• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: raport z budowy linii tramwajowej

bra
5 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Skrzyżowanie Havla i Łódzkiej jest jednym wielkim placem budowy. W ostatnim czasie pojawiły się tam m.in. tory rozjazdowe widoczne po lewej stronie.
  • Miejsce, gdzie torowisko krzyżować się będzie z ul. Piotrkowską. Przygotowywane są tam warstwy konstrukcyjne pod tory tramwajowe.
  • Wytyczone koryto pod torowisko na odcinku, gdzie nowa linia tramwajowa połączy się z pętlą na Ujeścisku, która powstała w ramach al. Adamowicza.
  • Przygotowania pod położenie kolejnych metrów torowiska

Linia tramwajowa Nowa Warszawska ma być gotowa za rok. Nic zatem dziwnego, że postęp robót jest już widoczny w wielu miejscach, m.in. na skrzyżowaniu al. Havla z ul. ŁódzkąMapka, w miejscu przecięcia się trasy z ul. PiotrkowskąMapka oraz w pobliżu pętli na Ujeścisku. Pierwsze tramwaje pojadą nową linią na początku 2023 roku.



Jak często korzystasz z tramwajów?

Dwukilometrowe torowisko połączy istniejące linie tramwajowe na al. HavlaMapkaAdamowiczaMapka. Wzdłuż Nowej Warszawskiej powstanie też chodnik oraz droga rowerowa.

Niemal od początku budowy linii tramwajowej, która rozpoczęła się w lutym, jednym wielkim placem budowy jest skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką. Obecnie układana jest tam nowa nawierzchnia łącznika pomiędzy obiema ulicami.

Na wyłączonym z ruchu fragmencie Havla położone zostały już również rozjazdy, które będą umożliwiały tramwajom jadącym z Ujeściska skręcenie zarówno w stronę Chełmu i centrum Gdańska, jak i w kierunku pętli Łostowice-Świętokrzyska.

  • Układanie nowej nawierzchni łącznika pomiędzy al. Havla i ul. Łódzką.
  • Prace ziemne na odcinku między ul. Piotrkowską a pętlą Ujeścisko.
  • Prace ziemne na odcinku między ul. Piotrkowską a pętlą Ujeścisko.
Prace torowe koncentrują się na odcinku od ul. Łódzkiej do ul. Piotrkowskiej, gdzie przygotowywane są warstwy konstrukcyjne pod tory tramwajowe.

Na odcinku w pobliżu pętli Ujeścisko trwają prace ziemne i widać już koryto, w którym przebiegać będzie torowisko. Budowana jest również sieć podziemna.

Jednocześnie kontynuowane są prace związane z budową drogi rowerowej i chodników.

Wykonawcą wartych 59,8 mln zł robót jest konsorcjum firm MTM oraz Rajbud.

Zgodnie z zawartą umową prace mają trwać do 30 listopada 2022 r., a pierwsi pasażerowie skorzystają z nowej linii na początku 2023 r.
bra

Opinie (162) 2 zablokowane

  • Grzebia sie niesamowicie. Juz mogli skonczyc

    • 11 4

  • Gdzie niepolomicka sie pytam!!! (1)

    • 12 10

    • Jest przecież tylko smród ogromny bo każdy autem smrodzi tam

      • 5 3

  • Wygląda jak jeden wielki plac budowy na przedmieściach Call Bud (1)

    Przypominam, że to centrum największej tzw metropolii w tej części Polski. Dla wszystkich urzędników UMG jak twierdzą, że nie wiedzą jak wygląda miasto, proszę przestać brać łapówki i zacząć odpowiadać za wygląd miasta. Gdańsk wygląda jak miasto dzięki poprzednim pokoleniom; bardzo odległym naszym czasom.

    • 26 3

    • Ujescisko to centrum???

      • 3 0

  • Lewacka banda wiecznie się chwali a nie ma czym

    To ile obiecali a ile zrobili to około 1 procent czas odsunąć ich od władzy dość PO w Gdańsku

    • 26 12

  • Czy trawajw też będą musiały składać lusterka ???

    • 15 3

  • (2)

    Pozdrowienia z warszawskiej z przejścia do nikąd....

    • 23 4

    • (1)

      Gdzie niby?

      • 2 0

      • Na przeciw totolotka skrzyżowanie warszawska piotrkowska

        • 2 1

  • (1)

    Długo jeszcze będziemy jeździli Piotrkowską w takiej postaci jak teraz? Pierwsza warstwa asfaltu i wystające studzienki oblepione w koło lepikiem.

    • 25 3

    • Zaraz będą kłaść tory więc nie będziemy jechać tylko stać w jeszcze większym korku

      • 2 0

  • (1)

    A kierowczykom wciąż marzą się szerokie autostrady tnące tkankę miejską. A tu niestety nic z tych rzeczy bo tramwaj jest najważniejszy.

    • 12 18

    • Heh, "tkankę miejską"... LOL

      Skąd ty "urbanisto" znasz takie wyszukane pojęcia, LOL Pojęcia bladego o drogach nie masz, zwłaszcza autostradach.

      • 2 7

  • Piotrkowska

    Niech zrobią porządek przy Piotrkowskiej. Prace zrobione ( CO, kanaliza, burzówka ) a porządku nie ma. Chodniki niedokończone ( szlaka tam jest wysypana lub coś innego co ją przypomina), wysepki i krawężniki już rozwalone tak jest ciasno na jezdniach. Schody ( 3 szt. na długości 10mb) koło sklepów to wielka prowizorka, niedokończona i kikut od lampy tam wystaje a tam ciemno jest jak w d....... Brak podjazdu łagodnego dla wózków inwalidzkich i wózków dla dzieci. Brak oświetlenia chodnika od Warszawskiej w głąb Piotrkowskiej. Jakiś słup postawiony na środku chodnika ( monitoring?) . Syf na Havla i na przejściach do przystanków tramwajowych , że rozpacz bierze. Od 6 miesięcy wykopane dziury wzdłuż torów tramwajowych i nic tam się nie dzieje. tak się buduje.

    • 27 5

  • Brak wizji miasta (3)

    Dlaczego jak budowano Havla nie planowano juz wtedy zjazdu tramwaju i teraz nie trzeba by bylo przebudowywac skrzyzowania w sumie nowej ulicy.

    • 47 9

    • Gdyby teraz budowali z sensem ten węzeł, to by już była położona ostateczna warstwa asfaltu i tory tramwajowe. A tak to nie wiadomo kiedy ten b..... się skończy.

      • 12 2

    • I tak jest ze wszystkim ... prawo lewo-skręty dokładane lata potem (1)

      • 12 1

      • dokładanie prawo i lewo skrętów przedłuża drogę pieszym

        a piesi powinni być najważniejsi w dobrze zarządzanym mieście. Dodatkowe pasy do prawo i lewo skrętu tylko punktowo zmniejszają korki, w dłuższym okresie tylko utrwalają niezrównoważenie systemu komunikacji w mieście: przesuwają korki gdzie indziej. Bez sensu.

        • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane