• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: tramwaje pojadą 4 marca

Michał Brancewicz
18 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (608)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Na 2-kilometrowej trasie tramwaje będą mogły się poruszać z prędkością do 70 km na godzinę.
  • Trasą tramwajową Nowa Warszawska od 4 marca pojadą tramwaje linii 2, 4 i 11.
  • Trasą tramwajową Nowa Warszawska od 4 marca pojadą tramwaje linii 2, 4 i 11.
  • Trasą tramwajową Nowa Warszawska od 4 marca pojadą tramwaje linii 2, 4 i 11.
  • Trasą tramwajową Nowa Warszawska od 4 marca pojadą tramwaje linii 2, 4 i 11.

Trasa tramwajowa Nowa Warszawska, łącząca al. HavlaMapkapętlą UjeściskoMapka, zostanie uruchomiona w sobotę, 4 marca. Kursować po niej będą trzy linie: istniejące już 2 i 4 oraz wznowiona po latach linia 11. Czas przejazdu nową trasą wyniesie ok. 5-6 minut.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy bliskość tramwaju zwiększa atrakcyjność okolicy?

Budowa 2-kilometrowej trasy tramwajowej zakończyła się 30 listopada 2022 r. Roboty trwały w sumie rok i 8 miesięcy. Wykonawcą prac wartych prawie 60 mln zł było konsorcjum firm MTM i Rajbud.

Od jesieni trwały tu prace porządkowe, poprawki i jazdy testowe. Udało się już uzyskać pozwolenia na użytkowanie trasy. Pierwszy przejazd na tej trasie zaplanowano na sobotę, 4 marca.

5-6 minut na pokonanie 2 km trasy Nowa Warszawska



Wzdłuż trasy Nowa Warszawska powstały trzy nowe przystanki: jeden zaraz za skrzyżowaniem z al. Havla, drugi w miejscu przecięcia z ul. Piotrkowską i trzeci na wysokości ul. Częstochowskiej. Dodatkowy, trzeci peron powstał też na przystanku Przemyska w ciągu al. Havla.

Po testach wiadomo już, że pokonanie nowej trasy zajmuje tramwajom ok. 5-6 minut. Na niektórych odcinkach tramwaje będą mogły się rozpędzić do 70 km na godz.

Zmiany w liniach tramwajowych



Otwarcie Nowej Warszawskiej oznacza zmiany w kursowaniu linii tramwajowych w tej części Gdańska.

Linia nr 3, która dziś dojeżdża do pętli ChełmMapka, zostanie przedłużona do pętli Łostowice-ŚwiętokrzyskaMapka.

Linie 2 i 4, dziś kursujące do pętli Łostowice-Świętokrzyska, pojadą Nową Warszawską do pętli UjeściskoMapka.

Linia 11 (nowo utworzona) będzie kursować z pętli Ujeścisko przez Nową Warszawską, do Strzyży (tylko w dni powszednie i w godzinach szczytu).

Tramwaje trzech linii będą kursowały w szczycie po Nowej Warszawskiej co 4 min. Z kolei na odcinku miedzy ul. Przemyską a centrum Gdańska, linie tramwajowe będą kursowały w szczycie co 2 min.

Linie 6 i 7, kursujące do pętli Łostowice-Świętokrzyska pozostają bez zmian.

Zmiany w liniach autobusowych



Zlikwidowana zostanie linia autobusowa 118, jadąca przez Stary Chełm do centrum Gdańska. Pozostanie natomiast linia 108. Urzędnicy zapowiadają, że będą obserwować jej obłożenie i w razie potrzeby częstotliwość kursowania autobusów na niej zostanie podniesiona.

Autobusy linii 156 od strony szkoły metropolitalnej będą dojeżdżać tylko do węzła przesiadkowego "Ujeścisko", tj. nie będą już dalej jechać przez ul. Piotrkowską do pętli Siedlce.

Linia 175 - otwarcie tzw. Nowej Olchowej - pozwala na skierowanie autobusów od ul. Warszawskiej przez ul. Cedrową, Nową Olchową do Kartuskiej, pojadą tędy (zamiast ul. Łostowicką): Siedlce-Kartuska-Nowa Olchowa-brama zachodnia Cm. Łostowickiego- Cedrowa-Łódzka-Havla-i dalej stałą trasą do pętli Maćkowy.

Nowa Warszawska gotowa. Film z 30 listopada 2022 r.

18:41 21 STYCZNIA 23

Linia nr 2 do Ujeściska (14 opinii)

Ja wrzuce na forum publiczne takie zagadnienie. Skoro Linia nr 2 ma jezdzic po nowym torowisku do petli Ujescisko, to w ktorym miejscu ZTM ma zamiar zawracac te tramwaje w druga strone? Z tego co dzisiaj zaobserwowalem jadac tramwajem l 12 po petli Ujescisko nie ma tam torow, ktore moglby by wprowadzic tramwaj jadacy od nowego torowiska na petle. Chyba ze 2 bedzie jezdzic do przystanku Lawendowe Wzgorze, a nie Ujescisko. Pozdrawiam
Ja wrzuce na forum publiczne takie zagadnienie. Skoro Linia nr 2 ma jezdzic po nowym torowisku do petli Ujescisko, to w ktorym miejscu ZTM ma zamiar zawracac te tramwaje w druga strone? Z tego co dzisiaj zaobserwowalem jadac tramwajem l 12 po petli Ujescisko nie ma tam torow, ktore moglby by wprowadzic tramwaj jadacy od nowego torowiska na petle. Chyba ze 2 bedzie jezdzic do przystanku Lawendowe Wzgorze, a nie Ujescisko. Pozdrawiam Zobacz więcej

Opinie (608) ponad 10 zablokowanych

  • Stogi (2)

    Obiecano bezpośrednie połączenie Morena -Stogi. Ponownie czuje się oszukany .

    • 45 4

    • Kup auto, uniezależnisz się od tego jakże kompetentnego ZTMu

      • 6 2

    • Dalej głosuj na Olusie

      • 10 1

  • Jaka jest różnica między liniami 2 i 4??? (4)

    Bo nie za bardzo rozumiem dlaczego utrzymywać dwie prawie takie same linie. Może na stogi lepiej już puścić.

    • 33 4

    • (2)

      Obecnie marginalna, polegająca na tym, że 2 kursuje przed dworzec główny, a 4 przez dworzec PKS. Wcześniej różniły się jeszcze krańcówkami (2 - Oliwa, 4 - Jelitkowo)

      • 12 0

      • (1)

        Piękne jest to, że mogli je rozdzielić, idealna okazja ale nie zrobili tego.

        • 6 2

        • Mogli to puścić 12 na górną trasę

          Żeby skręcajacy w kartuską tramwaj nie robił korków w centrum. Mogli też wygnać nie-Gaitowe autobusy z pod Forum, bo też robią bajzel.

          • 6 2

    • mogli jeden zostawić na pętli Świętokrzyska

      • 7 2

  • Jak na pętli Ujeścisko będą zawracać? (2)

    Chyba pojadą na Lawendowe Wzgórze.

    • 19 2

    • (1)

      a tam nie ma miejsca na zawracanie 4 linii (2, 4, 11, 12). "Andrzej, to rąbnie"

      • 3 1

      • tramwaje linii 2 będą skierowane do Lawendowego Wzgórza zamiast do Łostowic Świętokrzyskiej; dotyczy to również linii 4, która jest wariantem trasy linii 2 (przez Dworzec PKS zamiast przez Dworzec Główny);
        wznowione zostanie funkcjonowanie linii 11 (tylko w dni powszednie) na trasie: Lawendowe Wzgórze-Nowa Warszawska-Chełm-Dworzec Główny-Strzyża PKM;
        tramwaje linii 12 będą kończyć swój bieg na pętli Ujeścisko zamiast na Lawendowym Wzgórzu.

        • 1 1

  • (3)

    kogoś pogięło, 6 ma obsłużyć pół Oruni Górnej, Kowale i połowę Chełmu? brawo

    • 61 5

    • Dokładnie, paranoja! (1)

      • 10 2

      • a 3 i 7?

        • 2 0

    • I Łostowice

      • 2 0

  • Jak tam plan bezpośredniej linii z kierunku Stogów na Chełm??

    • 29 3

  • (2)

    Wszystko dla południowych dzielnic, zapomina się o Przymorzu gdzie dojeżdża z samym powietrzem od strony Oliwy linia 12 do Pętli Zaspa, zupełnie tam niepotrzebna. Non stop w godzinach szczytu linie 2 i 8 zapełnione na maxa.

    • 16 3

    • Uwierz, że na południu też wszystko na maxa w szczycie

      • 4 0

    • tobie moze niepotrzebna, kazdy sądzi po sobie

      • 1 1

  • Stogi - Południe Gdańska (2)

    a gdzie tramwaj na Stogi? obiecywali, że będzie.......

    • 43 3

    • FreeNow

      Taki ma numer

      • 2 0

    • po co, praca jest w oliwie

      • 3 3

  • Gdzie

    To zapowiadane połączenie ujesciska z brętowem? Motorniczowie się obrazili ze będą mieli za krótką trasę, czy kasy nie starczyło? Można było zrobić chociaż kilka kursów dziennie, dostosowanych do przyjazdów i odjazdów pociągów, których przecież nie ma dużo. Znowu lipa, ZTM musiał dać ciała, zgodnie z tradycją

    • 31 3

  • (6)

    Czyli klasyk, jest tramwaj to likwidujemy autobusy. Kij z tym, że tramwaj jedzie głównymi arteriami a autobus bardziej wjeżdża w osiedla. Mieszkańcy Starego Chełmu zrobieni pięknie, jeden autobus raz na godzinę, jak w popularnych tutaj Bartoszycach.

    Do tego przywrócenie 11, z pozoru słuszne, ale oczywiście gdańska łyżka dziegciu musiała być. Czemu tylko do Strzyża, koniec trasy tuż przed centrum biurowym i uniwersyteckim? Do tego podwyżki cen biletów i piękny obraz gdańskiego zbiorkomu.

    • 55 5

    • Ten autobus był katorgą (2)

      Chcąc dojechać z Gdańska głównego na Ujeścisko kluczył po uliczkach. Nie powinien być likwidowany, ale na pewno trasa uproszczona. Szkoda że go zabraknie

      • 7 0

      • (1)

        Otworzenie pętli Ujeścisko było dobrą okazją do zmiany jego trasy. Tak aby na trasie Dworzec Główny - nowy przystanek końcowy w okolicach pętli Ujeścisko bądź Łostowice, był dobrym środkiem transportu, który ma dowieźć ludzi do miejsc oddalonych o linii tramwajowej i do tej linii właśnie.

        • 5 4

        • Zgadzam się całkowicie

          Nie powinni likwidować tylko nim ułatwić ludziom przesiadkę na tramwaj, do którego mają dalej

          • 8 2

    • To jest zagadka Rumpelstiltskina (2)

      Po co uparcie korzystają z pętli Strzyża i Chełm? One powinny być traktowane, jako tor odstawczy.

      • 7 2

      • Chełm mogła być spokojnie dobrą opcją do realizacji połączenie na trasie Chełm - Ujeścisko - Brętowo.

        • 5 3

      • Bo Oliwa jest przeładowana, a Strzyża to równocześnie pętla zjazdowa do zajezdni.

        • 4 0

  • Super....

    Ale połączenia ze Stogami brak... No tak zawsze można poczekać na przesiadķę 15 min....

    • 36 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane