- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (305 opinii)
- 2 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (16 opinii)
- 3 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (111 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (293 opinie)
- 5 Trójmiejskie mola, których już nie ma (103 opinie)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (104 opinie)
Nowa Warszawska: takiego skrzyżowania nie ma w całym Gdańsku
Budowa trasy tramwajowej Nowa Warszawska przekroczyła półmetek. Postępy prac uwidoczniły nietypowe rozwiązanie torowe, jakie zostanie zastosowane na skrzyżowaniu z al. Havla. Nie jest ono jeszcze ukończone, ale w projekcie widać, że będzie wyjątkowe w skali całego Gdańska.
Rozwiązania na skrzyżowaniu Nowej Warszawskiej i Havla
- Jak widać w projekcie, torowisko na al. Havla zostanie rozbudowane do trzech torów.
- Przystanek od strony Chełmu zyska dodatkowy peron, skąd wsiadać będą pasażerowie skręcający w Nową Warszawską. Ten fragment to wypisz wymaluj rozwiązanie, jakie istnieje na wspomnianym skrzyżowaniu przy operze.
- Ciekawiej robi się dalej. Tramwaj jadący na wprost w kierunku pętli Łostowice-Świętokrzyska nie pojedzie po śladzie dzisiejszego toru, gdyż torowisko odbije delikatnie w prawą stronę. Po co?
- Po to, by zmieścić dodatkowy tor (tzw. sortujący) dla tramwajów jadących od Świętokrzyskiej i skręcających w Nową Warszawską. Dzięki temu tramwaj jadący na wprost nie będzie musiał się zatrzymywać i czekać, aż ten skręcający opuści skrzyżowanie.
Całe skrzyżowanie nie jest jeszcze gotowe, ale widać już niektóre elementy torowiska.
Pierwszy peron tramwajowy
Inwestycja przekroczyła niedawno półmetek, a za miesiąc minie rok od rozpoczęcia prac.
Dwukilometrowe torowisko, które połączy istniejące linie tramwajowe na al. Havla
Między ul. Łódzką a al. Havla pojawił się też pierwszy peron, przy którym zatrzymywać się będą tramwaje.
W ostatnim czasie zamontowano na trasie 47 słupów trakcyjnych, a na odcinku ul. Łódzkiej i Piotrkowskiej położono podkłady i szyny łącznie z podbiciem oraz ustawiono słupy oświetleniowe wzdłuż ścieżki rowerowej i chodnika.
Czytaj też: Ważne inwestycje dla mieszkańców Trójmiasta 2021/2022
Obecnie prace polegają na wykonaniu fundamentów pod maszty wysokie sygnalizacji świetlnej i kolejne słupy trakcyjne. Trwa również budowa dalszej części chodników i trasy rowerowej.
- Zgodnie z harmonogramem w najbliższych tygodniach prace koncentrować się będą na budowie peronu przy ul. Łódzkiej w kierunku ul. Piotrkowskiej, a także peronu na ul. Piotrkowskiej w kierunku ul. Łódzkiej - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W sumie na nowej linii powstaną trzy pary przystanków.
Do zakończenia budowy całej trasy i niezbędnej infrastruktury wzdłuż jej przebiegu pozostało robotniczym jeszcze nieco ponad 10 miesięcy. Zgodnie z kontraktem realizacja potrwa do 30 listopada 2022 r.
Wykonawcą wartych 59,8 mln zł robót jest konsorcjum firm MTM oraz Rajbud.
Pierwsi pasażerowie pojadą nową trasą na początku 2023 r.
Opinie (237) 6 zablokowanych
-
2022-01-22 08:53
Havla...
Ta ulica zmieści chyba nawet dżambodżeta. Ja fikam jakie to szerokie i przeskalowane.
- 2 2
-
2022-01-22 09:05
budowa
Trudno nazwać to budową , bo tempo prac jest tak ślamazarne ,że żółw by się obraził gdyby powiedzieć ,że to żółwie tempo.
- 6 1
-
2022-01-22 09:18
Miś na miarę naszych możliwości (1)
Rozbudowa Gdańska wygląda na reanimację umarlaka. Komunikacja miejska to porażka, 20-30 lat temu dało się po trójmieście poruszać. Gdzie są rozwiązania na miarę cywilizowanego kraju? Gdzie właściwe ustawienie świateł, parkingi? Zamiast zachęcać ludzi przez parkingi na obrzeżach i dojazd komunikacją miejską to nie, może jeszcze zabudujemy ulicę Długą centrum handlowym, może w Dworze Artusa zróbmy restaurację Złote Łuki? PKM ok, ale to nie nowy pomysł tylko rewitalizacją połączenia sprzed 100 lat. SKM? Dlaczego nie jeździ częściej w szczycie? Dlaczego nie ma jeszcze tramwaju wzdłuż Grunwaldzkiej od Żaka do hali Olivii? Najważniejsze to wsiąść w auto, dojechać po chodniku bo korki/dziury i stanąć pod samym Neptunem
- 3 2
-
2022-01-22 09:35
propozycja zwiększenia częstotliwości SKM OK
brak wzmianki o potrzebie poprawy komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów chcących docierać do jej przystanków. Reszta to propozycje nie skłaniające kierofczyków do zmian zachowań komunikacyjnych: budowa parkingów na obrzeżach to zachęta do wyprowadzania się z miasta i forma subsydiowania suburbanizacji.
- 1 0
-
2022-01-22 10:18
Miś
To jest pentla i skrzyżowanie na miarę naszych czasów (możliwości). Tom pentlom mówimy niedowiarkom nie...
- 2 0
-
2022-01-22 10:45
kołyska
a ja bym prosił wykonawców torów tramwajowych, by nie wyszedł im taki BUBEL jak na odcinku ul. Adamowicza od ul.Warszawskiej do ul. Kartuskiej , gdzie powierzchnia jezdni w miejscu przecięcia jezdni przez tory tramwajowe ma taką różnicę poziomów , że bardzo wpływa na zachwianie stabilności samochodu ( zwyczajnie się giba na boki -wstyd), zresztą podobnie jest problem na skrzyżowaniu na ul Świętokrzyskiej z linią tramwajową, która sie zwyczajnie zapada w stosunku do poziomu jezdni , nowe budowle i taki opłakany stan ( wstyd dla wykonawcy)
- 2 0
-
2022-01-22 10:53
Zakazać tych tramwajów
Buja się jeden z drugim za 5 złotych z jednego końca miasta na drugi. Piechotą albo domu siedzieć, epidemia jest
- 2 4
-
2022-01-22 11:39
Gdańsk powinien zmienic osobę odpowiedzialną za klepanie projektów
Co jeden pomysł to durniejszy! Jak nie mikro-rondka, to skrzyżowania z 4-ma ścieżkami rowerowymi (Kartuska z Adamowicza), to tory przecinające ulicę po kilka razy (Adamowicza). Komu to wszystko ma cokolwiek ułatwiać niby?!
- 3 0
-
2022-01-22 11:41
warszawska
w codziennym raporcie z dróg nie było dnia bez dzwona na obwodnicy ale chyba po oddaniu do użytku tego "cudu" wyprzedzi on wspomnianą obwodową .
- 1 0
-
2022-01-22 12:02
Jeszcze większe korki na Jabłoniowej
- 1 0
-
2022-01-22 12:04
Droga na starej warszawskiej jest tak wąska ze ciężarówki i autobusy po chodniku jadą
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.