- 1 Jadowite pająki w porcie w Gdańsku (147 opinii)
- 2 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (85 opinii)
- 3 Za grób w Gdańsku zapłacisz więcej (117 opinii)
- 4 Kopał kobietę po głowie, nie trafił do aresztu (242 opinie)
- 5 Odzyskali dwa kradzione rowery (33 opinie)
- 6 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (15 opinii)
Nowe linie na Nowej Warszawskiej pod znakiem zapytania
Budowa nowej trasy tramwajowej Nowa Warszawska wchodzi w decydującą fazę. Na kilka miesięcy przed otwarciem sprawdziliśmy, jakie linie i tramwaje planuje na niej uruchomić Zarząd Transportu Miejskiego oraz na jakim etapie są prace nad rozkładami jazdy. Zobaczcie też film z przelotu nad budowaną trasą. Jej otwarcie planowane jest na pierwszy kwartał 2023 roku.
Prace są już mocno zaawansowane i jak wynika z naszego przelotu nad całym nowym odcinkiem (co możecie zobaczyć na filmie), budowa nowej linii wchodzi już na ostatnią prostą. Postanowiliśmy więc sprawdzić, jak za kilka miesięcy - już po otwarciu NW, zaplanowanym na pierwszy kwartał 2023 roku - będzie funkcjonować tam komunikacja tramwajowa.
Siatka połączeń jeszcze w opracowaniu
Choć do uruchomienia nowej linii tramwajowej pozostało już tylko kilka miesięcy, to nadal nie są znane ani szczegóły rozkładów jazdy, ani linie, jakie zostaną uruchomione na Nowej Warszawskiej.
Jak się okazuje, ZTM musiał tymczasowo wstrzymać prace koncepcyjne nad opracowaniem rozkładów i całej siatki połączeń. Jednym z powodów tego, że projekt nowej organizacji ruchu tramwajów na południu Gdańska trafił do zamrażarki, jest brak danych z Biura Rozwoju Gdańska, które opracowuje najnowsze Gdańskie Badanie Ruchu.
- Dane z BRG pozwolą nam dokładnie skalibrować docelową siatkę połączeń, która będzie musiała funkcjonować w bardzo trudnych warunkach budżetowych - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Dwie nowe linie i jedna wydłużona
Druga przyczyna to zamieszanie na rynku energetycznym. Według pierwotnych planów Zarządu Transportu Miejskiego na nowym torowisku powstającego w ramach budowy Nowej Warszawskiej, miały kursować tramwaje nowo powstałej linii nr 13, która ma połączyć Stogi z Brętowem.
Ponadto na Nowej Warszawskiej - według pierwotnych założeń - miały też jeździć tramwaje nowej linii nr 1 i specjalnie wydłużonej linii nr 3. Piszemy "miały", bo obecnie ten plan również stanął pod znakiem zapytania.
- Poza uruchomieniem linii nr 13 chcemy również wydłużyć trasę linii 3 oraz uruchomić dodatkową linię nr 1 do Wrzeszcza. Na ten moment, gdy nie wiemy, jakie będą ceny energii elektrycznej, musimy jednak wstrzymać wszelkie prace projektowe. Co zostanie uruchomione, będzie wiadomo dopiero, gdy poznamy ostateczny kształt budżetu, uwzględniający drastyczne podwyżki nie tylko cen energii, ale i kosztów pracy - mówi Zomkowski.
Przejazd zajmie 5 minut
Na trasie powstały w sumie trzy nowe przystanki: Łódzka, Piotrkowska i Częstochowska. Łącznie z dwoma już istniejącymi stworzą odcinek, który połączy al. Havla z pętlą Ujeścisko.
- Przejazd samego nowego odcinka zajmie wg naszych obliczeń ok. 5 minut. Nie zakładamy ograniczeń w zakresie typów tramwajów, które będą mogły obsługiwać nową trasę. Będą to jednak głównie tramwaje dwukierunkowe, ponieważ przystanki końcowe "Lawendowe Wzgórze" i "Brętowo PKM" nie są wyposażone w klasyczną pętlę - tłumaczy Zomkowski.
Budowa Nowej Warszawskiej kosztuje 59 mln zł. Wykonawcą trasy jest konsorcjum MTM z Gdyni z firmą Rajbud.
Miejsca
Opinie (182) 5 zablokowanych
-
2022-10-02 19:18
Opinia wyróżniona
Przystanek... (2)
Aż się prosiło o przystanek przy końcówce Przemyskiej... tam gdzie teraz są schodki prowadzące do nowego chodnika wzdłuż torów... a tak są dwa przystanki na jednym skrzyżowaniu w "kupie"... Może przy okazji zmienić nazwę przystanku Przemyska? Do Przemyskiej do niezła wędrówka :-)
- 43 11
-
2022-11-14 20:26
Co do nazwy to najlepsza jest nazwa na pętli - Ujeścisko - kiedyś jakiejś kobiecie tam tłumaczyłem, że jak chce dojść na Ujeścisko to ją czeka dłuższy spacer, bo tutaj to Ujeścisko tylko z nazwy.
- 1 0
-
2022-10-03 10:35
Całe 500m... Dalsze pozostawię bez komentarza.
- 0 2
-
2022-10-02 20:18
Opinia wyróżniona
Coś tu jest nie tak (9)
Normalnie to najpierw się planuję gdzie jakie linie będą jeździły i potem się buduje infrastrukture. A tu odwrotnie, najpierw wybudowano tory, a teraz się zastanawiają jak je wykorzystać.
- 115 14
-
2022-10-04 13:37
Piękny układ drogowy Łódzkiej z pętlą - na tym terenie by się zmieściło niemałe miasteczko :) Vivat BRG!
- 0 0
-
2022-10-03 09:18
Najważniejsze, ze budują lokalne firmy.
Pieniądze zostają na Pomorzu, w dodatku w bliskim kręgu zainteresowania.
- 1 1
-
2022-10-03 09:14
normalnie jestes lepszy niz eksperci rządący krajem i miastem
a w radomiu jest lottnisko, bo dzieki temu szybciej można doleciec do egiptu niz z okecia
- 0 0
-
2022-10-03 09:00
(1)
A skąd mieli wiedzieć przed budową, że nieudacznicy z rządu doprowadzą do największego kryzysu od 30 lat i zrobią to w raptem kilka miesięcy?
- 8 8
-
2022-10-03 14:21
I to doprowadzili do kryzysu na całym świecie.
- 0 2
-
2022-10-03 08:57
Nie trzeba planować konkretnych linii (1)
wystarczy sprawdzić czy będzie zapotrzebowanie na transport tramwajowy, w tym przypadku w stronę Śródmieścia i ewentualnie w strone Moreny/Wrzeszcza. Nie bój żaby będzie. Układ konkretnych linii i tak wychodzi w praniu i na skutek możliwości finansowych. Nie mówimy tu o jakiejś linii idącej w zupełnie nowy obszar, a uzupełnienie siatki łącznikiem
wystarczy sprawdzić czy będzie zapotrzebowanie na transport tramwajowy, w tym przypadku w stronę Śródmieścia i ewentualnie w strone Moreny/Wrzeszcza. Nie bój żaby będzie. Układ konkretnych linii i tak wychodzi w praniu i na skutek możliwości finansowych. Nie mówimy tu o jakiejś linii idącej w zupełnie nowy obszar, a uzupełnienie siatki łącznikiem między dwoma ciągami i to łącznikiem przechodzącym przez mocno zurbanizowane tereny ze słabą infrastrukturą na obsługę np. autobusami.
Zresztą koncepcja konkretnych linii też była, ale to zawsze przymiarki. Tę pierwotną koncepcję masz w artykule pod nazwą "pierwotnych założeń"- 6 1
-
2022-10-03 10:03
ZTM miszcz
Masz racje, ale że miastowe nie wiedzą jeszcze jak wykorzystają te zamknięcie ringu, to poprostu wstyd. Oni nie są na etapie sprawdzania korzystniejszych wariantów, ale na etapie otrzymywania danych.
Pozdrawiam serdecznie odpowiedzialnych za to urzędników i ich przełożonych. Wstyd.- 3 2
-
2022-10-03 07:42
Akk
No właśnie a gdzie analiza kosztów i korzyści, należało by sprawdzić co te asy kombinują i co chcą ukryć. Wysoce prawdopodobne że lepiej tą trasę obsługiwać autobusami a oni szykują nam kolejnego bubla. Tam potrzeba grubego audytu.
- 3 11
-
2022-10-03 07:25
Trochę wyobraźni dziecino.
- 5 10
-
2022-10-02 21:06
Opinia wyróżniona
(6)
Brakuje jeszcze linii Łostowice Świętokrzyska - Brętowo PKM. Wtedy byłby super dojazd do w kierunku lotniska - znacznie bardziej konkurencyjny czasowo niż linia 120.
- 89 8
-
2022-11-14 20:29
Można też 155 z pętli do PKM - 25 minut do przystanku Jasień PKM
- 0 0
-
2022-10-16 10:33
nie wyzywaj mi 120
- 1 0
-
2022-10-03 09:58
(2)
Policzyłem: przy dobrych przesiadkach na PKM 35 minut vs. 50 minut (bez korków) linią 120.
ŁŚ - Strzyża PKM z przesiadką w Brętowie - 27 minut vs 43 minuty tramwajem linii 6.- 3 0
-
2022-10-03 16:18
Pytanie zasadnicze (1)
Czy będą dobre przesiadki
- 0 0
-
2022-10-16 10:34
jak zeliktryfikują pkm to może jakaś nadzieja bd
- 0 0
-
2022-10-02 21:11
Do lotniska, albo do Wrzeszcza - przesiadając się na PKM
- 11 2
Wszystkie opinie
-
2022-10-02 18:04
Nowe linie niepotrzebne. (7)
Ważne, że serdeczność się leje z biura Pani prezydent.
- 59 25
-
2022-10-02 18:07
I cyk 60gr za wPiS (6)
- 20 19
-
2022-10-02 18:19
Słabo się cenisz. (4)
Ale masz rację, głosowałem na tą Panią. I przepraszam, ale mojego głosu to ona więcej nie ma. Za swoje lenistwo i lansowanie się w Wawce i Europie zamiast działać na rzecz mieszkańców. Poprzednikowi to ona ewidentnie może czyścić obuwie.
- 17 10
-
2022-10-02 18:25
(3)
ty za to nadajesz się na żoliborskiego ciecia
- 9 13
-
2022-10-02 18:33
Nie potrzeba, gnoma 24/7 pilnuje 1200 policjantów, SOP i ochrona z byłych GROMowców za 30mln zł rocznie. (2)
- 13 4
-
2022-10-02 18:41
(1)
Ale ile kosztuje ochrona jej serdeczności?)
- 10 10
-
2022-10-02 18:43
Ciebie bezrobotny patusie nic.
Mam nadzieję, że pomogłem.
- 10 9
-
2022-10-02 19:06
Raczej od Brejzy Bolcu
- 2 6
-
2022-10-02 18:07
(9)
Przejazd zajmie 5 minut...pod warunkiem że tramwaj się nie rozkraczy.Ale niechay coś robią,tyle lat marazmu, dobre i to.Oby następny włodarz ruszył z kopyta.
- 30 38
-
2022-10-02 18:08
Się rozkraczy jak wasz po trzykroć mężaty wzór cnót niewieścich?
- 16 5
-
2022-10-02 18:12
Tak jak
ty madz w zwyczju?
- 6 2
-
2022-10-02 18:26
Ty, zanim się rozkraczysz, to najpierw majciochy zmień XD
- 6 4
-
2022-10-02 18:28
Przepraszam za komentarz, jest mi źle, nikt mnie nie kocha, znowu wylali mnie z pracy, wybaczcie. (2)
- 2 4
-
2022-10-02 18:44
Ten troll dnia nie przepracował, mamusia płaci za mieszkanie, jedzenie, internet.. (1)
Tylko na mamroty dorabia PiSząc komentarze dla Ciemnogrodzkiej.
- 7 3
-
2022-10-02 19:21
Hahaha,dokładnie tak masz myśleć))Ahaha
- 4 3
-
2022-10-02 21:33
bardziej prawdopodobne że kierofczyk go staranuje
- 1 1
-
2022-10-03 09:18
Niechay, już nic nie pisze
- 0 0
-
2022-10-03 09:28
Nie rozkraczy się, kierofczyki nie mają jak tam wjechać w tramwaj...
- 0 0
-
2022-10-02 18:11
(7)
Odpowiadając na ankietę: ma szansę usprawnić, jeśli nowe linie w znacznym stopniu nie zabiorą kursów istniejących linii ani połączeń autobusowych. W tym mieście zawsze gdy powstaje jakaś nowa linia, inna jest usuwana lub skracana. Więc jak ma się cokolwiek polepszyć?
Przykład: w zeszłym roku wprowadzono linię nr 120, ale skrócono linię 164 i obcięto kursy (a obie jeżdżą w innym kierunku!!)- 58 8
-
2022-10-02 18:59
(4)
A dlaczego mają się dublowac? Logiczne że większość autobusów wytna z tego odcinka lub zmienia trasy
- 14 6
-
2022-10-02 19:04
(3)
Bo autobusy nie jeżdżą po tej samej trasie co tramwaj, jak usuną linię autobusową to trzeba bedzie się przesiadać. I tak to właśnie wygląda
- 11 6
-
2022-10-02 19:05
minimum dwie przesiadki lub kurs krajoznawczy - typowe
- 6 4
-
2022-10-02 19:07
(1)
Dublować? A od kiedy tramwajem z warszawskiej dojedziesz na Siedlce, czy UCK?
- 1 7
-
2022-10-02 19:15
No właśnie a tramwajem dojedziesz. Np 174 będzie zaczynać na warszawskiej zapewne
- 3 0
-
2022-10-02 19:20
Tramwaj z moreny do Gdańska jedzie dlużej niż autobus przed zbudowaniem lini tram.
- 8 3
-
2022-10-02 19:42
Podziękuj ZTM
- 1 3
-
2022-10-02 18:12
przy tych cenach biletow to nikt nie bedzie tym zlomem jezdzil (3)
poza uczniami i emerytami, co maja darmowe...
- 47 43
-
2022-10-02 18:27
Martw się lepiej o cenę paliwa od O'bajtka, bo sam będziesz z buta chodził XD
- 21 4
-
2022-10-02 20:41
Przy kilkunastu zł za godz pracy (1)
faktycznie nikt nie będzie tym jeździł ale w kabinie za pulpitem ,dobrzy motorniczy poodchodzili do innych branż,młodzi się nie garną albo chwilę popracują i uciekają,jedynie garstka przedemerytow została...
- 2 2
-
2022-10-03 06:38
Tak idą do konkurencji.
- 0 0
-
2022-10-02 18:14
nie zaierAj kosmatych lapek,energi dla gdanska tez mialo nie byc.
- 0 14
-
2022-10-02 18:23
(1)
Linia będzie się łączyć z linią na Morene, a ta schodzi do Gdańska Głownego przez Siedlce zamiast gdzieś do Oliwy. To połączenie nic nie zmieni. Może przyszłościowo, ale to bardzo odległa przyszłość. Może w perspektywie budowy głownej zajezdni tramwajowej, ale nic poza tym.
- 32 13
-
2022-10-03 09:23
byl taki prezydenta, co chcial budowac linie tramwajową z bretowa do zajezdni wrzeszcz po sladzie linii kolejowej
ale wlodarze innych miast i wojewodztwa kazali popukac sie w glowe
- 0 0
-
2022-10-02 18:26
Komunikacja miejska w Gdańsku to takie alibi - tram
Niby coś jeździ, ale wolno, długo i naokoło. Nic dla mieszkańców
- 99 26
-
2022-10-02 18:27
Na głupoty i fanaberie Oli kasa jest a na mieszkańców już nie (5)
Najwazniejsze, ze starczyło 150 tys na owieczki, 150 tys na rydwan, 5 mln na gdansk.pl, 100 tys na uchodźców z Białorusi, 250 tys na spotkanie urzędników z Olusią na stadionie, 114 tys na casting na tiktaka.... można tak bez końca
Z jednej strony się cieszę, bo kobieta sama przeciwstawia mieszkańców przeciwko sobie. Oj na wyborach upadek będzie bolał, oj będzie- 82 28
-
2022-10-02 19:04
Dokładnie
Czas ja odesłać do Berlina
- 11 14
-
2022-10-02 19:27
legendy rodem od ługinowców (1)
- 8 9
-
2022-10-02 19:58
Wystarczy choć minimalnie się zainteresować co się dzieje we własnym mieście by zobaczyć jak marnowania jest kasa a nie śledzić tylko fejsbuczka Pani prezydent
- 16 7
-
2022-10-03 09:24
2022 skończy się z deficytem pół miliarda.
A w planowanym budzecie już i tak było zadłużenie na pół miliarda. Czyli to tylko serdeczny miliard długu w rok. Długu, za który kupiono owce-kosiarki, a nie zbudowano NIC.
- 0 0
-
2022-10-03 10:38
Nie będzie bolał.
Nie będzie upadku. I tak ją wybiorą. Parę zdjęć z panią europoseł Magdaleną i starczy
- 0 0
-
2022-10-02 18:29
Tramwaj zużywa 500-700 kWh na 100 km. Przy cenie 2,5 zł za kWh to daje koszt aż 1750 zł za 100 km. (34)
Autobus zużywa paliwa 40 l/100 km. 40 x 7 zł = 280 zł
- 82 43
-
2022-10-02 18:40
(11)
Ale Unia na siłę wpycha elektrykę i nic nie zrobisz.
- 35 35
-
2022-10-02 18:41
To wracaj do Moskwy, tam Unia nic nie wpycha. (5)
- 42 52
-
2022-10-02 18:47
Świat nie składa się Moskwy i UE. (4)
- 41 18
-
2022-10-02 19:40
Ludzie nic nie myślą .... (3)
jeszcze są "oświecone" dyktatury arabskie, kraje afrykańskie, Indie i komunistyczne Chiny, to w którą stronę mam zmierzać jak UE i USA nie takie ...
- 15 3
-
2022-10-02 20:19
to w którą stronę mam zmierzać
w kosmos
- 4 3
-
2022-10-02 20:56
Ja bym dodał
Ludzie nic nie myślą ... i mają krótką pamięć. Jak nie UE lub USA, to co, rosja ?? które kraje będąc pod wpływem rosji osiagneły rozwój i dobry poziom życia, Kuba, Wenezula, kraje bloku wschodniego, jakie produkty znamy z tych krajów ?
Kraje pod wpływem USA , UE ( nazwijmy to tak, chociaż nie jest to dobre określenie) takie jak Niemcy, Japonia, Korea Płd. raczej biedą nie grzeszą, a ich produkty każdy ma w swoim domu.
Z Rosji przychodzi brud smród ubóstwo , korupcja i śmierć. USA nie jest idealne , ma wiele za uszami, ale możesz tam mówić co chcesz, w rosji idziesz do więzienia albo ciebie spałują.- 20 2
-
2022-10-03 09:27
Nikt Ci nie kaze gdzieś zmierzać.
Ty masz się tylko odpieprzyc od tej reszty świata. Czyli samemu zacząć znowu szyć koszulki i skarpety.
- 2 0
-
2022-10-02 21:46
ale z tramwajowego złomu rezygnuja i zastepuja autobusami (4)
- 4 4
-
2022-10-02 22:39
Nowe linie tramwajowe budują w Sydney, San Diego czy Edynburgu. (2)
I żadne z tych miast nie jest w UE.
- 6 2
-
2022-10-03 08:17
W Bergen też (1)
Jakby jakiś nieuk nie wiedział, to takie miasto w Norwegii. Drugie co do liczby mieszkańców.
- 1 1
-
2022-10-03 09:36
Drugie w Norwegii? Czyli coś wielkości Radomia?
- 2 0
-
2022-10-03 10:50
A w Gdańsku podobno budują promy kosmiczne takie są wasze brednie warte wasza wiarygodnosc jest zerowa nic podobniego sie
- 0 0
-
2022-10-02 20:28
Porównaj liczbę miejsc w obu pojazdach (7)
- 15 2
-
2022-10-02 20:46
Siedzących na pewno więcej jest w autobusie. Dwa autobusy przegubowe przewiozą więcej pasażerów niż jeden tramwaj. (2)
- 11 6
-
2022-10-03 08:18
I dwóch kierowców.
Tyle tylko, że kierowców brakuje, więc ten drugi autobus nie przyjedzie.
- 3 0
-
2022-10-03 09:08
i stoja w korkach a tramwaj jedzie
- 0 1
-
2022-10-02 21:47
Tramwaje to bydłowozy same stojace miesjca i dlatego są tak niepopularne i przeznie wola ludzie jechac własnym autem (3)
- 4 5
-
2022-10-02 22:41
Tyle ze tramwaj nie stoi w korku (2)
- 5 4
-
2022-10-03 07:38
Ale czas przejadu wychodzi tak jakby stał
- 5 2
-
2022-10-03 10:47
Dzbanie Gdańsk idealnie poakzuje ze tak tramwaj stoi wkorku a wiekszosci czasu stoi i blokuje ruch wmiescie przez awarie jakie
- 2 0
-
2022-10-02 21:24
(4)
Póki co cena 1 kWh to około 0,8 do 1 zł. Do tego twoja kalkulacja nie bierze pod uwagę energii odzyskiwanej przy hamowaniu, a to oszczędność nawet 25%.
Czyli można założyć ze 100 km tramwajem to od 450 do 600 kWh. Czyli jakieś 450-500 złotych.- 12 2
-
2022-10-03 07:56
Cena dla przedsiębiorstw to 2,5 zł, a ty podajesz cenę dla gospodarstwa domowego. (3)
- 2 5
-
2022-10-03 09:10
dla gospodarstwa domowego masz 0.5 zł (2)
- 2 1
-
2022-10-03 10:03
Dolicz VAT i inne opłaty. Realna cena to ok. 80 groszy.
- 1 1
-
2022-10-03 11:11
No pewnie, nie licz stałych opłat.
W końcu to nie koszt samej energii, a haracz za możliwość jej nabycia droga kupna.
- 0 0
-
2022-10-02 21:45
Dokladnie tak tramwaj jest najbardziej kosztowny i nie efektywny a unia nie kupuje juz tramwajów tylko autobusy bez emisyjne
Na całym swiecie powstają nowe fabryki autobusów bez emisyjnych a upadają tramwajów!!
Autobus jest 10krotnie tanszy wygodniejszy i lepszy pod kazdym wzgledem w miescie.!!
Tramwaj niema zdnych zalet tym bardzioej ze w Gdańsku zajmuje najwiecej miejsca w pasie drogowym,Z buspasów korzystaja karetki traz pozarna policja motocyklisci i inne auta rozładowuja korki!!
Tramwaje blokujas skrzyzowania wypadajac z torów i i jeden zepsuty blokuje cała linie!- 5 12
-
2022-10-02 22:02
Ty policzyłeś tramwaj jako stały odbiór, bez rekuperacji?
Wyliczenia poprawne, założenia z IDZD
- 3 1
-
2022-10-03 01:20
(1)
Doprecyzujmy, na podstawie liczników energii z wozów. Tramwaj zużywa 500-700kWh ale na 150km najdłuższego zadania w Gdańsku. Czysty pobór energii na napęd, pomocnicze pomińmy. Zapominasz jednak o rekuperacji: 20-25% dla N8C, 30% dla Swingów, 30-35% dla NGd99, do 50% (połowa!) dla Jazzów (ratuje je superkondensator).
A ile umie zwrócić autobus? I już kosztowo nie jest taki wspaniały. A tramwajom można zamontować jeszcze wspólną szynę na podstacji między sekcjami (działa to w 2/3 podstacji w Gdańsku). Można też zamontować baterię superkondensatorów na samej podstacji. Można też zamontować baterię superkondensatorów na podstacji ze wspólną szyną między sekcjami i ładować tym elektryczne samochody zaplecza technicznego. Tramwaj w mieście, a jeszcze z górkami (jak u nas), to pole do naprawdę dużej oszczędności ale trzeba zainwestować.
Trolejbusy w Gdyni mają superkondensator na podstacji, z licznikiem dla ludności, działa i się sprawdza.- 7 2
-
2022-10-03 09:13
On i tak tego nie rozumie tak samo jak nie wie co to rekuperacja
- 0 3
-
2022-10-03 09:07
zapoznaj sie najpierw z aktualnymi stawkami energii dla komunikacji miejskiej ,potem z iloscia osob jakie (3)
jest w stanie przewieźć autobus lu kilkakrotnie wiekszy tramwaj . do tego czas przejazdu tramwaju ktory ma swoje torowisko i jest odporny na zatory drogowe. Komunikacja publiczna była i jest nierentowna i bierze sie w kalkulacji dobro pasażera a nie koszty.
- 2 1
-
2022-10-03 10:02
Prędkość rozkładowa autobusu to 25 km/h, tramwaju 15 km/h. Tramwaj PESA 240 miejsc, przegubowiec 180 miejsc. (2)
Zamiast torów robić buspasy i autobus też będzie odporny na zatory.
- 3 2
-
2022-10-03 11:12
Odporny na zatory i awarie innych autobusów.
- 2 0
-
2022-10-03 16:19
buspasem
Lubią pchać się sebki i PANY w suwach
- 0 1
-
2022-10-04 04:49
Demagogia
Przelicz to na tzw osobokilometr, uwzględnij ceny średnie a nie ekstremalne, przelicz czas jazdy, zapoznaj się z czasem amortyzacji środka transportu. Przypomnij sobie dyskusje co było lepsze pendolino czy bydgoski szrot, przypomnij sobie propagandę o 5G, jaku już to zrobisz to zacznij łazić pieszo, podcierać się liściami i zrezygnuj z internetu, wtedy będzie tanio zdrowo i ekologicznie.
- 0 0
-
2022-10-02 18:32
Linia nr 13 nie jest nowo powstałą była i została "ukradziona"
Tak jak było do przewidzenia będzie nadal 12 linii, które będą obsługiwać trasy wycieczkowe z jednego końca Gdańska na drugi, z czasem przejazdu +1,5 godziny, nie oszukujmy się nie było i nie ma chętnych do prowadzenia tych złomów, a obecną sytuacja to tylko wymówka, teraz wychodzą lata życia ponad stan w tym mieście z morza mozliwosci
- 44 18
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.