• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: tramwaje pojadą 4 marca

Michał Brancewicz
18 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (608)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Na 2-kilometrowej trasie tramwaje będą mogły się poruszać z prędkością do 70 km na godzinę.
  • Trasą tramwajową Nowa Warszawska od 4 marca pojadą tramwaje linii 2, 4 i 11.
  • Trasą tramwajową Nowa Warszawska od 4 marca pojadą tramwaje linii 2, 4 i 11.
  • Trasą tramwajową Nowa Warszawska od 4 marca pojadą tramwaje linii 2, 4 i 11.
  • Trasą tramwajową Nowa Warszawska od 4 marca pojadą tramwaje linii 2, 4 i 11.

Trasa tramwajowa Nowa Warszawska, łącząca al. HavlaMapkapętlą UjeściskoMapka, zostanie uruchomiona w sobotę, 4 marca. Kursować po niej będą trzy linie: istniejące już 2 i 4 oraz wznowiona po latach linia 11. Czas przejazdu nową trasą wyniesie ok. 5-6 minut.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy bliskość tramwaju zwiększa atrakcyjność okolicy?

Budowa 2-kilometrowej trasy tramwajowej zakończyła się 30 listopada 2022 r. Roboty trwały w sumie rok i 8 miesięcy. Wykonawcą prac wartych prawie 60 mln zł było konsorcjum firm MTM i Rajbud.

Od jesieni trwały tu prace porządkowe, poprawki i jazdy testowe. Udało się już uzyskać pozwolenia na użytkowanie trasy. Pierwszy przejazd na tej trasie zaplanowano na sobotę, 4 marca.

5-6 minut na pokonanie 2 km trasy Nowa Warszawska



Wzdłuż trasy Nowa Warszawska powstały trzy nowe przystanki: jeden zaraz za skrzyżowaniem z al. Havla, drugi w miejscu przecięcia z ul. Piotrkowską i trzeci na wysokości ul. Częstochowskiej. Dodatkowy, trzeci peron powstał też na przystanku Przemyska w ciągu al. Havla.

Po testach wiadomo już, że pokonanie nowej trasy zajmuje tramwajom ok. 5-6 minut. Na niektórych odcinkach tramwaje będą mogły się rozpędzić do 70 km na godz.

Zmiany w liniach tramwajowych



Otwarcie Nowej Warszawskiej oznacza zmiany w kursowaniu linii tramwajowych w tej części Gdańska.

Linia nr 3, która dziś dojeżdża do pętli ChełmMapka, zostanie przedłużona do pętli Łostowice-ŚwiętokrzyskaMapka.

Linie 2 i 4, dziś kursujące do pętli Łostowice-Świętokrzyska, pojadą Nową Warszawską do pętli UjeściskoMapka.

Linia 11 (nowo utworzona) będzie kursować z pętli Ujeścisko przez Nową Warszawską, do Strzyży (tylko w dni powszednie i w godzinach szczytu).

Tramwaje trzech linii będą kursowały w szczycie po Nowej Warszawskiej co 4 min. Z kolei na odcinku miedzy ul. Przemyską a centrum Gdańska, linie tramwajowe będą kursowały w szczycie co 2 min.

Linie 6 i 7, kursujące do pętli Łostowice-Świętokrzyska pozostają bez zmian.

Zmiany w liniach autobusowych



Zlikwidowana zostanie linia autobusowa 118, jadąca przez Stary Chełm do centrum Gdańska. Pozostanie natomiast linia 108. Urzędnicy zapowiadają, że będą obserwować jej obłożenie i w razie potrzeby częstotliwość kursowania autobusów na niej zostanie podniesiona.

Autobusy linii 156 od strony szkoły metropolitalnej będą dojeżdżać tylko do węzła przesiadkowego "Ujeścisko", tj. nie będą już dalej jechać przez ul. Piotrkowską do pętli Siedlce.

Linia 175 - otwarcie tzw. Nowej Olchowej - pozwala na skierowanie autobusów od ul. Warszawskiej przez ul. Cedrową, Nową Olchową do Kartuskiej, pojadą tędy (zamiast ul. Łostowicką): Siedlce-Kartuska-Nowa Olchowa-brama zachodnia Cm. Łostowickiego- Cedrowa-Łódzka-Havla-i dalej stałą trasą do pętli Maćkowy.

Nowa Warszawska gotowa. Film z 30 listopada 2022 r.

18:41 21 STYCZNIA 23

Linia nr 2 do Ujeściska (14 opinii)

Ja wrzuce na forum publiczne takie zagadnienie. Skoro Linia nr 2 ma jezdzic po nowym torowisku do petli Ujescisko, to w ktorym miejscu ZTM ma zamiar zawracac te tramwaje w druga strone? Z tego co dzisiaj zaobserwowalem jadac tramwajem l 12 po petli Ujescisko nie ma tam torow, ktore moglby by wprowadzic tramwaj jadacy od nowego torowiska na petle. Chyba ze 2 bedzie jezdzic do przystanku Lawendowe Wzgorze, a nie Ujescisko. Pozdrawiam
Ja wrzuce na forum publiczne takie zagadnienie. Skoro Linia nr 2 ma jezdzic po nowym torowisku do petli Ujescisko, to w ktorym miejscu ZTM ma zamiar zawracac te tramwaje w druga strone? Z tego co dzisiaj zaobserwowalem jadac tramwajem l 12 po petli Ujescisko nie ma tam torow, ktore moglby by wprowadzic tramwaj jadacy od nowego torowiska na petle. Chyba ze 2 bedzie jezdzic do przystanku Lawendowe Wzgorze, a nie Ujescisko. Pozdrawiam Zobacz więcej

Opinie (608) ponad 10 zablokowanych

  • Pseudo fachowcy zostawić (4)

    118 -118-118 !!!!

    • 56 7

    • wydłużyć 118 na zakoniczyn

      • 2 2

    • (2)

      118 zmiana trasy 5 stycznia 2023 do Ujeściska a 4 marca likwidacji lini 118 Bez sensu

      • 0 2

      • Sens jest (1)

        Ale co? Mieli od razu zlikwidować 118, bo za dwa miesiace będzie tramwaj? I przez te dwa miesiące ludzie mieli chodzić na piechotę czy wziąć urlopy?

        • 0 1

        • Kupta se rowery.

          Jak nie chcecie chodzić.

          • 1 1

  • Xxx (2)

    Dwie linie do jelitkowa porażka, czemu żadna linia nie pojedzie z Ujeściska bezpośrednio na stogi ?

    • 63 4

    • Oto jest pytanie... (1)

      1.oliwa
      2.zaspa
      3.Brzeźno
      4.stogi
      Ideał. No niestety przesiadki, przesiadki, przesiadki
      6 jeździ za rzadko - studenci
      7tylko dni powszednie, ech

      • 1 2

      • jakie 2 linie? 2 i 4 to jedna linia, porzypominam ze rano w szczycie jedzie tylko linia 4

        • 3 0

  • Co 2 minuty ? Czyli reasumując wystarczy jeden opóźniony albo jedna awaria i pół Gdańskiej komunikacji będzie opóźniona o 10 (4)

    Pomijając fakt że żadne skrzyżowanie w Gdańsku i żadna sygnalizacja nie ma takiej przepustowości żeby co 2 minuty przejeżdżał tramwaj .
    Kto tam to analizuje ? Jakieś spece po zarządzaniu komunikacja

    • 60 5

    • Może jak tramwaje staną w korkach to w końcu w magistracie pójdą po rozum do głowy i stworzą priorytet dla tramwajów w sygnalizacji, tak by jechały szybciej niż samochody.

      • 11 0

    • Sunalek Donka tam jest expertem to co sie dziwisz

      • 3 5

    • Tak, analizuje (1)

      Skrzyżowania Węzeł Groedecka, Węzeł UE, Hucisko, Węzeł Piastowski mają cykle 120s i przepuszczają min 2 tramwaje na cykl (Węzeł Groedecka nawet 3, wliczając relację skrętną w 3 Maja, Hucisko przepuszcza 2 lub 3 zależnie od tego czy jest tramwaj zgłoszony z Huciska).

      A więc teoretyczna przepustowość to tramwaj co minutę. A będziemy jeździć co 2.

      • 4 4

      • Tylko wiesz że same tabelki nie wystarcza

        Są awarie dłuższą obsługa przystanku inwalidzi emeryci samochód zastawi torowisko i się robi korek na 10 wozów

        • 3 3

  • (6)

    Którym tramwajem dojadę ze świętokrzyskiej na Morenę?

    • 34 8

    • Żadnym bo b każdy musi zahaczyć o centrum

      • 5 1

    • Po co masz jechać tramwajem, masz linie 162 i 262 które jadą najkrótszą trasą. (1)

      • 9 8

      • dla okolic ul Budapesztańska- Mysliwska

        jednak 162 nie będzie szybszy, szczególnie biorac pod uwagę korki.
        Skoro niewykorzystany pozostaje np kierunek na Brętowo, powinna być "puszczona" jakakolwiek linia tramwajowa od ul. Havla (niekoniecznie od strony petli Święokrzyska) w kierunku na Migowo.

        • 11 3

    • Przestań spamować

      • 4 5

    • Gra

      Przesiadka na Przemyskiej,potem na pętli Ujescisko i tramwaj 12 zawiezie Cię na Morenę

      • 2 1

    • lolo

      tylko autobusami, albo przesiadka na dworcu.

      • 0 0

  • (1)

    118 miała zostać, jeszcze ZTM w grudniu obiecywał radzie dzielnicy Ujeścisko i robił przejazdy techniczne na człuchowskiej - są artykuły i zdjęcia na stronie g d a n s k p o l u d n i e . P l

    • 46 3

    • ale tam nie ma mozliwosci jeszcze przejazdu
      zgodnie z komunikatem

      Planowane jest też uruchomienie nowej linii autobusowej z Zakoniczyna przez ul. Człuchowską w kierunku węzła przesiadkowego Ujeścisko, jednak będzie to możliwe dopiero po przebudowie ul. Człuchowskiej (prawdopodobnie około 1 września). Zmiana ta zostanie opublikowana komunikatem odrębnym.

      • 1 0

  • 108 (2)

    jeden autobus 108 na godzine, przeciez to jest wykluczenie transportowe wszystkich mieszkancow starego chelmu !!
    Opamietajcie sie, koniecznie trzeba podniesc jego czestotliwosc.

    • 54 4

    • (1)

      przeczytaj cały komunikat, 108 bedzie czesciej

      • 2 1

      • Tak, jak sprawdzą potoki. Nie ma słowa, że od razu będzie więcej więc znając ZTM można przyjąć, że na start będzie co godzinę

        • 0 0

  • czyli na przymorze już sobie nie dojade z swietokrzyskiej? (14)

    no bomba. miało być lepiej,a będzie jak zawsze

    • 67 7

    • Ale w zamian dojedziesz bezpośrednio do Brzeźna (4)

      A Przymorze dojedzie bezpośrednio na Ujeścisko. Czyli dwie nowe relacje bezpośrednie kosztem jednej utraconej, nadal możliwej dzięki przesiadkom (bez żadnego czekania, bo linie z obu kierunków jeżdżą co 2-3 minuty).

      • 3 12

      • Powodzenia że wsiądziesz ddo tych linii na innym przystanku niż pętla początkowa (1)

        • 18 4

        • No fakt, w szczycie to nie da rady...

          Cóż niedlugo fala.. TO dopiero będą jaja, jak trzeba będzie przy każdej przesiadce się odbijać jeszxze.. Czy ktoś mógłby wyjaśnić jak się ma fala do przesiadek?

          • 4 3

      • A po co do Brzeźna?

        Przymorze z Zaspą i Żabianką ma ok 50 tys mieszkańców + hipermarkety. Powinno bezpośrednio być połączone z Południem (też około 50 tys w tej okolicy)

        • 2 2

      • Tylko, że obydwie linie 2 i 4 jechały na Przymorze.

        Logicznie było by aby jedna linie pozostawić na pętli Łostowicie-Świętokrzyska a druga dać na Ujeścisko. W ten sposób Przymorze zyska połącznie z Ujeściskiem a ci ze Świętkorzyskiej zachowają połączenie z Przymorzem.

        • 2 0

    • Nie, ale z warszawskiej dwoma (1)

      Układ linii będzie iście miszczowski

      • 5 2

      • Jak wsiądziesz, cha cha

        • 1 2

    • Świętokrzyska bez Przymorza? (1)

      Były 2 i 4 z pętli Łostowice Świętokrzyska na Przymorze, a teraz nie będzie żadnego bezpośredniego połączenia z tej pętli z Przymorzem, bo obie linie mają jechać na Ujeścisko? Bez sensu totalnie.

      • 22 2

      • Jedna linia bezpośrednia Przymorze-Południe Świętokrzyska

        Powinna zostać.
        To absolutnie osiowa linia bezpośrednia dla Gdańska obecnie, bo sięga aż od Łostowic do Jelitkowa, na krańce miasta

        • 3 1

    • geniusze tam pracują (2)

      • 7 2

      • (1)

        Zupełnie nie rozumiem zmiany pętli końcowej dla dwóch linii 2 i 4. Tymi tramwaje jechało mnóstwo młodzieży do szkół zlokalizowanych na Przymorzu i Zaspie. Teraz przystanek Przemyska to będzie armageddon. Pełne tramwaje plus sporą dokładka i opóźnienia gwarantowane. Skąd biorą się takie pomysły.

        • 8 4

        • nikt nie zmusza Ciebie do przesiadki na Przemyskiej, zjedz do Centrum i tam masz jeszcze linie 8

          • 2 3

    • Noo. Jak zwykle. (1)

      Taki mamy klimat. Przesiądziesz się na przemyskiej.
      Nie wiem czy przewidzieli ilu ludzi będzie tam się przesiadać...
      Zamieszanie jak zwykle. Nieprzemyślane to chyba

      • 6 3

      • No to na Reja

        Tam masz 2, 4, 8.

        • 0 0

  • A skąd wezmą tyle ludzi do obsługi taboru ? Jak już teraz jest problem bo dużo zwolnień a mało nowych (4)

    Czyli pewnie gdzieś utną żeby dodać

    • 19 4

    • Kierowcy autobusów brak ale na motorniczego obecnie biorą kazdego z ulicy (2)

      • 3 4

      • Tylko dziwne że tych nowych z ulicy nie widać

        Tylko ciągle ci sami

        • 0 3

      • Nie z ulicu tylko ze Ukrainy. Proszę nas nie obrażać.

        • 0 1

    • Zobacz ilu"fachowców"

      udaje,ze pracuje w ZTM.Udaje,bo co decyzja to jakis gniot.Pogonic tych "pociotków" do pracy W "terenie"

      • 4 2

  • (1)

    Myślałem że na przeróbkę dojadę. Niestety wyszło jak zawsze

    • 40 6

    • Linie bezpośrednie

      Powinny łączyć największe "cele podróży". Czyli np. uczniowie z Południa rano jadą do szkół, po południu wracają. Pracujący jadą do pracy w centrum, Wrzeszczu, Oliwie itp.
      No niestety, ale ile ludzi jedzie na Przeróbkę z Południa ? (nie umniejszając, że też chcieliby wygodnie)

      • 4 1

  • (5)

    Powinna powstać też linia łącząca Chełm ze stacją PKM na Brętowie (mogłaby jeździć do Brętowa PKM z Klinicznej lub Przeróbki, gdzie by zawracały tramwaje). Obecnie połączenie Chełmu z PKM-ką jest fatalne.

    • 53 4

    • (1)

      Mogłaby też i spokojnie dojeżdżać tylko do pętli Chełm.

      • 4 2

      • No mogłaby, przy okazji utrzymując jakkolwiek tę pętlę przy życiu.

        • 0 0

    • Linia łącząca Chełm z Brętowem PKM (2)

      Istnieje i ma numer 227.

      • 1 1

      • Fakt jest 227. W szczycie zatłoczony i mocno opóźniony

        • 2 1

      • Ach tak, autobus widmo, rozklad jazdy nie mający nic wspólnego z rzeczywistością.

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane