- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (174 opinie)
Nowe połączenie do Wrocławia, przez Bydgoszcz i Poznań
20 listopada Polski Bus ma ogłosić nowe trasy krajowe i międzynarodowe. Autokary będą m.in. kursowały trzy razy dziennie z Gdańska do Wrocławia przez Bydgoszcz i Poznań. Czas przejazdu będzie porównywalny z połączeniami kolejowymi.
Czytaj też: Polskim Busem do Rzeszowa
Z Gdańska mają startować trzy razy dziennie: o godz. 7.30, 16.00 oraz 23.45. Z powrotem będą wyruszały o godz. 4.45, 12.00 oraz 20.40. Autokary będą się zatrzymywały dwa razy: w Bydgoszczy, do której dotrzemy w 2 godziny i 45 minut oraz w Poznaniu, gdzie autokar dojedzie w 5 godzin i 15 minut. Czas przejazdu do stolicy Dolnego Śląska wyniesie ok. 8,5 h.
Okazuje się, że pod tym względem Polski Bus ustępuje połączeniom kolejowym. Pociągiem Express Intercity do Wrocławia najszybciej można dojechać bowiem w 6,5 h, przesiadając się w Poznaniu. Tyle, że taki kurs jest wykonywany tylko raz w ciągu dnia, o godz. 7.01. Cena biletu normalnego to 134 zł w 2. klasie i 175 zł w 1. klasie.
Bezpośrednio do Wrocławia można dojechać trzy razy w ciągu doby, korzystając z pociągów TLK. Czas przejazdu dwóch z nich to ok. 7 godzin. Pociąg startujący wieczorem jedzie już jednak 8,5 h. Za normalny bilet w 2. klasie trzeba zapłacić ok. 70 zł, natomiast w 1. klasie ok. 100 zł. Czas przejazdu do Poznania i Bydgoszczy również jest średnio o kilkanaście minut krótszy. W połowie grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy PKP. Wtedy, jak zapowiadają przedstawiciele przewoźnika, pociągi mają jeździć szybciej.
Póki co nie wiadomo, jak połączenia będą kształtowały się pod względem cen biletów. Polski Bus ich bowiem na razie ujawnia.
Wśród nowości, według nieoficjalnych informacji, mają się także pojawić połączenia Wrocławia z Katowicami, Krakowem i Berlinem.
Autokary PB kursują na 12 liniach, docierając do 19 polskich miast: Białegostoku, Bydgoszczy, Częstochowy, Gdańska, Katowic, Kielc, Krakowa, Lublina, Łodzi, Olsztyna, Ostrowca Świętokrzyskiego, Ostródy, Poznania, Radomia, Rzeszowa, Torunia, Warszawy, Wrocławia i Zakopanego. Obsługują także 5 europejskich lokalizacji: Berlin, Lotnisko Berlin Schoenefeld, Bratysławę, Pragę i Wiedeń. PB na polskim rynku jest obecny od czerwca 2011 r. Do tej pory sprzedał już ponad 3 mln biletów.
Opinie (211) 1 zablokowana
-
2013-11-14 17:08
sukces polskiegobusa
Generalnie sukcesem polskiego busa bylo otwarcie linii laczacej gdansk z warszawa. Linii gdzie pociagi notorycznie sie spoznialy z powodu modernizacji tego odcinka, ale nie tylko. Do tego dochodzili standardowe awarie jak zerwana trakcja. Trase te pokonywalo sie planowo w U godzin, w rzeczywistosci duzo wiecej. Mnie osobiscie zbyt duzo nerwow kosztowalo jezdzenie pociagiem pkp. Widze jak wielu ludzi zachwala pkp a wiem jak ten transport wyglada, bo sam kiedys jezdzilem i jak to czytam, to zastanawiam sie czy zyjemy w tym samym kraju. Na dziesiec podrozy pociagiem 7 konczy sie pol godziny po czasie dluzszym niz pol godziny, a generalnie spozniaja sie zawsze. Polskibus przyjezdza za to 7 na 10 razy przed czasem. Na mysli mam caly czas trase wawa gdansk. Wbusie jest prad, internet, ktory srednio dziala, ale jest. W pociagu czasem tez bywa, ale rzadko. Czy miejsca jest w busie malo? Mozliwe, obecnie jest moda na fast foody i ludzi cztery iks el jak to sie mowi, ciezko aby sie zmiescili, ja tam nie narzekam.
O wadach i zaletach moznaby mowic dlugo, generalnie dobrze, ze jest konkurencja, czlowiek ma wybor i alternatywe. Nie robie reklamy, osobiscie jezdze samochodem, bo dla mnie to najwygodniejszy transport.- 2 1
-
2013-11-14 21:38
super (1)
pieknie polski bus poznan bardzoładne miasto
- 0 0
-
2013-11-14 22:19
Rozumiem, że wcześniej nie mogłeś pojechać do Poznania?
- 0 0
-
2013-11-17 15:30
podstawa prawna wykluczenia Czestochowy?
Ktoś zna konkretną podstawę prawną wykluczenia przystanku w Częstochowie? Bo wszędzie widzę tylko ogólniki w rodzaju "przepis", "państwo", "urzędnicy". Próbuję sam szukać. Jedyny konkret jaki znalazłem, to ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 10 kwietnia 2012 r. w sprawie rozkładów jazdy.
Zwracam uwagę na to, że jest to ROZPORZĄDZENIE wydane przez konkretnego, jednego urzędnika. Ale może coś przeoczyłem i może jest też jakaś ustawa?
Cytat z tego rozporządzenia:
4) komunikacji ekspresowej należy przez to rozumieć regularny przewóz osób wykonywany w ramach publicznego
transportu zbiorowego drogowego, w którym środki transportu zatrzymują się w miejscowości:
a) początkowej i końcowej albo
b) początkowej i końcowej oraz co najmniej jednym mieście wojewódzkim usytuowanym na linii komunikacyjnej;- 0 0
-
2013-11-19 21:56
kiedy będzie wiadomo kiedy?
I o Przemyślu też chyba wszyscy zapomnieli... a to takie ładne miasto, chętnie bym tu zareklamowała ale to przecież nie miejsce. Tymczasem wiadomo już kiedy to połączenie Wrocław-Poznań zostanie uruchomione? bo się jutro do Poznania chciałabym wybrać a w piątek lub w sobotę wracam :)
- 0 0
-
2013-11-22 17:12
Co jest tańsze? PolskiBus czy pociąg?
Co jest tańsze? PolskiBus czy pociąg?
Warszawa - Trójmiasto
EIC 75,00 zł
TLK 62,00 zł
TLK (wcześniej-7) 55,80 zł
TLK (wcześniej-15) 52,70 zł
TLK (z Biletem Podróżnika*) 37,00 zł
EIC (Bilet Świteczny) 69,00 zł
TLK (Bilet Świąteczny) 39,00 zł
PolskiBus 60,00 zł
* - Bilet Podróżnika kosztuje 74 zł. Zakładając podróż w dwie strony w trakcie ważności biletu wychodzi 37,00 zł w jedną stronę.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.