- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (268 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim
To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej . W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.
Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.
Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?
Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).
Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej
Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta
W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
- MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
- Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.
Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)
- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.
W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań
W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa , Żabi Kruk oraz Brama Żuławska , do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.
[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy
[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?
Opinie (420) 10 zablokowanych
-
2019-08-13 11:13
brawo i brawo...super..!
- 0 0
-
2019-08-13 11:15
Krzysztof Koprowski
Będziecie z tego FRAG'u uciekać za takie brednie jakie się dzieją w tym mieście... Całe życie w sandałach biegasz po mieście i w życiu nie jechałeś samochodem.
- 2 0
-
2019-08-13 11:31
elo
jako mieszkaniec tych okolic mówię: SUPER!
- 1 3
-
2019-08-13 11:59
Powiem tylko - jak głosowałeś tak masz
W imię walki z PiSem zafundowaliscie nam bandę kretynów z zieloną ideologią
- 4 0
-
2019-08-13 12:04
Bardzo dobry pomysł
Proszę tylko, by w tym miejscu można było zawracać jadąc Podwalem od Elbląskiej.
Na skrzyżowaniu z Chmielną obecnie można tylko skręcać w lewo, więc na całym Podwalu jest problem z zawracaniem. Można to uczynić dopiero na obu końcach tej ulicy. A co z ludźmi mieszkającymi na wysokości środka tej ulicy? Wielki apel do magistratu, proszę o stworzenie możliwości zawracania!!- 0 4
-
2019-08-13 12:51
Przejście
To nic jak czekać tylko aż zrobią skrzyżowanie i światłą na żabim kruku. No bo czemu nie? Będzie akurat z duchem absurdalnych decyzji
- 4 1
-
2019-08-13 13:13
Jasne
Głupota goni głupotę w tym mieście. Ważna droga wjazdowa, czy podoba się to komuś czy nie. Znowu wrócą koszmarne korki na wjeździe (już są w określonych godzinach). A iluż tam chodzi z tej Chmielnej czy Łąkowej? Tyle się pitoli o czystym powietrzu a policzył jakiś ograniczony urzędas emisję gazów z tych setek aut stojących godzinami na wjeździe? Słusznie ktoś tu pisze o zabytkach. Budyń zniszczył więcej niż armia czerwona w Gdańsku. Słoikowi gdańszczanie cieszą się z betonu i kostki przed pubem bo na wsi tego nie mieli. ale Gdańsk z pięknego, wyjątkowego miasta staje się betonowym glutem tak jak wszędzie indziej. A z tymi przejściami to chodzi o kasę, trzeba ją trzepać bo zawsze coś spada pod stół nie?
- 4 1
-
2019-08-13 17:34
Tunele (1)
Ciekawe co zrobią z tunelami w takim razie,zasypią??Absurd robic przejścia naziemne,najpierw zabrano 1 pas dla autobusów,ok to jest jeszcze zrozumiałe,ale kiedy zostały 2 pasy,robić co kawałek światła??Już teraz w godz.w szczytu są korki aż do wiaduktu nad Elbląską,co będzie potem nawet niechce myśleć,ktoś tu ma chyba układy...
- 4 1
-
2019-08-14 15:34
redukcja aut osobowych jest normalnym zjawiskiem w większych miastach dbających o środowisko
- 0 0
-
2019-08-13 19:34
spowolnienie życia w Gdańsku i w całym Trójmieście
teraz jak jechałeś samochodem od punktu A do punktu B jakieś 23 minuty po zmianie będziesz jechał ok.30 minut przez Śródmieście.
- 2 1
-
2019-08-13 22:33
Wyroznienia opinii do tego tematu
Kompromituja redakcje.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.