2022-11-30 20:55
To fakt, spi....na etapie projektowania
Zostawić mogli jedną linię ewentualnie dla tych osób jadących jak obecnie, choć i to nie miałoby sensu, a całą resztę puścić trasą tramwajową.
No, ale nie każdy myśli- 9 1
-
2022-11-30 20:59
Wszystkie tramwaje i torowiska są do zaorania
O wiele lepiej sprawdziłyby się autobusy gdyby torowiska były dedykowanymi buspasami.
- 7 13
-
2022-11-30 21:50
115 powinien wrócić na stara trasę: Suchanino-Wrzeszcz. 115 to ma wycieczkę krajoznawcza jak jedzie już w górę Lostowickiej i dalej.
- 6 5
-
2022-11-30 23:54
Czego oczekujesz od władz Gdańska?
Ostatnie inwestycje to pasmo jakiś porażek. Sama "Nowa Warszawska" to pokazanie indolencji władz. To są przeciez tereny trwającej zabudowy mieszkalnej. Nie dość, że zbudowano tylko linię tramwajową, to z samej Warszawskiej i Jabłoniowej zrobiono prawie drogi osiedlowe. Zbudowano mały węzeł przesiadkowy, ale zanim ruszyły tramwaje, połowa miejsc juz jest tam zajęta, więc władze ochoczo wprowadzą tam opłaty i ludzie nie będa tam zostawiać pojazdów. Trudno zakazac ludziom zostawiać tam samochody na noc, bo może się przytrafić choroba, awaria samochodu czy chociażby nieplanowna wódeczka po pracy (chyba, że ktoś pomyśłi o rozwiązaniu, że płatny będzie tylko postój w nocy - bramki sprawdzające czas postoju i np: do godziny 24-tej brak opłat).
- 4 4
-
2022-11-30 20:53
przecież to nie jest podziemne metro
tylko 1 km torów. Tramwaj tam powinien jechać jeszcze w tym roku.
- 36 5
-
2022-11-30 20:55
Ale że co? Sukces jak za komuny.
Położyli 2 tory i to jest ta eksplozja z poprawieniu komunikacji???
A gdzie poszerzona ulica???
Aha, nie będzie potrzebna bo już za chwilkę będzie jak na Kubie, stare graty i mało kto z samochodem.- 26 11
-
2022-11-30 20:59
Bubel Gdańsk może możliwość
Bubel goni bubel nowa zajezdnia pętla jedni g to wizytówka Gdańska jak się robi kasę
- 9 16
-
2022-11-30 21:03
11 to stara linia , tylko zawieszona w czasie tej niby pandemii
- 18 1
-
2022-11-30 21:08
Linia nr13 (2)
Czyli 13 nie będzie ???
- 12 1
-
2022-12-02 00:28
bo byłaby pechowa...
- 1 0
-
2022-12-05 08:29
Będzie Linia 13 w marcu 2023 roku Nową Warszawską Tylko Jedzić dwukierunkowe czyli Pesa Jazz i Duwag N8C
- 0 0
-
2022-11-30 21:14
Dlaczego w środku trasy jest kolizja z tramwajem ? Po co ? Im głupiej tym lepiej ? (1)
- 17 6
-
2022-12-01 10:31
gdańsk to dziwne miasto gdzie drogi idące w tym samym kierunku się kolidują / przeplatają i urzędnicy twierdzą że nie da się inaczej
- 1 0
-
2022-11-30 21:17
Brawo za brak nowych dróg
Miasto dla mieszkańców. Nie dla samochodów
- 9 31
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.