- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (548 opinii)
- 2 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 3 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (24 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (237 opinii)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (82 opinie)
- 6 Były senator PiS trafił do więzienia (355 opinii)
Nowe buspasy w Gdańsku już otwarte
Nadanie priorytetu komunikacji miejskiej, a co za tym idzie szybsze i sprawniejsze funkcjonowanie stojących do tej pory w korkach autobusów to główne korzyści wynikające z otwarcia dwóch nowych buspasów w Gdańsku: na Trakcie św. Wojciecha i Schuberta . Od nowego tygodnia pasem dla autobusów na Trakcie św. Wojciecha będą mogli poruszać się także rowerzyści.
W ramach tzw. Gdańskiego Pakietu Dostępności w najbliższych latach w mieście ma powstać 17 nowych naziemnych przejść dla pieszych oraz buspasy przyspieszające i usprawniające funkcjonowanie transportu zbiorowego.
Pierwsze dwa właśnie uruchomiono. Jeden - na Trakcie św. Wojciecha - ma zminimalizować opóźnienia autobusów jadących do centrum Gdańska, drugi - usprawnić ruch między południem Gdańska a Wrzeszczem. Choć fragment jezdni w tym miejscu ma zaledwie kilkaset metrów, to drogowcy wraz z ZTM szacują, że buspas przyspieszy autobusy - w godzinach szczytu - o ok. 7 minut. Zmiany odczują głównie pasażerowie linii 115 i 168.
Jeszcze więcej czasu uda się odzyskać na Trakcie św. Wojciecha.
- Buspas na Trakcie ma 900 metrów i rozciąga się od św. Wojciecha do ul. Tomczaka. Na tym odcinku autobusy łapią średnio 18 minut opóźnienia w szczycie przewozowym. Dzięki buspasowi uda się wyeliminować opóźnienia względem rozkładu jazdy - zapowiada Sebastian Zomkowski, p.o. dyrektora ZTM.
Ciekawostką jest fakt, że od przyszłego tygodnia na nowym buspasie na Trakcie św. Wojciecha dopuszczony zostanie ruch rowerowy. Wkrótce przed wjazdem na pas przeznaczony dla pojazdów komunikacji miejskiej, służb miejskich i taksówek, pojawi się dodatkowe oznakowanie.
To nie pierwszy tego rodzaju ukłon w stronę rowerzystów. Wcześniej mogli oni poruszać się po buspasach na ul. Karwieńskiej i Dmowskiego. Udogodnienie jest możliwe dzięki staraniom urzędników z Referatu Mobilności Aktywnej.
- Po informacjach w prasie o tym, że powstaje buspas na Trakcie św. Wojciecha otrzymaliśmy liczne głosy od użytkowników, że dobrze by było udostępnić go także rowerzystom - mówi Remigiusz Kitliński, kierownik referatu. - Ze względu na wcześniejszą praktykę udostępniania buspasów rowerzystom tam, gdzie nie ma dróg rowerowych (na ul. Karwieńskiej i Dmowskiego) zdecydowaliśmy się na to także na Trakcie. Jest to rozwiązanie praktyczniejsze i bezpieczniejsze, gdyż w przeciwnym przypadku rowerzysta zobowiązany jest poruszać się lewym pasem ruchu, przeznaczonym dla pozostałych pojazdów. Trakt św. Wojciecha to uczęszczany szlak rowerowy, z którego korzystają mieszkańcy południowych dzielnic i Pruszcza Gdańskiego. Rocznie na rowerach przejeżdża tędy ponad 300 tys. osób, przy czym w zdecydowanej większości korzystają oni z drogi technicznej wzdłuż kanału Raduni, na której dopuszczony jest ruch rowerowy. Teraz będą mogli korzystać z buspasa.
Tak, jak już informowaliśmy, w kolejnym etapie planowane są buspasy na al. Żołnierzy Wyklętych: od Chrzanowskiego do Potokowej w stronę Matarni i od granicy lasu do ronda de la Salle na Słowackiego (w kierunku Wrzeszcza).
Opinie (356) 8 zablokowanych
-
2019-08-19 06:49
Tak gadaja na Adamowicza a pokazcie drugie miasto jak Gdansk ktore tak sie rozwinelo ? (7)
Miliony turystow i ogromne inwestycje. Gdansk liderem Europy.
- 11 21
-
2019-08-19 06:53
nie badz smieszny. praktycznie wszystkie duze miasta w Polsce szybciej sie rozwijają
- 4 5
-
2019-08-19 06:58
...Ogromne długi... (1)
- 4 3
-
2019-08-19 08:10
Jakie dlugi ?
- 4 2
-
2019-08-19 09:05
Rozwinęło się, ale na zasadzie do rudery wstawiamy wypasiony telewizor na kredyt.
- 5 3
-
2019-08-19 10:36
Tia
Tadeusz wajchę przedłuż. I otwórz oczy.
- 1 2
-
2019-08-19 11:58
wyliczm noew drogi budynia
Havla która nic nie rozwiązuje na końcach . Armii Krajowej. I teraz Bulońska To wielkie osiągnięcia w dziedzinie komunikacji Metropolii. No może jeszcze Słowackiego do lotniska i dalej do pierdziszewa bo nawet nie jest wylotowa. A zapomniałem o tunelu z portu który odciąża miasto, które i tak tonie w korkach. A ciekawostka to chyba jedyna w Polsce poprzeczne garby na wylotówce przed Łostowicami.
- 2 1
-
2019-08-19 14:04
Budyn skolonizował Gdansk np GPEC sprzedał Niemcom. Cały zysko ok 60 mln. rocznie trafia do Niemiec
Drugiego takie miasta na swiecie rzeczywiscie nie ma ? Co ty na to?
- 1 0
-
2019-08-19 06:56
(2)
Konieczny bus pas na Havla!!!
- 0 5
-
2019-08-19 08:08
nic ci nie da - jak zostanie jeden pas to bedziesz stał na Świetokrzyskiej do Kowal
- 1 0
-
2019-08-19 09:15
I tak,tam są koszmarne korki
- 0 0
-
2019-08-19 07:29
buspas na Trakcie jest bez sensu - w tym miejscu wystepuje korek ale do Pruszcza (1)
Część szerokiej jezdni na Trakcie Świętego Wojciecha wykorzystano na buspas w stronę... Gdańska. Tyle, że w tym miejscu najczęściej występuje korek ale w stronę Pruszcza Gdańskiego a nie w kierunku Gdańska. W stronę Gdańska co najwyżej czasami występuje kilkusetmetrowy korek do świateł na skrzyżowaniu Traktu Św Wojciecha ze zjazdem z obwodnicy południowej. Jednakże buspas kończy się przed miejscem, gdzie zaczyna się zagęszczenia przed światłami. Jeżdżę tędy codziennie zaś wiceprezydent Gdańska chyba ... nie
- 11 1
-
2019-08-19 08:09
Ale są to Autobusy miasta Gdańska
Mają wozić pasażerów do Gdańska bez opóźnień. Nie do Pruszcza.
- 1 0
-
2019-08-19 07:55
jeśli ktoś myśli , że buspas na Słowackiego coś przyspieszy w kwestii komunikacji zbiorowej to jest w wielkim błędzie. ten wyłączony z ruchu pas spowoduje korki w całym Wrzeszczu. począwszy od OBC (korki w kierunku Wrzeszcza już zaczynają się przy Abrahama) przez Aleję Rzeczpospolitej i Partyzantów. powrócimy do czasów przepustowości starej słowackiego!!! Brawo! dobudujcie 3 pas a nie zabierajcie jeden z dwóch istniejących. rozbudujcie lewoskręty i prawoskręty w obrębie ronda de la Salle. ruch będzie płynny
- 12 2
-
2019-08-19 08:23
Porażka (1)
Buspas z grafiki na Trakcie jest grubo przesadzony - ma on o połowę krótszą długość w rzeczywistości. Finał jest taki, że w ogromnych korkach jakie rano tam bywają w kierunku Gdańska autobus zaliczy 3/4 trasy w korku, pozostałą będzie musiał wciskać się w pas i z niego wyjeżdżać.
Brawo Gdańsk - za swe rozwiązania drogowo komunikacyjne powinniście dostać jakaś złotą malinę albo inne cudo.. syf i dramat.- 6 1
-
2019-08-19 08:31
Wyprowadź się.
- 1 1
-
2019-08-19 09:44
Buspas. (1)
Czegoś nie rozumiem... po co buspas na którym mogą poruszać się rowerzyści ? W najbardziej newralgicznych godzinach rowery będą skutecznie spowalniać ruch autobusów, i wyjdzie na to samo jak gdyby tego buspasa nie było. I zaś kolejne pieniądze zmarnowane, a można było doświetlić przejścia dla pieszych, dostawić więcej śmietników. Brawo Wy.
- 9 3
-
2019-08-19 12:00
Taa bo tam jada rowery jeden za drugim cala dobe.
- 0 0
-
2019-08-19 10:02
najlepszym rozwiązaiem: wspólne pasy tramwajowo - autobusowe
Wspólne pasy autobusowo tramwajowe,lecz nie w takim połowicznym wykonaniu jak na Morenie, a na całych długościach ulic tak by i służby mogły z niego korzystać są najsensowniejszym rozwiązaniem. Buspasy w obecnej formie też zdają egzamin, lecz mogłyby być "aktywne" jedynie w godzinach szczytu (tak jak w danym miejscu tworzą się zatory), a poza tymi godzinami być ogólnodostępne.
- 4 1
-
2019-08-19 10:34
Zieleń Gdańsk
dziura od miesiąca ; Al Zwycięstwa 27 . ul Dragana przy skrzyżowaniu , parking wjazd / wjazd ul Cieszyńskiego
- 0 1
-
2019-08-19 10:42
Morena
Buspas przy centrum handlowym Morena ma fatalne oznakowanie.
Jadąc od Łostowickiej nie wiemy, że po skręcie w prawo będzie buspas. Brak znaku przed światłami !!!!- 5 0
-
2019-08-19 10:55
Bez sensu buspasy w tym miejscu.
Kto wymyślił tak durne miejsce na buspasy. Miejskie autobusy jeżdżą przez św Wojciecha czyli omijają buspasy i dalej stoją w korkach
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.