• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa siedziba urzędników na Wyspie Spichrzów

Michał Brancewicz
29 stycznia 2024, godz. 14:10 
Opinie (227)
  • Budynek przy ul. Chmielnej został rozbudowany oraz  zmodernizowany i będzie służył jako miejsce pracy ok. 300 urzędników.
  • W ramach rozbudowy budynek zyskał dodatkowe kondygnacje zakończone skośnymi dachami.

Jeszcze w tym roku do przebudowanego budynku przy ul. Chmielnej Mapka powinno wprowadzić się ok. 300 urzędników wojewody, kuratorium oświaty i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Nowy wygląd obiektu to efekt czterech etapów przebudowy, wartych w sumie blisko 44 mln zł. Do zrealizowania została ostatnia część prac.



Jak oceniasz w tym wypadku połączenie starej architektury ze współczesną?

Inwestycja, podzielona na kilka etapów, rozpoczęła się już pięć lat temu.

Jednak dopiero w zeszłym roku budynek przy Chmielnej 74/76Mapka nabrał ostatecznego kształtu i wyglądu elewacji.

Nowy kompleks budynków powstał dzięki dobudowie nowych obiektów do już istniejącego. Jego najstarsza część to przedwojenny spichlerz, który po wojennych zniszczeniach przebudowano i rozbudowano o część modernistyczną. Mieściła się tu m.in. hurtownia mebli, lokalna komenda Ochotniczych Hufców Pracy, a nawet archiwum likwidowanej Stoczni Gdynia.

Przedwojenne zdjęcie prezentujące spichlerz stojący na rogu ul. Chmielnej i Jaglanej. Ze zbiorów Dariusza Kuchty. Przedwojenne zdjęcie prezentujące spichlerz stojący na rogu ul. Chmielnej i Jaglanej. Ze zbiorów Dariusza Kuchty.
Teraz zostanie biurowcem dla urzędników.


Etap 1 - rok 2019 - koszt: 4,1 mln zł

  • wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę
  • rozbiórka budynku parterowego - kotłowni i części rampy przeładunkowej
  • wykonania posadowienia pośredniego na palach oraz dobudowa w części wschodniej budynku wraz z zabezpieczeniem przed warunkami atmosferycznymi ostatniego stropu (stan surowy otwarty)

Etap 2 - rok 2020 - koszt: 9,77 mln zł

  • remont i modernizacja pomieszczeń w tzw. starej części budynku o powierzchni ok. 610 m kw. (parter, 1, 2 i 3 piętro)
  • remont i modernizacja pomieszczeń w tzw. części magazynowej o powierzchni ok. 3010 m kw. (parter i 1 piętro)

  • Od strony ulicy Chmielnej widoczna zachowana część budynku, która została wyremontowana. Z prawej w głębi, dobudowana część, która zyskała dodatkowe kondygnacje.
  • Nowa elewacja budynku to połączenie cegły z szarością.
  • Urzędnicy do biurowca na ul. Chmielnej wprowadzą się w tym roku.

Etap 3 - rok 2021 - koszt: 13,78 mln zł

  • dalsza modernizacja pomieszczeń w tzw. części magazynowej o powierzchni ok. 3010 m m kw.
  • wykonanie prac modernizacyjnych drugiego piętra oraz rozbiórka trzeciego piętra wraz z nadbudową trzeciego i czwartego piętra - poddasza wraz z dachem w tzw. części magazynowej budynku o powierzchni ok. 3215 m kw.

Etap 4 - lata 2022/23 - koszt: 16,3 mln zł

  • remont i modernizacja pomieszczeń na drugim i trzecim piętrze oraz innych pomieszczeń i czwartego piętra poddasza w tzw. części magazynowej budynku o powierzchni ok. 2760 m kw. (2 i 3 piętro oraz poddasze)
  • remont i wykonanie elewacji całego budynku oraz przyłącza cieplnego wraz z uruchomieniem ogrzewania w całym budynku o powierzchni całkowitej ok. 7190 m kw.


W sumie daje to kwotę niemal 44 mln zł. A do wykonania został jeszcze ostatni etap prac. Chodzi o montaż i uruchomienie instalacji niezbędnych do funkcjonowania biurowca.

Dyskusyjne połączenie starego z nowym



Efekt przebudowy budzi różne opinie, bo łączenie starej i nowej architektury ma zarówno przeciwników, jak i zwolenników. W komentarzach, jakie pojawiają się w mediach społecznościowych przeważają jednak głosy krytyczne.

Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę jak początkowo miał wyglądać ten budynek, wydaje się, że wygrało rozwiązanie i tak mniej kontrowersyjne.

Tak miał prezentować się przebudowany budynek według projektu, który przedstawiono w 2019 r. Tak miał prezentować się przebudowany budynek według projektu, który przedstawiono w 2019 r.

300 pracowników administracji wprowadzi się jeszcze w tym roku



- Planowany termin wprowadzenia się urzędników poszczególnych jednostek do obiektu
to jesień 2024 roku - zapowiada Krystian Kłos z biura Wojewody Pomorskiego. - A w 2025 roku roboty i usługi uzupełniające będą realizowane już na czynnym budynku.

W budynku pracować będzie ok. 300 pracowników Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Kuratorium OświatyRegionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, którzy dziś rozsiani są po kilku budynkach na terenie Gdańska.

Miejsca

Opinie (227) 4 zablokowane

  • "archiwum likwidowanej Stoczni Gdynia" (1)

    Województwo najchętniej zlikwidowałoby całą Gdynie. Żadnych nowych inwestycji w "mieście z morza i ..", tylko powrót jak to bywa za PO do likwidacji.

    • 9 0

    • czekaj czekaj, rozumiem ze przez miesiac? czy moze to budynek poprzednich władz?

      • 0 0

  • Po co nam kolejni urzednicy? (2)

    Niedlugo bedzie w Gdansku wiecej urzedników niż ludzi nie pracujących w urzędzie. Wraz z rodzinami stanowią ogromny elektorat mafijnego ukladu Post Okrągłostołowego.

    • 23 3

    • ale tak pluc na swoich? przeciez tego nie wybudowano w miesiac

      • 0 1

    • W budynku pracować będzie ok. 300 pracowników Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Kuratorium Oświaty i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, którzy dziś rozsiani są po kilku budynkach na terenie Gdańska.

      Nie będzie nowych tylko obecni, którzy są w różnych lokalizacjach Gdańska.

      • 0 0

  • Sami urzędnicy to kto bedzie pracowal fizycznie? W dobie technologi cyfrowej zamiast szeregi urzędnikow zmniejszac to jest wręcz odwrotnie. Szkoda bo utrzymanie kolejnych bezproduktywnych urzędnikow idzie z naszych podatkow. Pieniądze w bloto .

    • 20 1

  • za dużo urzędników (1)

    w tym mieście, a te urzędy mają przecież swój budynek przy ul. Okopowej. Dlaczego w takim centralnym miejscu miasta jest budynek dla urzędników? to miejsce na hotel, dla turystów i miasto w tej części powinno rozwijać przemysł turystyczny a nie lokować rozrastający się stan urzędniczy. to miasto urzędniki stoi. może dla nich mały biurowiec na Letnicy lub Nowym Porcie a nie w samym centrum miasta, gdzie powino być miejsce przyjazne i turystom i mieszkańcom a nie kaście urzędniczej.

    • 17 5

    • zatroskany mieszkaniec marzy o mieście przyjaznym dla turystów

      • 2 0

  • Cyfrowy gdansk

    Czyli nowe budynki dla urzędników. Szkoda ze bez widoku na motlawe

    • 10 2

  • na Długą i Długi Targ (3)

    proponuję niech się urzędnicy zainstalują na Długiej i Długim Targu to jeszcze lepsze miejscówki, coraz lepsze pomysły macie

    • 15 3

    • Przecież są. Izba Skarbowa

      • 1 0

    • Obszar Metropolitalny ma biura tuż obok Neptuna

      • 0 0

    • Kiedyś był Departament Sportu i Edukacji Urzędu Marszałkowskiego.

      • 0 0

  • jeszcze bilet na Majorkę im kupcie

    awee

    • 14 3

  • Urzędnicy to przyszłość tego kraju!

    Bez nich nie umiałbym oddychać.

    • 13 3

  • pamietam jak ten budynek wygladal wczesniej, odpadajace cegly, wybite szyby, sciany cale spreyu. Ktos cos zrobi i zawsze kazdy ma problem.

    • 4 7

  • Przedwojenny modernizm został zniszczony (1)

    Tak dbał o zabytyki pan konserwator Igor Strzok

    • 5 5

    • o swoją siedzibę nie musiał,

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane