- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (268 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim
To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej . W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.
Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.
Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?
Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).
Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej
Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta
W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
- MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
- Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.
Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)
- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.
W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań
W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa , Żabi Kruk oraz Brama Żuławska , do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.
[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy
[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?
Opinie (420) 10 zablokowanych
-
2019-08-13 07:03
Przejścia
Nie rozumiem dlaczego dwa przejścia? Po stronie przystanków ok ale bez przesady. Jeśli będzie zielone światło a na drugich pasach włączy sie zielone dla pieszych to co z tymi z prawej? Pas przy Chmielnej dla skrecających w lewo jest tak krótki że miesci dwa auta, trzecie blokuje już cały pas dla jadących prosto. Skręcający w lewo muszą w tym samym czasie uważać na pieszych bo i tu i tam włącza się zielone światło. Czy Ci którzy to wymyślili przejechali się choć raz w godzinach szczytu?
- 4 0
-
2019-08-13 07:03
Ale syf
Wybory za pare lat niestety
- 4 0
-
2019-08-13 07:12
Masakra
I tyle...
- 1 0
-
2019-08-13 07:14
większość czasu wszystko stoi. (1)
teraz od godziny 12 podwale stoi. będzie zlikwidowane przejście to całą dobę będzie się tam stać.
- 3 0
-
2019-08-13 11:34
stójcie sobie
miód na serce :)
- 1 0
-
2019-08-13 08:27
Zostawić tunele !!!
Jestem absolutnie przeciwny usuwaniu istniejących przejść tunelami i budowie skrzyżowań naziemnych. Jest to kolejny krok do utrudnienia ruchu, zwiększenia ilości spalin, wypadków itp. Tendencja powinna iść w kierunku skrzyżowań bezkolizyjnych.
Rozumiem, że budowa tunelu jest kosztowna, ale skoro już istnieje to czemu by go nie wykorzystać?
Wystarczyłoby zrobić ładne szerokie dojścia z delikatnym spadem zamiast schodów. Pobliską infrastrukturę zmodernizować i dodatkowo wykorzystać komercyjnie (żeby sama się utrzymywała na czyszczenie i konserwację).
W Poznaniu jest wiele dostosowanych takich przejść i się sprawdziły.
A najbardziej idealnym (choć zapewne nie optymalnym) rozwiązaniem byłoby wpuszczenie ruchu drogowego w tunel gdzie to tylko jest możliwe.- 2 0
-
2019-08-13 08:58
Jak na razie to przejście przy Chmielnej generuje ogromny korek do centrum - już od stadionu .
- 3 0
-
2019-08-13 09:08
a co z tunelami?
zasypią czy jak? paranoja jakaś. czemu ciągle utrudnia się życie kierowcom?
- 2 0
-
2019-08-13 09:20
To kolejna nietrafiona decyzja UM na którą wywali sie kupę kasy
ale tu chodzi o interes deweloperów, którzy stawiają tam teraz nową zabudowę. Od lat nie ma kasy na remont budynku obok - Dawne Koszary, malo tego obok na dziedińcu postawili szpetną zwykłą mieszkaniówkę, która ma się nijak do zabudowy wokół (pomijam hotel Sadowa, bo on akurat jest ok). Już teraz po likwidacji tunelu przy Chmielnej tworzą się korki.
Ola działa jak don budynion..- 2 1
-
2019-08-13 10:22
Piesi na ulicę a auta do tuneli karnowski w Sopotach już to wprowadza w życie
- 1 0
-
2019-08-13 10:31
W tunelach można stracić sporo (1)
A mnie w tym tunelu kolo łąkowej napadło 4 typa kilka lat temu, probowałem się bronic ale mi sowicie naklepali, zabrali telefon, portfel i nawet buty. Od tamtego momentu jestem zwolennikiem przejść naziemnych choć sam jestem kierowcą. Tunele to siedlisko patologii i utrudnienie dla niepełnosprawnych
- 1 2
-
2019-08-13 23:13
czyli robimy przejścia naziemne przez tory?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.