• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: raport z budowy linii tramwajowej

bra
5 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Skrzyżowanie Havla i Łódzkiej jest jednym wielkim placem budowy. W ostatnim czasie pojawiły się tam m.in. tory rozjazdowe widoczne po lewej stronie.
  • Miejsce, gdzie torowisko krzyżować się będzie z ul. Piotrkowską. Przygotowywane są tam warstwy konstrukcyjne pod tory tramwajowe.
  • Wytyczone koryto pod torowisko na odcinku, gdzie nowa linia tramwajowa połączy się z pętlą na Ujeścisku, która powstała w ramach al. Adamowicza.
  • Przygotowania pod położenie kolejnych metrów torowiska

Linia tramwajowa Nowa Warszawska ma być gotowa za rok. Nic zatem dziwnego, że postęp robót jest już widoczny w wielu miejscach, m.in. na skrzyżowaniu al. Havla z ul. ŁódzkąMapka, w miejscu przecięcia się trasy z ul. PiotrkowskąMapka oraz w pobliżu pętli na Ujeścisku. Pierwsze tramwaje pojadą nową linią na początku 2023 roku.



Jak często korzystasz z tramwajów?

Dwukilometrowe torowisko połączy istniejące linie tramwajowe na al. HavlaMapkaAdamowiczaMapka. Wzdłuż Nowej Warszawskiej powstanie też chodnik oraz droga rowerowa.

Niemal od początku budowy linii tramwajowej, która rozpoczęła się w lutym, jednym wielkim placem budowy jest skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką. Obecnie układana jest tam nowa nawierzchnia łącznika pomiędzy obiema ulicami.

Na wyłączonym z ruchu fragmencie Havla położone zostały już również rozjazdy, które będą umożliwiały tramwajom jadącym z Ujeściska skręcenie zarówno w stronę Chełmu i centrum Gdańska, jak i w kierunku pętli Łostowice-Świętokrzyska.

  • Układanie nowej nawierzchni łącznika pomiędzy al. Havla i ul. Łódzką.
  • Prace ziemne na odcinku między ul. Piotrkowską a pętlą Ujeścisko.
  • Prace ziemne na odcinku między ul. Piotrkowską a pętlą Ujeścisko.
Prace torowe koncentrują się na odcinku od ul. Łódzkiej do ul. Piotrkowskiej, gdzie przygotowywane są warstwy konstrukcyjne pod tory tramwajowe.

Na odcinku w pobliżu pętli Ujeścisko trwają prace ziemne i widać już koryto, w którym przebiegać będzie torowisko. Budowana jest również sieć podziemna.

Jednocześnie kontynuowane są prace związane z budową drogi rowerowej i chodników.

Wykonawcą wartych 59,8 mln zł robót jest konsorcjum firm MTM oraz Rajbud.

Zgodnie z zawartą umową prace mają trwać do 30 listopada 2022 r., a pierwsi pasażerowie skorzystają z nowej linii na początku 2023 r.
bra

Opinie (162) 2 zablokowane

  • Gdyby (1)

    Tak szybko budowano drogi co bloki to byśmy mieli Ameryke w Polsce!

    • 14 3

    • wiele miast amerykańskich charakteryzuje się dużo gorszą jakością życia niż Gdańsk

      w wyniku głównie przewymiarowanej infrastruktury drogowej

      • 1 0

  • Miała być nowa Ulica Warszawska!!!!!!!! (4)

    Tramwaj ok choć najbardziej potrzebna dla Ujeściska jest nowa droga!!!!! a nie ulica z lat 60-tych jak tu była wioska!! Korki straszne , na początku obiecywali nową drogę i linie tramwajową co się stało z drogą ???

    • 31 5

    • Nie chcemy drogi!

      Nowoczesność to tylko komunikacja miejska i rowery. Więcej dróg spowoduje tylko zwiększenie ruchu samochodowego. To nie jest przyszłość miast. Proponuję podróże na zachód Europy

      • 3 11

    • jezdnia jest. wiecej nie potrzeba

      • 2 4

    • No właśnie (1)

      Po co tramwaj bez kolejnej ulicy? Tam i tak korki zostaną. Nie rozumiem tego

      • 5 4

      • jak zauważysz, że samochód to nie jest jedyny sposób poruszania się po mieście, to może zrozumiesz

        do 7 km rower jest szybszy

        • 1 1

  • dwukilometrowe to są korki przy jedynej drodze wyjazdowej z osiedla. Tragedia. (9)

    Od nowej pętli tramwajowej stoją po 20 minut w stronę Piotrkowskiej. Od Łódzkiej to samo . Na Cedrowej to samo . Kilometrowe korki w godzinach szczytu . Wymyślili .

    • 75 14

    • mam propozycję - użyj środka transportu innego niż twój własny samochód (8)

      ja od 13 lat nie jeżdżę do pracy samochodem i dobrze mi z tym, ale wiadomo - każdemu wg. potrzeb, jak mawiał klasyk.

      • 9 15

      • (2)

        Rowerem ani hulajnogą dzieci do przedszkola nie odwiozę. A do środka osiedla komunikacja miejska nie dojeżdża

        • 15 6

        • w dobrze zarządzanych miastach wiele dzieci jest dowożonych do przedszkoli rowerami cargo (1)

          lub na fotelikach umocowanych do ramy lub bagażnika roweru. Wiele dzieci bardzo szybko porusza się na tzw. rowerkach bieganych (bez pedałów) a dziecko 5-6 letnie swobodnie porusza się rowerkiem. Warunkiem jest odpowiednia infrastruktura - brak progów krawężnikowych na wielu skrzyżowaniach i odpowiedzialna jazda kierowców na skrzyżowaniach z drogami rowerowymi.

          • 2 2

          • w naszym miescie dobrze to jest polityka lgbt dobrze rozwinięta.

            • 0 1

      • co wspólnego ma twoja propozycja z paraliżem komunikacyjnym w porannych godzinach szczytu ? (3)

        na jednym wyjeździe z Ujeściska ? inny środek transportu omija korki ?

        • 12 2

        • głupi jest to bredzi

          • 9 1

        • No właśnie o to chodzi, że inny środek transportu omija korki (1)

          Samochód to nie jedyna opcja, zwłaszcza jak jedziesz sam. Rower zwykły, elektryczny, hulajnoga elektryczna, skuter, od biedy własne nogi i tramwaj. Gdyby ci co jadą sami przesiedli się na inny środek transportu, byłyby mniejsze korki dla tych co wożą dzieci.

          • 5 6

          • Przyjrzyjcie się ile jest samochodów na ulicach a w środku 1 pasażer? I dziwicie się skąd te korki. Jak macie pieniądze to jeździjcie taksówkami, a nie zatłaczajcie jeszcze bardziej te ulice. I dobrze wam tak, stójcie w tych korkach, bo zbyt ważni jesteście, by jeździć tramwajem.

            • 0 0

      • NIe Karl M, z kolegą Friedrichem ale raczej Jan Gehl i Jane Jacobs

        Marks przypuszczalnie nie umiał jeździć rowerem, a socjaldemokraci duńscy uważali, że celem władz powinno być stworzenie możliwości posiadania samochodu przez każdego mieszkańca (tak jak to proponował pewien Adolf). Całe szczęście Duńczycy mieli Jana Gehla, który otworzył oczy mieszkańcom i politykom na walory ruchu pieszego i rowerowego na ulicach uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów.

        • 0 1

  • Nowa Swietokrzyska? (1)

    Kiedy? Konkrety? Niedolomicka teraz to jest jeden wielki korek, a w Budowie 30 bloków

    • 14 1

    • Raczej nigdy.

      • 2 0

  • Nowa Wyzwolenia to trzeba tym na stołkach

    powtarzać jak mantrę

    • 1 0

  • Za mało I za późno (2)

    Doprowadzili do rozlania się miasta, chaotycznej zabudowy południa Gdańska, to teraz tramwaj krajoznawczy toczący się od świateł do świateł niewiele tu pomoże

    • 15 2

    • jaki krajoznawczych? (1)

      od jasienia ( lawenowych wzgórz ) będziesz w 15min w centrum...
      będzie szybciej niż przez piecki -migowo znacząco

      • 1 2

      • w 15 min to na Havla będziesz

        a w Sródmieściu to ze 40

        • 3 2

  • Tramwaj korkuje ruch!!,Nie kursują tramwaje od pętli Siedlce do Huciska.Dzien bez awari tego szrotu dzien stracony!! (1)

    • 2 3

    • samochodziarze tamują ruch. jak już

      • 2 1

  • Mieszkancy (1)

    Dla mieszkancow starego Ujesciska ta budowa to masakra !!! Objazdy organizowane bez sensu i planu . Sa zle oznakowane , niebezpieczne . Styl 3 swiata na wariackich papierach .

    • 6 1

    • to i tak jest nic w porównaniu z gotowym skrzyżowaniem płocka,wilanowska, łódzka, havla.... strasznie bezsensownie to zrobiono.

      • 0 1

  • Drogi w Gdyni

    Panie prezydencie,chciałem wyrazić zdziwienie jak można było doprowadzić przez lata swojego rządzenia do tak katastrofalnego stanu dróg.22 lata obserwuje pana rządy i przez cały okres nic pan dla poprawy dróg i ich rozbudowy nie zrobił.Za pana kadencji zniknęło kilka parków z centum na rzecz deweloperów.Robi pn to samo ze szkołami.Zamykane,burzone i oddane deweloperom.Gdynia jest martwa.Centrum stało się kolejna dzielnicą mieskaniową.Tym razem nie dla nas a dla najbogatszych.Nigdy na pana nie głosowałem i nie będę głosował.Prosze mieć krzyte honoru i nie startować w następnych wyborach.

    • 5 1

  • (4)

    "Na początku roku rozpoczęła się budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska na Ujeścisku. Wbrew pierwotnym założeniom sprzed lat inwestycja nie obejmuje zrealizowania wzdłuż torowiska dwujezdniowej ulicy."

    Także ludzie, pamiętajcie - władza ma was w rzyci, dalej będziecie stać w korkach, bo zawalidrogi z XIX wieku mają priorytet

    • 10 2

    • tramwaj stać w korkach nie bedzie (2)

      mam nadzieje ze dałem ci do myslenia

      • 1 6

      • (1)

        To wytłumacz geniuszu jakim cudem tramwaj tę samą trasę pokonuje w godzinach szczytu dłużej niż w pozostałych? Szczególnie na odcinku w centrum.

        • 1 1

        • twoja opinia dotyczy tylko korków "tramwajowych" na odcinku wiadukt Błędnik - Okopowa

          tam tramwaje jeżdżą z częstotliwością 2 minuty lub mniej, część z nich powinna zostać puszczona wzdłuż ulicy 3 Maja. Korki tramwajowe na wydzielonych torowiskach to pikuś w stosunku do korków na ulicach miejskich i pseudoautostradach poza miejskich typu obwodnica po wypadku lub kolizji z dowolnym innym samochodem.

          • 0 1

    • samochody prywatne wożące dzieci do szkół: to są dopiero zawalidrogi ulic miejskich

      dzieci powinny mieć możliwości bezpiecznego, samodzielnego docierania do szkół rowerami

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane