- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (268 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim
To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej . W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.
Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.
Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?
Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).
Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej
Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta
W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
- MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
- Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.
Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)
- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.
W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań
W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa , Żabi Kruk oraz Brama Żuławska , do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.
[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy
[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?
Opinie (420) 10 zablokowanych
-
2019-08-12 17:55
Jak czytam, że niby poprzednie przejście na chmielnej (1)
Powstało bo przekraczano prędkość to śmiać mi się chce, jak zarządzają tym miastem, ludzi traktują jak dzieci...kiedy tam przekroczono prędkość? Od 40 lat na Podwalu zawsze są korki
- 4 3
-
2019-08-12 19:13
kiedy nie jadę to jadę te 70-80
- 0 1
-
2019-08-12 18:02
Zlikwidować przejścia dla pieszych !!! Niech samochody jadą a nie stoją !!!
- 1 1
-
2019-08-12 18:16
Taniec na lodzie (1)
Super, może w końcu będzie można przejść na tramwaj/drugą stronę bez obawy o połamanie się na ślizgawce jaką są kafle w podziemnym. Tragedia przy byle deszczu a co dopiero zimą. Chociaż zebra na przejściach też dość poślizgowa potrafi być..
- 2 2
-
2019-08-13 09:09
musisz w łyżwach wychodzić albo w rakach
- 0 0
-
2019-08-12 18:24
Super będą dwa pasy do centrum w tym jeden buspas
- 1 0
-
2019-08-12 18:48
Stronniczość
Trojmiasto.pl jest najbardziej stronniczym portalem jaki znam. Jak można wbrew ludziom komentującym wyróżniać pochlebne opinie na temat tej tragicznej w skutkach decyzji? Już widzimy do czego doprowadzają decyzje podejmowane zza biurka. Podwale codziennie stoi w korkach, przepustowości zero, a pieszych garstka. Zła, tragiczna i kompletnie nieuzasadniona decyzja. Jestem załamany brakiem kompetencji. Czy decydenci mają jakąś alternatywę dla zwężonej ulicy? NIE, bo zapewne nie jeżdżą tą drogą! Jestem zdruzgotany!
- 4 5
-
2019-08-12 18:55
hmm
czyli dalsza kontynuacja korkowania Gdańska od strony ul. Elbląskiej , teraz stoimy średnio od estakady przy GKS-ie, następnie węzeł okolice Mostu wantowego, a następne naziemne przejście wydłuży postój do samej rafinerii , życzę wszystkiego dobrego naszym urzędnikom i ich znajomy z deweloperki :(
- 2 3
-
2019-08-12 19:02
Bardzo dobrze
Koniec sztucznego podziału. Powinno się jeszcze zlikwidować tą beznadziejną trasę szybkiego ruchu, dzielącą Główne Miasto od Starego Przedmieścia.
- 2 2
-
2019-08-12 19:05
Koniec z przejściami dla pieszych !!!! Drogi dla kierowców !!!
- 1 4
-
2019-08-12 19:06
Korki
Większe korki , już teraz Podwale stoi nawet poza godzinami szczytu! Do tego ludzie przebiegający na czerwonym do autobusu czy tramwaju = więcej ofiar
- 4 1
-
2019-08-12 20:11
Idioci
idioci to wymyślili
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.