- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (429 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (125 opinii)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (269 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Nowa siedziba urzędników na Wyspie Spichrzów
Jeszcze w tym roku do przebudowanego budynku przy ul. Chmielnej powinno wprowadzić się ok. 300 urzędników wojewody, kuratorium oświaty i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Nowy wygląd obiektu to efekt czterech etapów przebudowy, wartych w sumie blisko 44 mln zł. Do zrealizowania została ostatnia część prac.
Jednak dopiero w zeszłym roku budynek przy Chmielnej 74/76
Nowy kompleks budynków powstał dzięki dobudowie nowych obiektów do już istniejącego. Jego najstarsza część to przedwojenny spichlerz, który po wojennych zniszczeniach przebudowano i rozbudowano o część modernistyczną. Mieściła się tu m.in. hurtownia mebli, lokalna komenda Ochotniczych Hufców Pracy, a nawet archiwum likwidowanej Stoczni Gdynia.
Teraz zostanie biurowcem dla urzędników.
Etap 1 - rok 2019 - koszt: 4,1 mln zł
- wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę
- rozbiórka budynku parterowego - kotłowni i części rampy przeładunkowej
- wykonania posadowienia pośredniego na palach oraz dobudowa w części wschodniej budynku wraz z zabezpieczeniem przed warunkami atmosferycznymi ostatniego stropu (stan surowy otwarty)
Etap 2 - rok 2020 - koszt: 9,77 mln zł
- remont i modernizacja pomieszczeń w tzw. starej części budynku o powierzchni ok. 610 m kw. (parter, 1, 2 i 3 piętro)
- remont i modernizacja pomieszczeń w tzw. części magazynowej o powierzchni ok. 3010 m kw. (parter i 1 piętro)
Etap 3 - rok 2021 - koszt: 13,78 mln zł
- dalsza modernizacja pomieszczeń w tzw. części magazynowej o powierzchni ok. 3010 m m kw.
- wykonanie prac modernizacyjnych drugiego piętra oraz rozbiórka trzeciego piętra wraz z nadbudową trzeciego i czwartego piętra - poddasza wraz z dachem w tzw. części magazynowej budynku o powierzchni ok. 3215 m kw.
Etap 4 - lata 2022/23 - koszt: 16,3 mln zł
- remont i modernizacja pomieszczeń na drugim i trzecim piętrze oraz innych pomieszczeń i czwartego piętra poddasza w tzw. części magazynowej budynku o powierzchni ok. 2760 m kw. (2 i 3 piętro oraz poddasze)
- remont i wykonanie elewacji całego budynku oraz przyłącza cieplnego wraz z uruchomieniem ogrzewania w całym budynku o powierzchni całkowitej ok. 7190 m kw.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania do kupienia na Wyspie Spichrzów
W sumie daje to kwotę niemal 44 mln zł. A do wykonania został jeszcze ostatni etap prac. Chodzi o montaż i uruchomienie instalacji niezbędnych do funkcjonowania biurowca.
Dyskusyjne połączenie starego z nowym
Efekt przebudowy budzi różne opinie, bo łączenie starej i nowej architektury ma zarówno przeciwników, jak i zwolenników. W komentarzach, jakie pojawiają się w mediach społecznościowych przeważają jednak głosy krytyczne.
Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę jak początkowo miał wyglądać ten budynek, wydaje się, że wygrało rozwiązanie i tak mniej kontrowersyjne.
300 pracowników administracji wprowadzi się jeszcze w tym roku
- Planowany termin wprowadzenia się urzędników poszczególnych jednostek do obiektu
to jesień 2024 roku - zapowiada Krystian Kłos z biura Wojewody Pomorskiego. - A w 2025 roku roboty i usługi uzupełniające będą realizowane już na czynnym budynku.
W budynku pracować będzie ok. 300 pracowników Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Kuratorium Oświaty i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, którzy dziś rozsiani są po kilku budynkach na terenie Gdańska.
Miejsca
Opinie (227) 4 zablokowane
-
2024-01-29 17:17
TE 44 miliony to chyba tylko jedna czwarta ogółu kosztów , mi wyszło 150 mlilionów bez toalet , korytaży i schodów !!!!!
- 3 0
-
2024-01-29 17:29
A co oni tam będą robić??
Kuratorium niepotrzebne papiery tylko przekłada z miejsca na miejsce, Należy stawiać zasadnicze pytania, jaki jest cel ich działalności. W dobie komputaryzacji powin(mogą)i pracować w domu zdalnie, wypełniając papierki. Szkoły bez ich działalności dadzą sobie radę, Chyba że będą sprawdzać który nauczyciel zadał prace domową a który jest po lini. Ten typ działalności bedzie dominował. Określić wydatki na jednego ucznia (stałe w kraju lub wojewóxtwie a reszte powierzyć dyrektorom ( cała grupa urzędników bedzie zbędna/ I tak do matury roszerzonej wystarczy tylko podejść, zdaje się bez progu(sic)
- 9 1
-
2024-01-29 17:30
Gdansk poludnie i niech komunikacją dojeżdżają
- 8 1
-
2024-01-29 17:32
Czy to do tego budynku przenosi sie Wojewódzki Konserwator Zabytków ? (1)
- 6 1
-
2024-01-29 20:28
dokładnie tak, dlatego strzok pozwolił na ten koszmarek
- 0 0
-
2024-01-29 17:32
A może basen olimpikski!!!!!!
Może by za te pieniądze (plus inne) wybudować w Gdańsku mieście morza basen olimpijski (kompleks 100metrowy baseb z trampolina i mniejszymi basenami
- 6 3
-
2024-01-29 18:01
(3)
Stać nas. Zapłacimy i zatrudnimy jeszcze więcej urzędników. To co po koniaczku?
- 13 1
-
2024-01-29 18:55
(2)
W razie czego postraszy się pisem. Stać nas?
- 2 0
-
2024-01-29 20:29
a kto go wybudował? ten koszmarek
- 0 0
-
2024-02-01 08:48
Ach tak, to wyobraź sobie "mądralo", że ten budynek nie należy do miasta, a do Skarbu Państwa, będą tam jednostki administracji rządowej, a był remontowany za rządów PiS. I wyszedłeś na głupka.
- 0 0
-
2024-01-29 18:08
Brakuje mieszkan, a budynki na Wyspie Spichrzow przy ulicy Owsianej i Wspornikowej stoja puste od kilku lat
- 9 0
-
2024-01-29 18:14
Więcej urzędników
Więcej, na pewno podatnicy to udzwigną
- 10 1
-
2024-01-29 19:05
Miałem okazję tam pracować i to jeszcze w trakcie trwania prac remontowo - budowlanych (1)
Bo niestety, ale tam mieściła się część archiwum Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego (pozdrawiam koleżanki jeśli to czytają!) , której nie mieliśmy gdzie przenieść więc, choć nas z tego budynku wykwaterowano to i tak musieliśmy tam chodzić po akta i śmigać między budowlańcami uważając, żeby sobie nie zrobić krzywdy...
W budynku bez wody, toalet z słabym ogrzewaniem... Tak o nas dbał Drelich, który mógł przecież nawet wynająć jakieś pomieszczenia na tymczasową siedzibę archiwum... Ale to akurat specjalnie nie dziwi, generalnie w instytucjach archiwum to jednostka spychana na szary koniec w hierarchii. Nawet był moment, gdy jesienią nie mieliśmy tam ogrzewania zanim w końcu nie kupili nam elektrycznych grzejników.
Sam budynek przed remontem nie był też idealny - ja go lubiłem, miał taki PRLowski feeling z rozklekotaną windą towarową obsługiwaną przez windowego, wystrojem z PRL i widocznymi gdzieniegdzie pozostałościami po poprzednich użytkownikach, których było nieco więcej - mieściły się tam też niegdyś firma ogrodnicza, jakiś sklep czy hurtownia meblowa, a w ostatnim okresie przed remontem również biuro rachunkowe i prywatna firma archiwalna, a w jednym z pomieszczeń magazynowych na parterze część swoich towarów trzymał jeden z trójmiejskich handlarzy antykami.
Budynek na trzecim piętrze w tej dobudowanej w PRL części, gdzie mieściło się nasze archiwum miał jednak też dużą wadę konstrukcyjną, którą rozbudowa na 100 %usunęła. Latem dach się nagrzewał i wszędzie było tam bardzo gorąco, a zimą o ile w biurze jeszcze było ok, to w pomieszczeniach magazynowych było zimno, bo za PRL nie zamontowano tam odpowiedniego ogrzewania. Przykładowo na halę magazynową o powierzchni jakichś 300 metrów był jeden niewielki kaloryfer... Przez to idąc po akta na magazyn nie było innego wyjścia jak kurtka albo gruba bluza.- 11 0
-
2024-01-29 19:20
Cd. Jeśli dobrze pamiętam to wyglądało to tak, że
Zimą na magazynach było 7-8 stopni, a rekord latem w czasie upałów to było 38 stopni w części biurowej przy otwartych oknach...
No i historyjka dla moich następców, którzy będą tam pracować. Obok znajduje się osiedle budynków w większości na wynajem krótkoterminowy - w sezonie letnim można czasem zaobserwować tam ciekawe widoki takie jak młoda, chojnie obdarzona pani, która wyszła sobie na balkon rano półnaga :)- 2 0
-
2024-01-29 19:08
bizancjum (1)
Lokalizacja tak chora jak ZUS na Chmielnej , Piwnej , geodezja na Lastadii ...... gdzie zaparkowąć samochód i jaka jest funkcjonalność zabytków przeznaczonych na cele biurowe?
- 10 3
-
2024-01-29 19:24
Podpowiadam
Tak jak większość pracowników tychże - rowerem albo komunikacją miejską.
A funkcjonalność budynków zabytkowych jest może lekko ograniczona, ale nie ma problemów - konserwator zazwyczaj wydaje zezwolenia na windy w takich wypadkach. I lepiej, żeby budynek zabytkowy był urzędem niżby miał stać pusty i niszczeć- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.