• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przy hali w Gdyni powstało nowe przejście. Przed świętami zaczną działać światła

Patryk Szczerba
17 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
  • Nowe przejście dla pieszych obok Hal Targowych Gdyni przy ulicy Jana z Kolna
  • Nowe przejście dla pieszych obok Hal Targowych Gdyni przy ulicy Jana z Kolna
  • Nowe przejście dla pieszych obok Hal Targowych Gdyni przy ulicy Jana z Kolna
  • Nowe przejście dla pieszych obok Hal Targowych Gdyni przy ulicy Jana z Kolna

Naprzeciw hali targowej przy ul. Jana z Kolna w GdyniMapka w ostatnich dniach pojawiło się przejście dla pieszych. Nie działa jeszcze sygnalizacja świetlna, ale do świąt ma zostać włączona. To realizacja zapowiedzi władz miasta sprzed kilkunastu miesięcy.



Powinno powstawać więcej przejść dla pieszych na ruchliwych ulicach Trójmiasta?

Przez lata przemieszczanie się pieszych między halą targową a przystankiem autobusowym, które oddziela trzypasmowa jezdnia ul. Jana z Kolna w Gdyni, było utrudnione.

W okolicy są co prawda pasy, ale oddalone o ponad 100 metrów, więc nikt nie chciał nadkładać drogi.

Od dawna postulowano o rozwiązanie, które pozwalałoby przekraczać jezdnię jak najszybciej.

Urzędnicy przez kilka lat wzbraniali się przed nim, tłumacząc m.in., że brak przejścia nie jest niczym dziwnym, jeśli spojrzy się na centra europejskich miast, a poza tym - według statystyk policyjnych - nie ma tam potrąceń.

Zmiana poglądów na bezpieczeństwo pieszych



Zmiana podejścia nastąpiła w 2019 r., kiedy w listopadzie zamontowano spowalniacze - osiem poduszek berlińskich. Ich rozstaw wymusił na kierowcach samochodów wolniejszą jazdę, ale autobusy nie musiały zwalniać, przejeżdżając przez podwyższenie. Oprócz tego ograniczono tu prędkość do 30 km/h.

Pojawiły się wówczas zapowiedzi, że wkrótce powstanie przejście z sygnalizacją świetlną. Trzy razy próbowano znaleźć wykonawcę.

W pierwszym przetargu, w maju, pojawiła się jedna chętna firma - Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Kozłowski z Gdańska, które oczekiwało za wykonanie prac 296 tys. zł. Gdynia podała, że zamierza przeznaczyć na prace budowlane prawie 100 tys. zł mniej, więc przetarg unieważniono.

Do drugiego nikt się nie zgłosił. W sierpniu, po otwarciu ofert w trzecim postępowaniu, okazało się, że ta sama firma, oczekująca w maju blisko 300 tys. zł za prace, jest skłonna wykonać je za 287 tys. zł.

- Oferent nie złożył w terminie dokumentów podmiotowych niezbędnych do dalszego procedowania postępowania przetargowego - mówi Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Ostatecznie prace pochłonęły 261,6 tys. zł. Pochodziły z budżetu "Klimatycznego Centrum".

- Nie były to więc środki bieżące, którymi dysponujemy na potrzeby np. utrzymania infrastruktury. Z powodu braku wyboru wykonawcy w trzech postępowaniach przetargowych roboty zrealizowano z umowy na "Utrzymanie, konserwację oraz remonty, modernizację i budowę urządzeń do regulacji ruchu w Gdyni" z firmą Zakład Usług Inżynierii Ruchu, zawartą w roku 2020 na okres 3 lat.


Dofinansowanie rządowe



Gdynia na przebudowę otrzymała wsparcie z budżetu państwa.

- Z kwoty 261,6 tys. zł otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie 154 164,00 zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w części dotyczącej zadań mających na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszych w obszarze oddziaływania przejść dla pieszych. Pozostała część środków pochodziła z budżetu miasta obejmującego projekt "Klimatyczne Centrum" - mówi Magdalena Wojtkiewicz.
Z tej kwoty wykonano:
  • sygnalizację,
  • oświetlenie,
  • roboty drogowe,
  • oznakowanie.


We wtorek na przejściu zostanie uruchomiona sygnalizacja świetlna połączona z Tristarem.

Quiz Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz? Średni wynik 53%

Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (160) 1 zablokowana

  • Zmiana poglądów na bezpieczeństwo pieszych ? (1)

    Tak tylko nieśmiało zapytam. Czy nie jest to przypadkiem ta sama sygnalizacja świetlna, którą kilka tygodni temu usunięto ze skrzyżowania ulic Żeromskiego i Derdowskiego? Bo kilka lat temu, gdy zainstalowano tam światła, też argumentacja była taka, że to dla bezpieczeństwa pieszych. Jak by nie było, przy skrzyżowaniu nadal są YMCA i szkoła. Czy w tym rejonie poglądy na bezpieczeństwo się zmieniły?

    • 11 0

    • A może to sygnalizacja ze skrzyżowania Swietojanska/Armii Krajowej

      Tam tez wyparowała sygnalizacja świetlna po zrobieniu tzw Klimatycznego a właściwie i**otycznego Centrum i wprowadzeniu jednokierunkowego ruchu na Swietojanskiej. Najpierw wydają duże pieniądze na remont tej ulicy i poprawę bezpieczeństwa a teraz likwidują światła. Dodatkowo potęgują tym korki np po przedstawieniach w Teatrze Muzycznym

      • 3 0

  • Tyle że teraz trza będzie czekać na zielone a za przejście kawałek dalej można będzie dostać mandat... A wystarczyło się rozglądać przed wejściem na jezdnie...

    • 5 3

  • Pic na wodę , fotomontaż

    Tak szczerze bez emocji i stawania po jakiejkolwiek stronie.. Przejście tam jest w tej wersji bez sensu ponieważ tam i tak nikt nie patrzy na drogę tylko pędzi do autobusu. Wypadków tam nie było a jeśli już to tak mało i niegroźnych ze nawet nie pamiętamy. Jakakolwiek " inwestycja " w tym mieście to setki tysiące złotych. Wyglada to tak już od lat ze ktoś i góry zgadza się i wymyśla sam i węszycie byle tylko dostać swoją dolę ". 3miasto to Gdańsk , Sopot , Gdynia.
    Ale prawda jest taka ze Gdynia do Gdańska to jak VW Polo do Bugatti Chiron.
    Panie S. zniszczyłeś to miejsce. Ale wiemy ze masz to w du.P.ie bo dla ciebie liczy się tylko stan konta w rajach podatkowych.
    Jedynym plusem to ze zapiszesz się najgorszym włodarzem w historii tej wioski.

    • 12 3

  • Narobili tam pełno hopków, które skutecznie hamowały ruch. A teraz 'mądrale' wymyślili dodtakowo

    światła. NO to po co hopki? Najlepiej by było, gdyby urzędnicy-nieudacznicy żyjący za moje pieniądze nie wper.... się w życie miasta. Decyzje powinny należeć do mieszkańców. Urzędników ograniczyć o 70 procent i wtedy będzie o 90 procent mniej ich idi otyzmów i mniej łapówkarstwa

    • 8 3

  • Powinni przekierunkować ... (2)

    Jana z Kolna i Wójta Radkiego tak aby przystanki były po stronie hali i po kłopocie

    • 4 1

    • (1)

      Po co przekierowywać. Przecież wystarczyłby gdyński wynalazek, czyli kontrbuspas

      • 1 0

      • Do 1975 roku tak bylo.

        • 1 0

  • Przejście ok ale po co światła?

    by tamować ruch na drodze ?tam zawsze przechodziło się na czuja a samochody wiedzą że tu ludzie się kręcą

    • 5 4

  • Przejście powinno być miedzy Halą a Hala Rybną przy kiosku.

    Tamtędy ludzie przechodzą, w innym miejscu nie będa przechodzić

    • 9 1

  • Przyzwyczajenia górą

    dzisiaj tam przejeżdżałam, pasy już są a starsi ludzie i tak w poprzek przełażą, mają w głębokim poważaniu że to przede wszystkim dla ich bezpieczeństwa. Powinni tam jeszcze patrol policji ustawić i karać za stwarzanie zagrożenia dla ruchu przez pieszych. Ciekawa jestem ilu ludzi skorzysta z przejścia a ilu nadal będzie biegało na skróty

    • 7 0

  • Czekamy na przejście lączące

    Ul. Abrahama z Podwórcem i dalszą częścią Abrahama.

    • 2 1

  • Czyli tak!

    Od dawna mówiło się, że jest potrzebne przejście. Władze się upierały i wymyślono ograniczenie prędkości i montaż spowalniaczy. Mieszkańcy Gdyni zapłacili za to sporo kasy. Teraz montują przejście i światła, więc tamte pieniądze ( nie tak dawno) poszły w błoto. No i wiadomo dlaczego w kasie pustki i zadłużenie.

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane