• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: tramwaje pojadą 4 marca

Michał Brancewicz
18 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (608)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Na 2-kilometrowej trasie tramwaje będą mogły się poruszać z prędkością do 70 km na godzinę.
  • Trasą tramwajową Nowa Warszawska od 4 marca pojadą tramwaje linii 2, 4 i 11.
  • Trasą tramwajową Nowa Warszawska od 4 marca pojadą tramwaje linii 2, 4 i 11.
  • Trasą tramwajową Nowa Warszawska od 4 marca pojadą tramwaje linii 2, 4 i 11.
  • Trasą tramwajową Nowa Warszawska od 4 marca pojadą tramwaje linii 2, 4 i 11.

Trasa tramwajowa Nowa Warszawska, łącząca al. HavlaMapkapętlą UjeściskoMapka, zostanie uruchomiona w sobotę, 4 marca. Kursować po niej będą trzy linie: istniejące już 2 i 4 oraz wznowiona po latach linia 11. Czas przejazdu nową trasą wyniesie ok. 5-6 minut.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy bliskość tramwaju zwiększa atrakcyjność okolicy?

Budowa 2-kilometrowej trasy tramwajowej zakończyła się 30 listopada 2022 r. Roboty trwały w sumie rok i 8 miesięcy. Wykonawcą prac wartych prawie 60 mln zł było konsorcjum firm MTM i Rajbud.

Od jesieni trwały tu prace porządkowe, poprawki i jazdy testowe. Udało się już uzyskać pozwolenia na użytkowanie trasy. Pierwszy przejazd na tej trasie zaplanowano na sobotę, 4 marca.

5-6 minut na pokonanie 2 km trasy Nowa Warszawska



Wzdłuż trasy Nowa Warszawska powstały trzy nowe przystanki: jeden zaraz za skrzyżowaniem z al. Havla, drugi w miejscu przecięcia z ul. Piotrkowską i trzeci na wysokości ul. Częstochowskiej. Dodatkowy, trzeci peron powstał też na przystanku Przemyska w ciągu al. Havla.

Po testach wiadomo już, że pokonanie nowej trasy zajmuje tramwajom ok. 5-6 minut. Na niektórych odcinkach tramwaje będą mogły się rozpędzić do 70 km na godz.

Zmiany w liniach tramwajowych



Otwarcie Nowej Warszawskiej oznacza zmiany w kursowaniu linii tramwajowych w tej części Gdańska.

Linia nr 3, która dziś dojeżdża do pętli ChełmMapka, zostanie przedłużona do pętli Łostowice-ŚwiętokrzyskaMapka.

Linie 2 i 4, dziś kursujące do pętli Łostowice-Świętokrzyska, pojadą Nową Warszawską do pętli UjeściskoMapka.

Linia 11 (nowo utworzona) będzie kursować z pętli Ujeścisko przez Nową Warszawską, do Strzyży (tylko w dni powszednie i w godzinach szczytu).

Tramwaje trzech linii będą kursowały w szczycie po Nowej Warszawskiej co 4 min. Z kolei na odcinku miedzy ul. Przemyską a centrum Gdańska, linie tramwajowe będą kursowały w szczycie co 2 min.

Linie 6 i 7, kursujące do pętli Łostowice-Świętokrzyska pozostają bez zmian.

Zmiany w liniach autobusowych



Zlikwidowana zostanie linia autobusowa 118, jadąca przez Stary Chełm do centrum Gdańska. Pozostanie natomiast linia 108. Urzędnicy zapowiadają, że będą obserwować jej obłożenie i w razie potrzeby częstotliwość kursowania autobusów na niej zostanie podniesiona.

Autobusy linii 156 od strony szkoły metropolitalnej będą dojeżdżać tylko do węzła przesiadkowego "Ujeścisko", tj. nie będą już dalej jechać przez ul. Piotrkowską do pętli Siedlce.

Linia 175 - otwarcie tzw. Nowej Olchowej - pozwala na skierowanie autobusów od ul. Warszawskiej przez ul. Cedrową, Nową Olchową do Kartuskiej, pojadą tędy (zamiast ul. Łostowicką): Siedlce-Kartuska-Nowa Olchowa-brama zachodnia Cm. Łostowickiego- Cedrowa-Łódzka-Havla-i dalej stałą trasą do pętli Maćkowy.

Nowa Warszawska gotowa. Film z 30 listopada 2022 r.

18:41 21 STYCZNIA 23

Linia nr 2 do Ujeściska (14 opinii)

Ja wrzuce na forum publiczne takie zagadnienie. Skoro Linia nr 2 ma jezdzic po nowym torowisku do petli Ujescisko, to w ktorym miejscu ZTM ma zamiar zawracac te tramwaje w druga strone? Z tego co dzisiaj zaobserwowalem jadac tramwajem l 12 po petli Ujescisko nie ma tam torow, ktore moglby by wprowadzic tramwaj jadacy od nowego torowiska na petle. Chyba ze 2 bedzie jezdzic do przystanku Lawendowe Wzgorze, a nie Ujescisko. Pozdrawiam
Ja wrzuce na forum publiczne takie zagadnienie. Skoro Linia nr 2 ma jezdzic po nowym torowisku do petli Ujescisko, to w ktorym miejscu ZTM ma zamiar zawracac te tramwaje w druga strone? Z tego co dzisiaj zaobserwowalem jadac tramwajem l 12 po petli Ujescisko nie ma tam torow, ktore moglby by wprowadzic tramwaj jadacy od nowego torowiska na petle. Chyba ze 2 bedzie jezdzic do przystanku Lawendowe Wzgorze, a nie Ujescisko. Pozdrawiam Zobacz więcej

Opinie (608) ponad 10 zablokowanych

  • W skrócie zamykamy pętle łostowice świętokrzyska by otworzyć pętle ujeścisko (1)

    tak to wygląda w praktyce

    • 41 4

    • dokładnie. zenada!!!!

      i dodatkowo już totalnie nie bawimy się w pętle Chełm za kilkanaście milionów zł xd

      • 4 1

  • Brętowo Chełm albo Świętokrzyska

    Przydałaby się linia trawmajowa z Moreny na Chełm, albo do pętli Świętkorzyska. Szkoda, pozostaje stać w korkach w 227, albo 162

    • 17 3

  • Ale 108 nie jeździ jak 118 na Jeleniogórską.

    Będzie zmiana trasy? Bo z tekstu brzmi jakby na tej samej trasie jeździł 118 i 108 i 118 będzie zlikwidowany.

    • 9 4

  • Idealny przykład niegospodarnosci i niszczenie terenu na osiedlu tam powinny byc bus pasy i te klekoczący niemiecki złom! (1)

    gdy ten złom jedzie nie tylko sie go słyszy ale takze odczuwa w mieszkaniach no i dzien bez awarii to dzień stracony.Najwiekszy szkodnik miejski z epoki PRlu a jednoczesnie 10 razy bardziej kosztowny niz autobus .

    • 12 12

    • Myj się nie będzie czuć w mieszkaniu.

      • 2 1

  • (1)

    A przepraszam bardzo, jak niby na pętli Ujeścisko ma zawracać 2, 4 i 11 skoro technicznie wjazd na pętlę jest tylko od strony Moreny a od Chełmu jest to odcinek przelotowy? Tramwaj się przeteleportuje z toru prawego na lewy i zmieni kabinę? Tam sztuki rozjazdu nie ma żeby zmienić kierunek jazdy dwukierunkowym a tym bardziej brak jest możliwości zmiany kierunku dla jednokabinowego... Widzę w ZTM sami kompetentni planiści siedzą...

    • 17 4

    • Artykuł jest trochę nieścisły i niedokładny. Linie 2, 4 i 11 będą kursowały do Lawendowego Wzgórza, a linia 12 do pętli Ujeścisko.

      • 1 0

  • 118 Stary Chełm (3)

    Jak można wykluczyć całą dzielnice z dostępu do autobusu. Jeden autobus na godzinę nie zapewni dojazdu mieszkańcom Starego Chelmu czy choćby dzieciom do szkoły SP47 albo do pobliskiej przychodni. Wszyscy korzystajacy do tej pory z transportu miejskiego mają się teraz przesiąść na samochody, bo w innej części miasta uruchomiono nowy odcinek linii tramwajowej.

    • 43 4

    • można

      serdeczności

      • 3 2

    • No ale jest napisane w tekście, że 108 może mieć podniesioną częstotliwość (1)

      • 4 2

      • Deklaracja bez pokrycia

        • 3 3

  • artykuł jest nieprecyzyjny (4)

    Można znaleźć info, że będzie trochę inaczej. 11 nie pojedzie co 4 min, ale co 10 i tylko w godzinach szczytu. Więc Warszawska będzie miała w niedzielę tylko linię nr 2.
    Nie wiem czy to niedopatrzenie czy celowe niedopatrzenie, ale 12 kończy w Oliwie, Dwójka w Jelitkowie - czyli Przymorze nie ma połączenia nie tylko z Łostowicką, ale nawet z Pomorską Osiedle , a tą obsługiwac będzie tylko nr 6.

    Linia 2 - Jelitkowo - Lawendowe Wzgórze
    Linia 3 - Brzeźno Dom Zdrojowy - Łostowice Świętokrzyska
    Linia 4 - Jelitkowo - Lawendowe Wzgórze
    Linia 5 - Oliwa - Nowy Port Oliwska
    Linia 6 - Jelitkowo - Łostowice Świętokrzyska
    Linia 7 - Nowy Port Zajezdnia - Łostowice Świętokrzyska
    Linia 8 - Jelitkowo - Stogi
    Linia 9 - Strzyża PKM - Stogi Plaża
    Linia 10 - Brętowo PKM - Nowy Port Zajezdnia
    Linia 11 - Strzyża PKM - Lawendowe Wzgórze
    Linia 12 - Oliwa - Ujeścisko

    • 18 0

    • (2)

      12 dojeżdża na Zaspę

      • 4 0

      • (1)

        Prawdopodobnie zostanie ponownie skrócona do Oliwy, a 2 zostanie "po staremu" skierowana z Jelitkowa do Oliwy :)

        • 2 4

        • nie. 12 zostaje na Zaspie

          • 2 0

    • l

      3 jedzie do nowy port oliwska

      • 0 0

  • (1)

    Skoro likwidowana jest linia 118 to w zamian powinna być zwiększona częstotliwość linii 108.Pozostawienie 108 z obecnie obowiązującą częstotliwośćią to kpina z mieszkańców Starego Chełmu.Toż to nawet PKS do Kościerzyny kursuje częściej niź linia 108.

    • 32 4

    • PKS do Kościerzyny to linia 860

      860 ma: 15 kursów w dni powszednie, 8 kursów w soboty, 7 kursów w niedziele.
      108 ma: 24 kursy w dni powszednie, 16 kursów w soboty, 9 kursów w niedziele.

      • 3 2

  • Brawo ztm (9)

    Super, ale chyba zapomnieli o Wilanowskiej. Po likwidacji 118, zostanie tylko szczytowy 262, a w weekendy z buta trzeba iść. Poza tym z jeleniogórskiej do Gdańska trzeba jechać z przesiadka. Moje gratulacje dla ztm

    • 36 5

    • Xd (7)

      Ludzie z Wilanowskiej, mają blisko na tramwaj, więc proszę nie siać fermentu i nie narzekać. Niech się pani cieszy, że jeździ linia 262. Oj, zapomniałem jeszcze o linii N4!!! Co do Jeleniogórskiej, to też bez przesady. Można się przesiąść, jaki to problem! Co mają powiedzieć ludzie z ulicy Węgierskiej? Nie mają bezpośredniego autobusu do centrum Gdańska i nie narzekają jak Pan/Pani!

      • 4 9

      • Z Nieborowskiej i Wawelskiej jest ponad kilometr do tramwaju więc nie gadaj glupot (2)

        Bloki są nie tylko na Wilanowskiej ale na Nieborowskiej i wawelskiej

        • 10 3

        • Xd

          Ludzie chodzą po 2 km na przystanek autobusowy, a wam się nie chce podejść 1 km? Żałosne, nie trzebało tam kupować mieszkania i byłoby beż problemu!

          • 3 4

        • No bez przesady, żartujesz?

          Co to jest kilometr? 5minut
          W zamian nie słyszysz tramwaju co wieczór jak ja :p

          • 2 1

      • Zlikwidujmy wszystkie tramwaje, bo w czym problem?

        • 1 2

      • Koza (2)

        Zauważ że 262 kursuje tylko w przedłużonym szczycie, a popołudniu, wieczorem czy weekendy już nie. Najpierw sprawdź rozkład a potem pisz

        • 3 3

        • Powinna zatem być linia, która by kursowała (1)

          Platynowa-Nieborowska-Rogalińska do przystanku Tramwajowego Rogalińska i powinna zawracać. Taka linia omijałaby korki i woziła mieszkańców z Oruni Górnej i Rogalińskiej i Nieborowskiej.

          • 1 4

          • Ruch to zdrowie, cha cha, autobus z nieborowskiej do tramwaju, nieeeee

            • 2 1

    • Z jeleniogórskiej do Gdańska bez przesiadki, no weź

      Wszystkie tramwaje przez gdańsk jadą. 4 skręca przed forum, koło UM, a 2 przez Główny

      • 0 0

  • i**otyczny podział lini pomiędzy Lostowiscami i Ujeściskiem. - Dużo lepsze rozwiązanie to Łostowice 6, 4 i 7, a Ujeścisko 2, 3 (10)

    Ciekawy jestem jak teraz będzie kursować 7. Bo dotychczas 2 i 4 była idealnym uzupełnieniem 6 i w szczycie dzięki temu był tramwaj co 5min, a poza max co 10min. Teraz zostanie 6 która leci na Jelitkowo przez uniwerek oraz 3 i 7 lecące do nowego Portu, co dla mnie trochę nie zrozumiałe, ale pewnie 7 będzie tylko w szczycie. Za to na Ujeścisko idzie 2 i 4 czyli oba do Jelitkowa przez Zaspę i dojdzie 11, do strzyży pewnie krótką trasą podobnie jak 6. Jak dla mnie jest to i**otyczny podział. Dużo lepsze rozwiązanie to Łostowice 6, 4 i 7, a Ujeścisko 2, 3 i 11. Dzięki temu każdy z przystanków zyskałby wszystkie trasy, a nie duble.

    • 44 5

    • przecież 2 i 4 to jedna linia i muszą kursowac razem (9)

      a 3 nie może kończyć na Lawendowym Wzgórzu bo wówczas motorniczowie tej linii nie będa mieli nigdzie zaplecza socjalnego. Poszli po najprostszej linii oporu. Jak zawsze Gdańsku. Szumne zapowiedzi i ch z tego wychodzi.

      • 4 2

      • (5)

        Argument z 3 rozumiem ale czemu 2 i 4 muszą razem kursować? To jakieś starożytne czary wiążące te linie ze sobą?

        • 13 3

        • One powinny właśnie zostać rozdzielone

          Bo tak trasa pokrywa im się w 80-90%

          • 11 2

        • Nie rozumiesz to nie zrozumesz (3)

          2 i 4 stanowią jeden moduł który tworzy równe częstotliwości z innymi liniami na terenie miasta. Rozdzielenie 2 i 4 spowodowało by szereg innych skutków w mieście i rozjechałyby się równomierne częstotliwości.

          • 5 7

          • Ten ostatni fragment paru przystanków na Odcinku Przemyska - inna pętla końcowa zdestabilizowałby całą komunikację w mieście? To słabych mamy fachowców w urzędzie jeśli jest to dla nich taki problem. Pomijam już żart z równomiernymi częstotliwościami, który często objawia się kilkoma tramwajami w odstępach minutowych i przerwą.

            • 6 3

          • Szanuję takie podejście urzędnika do mieszkańców. Nie rozumiesz to się zamknij i nie narzekaj.

            • 0 0

          • 2 i 4 razem, bo to byłaby destabilizacja.

            Do Ujeściska jest jeden przystanek więcej czyli licząc na szybko 2min dłużej.
            Obecnie odjazdy 2 mamy co 20min.
            odjazdy 11, 31,51 przyjazdy 14,34,54
            Na nowej pętli mielibyśmy
            Odjazdy:
            9, 29,49
            Przyjazdy
            12, 32,52.
            Oczywiście kierowca zamiast 7 min przerwy w takim wypadku ma już tylko 3, ale to jest liczenie na szybko, bo pewnie byłaby różnica raczej o 1min na całej trasie.
            Proszę tylko nie pisać, że autobusy były skorelowane na południu właśnie z 6 i 7 i dlatego nie możecie ich przenieść, bo podobno 295 jest skorelowany z 6, ale jadąc 295 tylko 1 na 3 jazdy udaje mi się przesiąść, a zazwyczaj czekam na 2.

            • 0 1

      • Na łostowicach na początku też nie było zaplecza socjalnego dla kierowców (2)

        Jaki problem na Ujeścisku je postawić, zwłaszcza, że ma być tam niedługo zajezdnia. skoro 2 i 4 to jak mówisz jedna linia, to należy jedną zlikwidować i przyrzucić te kursy na 2.

        • 1 4

        • Było

          Zaplecze socjalne na pętli Łostowice Świętokrzyska było od samego początku.

          • 1 0

        • przeciez 4 istnieje tylko dlatego ze w godzinach szczytu stanęło by całkiem Hucisko. rano jeżdzi np tylko linia 4

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane