• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: raport z budowy linii tramwajowej

bra
5 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Skrzyżowanie Havla i Łódzkiej jest jednym wielkim placem budowy. W ostatnim czasie pojawiły się tam m.in. tory rozjazdowe widoczne po lewej stronie.
  • Miejsce, gdzie torowisko krzyżować się będzie z ul. Piotrkowską. Przygotowywane są tam warstwy konstrukcyjne pod tory tramwajowe.
  • Wytyczone koryto pod torowisko na odcinku, gdzie nowa linia tramwajowa połączy się z pętlą na Ujeścisku, która powstała w ramach al. Adamowicza.
  • Przygotowania pod położenie kolejnych metrów torowiska

Linia tramwajowa Nowa Warszawska ma być gotowa za rok. Nic zatem dziwnego, że postęp robót jest już widoczny w wielu miejscach, m.in. na skrzyżowaniu al. Havla z ul. ŁódzkąMapka, w miejscu przecięcia się trasy z ul. PiotrkowskąMapka oraz w pobliżu pętli na Ujeścisku. Pierwsze tramwaje pojadą nową linią na początku 2023 roku.



Jak często korzystasz z tramwajów?

Dwukilometrowe torowisko połączy istniejące linie tramwajowe na al. HavlaMapkaAdamowiczaMapka. Wzdłuż Nowej Warszawskiej powstanie też chodnik oraz droga rowerowa.

Niemal od początku budowy linii tramwajowej, która rozpoczęła się w lutym, jednym wielkim placem budowy jest skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką. Obecnie układana jest tam nowa nawierzchnia łącznika pomiędzy obiema ulicami.

Na wyłączonym z ruchu fragmencie Havla położone zostały już również rozjazdy, które będą umożliwiały tramwajom jadącym z Ujeściska skręcenie zarówno w stronę Chełmu i centrum Gdańska, jak i w kierunku pętli Łostowice-Świętokrzyska.

  • Układanie nowej nawierzchni łącznika pomiędzy al. Havla i ul. Łódzką.
  • Prace ziemne na odcinku między ul. Piotrkowską a pętlą Ujeścisko.
  • Prace ziemne na odcinku między ul. Piotrkowską a pętlą Ujeścisko.
Prace torowe koncentrują się na odcinku od ul. Łódzkiej do ul. Piotrkowskiej, gdzie przygotowywane są warstwy konstrukcyjne pod tory tramwajowe.

Na odcinku w pobliżu pętli Ujeścisko trwają prace ziemne i widać już koryto, w którym przebiegać będzie torowisko. Budowana jest również sieć podziemna.

Jednocześnie kontynuowane są prace związane z budową drogi rowerowej i chodników.

Wykonawcą wartych 59,8 mln zł robót jest konsorcjum firm MTM oraz Rajbud.

Zgodnie z zawartą umową prace mają trwać do 30 listopada 2022 r., a pierwsi pasażerowie skorzystają z nowej linii na początku 2023 r.
bra

Opinie (162) 2 zablokowane

  • (5)

    Trochę wstyd, że taki tramwaj będzie do Oliwy jechał godzinę. A autem w 20 minut można dojechać.

    • 99 17

    • w godzinach szczytu tez? (2)

      • 6 4

      • W godzinach szczytu też. (1)

        W godzinach szczytu też będzie godzinę jechał. Nic szybciej.

        • 15 1

        • autem też? autem też!

          • 6 2

    • Wstyd to to marnowanie kasy na szkodliwy tramwaj !! (1)

      • 2 10

      • sam jesteś szkodliwy

        • 0 0

  • Szczerze nikt nie zwraca na to uwagi.

    Zmienijcie mentalosć ludzi.Wtedy uznam was za władze.

    • 0 1

  • A za pare lat ,kolejne rozgrzebywanie i przeróbki ,bo żeby od razu pas drogowy pociągnąć to nie ,rowerki ważniejsze ! (1)

    • 3 5

    • Rowery na odległość do 5 km są na pewno nie tylko szybsze, ale także tańsze i efektywniejsze ekonomicznie

      niż samochody prywatne. Elektryczne nawet na większe odległości okazują się lepsze niż samochody.

      • 3 1

  • Dlaczego Nowa Warszawska?

    Dawno dawno temu, gdy mówiono o budowie nowej arterii łączącej Havla z Jabłoniowa, zaczęto używać nazwy "Nowa Warszawska'. Potem sprawa budowy arterii została zamieciona, a nazwę przesunięto na budowaną linię tramwajową, jak gdyby od zawsze tak miało być. I tak się wciska ludziom kit, że Nowa Warszawska to właśnie linia tramwajowa. A mieszkańcy Ujeściska i wszyscy inni którzy korzystają z Warszawskiej w chwili obecnej przeklinają na czym świat stoi. Bo miało być tak ładnie, a będzie jak zwykle. Bo ten tramwaj nic nie załatwi; nikt, kto dojeżdża do pracy i ma od przystanku ponad dwa kilometry do zakładu nie będzie się tarabanił przez pół miasta tramwajem, żeby zasuwać potem jeszcze kawał na łapach, czy deszcz czy mróz czy inne cholerstwo...
    Teraz już się nie opowiada nawet o możliwych terminach budowy nowej ulicy, bo i po co: będzie "Nowa Warszawska" linia tramwajowa, przetnie się uroczyście wstęgę, a mieszkańcy? A korki? A kogo to obchodzi...

    • 7 2

  • Na południu Gdańska budują 123 bloki i ani

    jednej nowej drogi

    • 8 3

  • Mam wrażenie, głupia sprawa, że, gdyby tzw urzędnicy myśleli najpierw

    najpierw myśleli o tym, żeby zbudować odpowiednie drogi, a przy nich urbaniści planowali jak mają wyglądać ciągi budynków, nie mieli byśmy w Gdańsku takiej wiochy. W zasadzie wszystko co si3ę tu buduje, nawet przy tzw drogach miejskich, wygląda jak klocki stawiane gdzieć na wsiach. Wszystko razem przypomina chaos gdzieś w azjatyckich miastach trzeciej kategorii. Nie rozumiem: podoba nam się jakoś, prawie w 100%, to, co było budowane dawniej. W Gdańsku od 30 lat buduje się prosto i kiepsko. Wszędzie w Polsce (może oprócz Wwy), buduje się ładniej. Przecież tam na pewno też jest korupcja i kolesiostwo. Jakie muszą one być w grodzie nad Motławą?! Chyba większe niż gdzie indziej...

    • 3 3

  • Udziubdziana inwestycja

    Znowu udziubdziana inwestycja. Gdzie metro? Pewnie jeszcze zabiorą linię i do centrum będzie jeździć tylko 1. Już teraz 3 jest pomyłką bo kończy kurs na Chełmie.

    • 0 0

  • Tylko tramwaj a co z jezdnią ? (3)

    Jak można było wybudować samą linię tramwajową bez jezdni , a taka była okazja aby udrożnić ruch w tym rejonie , a tak nic się nie zmieni a może i większe korki będą bo trzeba będzie jeszcze na tramwaj uważać . żenada

    • 46 14

    • (1)

      Miejska polityka jest prosta: Komunikacja miejska > samochodów osobowych. Dlatego budowane są przejścia naziemne w samym centrum. Choć osobiście uważam, że tramwaje są gorszą alternatywą niż trolejbusy czy autobusy, które są elastyczne przy wytyczaniu nowych linii, czy buspasy z których mogą korzystać służby miejskie oraz państwowe, a w szczególności medyczne.

      • 2 0

      • po to są tramwaje, aby jechały wydzielonym dla nich pasem jezdni i nie stały w korkach

        • 0 0

    • Jezdnia tam już jest!

      • 1 1

  • Nowa Warszawska ?

    A czy po starej Warszawskiej jeździł tramwaj że te tory nazywacie Nową Warszawską ? Przecież tam powstaje tylko torowisko , chodnik i ścieżka rowerowa a Warszawska pozostaje stara zakorkowana

    • 5 1

  • nie ma nawet drogi rowerowej

    nie ma nawet przyzwoitych przystankow na tej ulicy w kilku miejscach, ta ulica jest miejscami bardzo waska i bardzo niebezpieczna, szczegolnie kiedy autobus wyprzedza rowerzyste a pozniej blokuje droge stajac na niby przystanku co na dobra sprawe wyglada gorzej niz PGR' owski modlitewnik we wsi warszawa

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane