• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe połączenie do Wrocławia, przez Bydgoszcz i Poznań

Patsz
13 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Autobusem dwa razy dziennie z Trójmiasta do Pragi
Podróż z Gdańska do Wrocławia Polskim Busem zajmie 8,5 h. Podróż z Gdańska do Wrocławia Polskim Busem zajmie 8,5 h.

20 listopada Polski Bus ma ogłosić nowe trasy krajowe i międzynarodowe. Autokary będą m.in. kursowały trzy razy dziennie z Gdańska do Wrocławia przez Bydgoszcz i Poznań. Czas przejazdu będzie porównywalny z połączeniami kolejowymi.



Czym jeździsz częściej: pociągiem czy autokarem?

Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie zostanie uruchomiona linia. Na stronach serwisu Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji, który prowadzi system wyszukiwania połączeń autobusowych w całej Polsce pojawił się już jednak pełen rozkład połączeń. Autokary zaczną wiec jeździć prawdopodobnie jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Firma będzie pierwszą oferującą przewozy autokarowe na tej trasie.

Czytaj też: Polskim Busem do Rzeszowa

Z Gdańska mają startować trzy razy dziennie: o godz. 7.30, 16.00 oraz 23.45. Z powrotem będą wyruszały o godz. 4.45, 12.00 oraz 20.40. Autokary będą się zatrzymywały dwa razy: w Bydgoszczy, do której dotrzemy w 2 godziny i 45 minut oraz w Poznaniu, gdzie autokar dojedzie w 5 godzin i 15 minut. Czas przejazdu do stolicy Dolnego Śląska wyniesie ok. 8,5 h.

Okazuje się, że pod tym względem Polski Bus ustępuje połączeniom kolejowym. Pociągiem Express Intercity do Wrocławia najszybciej można dojechać bowiem w 6,5 h, przesiadając się w Poznaniu. Tyle, że taki kurs jest wykonywany tylko raz w ciągu dnia, o godz. 7.01. Cena biletu normalnego to 134 zł w 2. klasie i 175 zł w 1. klasie.

Bezpośrednio do Wrocławia można dojechać trzy razy w ciągu doby, korzystając z pociągów TLK. Czas przejazdu dwóch z nich to ok. 7 godzin. Pociąg startujący wieczorem jedzie już jednak 8,5 h. Za normalny bilet w 2. klasie trzeba zapłacić ok. 70 zł, natomiast w 1. klasie ok. 100 zł. Czas przejazdu do Poznania i Bydgoszczy również jest średnio o kilkanaście minut krótszy. W połowie grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy PKP. Wtedy, jak zapowiadają przedstawiciele przewoźnika, pociągi mają jeździć szybciej.

Póki co nie wiadomo, jak połączenia będą kształtowały się pod względem cen biletów. Polski Bus ich bowiem na razie ujawnia.

Wśród nowości, według nieoficjalnych informacji, mają się także pojawić połączenia Wrocławia z Katowicami, Krakowem i Berlinem.

Autokary PB kursują na 12 liniach, docierając do 19 polskich miast: Białegostoku, Bydgoszczy, Częstochowy, Gdańska, Katowic, Kielc, Krakowa, Lublina, Łodzi, Olsztyna, Ostrowca Świętokrzyskiego, Ostródy, Poznania, Radomia, Rzeszowa, Torunia, Warszawy, Wrocławia i Zakopanego. Obsługują także 5 europejskich lokalizacji: Berlin, Lotnisko Berlin Schoenefeld, Bratysławę, Pragę i Wiedeń. PB na polskim rynku jest obecny od czerwca 2011 r. Do tej pory sprzedał już ponad 3 mln biletów.
Patsz

Opinie (211) 1 zablokowana

  • Połączenia do Wrocławia

    Pomiędzy Gdańskiem a Wrocławiem, Polski Bus będzie miał 3 połączenia, a PKP InterCity będzie miało 4, będą to:
    - poranny około 05:30 TLK "POMORZANIN",
    - około 13-ej TLK "BACHUS" (+ wagony do Zielonej Góry),
    - około 17-ej TLK "MIESZKO",
    - wieczorny TLK "ROZEWIE".

    • 3 2

  • w pociagu to chociaz mozna nogi rozprostowac przez te 8h i sie przejsc, wyjsc z przedzialu

    A w busie nawet wysikać się nie dadzą- bo postoj-... i ch, że ci pecherz peka

    • 10 9

  • Polski bus dla polskich słoików

    • 5 5

  • odnoszę wrażenie, że redakcja trójmiasto.pl pisze takie teksty na zamówienie

    I pewnie płatne.Czemu nie umieszcza informacji choćby o zmianach rozkładu innych przewoźników, np. PKSów ?

    • 10 1

  • PolskiBus na tej trasie z PKP nie wygra (5)

    Cała trasa kolejowa Wrocław - Poznań - Gdynia jest w zaawansowanej modernizacji lub rewitalizacji. Beda musieli cenowo zachęcić, bo czasowo nie mają szans z koleją. Z każdą zmianą rozkładu pociągi pojadą szybciej.

    • 8 1

    • (3)

      Już teraz nie mają szans.
      Obecnie EC BGE jedzie do Poznania 3h 25min (bilet normalny w 2 klasie kosztuje 45 zł), w nowym rozkładzie od 15.XII.2013 ten sam pociąg będzie już jechać 3h 11min.
      Realny czas przejazdu PB z Gdańska do Poznania przez Bydgoszcz (zakładam dojazd do dworca PKS w Bydgoszczy i Poznaniu) to minimum 4h 45min (PB po A1 nie pojedzie). Nie wiem ile by musiał kosztować bilet, żeby opłacało się tracić 50% więcej czasu na mniej komfortową jazdę.

      • 2 1

      • PB pojedzie przez A1, bo już jeździ (2)

        • 1 1

        • (1)

          Nie na płatnym odcinku, czyli na tym który realnie mógłby być wykorzystany na tej trasie.

          • 0 1

          • Co ty pitolisz, oczywiście że pojedzie, do Nowych Marzów przynajmniej. PNB Jeździ po A1 do Torunia oraz Kowal-Łódź

            • 1 0

    • no jest tak jak piszesz

      na dzień dzisiejszy juz nie maja szans z kolejowymi przewoznikami

      • 0 0

  • EuroCity 54 do Berlina: od nowego rozkładu 3h08 Gdańsk Gł. - Poznań Gł.

    Prędkość techniczna odcinkowo 150-160 km/h, spokój, komfort, do Bydgoszczy, Poznania, Berlina (najbliższej w czasie metropolii 5h) - jest bardzo konkurencyjny.

    • 7 2

  • no ja niestety nie skorzystam juz z uslug pb bo mam fobie spoleczna

    M.in. boję się jeździć autobusami, szczególnie autostrada

    • 0 7

  • dzisiejsze newsy Trójmiasta: Biedronka na Zaspie i nowe połączenie Polskiego Busa

    Czy tylko ja odnoszę wrażenie, że ten portal który kiedyś był portalem informacyjnym stał się miejscem reklamy dla wszelkiego badziewia? Pod szyldem newsa redakcja promuje Biedronkę i Polskiego Busa. Za miesiąc zmiana rozkładu jazdy na kolei, skrócenie czasu podróży do stolicy WSZYSTKICH pociągów o około godzinę. Tego oczywiście Szanowna Redakcja nie napisze, ponieważ kolej nie zapłaci jej za to, prawda? Co innego nasz narodowy przewoźnik PB. Może wstawicie link do wypadku pędzącego Polskiego Busa, gdzie pasażerka została kaleką?

    • 7 9

  • Do olsztyna nie jeżdżą!

    • 3 0

  • Odrzutowe hulajnogi,

    załatwiłyby sprawę. Ale mnie nikt nie słucha, bo jestem kretynem.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane