• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe tory we Wrzeszczu za 19,5 mln zł

Krzysztof Koprowski
15 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Podjazd pod przystanek Jaśkowa Dolina to jeden z najbardziej wyeksploatowanych odcinków torowisk w Gdańsku. Podjazd pod przystanek Jaśkowa Dolina to jeden z najbardziej wyeksploatowanych odcinków torowisk w Gdańsku.

Wiosną ruszą prace przy wymianie torowisk we Wrzeszczu i Strzyży wzdłuż al. Grunwaldzkiej. Wykonawcą robót prawdopodobnie będzie firma Torpol, która chce wykonać te prace za ok. 19,5 mln zł.



Jak często podróżujesz tramwajem przez Wrzeszcz?

Torpol złożył najkorzystniejszą ofertę w przetargu organizowanym przez miejską spółkę inwestycyjną GIK.

Wymianą zostaną objęte odcinki al. Grunwaldzkiej od ul. Nowowiejskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Miedzianej zobacz na mapie Gdańska oraz od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska. Pozostałe fragmenty były wymieniane kilka lat temu wraz z przebudową skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska.

Wraz z wymianą torów, na jezdni al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska w kierunku Oliwy, znikną resztki szyn do dawnego placu manewrowego przy Żaku.

Wykonany zostanie także na nowo przejazd przez tory tramwajowe na
skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z al. Wojska Polskiego. Przypuszczalnie nie pojawią się tutaj jednak płyty gumowe.

- Ze względu na ogromny ruch oraz biorąc pod uwagę stanowisko Zarządu Dróg i Zieleni, rozważamy wykonanie tego przejazdu w formie nawierzchni asfaltowej posadowionej na płycie żelbetowej - informuje Janusz Łagowski, dyrektor projektu GPKM III w Gdańskich Inwestycjach Komunalnych.

Największą zmianą będzie inna lokalizacji przystanku Jaśkowa Dolina, który zostanie przesunięty na wysokość Olimpu. Jednocześnie ulegnie likwidacji przejście dla pieszych, które obecnie prowadzi na istniejące perony tramwajowe.

Pozwoli to na wygospodarowanie miejsca dla dłuższego lewoskrętu w tzw. ulicę Nową Dmowskiego (ulica z płyt pomiędzy Manhattanem a McDonaldem).

Poza realizacją zupełnie nowych peronów przy Olimpie, nie planuje się przebudowy już istniejących przystanków. Wymianie ulegnie natomiast kilka ze słupów trakcyjnych oraz oświetlenie.

W trakcie prac remontowych, które potrwają ok. 4 miesiące od momentu podpisania umowy, będzie funkcjonować zastępcza linia autobusowa. Nie zostanie utworzony buspas, tak więc autobusy nie będą poruszać się szybciej niż samochody.

- W trakcie remontu uruchomimy autobusową linię zastępczą T6, która będzie kursować z częstotliwością ok. co 3 minuty w godzinach szczytu i 4-5 min. poza szczytem. Będzie obsługiwana wyłącznie taborem przegubowym. Obecnie trwa postępowanie przetargowe na przewoźnika dla tej linii. - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego.

ZTM jednocześnie przyznaje, że podróż autobusem znacznie wydłuży dojazdy do pracy lub szkoły. Ze wstępnych wyliczeń wynika, że w wielu przypadkach szybciej niż autobusem będzie można pojechać tramwajem przez Zaspę i Przymorze.

- Tak będzie na przykład w przypadku dojazdu spod Uniwersytetu Gdańskiego w Oliwie do centrum. Szybciej i bez przesiadek pasażerowie dojadą przez Oliwę, Przymorze i Zaspę do Śródmieścia niż przesiadając się z tramwaju na autobus i z autobusu ponownie na tramwaj. - dodaje Zomkowski.

Ponadto korektom zostaną poddane inne trasy tramwajowe - m.in. linia 11 zostanie skierowana przez Przymorze do zajezdni Wrzeszcz.

Niestety nie planuje się ułożenia płyt na torowiskach w centrum Wrzeszcza, tak więc pojazdy na sygnale nadal będą musiały przeciskać pomiędzy innymi autami tkwiącymi w korku. GIK tłumaczy to kwestiami finansowymi, a także szerokością alei Grunwaldzkiej. Zdaniem urzędników na trzech pasach ruchu jest tyle miejsca, że inne auta mogą bez problemu ustąpić ruchu pojazdowi "na sygnale".

W najbliższym czasie poza remontem torów we Wrzeszczu planuje się wymianę szyn: na Węźle Kliniczna (planowany termin czerwiec - listopad 2011), al. Hallera od Pstrowskiego do pętli Brzeźno Plaża (lipiec 2011 - listopad 2011) oraz ul. Pomorskiej od ul. Chłopskiej do pętli Jelitkowo (lipiec 2011 - listopad 2011).

Oferty złożone w przetargu (centy brutto)

Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury z Wakozem - 21 mln 950 tys 751 zł
WPRD Gravel z TOR-Kar-Sson - 22 mln 769 tys. 332 zł
Torpol - 19 mln 565 tys. 360 zł
Trakcja Polska z Tuga - 21 mln 014 tys. 852 zł

Opinie (157) 9 zablokowanych

  • Musi być wygodny dojazd do Quattro Towers (1)

    Wrzesczanie podziękujcie komu się należy!

    • 9 1

    • już Budyniowi podziękowali

      panowie w gajerkach w odpowiedni sposób

      • 6 2

  • inne oferty (1)

    a jakie firmy jeszcze złożyły oferty do tego przetargu????

    • 1 2

    • już widzę inne firmy... szkoda, że z tych wszystkich ofert musieli wybrać akurat Torpol :-/

      • 0 1

  • a slyszałem, (3)

    że przy przetargach powinno się odrzucać najwyższą i najniższą ofertę.
    pierwszą z logicznych powodów, drugą z racji jazdy po bandzie na przysłowiowej "chińszczyźnie".
    a tu proszę. wygrał najniższy i to chciał o prawie 2mln mniej niż pozostali. spora odskocznia.
    ciekawe jak wielkie niedoróbki zostawi.

    • 4 7

    • w przypadku firmy, która wygrała te niedoróbki będą znaczne :-/

      • 0 0

    • Zobacz na skrzyżowanie 3maja z Armii krajowej.

      Nic tylko składać wnioski o odszkodowanie do ZDIZ za urwane zawieszenie.
      Tam już nawet jadąc zgodnie z tym śmiesznym ograniczeniem można zrobić sobie kuku.
      Ale "u nas" najlepiej postawić 100znaków (wszak każdy kosztuje) i mieć wywalone na poszkodowanych (bo przecież był znak) niż zrobić coś raz dobrze i do końca, a przede wszystkim dla ludzi, a nie dla kasy!

      • 0 0

    • bo tak nie jest... :) nie ludzie z branzy mowia ze tak powinno byc i moim zdaniem tez maja racje... ale na razie prawo jest takie, ze na etapie przetargu sie o tym decyduje... np. na Slowackiego bylo 90% cena, 10% czas.... tutaj przy przetargu ustalono ze decyduje tylko cena... i nigdzie nie odrzuca sie tych najnizszych, najnizsza cena = najlepsza oferta... a niestety tak nie jest...

      • 0 0

  • propaganda sukcesu a rzeczywistość swoją drogą

    • 3 1

  • zły wybór

    szkoda, że z tych wszystkich ofert wygrała firma Torpol :-/ już dzisiaj wiadomo, że będą kłoooopooootyyy i to spooooreeee!!!

    • 3 0

  • no to bubel gwarantowany

    ta firma juz nie raz pokazala jak wykonuje swoje inwestycje, bubel, bubel i jeszcze raz bubel, a to ze wladze miasta godza sie na te wszystkie naprawy pogwarancyjne ktore NIC NIE WNOSZA to tez jest bardzo podejrzane

    • 4 1

  • Likwidacja przejścia? Czyli chcąc przejść przez Grunwaldzką w okolicy Jaśkowej D. będę miał dwa przejścia więcej do pokonania? Miasto dla ludzi, nie ma co. Czemu wszystkich przejść nie zlikwidują żeby się lepiej jeździło?

    • 14 2

  • dlaczego znowu jest przejście dla pieszych likwidowane??

    mimo, że zawsze jadąc do domu muszę stać na tym przykrótkim lewoskręcie w Dmowskiego to akurat przejście tam w niczym nie przeszkadza. Niedługo w ogóle zakażą ludziom po Wrzeszczu chodzić. Jak w aucie siedzę to mi bez różnicy czy postoje dłużej o 2 min. na światłach, a pieszym każe się zasuwać przez trzy przejścia dookoła, żeby pas zrobić. Idiotyzm

    • 26 2

  • Oby w ramach tego remontu, zmieniono dla względów bezpieczeństwa wysiadających i wsiadających podróżnych, przystanki tramwajowe
    na wysokość GCH Manhattan.

    • 5 1

  • przedłużenie lewoskrętu z Grunwaldzkiej to mocno dyskusyjny pomysł (1)

    obecnie skrzyżowanie Dmowskiego z Grunwaldzką jest totalnie zatkane: na jednym cyklu świateł z Dmowskiego ledwo wyjeżdża 1-2 samochody, bo dalsza jazda jest blokowana przez skręcających z Grunwaldzkiej w lewo i w prawo

    nie piszę tego by namawiać miasto na tworzenie dwupoziomowego skrzyżowania w centrum ulicy handlowej, ale po to, by wykorzystać szansę budowy obwodnicy południowej Gdańska do energiczniejszych działań na rzecz zmniejszenia roli samochodów w mieście - zwłaszcza w rejonie obsługiwanym przez komunikację publiczną i z dużą liczbą miejsc pracy i handlu - tak jak w okolicy Grunwaldzkiej i Dmowskiego.

    miasto powinno być dla ludzi, a nie dla samochodów parkujących bezpłatnie przez cały dzionek na chodnikach

    • 15 1

    • jadacy grunwaldzka powinni przejezdzac POD dmowskiego

      ot taki maly genialny plan jak rozladowac korki w tym miejscu, no ale... to trzeba by wykopac troche ziemi i w ogole projekt za 300mln zrobic wiec lepiej postawic 10 sygnalizacji i po klopocie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane