• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: koniec budowy zgodnie z planem

Michał Brancewicz
30 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (192)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla

Przelot nad całą trasą tramwajową Nowa Warszawska, która jest już wybudowana.

Obecnie trwają już prace porządkowe. Wkrótce rozpoczną się odbiory i jazdy testowe, co potrwa ok. dwóch miesięcy. Potem jeszcze uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i pod koniec marca 2023 roku tramwaje zaczną wozić pasażerów po Nowej Warszawskiej.



Liczysz, że Nowa Warszawska polepszy twoją sytuację komunikacyjną?

Według zapisów w kontrakcie, 30 listopada 2022 roku miał być ostatnim dniem budowy Nowej Warszawskiej, czyli linii tramwajowej łączącej trasę w ciągu al. HavlaMapkapętlą UjeściskoMapka, która powstała w ramach al. Adamowicza.

Nowa Warszawska: jazdy testowe



Wiele wskazuje na to, że wykonawcom - firmom MTM i Rajbud - udało się dotrzymać tego terminu.

- Na budowie trasy Nowa Warszawska trwają prace porządkowe. Obecnie przygotowujemy się do rozpoczęcia procedur odbiorowych, które potrwają co najmniej dwa miesiące. W tym czasie przeprowadzone zostaną m.in. jazdy testowe - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
  • Wszystkie najważniejsze elementy Nowej Warszawskiej, jak oświetlenie, sieć trakcyjna, ścieżki rowerowe, chodnik i same torowisko, są już gotowe
  • Wszystkie najważniejsze elementy Nowej Warszawskiej, jak perony i wiaty oraz same torowisko, są już gotowe
  • Wszystkie najważniejsze elementy Nowej Warszawskiej, jak oświetlenie, sieć trakcyjna, ścieżki rowerowe, chodnik i same torowisko, są już gotowe
  • Wszystkie najważniejsze elementy Nowej Warszawskiej, jak oświetlenie, sieć trakcyjna, ścieżki rowerowe, chodnik i same torowisko, są już gotowe.
  • Miejsce połączenia Nowej Warszawskiej z pętlą Ujeścisko i trasą w ciągu al. Adamowicza.
  • Wszystkie najważniejsze elementy Nowej Warszawskiej, jak oświetlenie, sieć trakcyjna, ścieżki rowerowe, chodnik i same torowisko, są już gotowe.

Nowa Warszawska: uruchomienie pod koniec marca 2023



Budowa 2-kilometrowej linii tramwajowej, na której powstały też trzy przystanki oraz chodniki i ścieżka rowerowa kosztowała 60 mln zł.

To wszystko nie oznacza jednak, że regularne kursy tramwajów rozpoczną się już wkrótce.

- Po zakończeniu odbiorów konieczne będzie także uzyskanie tzw. pozwolenia na użytkowanie. Uruchomienie trasy tramwajowej planowane jest pod koniec I kwartału 2023 - dodaje Aneta Niezgoda.

Nowa Warszawska: jakie linie tramwajowe?



Według wstępnych szacunków pokonanie nowej trasy zajmie tramwajom ok. 5 minut.

Wciąż trwają prace nad siatką połączeń po uruchomieniu Nowej Warszawskiej. Z naszych ustaleń wynika, że na ten moment założenia są takie, by z pętli Ujeścisko kursowały co najmniej dwie linie przez Chełm i centrum, jedna do Wrzeszcza, druga na Zaspę. Prawdopodobnie będą to istniejąca linia 4 oraz nowa linia - 11.

  • Nowe, nietypowe skrzyżowanie linii tramwajowych łączy Havla a Nową Warszawską.
  • Pętla Ujeścisko - miejsce, gdzie spotkają się tramwaje jadące Nową Warszawską i al. Adamowicza.
  • Nowa Warszawska - widać z góry, że trasa jest gotowa na całej długości.
  • Nowa Warszawska w całej okazałości. Trasa jest już wybudowana.
  • Nowa Warszawska na wysokości przecięcia z ul. Piotrkowską.

Opinie (192) 8 zablokowanych

  • Gdyby nie protesty kilku osób z ul. BGW (2)

    na ukończeniu by też była właśnie trasa GPW z Moreny do Wrzeszcza

    • 14 7

    • Raczej gdyby nie plan wybudowania blokowiska na "Do Studzienki" - to dlatego nie ma tramwaju (1)

      Tramwaj miał iść prosto "Do Studzienki" - nie idzie bo ma tam być blokowisko, dlatego zniszczą BGW.

      • 0 0

      • przykro czytać takie manipulacje

        Z tego co wiem, a wiem z dobrych urzędowych źródeł, projekt wpięcia linii tramwajowej na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej z Do Studzienki jest całkowicie chybiony. To skrzyżowanie nie wydoli takiej ilości pojazdów. Ledwo daje radę z autami, a jak dojdą jeszcze tramwaje? Dlatego też jedyny sensowny projekt to ten z wpięciem linii w BGW. Amen

        • 0 0

  • Zgodnie z planem? Czyli co? Skończyli 2 lata temu?

    • 6 4

  • No i teraz miasto powinno zbudować linię tramwajową na Armii Krajowej (1)

    aby ruch tramwajów przez Chełm nie zablokował się oraz liczba pasażerów nie zatkała tej linii jako całości. Ruch tramwajów z Ujeściska jak i Łostowic powinien w części biec przez Aleję Armii Krajowej aby zluzować ruch i same tramwaje jadące przez Witosa.

    • 19 0

    • Trasa wzdłuż AK byłaby szybka i bezkolizyjna, a to kłóciłoby się z gdańską doktryną tworzenia infrastruktury tramwajowej w możliwie jak najmniej bezpośredni i bezkolizyjny sposób.

      • 17 0

  • Zrobili nowa grase a od przystanku do ulicy warszawskiej po blocie-buahaaa zenada!!!!dojazd do warszawskiej 53,55,57 itd tez po

    Blocie i dziorach

    • 3 7

  • (7)

    Nr 11 stanowi lukę w numeracji linii tramwajowych, po zawieszeniu tej linii w 2020 r. w czasie epidemii, a właściwie jej zlikwidowaniu. Zatem sensowne będzie wykorzystanie tego numeru dla oznaczenia nowej proponowanej linii, o której mowa w artykule. Również nr 1 jest niewykorzystany, więc przy projektowaniu kolejnej nowej linii warto ten numer wykorzystać.

    • 61 2

    • (2)

      miała być linia 13 i co znikła raptem ???

      • 6 2

      • (1)

        Po co rozbudowywać numerację, skoro można wykorzystać puste numery. Należy zachować ciągłość numeracji linii od 1.

        • 1 1

        • Autorowi raczej chodziło o planowaną linie nr 13, która miała połączyć Stogi z Południem.

          • 1 0

    • Numer (1)

      Numer nieistotny. Ja chciałbym aby chociaż jedna z planowany linii dojeżdżała do PKM Brętowo! No w końcu byłoby szynowe połączenia Tram/PKM do Wrzeszcza!!! Mam nadzieję, że któryś pomyśli i zaproponuje takie rozwiązanie...

      • 6 0

      • Witosa lub Łostowice do Brętowa

        Połączenie ciekawe, choć pytanie czy ze względu na czas przejazdy będzie używane.

        • 1 0

    • a ja nie rozumiem po co dodawać kolejną linię gdy... (1)

      Można wykorzystać linię numer 3, która nie potrzebnie kończy się na Witosa. Mogła by ona się właśnie kończyć na nowej warszawskiej. Wrzucenie kolejnej linii ograniczy tylko możliwości na dworcu, bo więcej tam się nie wciśnie, albo będzie linia na stogi, która jest średnio potrzebna, albo puszczą tą linię jak 7 czyli przez 3 maja. Stąd nie rozumiem, czemu na siłę pchamy się w kolejną linię zamiast wydłużyć obecną.
      Co do przeniesienia 4 z łostowic na nową warszawską to sądzę, że mimo, że stratni będą mieszkańcy łostowic, to autobusy i tak nie były z tą linią skorelowane, więc przeżyjemy.

      • 1 0

      • 3 Maja jeździ czwórka, nie siódemka

        • 0 0

  • Stogi

    Czyli standard - komunikacja ma być typu południe północ. A o komunikacji wschód zachód nikt nie myśli. Miała być linia na Przeróbkę. Tyle można na wiadomościach i mieście polegać.

    • 13 1

  • Brentowo - Stogi

    Na początku inwestycji pojawił się artykuł, że w planach jest stworzenie takiego połączenia. Teraz widzę cisza... tamta część Gdańska bardzo się rozbudowuje dużo firm , mieszkańców też nie mało.

    • 11 1

  • Zarąbiście, że nie wstawiliści linka do mapy. (1)

    Brawo.

    • 1 0

    • Jakiej mapy ?

      • 0 0

  • I to są firmy. Na przyszłość, przy przetargach, warto brać pod uwagę już wykonane inwestycje.

    • 2 3

  • Nikt nie zauważył problemu odcięcia dzielnic (4)

    Niestety nowa linia tramwajowa tnie dzielnice jak rzeka. Utracono dwa a nawet trzy połączenia drogowe. Na całej długości nie licząc początku i końca trasy jest tylko jedno miejsce w którym przekroczymy trasę samochodem i trzy w którym zrobią to piesi. Niestety całą trasę odgrodzono barierkami więc jest to swoisty mur który znów dzieli miasto.
    Oby tylko nikt nie zderzył się z tramwajem na przebudowanej(zwężonej) Piotrkowskiej gdzie umieszczono przystanki autobusowe bez zatok w zamian za likwidację pętli autobusowej, nie stworzono też lewoskrętu więc korki się pogłębią, a jak coś się wydarzy to objazd jest możliwy nadrabiając 5km lub 2km bo takie będą możliwości wyjazdu z wciąż rozbudowywanej dzielnicy. Około 5tys. nowych mieszkańców a wciąż nie tworzy się siatki ulic tylko ją wycina.

    • 27 3

    • (1)

      te połączenia drogowe o których wspominasz były obok siebie. zupełnie więc nic nie wnosiły.
      zauważ że na ukończeniu jest odcinek piotrkowskiej do lawendowych także gorzej niż było nie będzie.

      fakt że mogliby jakoś usprawnić skrzyżowanie piotrkowskiej z warszawską ale to inny temat.
      nie mający nic wspólnego z linią tramwajową.

      • 1 3

      • Mylisz się

        Niestety ale teren będzie podlegał ciągłemu zagęszczeniu zobacz na zdjęcia ile jest tam terenu pod zabudowę, już teraz przy Warszawskiej powstały bloki, zaraz powstaną po drugiej stronie i musisz jechać na około aby się do nich dostać bo droga przechodząca przez torowisko została przekształcona w chodnik dla pieszych. Po drugiej stronie Piotrkowskiej jest z kolei budowa osiedli jak przejdziesz się na spacer to zrozumiesz w czym tkwi problem długi pas torowiska odgrodzony i jedynie jeden wąski przesmyk został by cały ruch kumulował się w tym niewygodnym miejscu. Dodam że w naszym mieście nawet nie ma poprzecznego połączenia równoległego do nowego torowiska więc musisz pchać się Piotrkowską lub jechać na około wpierw w stronę Kowal ul Człuchowską lub Szadułek nowym przedłużeniem do ul.Lawendowe Wzgórze by dostać się do centrum. Mapy google niestety nie pokazują ile w tej chwili bloków wybudowali w okolicy a jest ich blisko 20 kolejne się budują będzie ponad 30 to jest duży problem.

        • 5 1

    • Zaraz będzie otwarte połączenie Piotrkowskiej z Lawendowym Wzgórzem więc o jakich 5 km mówisz?

      W którym niby miejscu byś chciał żeby można było przekraczać linię autem?

      • 1 0

    • 10/10 - rozwiązania kretyskie

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane