• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa siedziba urzędników na Wyspie Spichrzów

Michał Brancewicz
29 stycznia 2024, godz. 14:10 
Opinie (227)
  • Budynek przy ul. Chmielnej został rozbudowany oraz  zmodernizowany i będzie służył jako miejsce pracy ok. 300 urzędników.
  • W ramach rozbudowy budynek zyskał dodatkowe kondygnacje zakończone skośnymi dachami.

Jeszcze w tym roku do przebudowanego budynku przy ul. Chmielnej Mapka powinno wprowadzić się ok. 300 urzędników wojewody, kuratorium oświaty i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Nowy wygląd obiektu to efekt czterech etapów przebudowy, wartych w sumie blisko 44 mln zł. Do zrealizowania została ostatnia część prac.



Jak oceniasz w tym wypadku połączenie starej architektury ze współczesną?

Inwestycja, podzielona na kilka etapów, rozpoczęła się już pięć lat temu.

Jednak dopiero w zeszłym roku budynek przy Chmielnej 74/76Mapka nabrał ostatecznego kształtu i wyglądu elewacji.

Nowy kompleks budynków powstał dzięki dobudowie nowych obiektów do już istniejącego. Jego najstarsza część to przedwojenny spichlerz, który po wojennych zniszczeniach przebudowano i rozbudowano o część modernistyczną. Mieściła się tu m.in. hurtownia mebli, lokalna komenda Ochotniczych Hufców Pracy, a nawet archiwum likwidowanej Stoczni Gdynia.

Przedwojenne zdjęcie prezentujące spichlerz stojący na rogu ul. Chmielnej i Jaglanej. Ze zbiorów Dariusza Kuchty. Przedwojenne zdjęcie prezentujące spichlerz stojący na rogu ul. Chmielnej i Jaglanej. Ze zbiorów Dariusza Kuchty.
Teraz zostanie biurowcem dla urzędników.


Etap 1 - rok 2019 - koszt: 4,1 mln zł

  • wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę
  • rozbiórka budynku parterowego - kotłowni i części rampy przeładunkowej
  • wykonania posadowienia pośredniego na palach oraz dobudowa w części wschodniej budynku wraz z zabezpieczeniem przed warunkami atmosferycznymi ostatniego stropu (stan surowy otwarty)

Etap 2 - rok 2020 - koszt: 9,77 mln zł

  • remont i modernizacja pomieszczeń w tzw. starej części budynku o powierzchni ok. 610 m kw. (parter, 1, 2 i 3 piętro)
  • remont i modernizacja pomieszczeń w tzw. części magazynowej o powierzchni ok. 3010 m kw. (parter i 1 piętro)

  • Od strony ulicy Chmielnej widoczna zachowana część budynku, która została wyremontowana. Z prawej w głębi, dobudowana część, która zyskała dodatkowe kondygnacje.
  • Nowa elewacja budynku to połączenie cegły z szarością.
  • Urzędnicy do biurowca na ul. Chmielnej wprowadzą się w tym roku.

Etap 3 - rok 2021 - koszt: 13,78 mln zł

  • dalsza modernizacja pomieszczeń w tzw. części magazynowej o powierzchni ok. 3010 m m kw.
  • wykonanie prac modernizacyjnych drugiego piętra oraz rozbiórka trzeciego piętra wraz z nadbudową trzeciego i czwartego piętra - poddasza wraz z dachem w tzw. części magazynowej budynku o powierzchni ok. 3215 m kw.

Etap 4 - lata 2022/23 - koszt: 16,3 mln zł

  • remont i modernizacja pomieszczeń na drugim i trzecim piętrze oraz innych pomieszczeń i czwartego piętra poddasza w tzw. części magazynowej budynku o powierzchni ok. 2760 m kw. (2 i 3 piętro oraz poddasze)
  • remont i wykonanie elewacji całego budynku oraz przyłącza cieplnego wraz z uruchomieniem ogrzewania w całym budynku o powierzchni całkowitej ok. 7190 m kw.


W sumie daje to kwotę niemal 44 mln zł. A do wykonania został jeszcze ostatni etap prac. Chodzi o montaż i uruchomienie instalacji niezbędnych do funkcjonowania biurowca.

Dyskusyjne połączenie starego z nowym



Efekt przebudowy budzi różne opinie, bo łączenie starej i nowej architektury ma zarówno przeciwników, jak i zwolenników. W komentarzach, jakie pojawiają się w mediach społecznościowych przeważają jednak głosy krytyczne.

Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę jak początkowo miał wyglądać ten budynek, wydaje się, że wygrało rozwiązanie i tak mniej kontrowersyjne.

Tak miał prezentować się przebudowany budynek według projektu, który przedstawiono w 2019 r. Tak miał prezentować się przebudowany budynek według projektu, który przedstawiono w 2019 r.

300 pracowników administracji wprowadzi się jeszcze w tym roku



- Planowany termin wprowadzenia się urzędników poszczególnych jednostek do obiektu
to jesień 2024 roku - zapowiada Krystian Kłos z biura Wojewody Pomorskiego. - A w 2025 roku roboty i usługi uzupełniające będą realizowane już na czynnym budynku.

W budynku pracować będzie ok. 300 pracowników Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Kuratorium OświatyRegionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, którzy dziś rozsiani są po kilku budynkach na terenie Gdańska.

Miejsca

Opinie (227) 4 zablokowane

  • Wiecej urzednikow do utrzymywania z kasy podatnika. Co moze pojsc nie tak

    • 29 3

  • Postępująca cyfryzacja a w Gdańsku wciąż przybywa urzędników (1)

    • 44 3

    • szczegolnie ze to budynek podległy pod urzad wojewódzki, zgdanij kto rządził w tym czasie jak go budowano

      • 0 1

  • To już Bizancjum. WyPOszczeni rwą sie do koryta. (6)

    • 40 6

    • to budynek zaplanowany i wybdudowany przez poprzedników, plujesz na swoich?

      • 4 4

    • zwłaszcza, że prace trwają od pięciu lat ;)

      • 5 4

    • To 5 lat temu w Gdańsku rządził PiS????? (3)

      głąbeczki moje wy ?

      • 3 3

      • Żadne PO

        To inwestycja wojewody, tzn. poprzedniego Rządu, a nie Gdańska. Nie hejtuj, skoro nie wiesz.

        • 4 3

      • To budynek państwowy (1)

        Za unijne pieniądze. Miasto nie ma z tym nic wspólnego

        • 0 2

        • to miasto nigdy nie ma z niczym wspolnego...to nie my to oni...i tak od 30 lat...

          • 0 0

  • Urzędy powinny być umiejscowione w mniej turystycznych miejscach (13)

    W pobliżu SKM lub obwodnicy byłoby praktyczniej

    • 227 24

    • Obwodnica (1)

      Przy SKM jeszcze ok, ale obwodnica? Bez auta tam nie dojedziesz.

      • 19 2

      • Przy obwodnicy jest pkm. Tam postawić molochowaty urzad

        • 5 5

    • (4)

      Tu nie chodzi o umiejscowienie urzędów w turystycznych miejscach, a o komunikację. Tego typu obiekty zawsze są lokalizowane w centrach miast, bo tam jest najwięcej linii autobusowych, tramwajowych czy dostęp do pociągów. Nie musisz się tam pchać autem.

      • 15 9

      • Na przykład w Letnicy :) (1)

        • 15 1

        • a tutaj to akurat brak reaktywacji kolejki SKM przez Nową Letnicę do kurortu Brzeżna

          • 1 2

      • Wiec to miejsce średnio się spina z tym co mówisz (1)

        Powinni to zrobic np przy 3Maja, gzie PKS stał i od 20 lat nic się nie dzieje.

        • 2 0

        • Niedaleko jest przystanek autobusowy i tramwajowy. Co Ci się nie spina?

          • 0 0

    • Bardzo dużo tych urzędników.

      • 25 0

    • Szadółki

      • 12 1

    • To samo pomyślałem. A ankiety są coraz bardziej wymyślne żeby jeszcze bardziej być o niczym.

      • 3 0

    • A co z byłym pośredniakiem ? (1)

      w budynku po PUP?

      • 4 0

      • A kto dziś korzysta z pośredniaka?

        • 2 3

    • Kiedy nabór urzędników?

      • 3 0

  • Zaraz wiekszość miasta to bedą urzędy. (1)

    no maja rozmach

    • 43 3

    • Lepsze były ruiny

      Zamieszkałe przez kloszardów?

      • 0 1

  • 5 etap to będą szlabany i parking dla swoich. (1)

    jest sporo placu obok

    • 39 0

    • Nie wiem jak to bedzie ze szlabanami, ale tam rzeczywiscie planowany jest parking.
      Chyba cos nawet zaczeli tam juz dlubac :)

      • 0 0

  • (1)

    Powinni za wiadomo co powiesić tego, co wydał zgodę na tę dobudówkę. Dramat.

    • 21 4

    • poprzedni kondserwator, sam sobie

      • 1 0

  • Droga

    I może wreszcie nadejdzie czas na remont tego odcinka Chmielnej!

    • 12 1

  • Opinia wyróżniona

    jest ok (19)

    może teraz naprawią jeszcze ulicę, jej stan jest katastrofalny

    • 148 18

    • (1)

      W topowym mieście Europy? W samym centrum? Zabytkowej części? Niemożliwe...

      • 19 2

      • mam nadzieję ze przynajmniej 25-30 wiceministrów będzie w tym pięknym urzędzie

        na tych obecnych 110 - to tak w imię "oszczędności" :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        • 11 3

    • słuszną linię (1)

      ma nasza władza!:)

      • 11 4

      • Syn ci się urodził? Ile wazy? 12 kilogramów.

        • 5 2

    • to jest zabytkowa część miasta... (2)

      najpierw położą 2 kamienie, co by konserwator stwierdził czy mu pasują do okolicy, potem dołożą jeszcze dwa kamienie co by konserwator stwierdził czy mu pasują do okolicy, potem dołożą jeszcze dwa kamienie co by konserwator stwierdził czy mu pasują do okolicy...a potem zmieni się konserwator, bo nie pasuje do okolicy

      • 13 5

      • Teraz trzeba policzyć (1)

        Jeden urzędnik = !2 m2 = 300000 zł netto - wyposażenie (biurko ,krzesło ,komputer , czajnik drukarka , internet ) = około 5000 zł . miesięczne doposażenie : ( papier, długopisy ,teczki na akta , tusze , gumki , korektory ,podkładki na biurko , szklanki do kawy i kawa) około/1200 zł , inne nie przewidziane - wydatki nie zawsze konieczne ( szafa ,regał na akta , dodatkowe krzesła )= około 1000 zł Ogółem wychodzi 307 200 zł. Teraz ta kwota razo 300 nowych urzędników . RAZEM = 92 160 000 zł to się nazywa mieć rozmach

        • 9 2

        • Czajnik - jeden na pokój (albo tylko w pokoju socjalnym), drukarka - jedna na pokój. W jednym pokoju kilku urzędników. Szklanki, kubki, kawę i herbatę trzeba przynieść sobie samemu. Kulawe te Twoje wyliczenia. Nie wypowiadaj się w temacie, o którym nie masz zielonego pojęcia.

          • 2 4

    • Ale co jest OK? To, że rozrasta się biurokracja? (1)

      • 17 1

      • To, że urzędnicy kilku instytucji zostali skupieni w jednym miejscu, do tej pory będąc w kilku lokalizacjach i teraz te inne nieruchomości można zbyć lub zmniejszą się koszty eksploatacji - wynajmu, bo np. niektóre były wynajmowane ("W budynku pracować będzie ok. 300 pracowników Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Kuratorium Oświaty i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, którzy dziś rozsiani są po kilku budynkach na terenie Gdańska"). Poza tym pamiętam jak ten budynek wyglądał kiedyś, to była bida z nędzą. A budynek zabytkowy. Wysokie koszty odrestaurowania wynikają głównie z wymogów konserwatora.

        • 0 2

    • A najbardziej roszczeniowa grupa w mieście znowu ze swoim "dej".

      • 14 1

    • złote a skromne

      • 14 1

    • Mało, ciągle mało,

      • 10 1

    • Mnie interesuje ilu nowych urzędników zatrudnia za naszea kasę ???? (1)

      • 10 1

      • Tam nie będą zatrudnieni żadni nowy urzędnicy, tylko przeniesieni obecni z kilku innych lokalizacji. Wystarczy dokładnie przeczytać artykuł a nie od razu się zapowietrzać - "W budynku pracować będzie ok. 300 pracowników Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Kuratorium Oświaty i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, którzy dziś rozsiani są po kilku budynkach na terenie Gdańska".

        • 0 2

    • Na Toruńskiej ropoczyna się ogromna budowa

      Proponowałbym poczekać z remontem drogi do jej zakończenia....

      • 5 0

    • jest ok, przybywa tych urzędniczych pasożytów więcej niż w prywatnych sektorach pracowników (1)

      Co pół roku kolejny budynek i kolejne setki urzędników. Sosunkowo niewielki procent firm notuje taki rozwój i ma takie zasoby, żeby ot tak otworzyć kolejny oddziął na 300 osób i wywalić 40 milionów na budynek w tak drogiej lokalizacji.

      • 7 1

      • Cytat z artykułu - "W budynku pracować będzie ok. 300 pracowników Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Kuratorium Oświaty i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, którzy dziś rozsiani są po kilku budynkach na terenie Gdańska".

        • 0 1

    • Paszol won Urzad asy do pracy zdalnej! (1)

      • 4 0

      • Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak wielu by chciało. Ale albo nie pozwalają, albo charakter obowiązków nie pozwala, albo pracodawca nie zapewnia sprzętu. Poza tym chyba nie myślisz, że budynki nie będą potrzebne? Gdzie będą składowane dokumenty, akta spraw?

        • 1 0

  • pięknie się nam miasto rozwija, coraz więcej urzędów i miejsc pracy dla urzędników (1)

    wspaniale

    • 38 4

    • Mozna zredukować

      Jak chcesz 9 miesiecy czekać na paszport roztropku

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane