• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa siedziba urzędników na Wyspie Spichrzów

Michał Brancewicz
29 stycznia 2024, godz. 14:10 
Opinie (227)
  • Budynek przy ul. Chmielnej został rozbudowany oraz  zmodernizowany i będzie służył jako miejsce pracy ok. 300 urzędników.
  • W ramach rozbudowy budynek zyskał dodatkowe kondygnacje zakończone skośnymi dachami.

Jeszcze w tym roku do przebudowanego budynku przy ul. Chmielnej Mapka powinno wprowadzić się ok. 300 urzędników wojewody, kuratorium oświaty i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Nowy wygląd obiektu to efekt czterech etapów przebudowy, wartych w sumie blisko 44 mln zł. Do zrealizowania została ostatnia część prac.



Jak oceniasz w tym wypadku połączenie starej architektury ze współczesną?

Inwestycja, podzielona na kilka etapów, rozpoczęła się już pięć lat temu.

Jednak dopiero w zeszłym roku budynek przy Chmielnej 74/76Mapka nabrał ostatecznego kształtu i wyglądu elewacji.

Nowy kompleks budynków powstał dzięki dobudowie nowych obiektów do już istniejącego. Jego najstarsza część to przedwojenny spichlerz, który po wojennych zniszczeniach przebudowano i rozbudowano o część modernistyczną. Mieściła się tu m.in. hurtownia mebli, lokalna komenda Ochotniczych Hufców Pracy, a nawet archiwum likwidowanej Stoczni Gdynia.

Przedwojenne zdjęcie prezentujące spichlerz stojący na rogu ul. Chmielnej i Jaglanej. Ze zbiorów Dariusza Kuchty. Przedwojenne zdjęcie prezentujące spichlerz stojący na rogu ul. Chmielnej i Jaglanej. Ze zbiorów Dariusza Kuchty.
Teraz zostanie biurowcem dla urzędników.


Etap 1 - rok 2019 - koszt: 4,1 mln zł

  • wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę
  • rozbiórka budynku parterowego - kotłowni i części rampy przeładunkowej
  • wykonania posadowienia pośredniego na palach oraz dobudowa w części wschodniej budynku wraz z zabezpieczeniem przed warunkami atmosferycznymi ostatniego stropu (stan surowy otwarty)

Etap 2 - rok 2020 - koszt: 9,77 mln zł

  • remont i modernizacja pomieszczeń w tzw. starej części budynku o powierzchni ok. 610 m kw. (parter, 1, 2 i 3 piętro)
  • remont i modernizacja pomieszczeń w tzw. części magazynowej o powierzchni ok. 3010 m kw. (parter i 1 piętro)

  • Od strony ulicy Chmielnej widoczna zachowana część budynku, która została wyremontowana. Z prawej w głębi, dobudowana część, która zyskała dodatkowe kondygnacje.
  • Nowa elewacja budynku to połączenie cegły z szarością.
  • Urzędnicy do biurowca na ul. Chmielnej wprowadzą się w tym roku.

Etap 3 - rok 2021 - koszt: 13,78 mln zł

  • dalsza modernizacja pomieszczeń w tzw. części magazynowej o powierzchni ok. 3010 m m kw.
  • wykonanie prac modernizacyjnych drugiego piętra oraz rozbiórka trzeciego piętra wraz z nadbudową trzeciego i czwartego piętra - poddasza wraz z dachem w tzw. części magazynowej budynku o powierzchni ok. 3215 m kw.

Etap 4 - lata 2022/23 - koszt: 16,3 mln zł

  • remont i modernizacja pomieszczeń na drugim i trzecim piętrze oraz innych pomieszczeń i czwartego piętra poddasza w tzw. części magazynowej budynku o powierzchni ok. 2760 m kw. (2 i 3 piętro oraz poddasze)
  • remont i wykonanie elewacji całego budynku oraz przyłącza cieplnego wraz z uruchomieniem ogrzewania w całym budynku o powierzchni całkowitej ok. 7190 m kw.


W sumie daje to kwotę niemal 44 mln zł. A do wykonania został jeszcze ostatni etap prac. Chodzi o montaż i uruchomienie instalacji niezbędnych do funkcjonowania biurowca.

Dyskusyjne połączenie starego z nowym



Efekt przebudowy budzi różne opinie, bo łączenie starej i nowej architektury ma zarówno przeciwników, jak i zwolenników. W komentarzach, jakie pojawiają się w mediach społecznościowych przeważają jednak głosy krytyczne.

Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę jak początkowo miał wyglądać ten budynek, wydaje się, że wygrało rozwiązanie i tak mniej kontrowersyjne.

Tak miał prezentować się przebudowany budynek według projektu, który przedstawiono w 2019 r. Tak miał prezentować się przebudowany budynek według projektu, który przedstawiono w 2019 r.

300 pracowników administracji wprowadzi się jeszcze w tym roku



- Planowany termin wprowadzenia się urzędników poszczególnych jednostek do obiektu
to jesień 2024 roku - zapowiada Krystian Kłos z biura Wojewody Pomorskiego. - A w 2025 roku roboty i usługi uzupełniające będą realizowane już na czynnym budynku.

W budynku pracować będzie ok. 300 pracowników Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Kuratorium OświatyRegionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, którzy dziś rozsiani są po kilku budynkach na terenie Gdańska.

Miejsca

Opinie (227) 4 zablokowane

  • Taki drobiazg... (1)

    Będzie gdzie zaparkować?

    • 4 1

    • A był Pan umówiony?

      • 1 0

  • Cudownie (9)

    Proponuję wykupić od razu całą wyspę. Więcej urzędników nam trzeba i w bardziej prestiżowym miejscu. Firmy moga wynajmować tańsze i lepiej wyposażone biura za mniej. Niekoniecznie na wyspie spichrzów, ale co tam z podatnika kasy to dziwię sie ze nasz urząd miasta nie jest na Manhattanie tylko tym w Nowym Jorku a nie we Wrzeszczu.

    • 106 8

    • Proponuję przenieść do Tczewa (1)

      Bedziesz mógł tam jeździć po paszport

      • 4 11

      • 1 x na 10 lat chętnie pojadę do Tczewa

        • 1 0

    • urzędnicza brać zniszczy ten kraj.

      • 5 1

    • A co ma miasto do tego.... (1)

      Czytamy że zrozumieniem. Urząd Wojewódzki i podległe mu jednostki. Więc jacy urzędnicy miejscy. Masakra.

      • 4 0

      • urzędy wojewódzkie powinny mieścić się po za miastem !!!

        • 3 1

    • (3)

      Wolałbyś jeździć załatwiać urzędowe sprawy do Osowej albo na Kokoszki? Nie ma sprawy. Większość urzędników i tak mieszka za obwodnicą, dla nich będzie lepiej. Szybciej dojadą do domu, bez korków. Tylko nie jęcz, że daleko i są korki, sam chciałeś.

      • 3 6

      • (2)

        No bo na wyspę każdy ma genialny dojazd komunikacją miejską... Urzędy powinny być w miejscach tanich i dostępnych z koumnikacji miejskiej.

        • 3 1

        • Przecież niedaleko na Podwalu Przedmiejskim jest przystanek autobusowy i tramwajowy. Lepsza dostępność jest już tylko przy dworcu głównym. Poza tym, ten budynek i tak jest własnością Skarbu Państwa.

          • 0 0

        • No, a ile miejsc parkingowych???

          od wuja i trochę

          • 0 1

  • Urzędnicy niszczą ten kraj

    • 3 1

  • W Paryzu luskwy w Gdansku urzednicy.

    • 3 0

  • W Paryzu pluskwy w Gdansku urzednicy, ktorych nikt nie zliczy.

    Zeruja na ciezko pracujacych mieszkancach. Wysysaja krew, rozmnazaja sie przez paczkowanie i zycie czynia nieznosnym.

    • 6 1

  • na Gdańskich drogach armagedon ,dziura pogania dziurę ....

    ...Ale ciepłe gniazdko dla pierdzistołków juz gotowe .

    • 9 1

  • Czy ktoś myśli??? (1)

    Urzedy w scisłym centrum gdzie obywatel nie ma gdzie zaparkować???
    No chyba, że to jest kolejny pomysł aby łupić obywateli za opłaty opłatami za parkowanie BRAWO!!!

    • 5 1

    • Niedaleko jest przystanek autobusowy i tramwajowy. tym podjedź.

      • 0 0

  • Za mało jest urzędów w tym miescie

    Że jeszcze sobie budują nowy budynek z pieniedzy podatnikow...żart jakis

    • 5 1

  • A gdzie będą parkować?

    • 2 0

  • 300 urzednikow. (1)

    ja tu chcialem sie zapytac czy to 300 nowych? bo jak tak to trzeba sie zastanowic czy faktycznie jest potrzebna taka administracja? W calym Trojmiescie powstalo lub powstaje co raz to kolejna delegatura, wydzial etc. urzedu a to miejskiego a to wojewodzkiego, Tyle ze jesli chcialoby sie pojsc w konkretnej sprawie to okazuje sie ze trzeba sie umowic bo urzednicy nie maja czasu. Smutne.
    A dla przypomnienia funkcja urzednika to funkcja sluzebna i to urzednicy powinnni byc dla nas a nie na odwrot.

    • 7 0

    • Czytaj artykuł człowieku !

      Urzędnicy zostają przeniesieni z istniejących już innych lokalizacji !

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane