• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe trolejbusy dla Gdyni

Michał Sielski
29 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Po zakupie 25 nowych pojazdów po Gdyni będą jeździły same niskopodłogowe trolejbusy. Po zakupie 25 nowych pojazdów po Gdyni będą jeździły same niskopodłogowe trolejbusy.

55 mln zł unijnej dotacji dostanie Gdynia na rozwój proekologicznego transportu trolejbusowego. Kupi 25 nowych, niskopodłogowych trolejbusów i zbuduje trakcję do Sopotu.



Czy połączenie trolejbusowe Wzgórza św. Maksymiliana z Sopotem będzie konkurencją dla SKM?

Projekt jest realizowany wspólnie z Sopotem, bo jednym z jego założeń jest zbudowanie linii, która połączy Wzgórze św. Maksymiliana w Gdyni z pętlą przy ul. Reja zobacz na mapie Sopotu w Sopocie. Powstaną cztery nowe podstacje trakcyjne, które zasilą pojazdy, a już istniejące trakcje zostaną zmodernizowane. Pojawią się też nowe, ładniejsze słupy mocujące trakcję.

Dzięki unijnym pieniądzom pojawią się też nowe trolejbusy. - Ogłaszamy właśnie przetarg na ich zakup. 15 wyjedzie na gdyńskie ulice jeszcze w tym roku. 10 kolejnych pojawi się w przyszłym roku - mówi wiceprezydent Gdyni Michał Guć.

Już za rok w Gdyni będą jeździły wyłącznie niskopodłogowe trolejbusy i autobusy. Ponadto nowe trolejbusy będą wyposażone w specjalny napęd awaryjny, który pozwoli na kontynuowanie jazdy, gdy zepsuje się trakcja, bądź wyłączone będzie napięcie.

- Napęd awaryjny pozwoli przejechać co najmniej kilkaset metrów. Kierowca będzie mógł opuścić drogę i nie będzie blokował ruchu nie tylko pozostałym trolejbusom, ale też innym użytkownikom dróg - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Unijna dotacja pokryje 70 proc. kosztów całej inwestycji, szacowanej na 98 mln zł.

Miejsca

Opinie (343) ponad 20 zablokowanych

  • Ja się cofnąłem w czasie? czy co? (1)

    Trakcja ze Wzgórza do Sopot-Reja już od dawna jest!!!

    • 9 2

    • Sopot bez gdynskiego gówna

      Sopot bez troli

      • 0 3

  • Najśmieszniejsze w tym jest (2)

    że gdynianie nie chcieli trolejbusu u siebie (Fikakowo) to potrzebowali Sopotu, żeby coś w temacie zrobić. Czy Gdynia nie ma potrzeby rozwoju trolejbusów u siebie zamiast robić konkurencję SKMce?

    • 2 7

    • i dobrze, że nie chcieli
      trolejbus na Fikakowie to bzdura

      • 2 1

    • chodzi o to ze gdyby nie gdynia i gdansk to w sopocie byloby 50% bezrobocie, jak nie wiecej. mnostwo ludzi wlasnie pracuje w gdyni i gdansku a mieszka na tym malym zadupiu. wiec trolejbus z gdyni do sopotu to tylko udogodnienie dla ludzi co jezdza miedzy tymi dwoma miastami. niech sopot dziekuje ze lezy w tak dogodnym polozeniu. inaczej nikt by w nim nie chcial mieszkac!

      • 1 0

  • ProEkoLogiczne trolejbusy (8)

    Co za bezedura !!! Jakby ktoś pomyślał pro eko LOGICZNIE, to by doszedł do wniosku że jazda trajtkami w Gdyni powoduje większe spustoszenie w ekosystemie niż jazda autobusów. Wszystkie pojazdy na "prąd" są w Polsce na WUNGIEL !!! A dla wytworzenia tej samej jednostki energii co w silniku spalinowym emituje się DWA RAZY WIĘCEJ dwutlenku węgla !!! Jak będziemy mieli 80% bezemisyjnej energii elektrycznej to wtedy możemy mówić o ekologii, narazie pomyślmy Eko LOGICZNIE !!!

    • 3 6

    • Pieprzysz głupoty ekologiczne. Z rur samochodów wydobywa się 1000x więcej smrodu niż z elektrowni oddalonej bardzo i (7)

      posiadających filtry.

      • 1 3

      • To że elektrownia jest daleko to znaczy ... (5)

        że jest ekologicznie ?
        Równie dobrze można pieprznąć bombą atomową w Bełchatów, Konin i Turoszów !!!

        • 1 1

        • W przeliczeniu na 1 kWh mocy (4)

          silnik elektryczny (zwłaszcza z rekuperacją) mniej zanieczyszca środowisko. Poszukaj sobie danych w internecie jak nie wierzysz durna (nomen omen) pało

          • 1 2

          • Tu nie chodzi o zużycie energii , a o jej WYTWORZENIE !!! (3)

            Spalenie węgla brunatnego (a taki ma największy udział w produkcji prądu w Polsce) jest o wiele bardziej trujące niż spalenie benzyny, oleju napędowego, czy CNG !!!

            • 1 0

            • Aha, zapomniałem o przesyle, transformacji, ... (2)

              to wszystko zwiększa tylko straty energii, a co za tym idzie pieniędzy i przy okazji zatruwa środowisko.
              Jakbyśmy mieli kilka elektrowni atomowych, do tego elektownie pompowo szczytowe (bo trzeba odebrać energię z atomówki, przy braku poboru od strony sieci np. w nocy), do tego farmy wiatrowe, czyli ok 80% prądu z elektrowni bezemisyjnych, wtedy będę pierwszym orędownikiem trolejbusów i samochodów elektrycznych.

              • 1 0

              • DP (1)

                Poczytaj sobie trochę książek i artykułów na temat emisji zanieczyszczeń przez poszczególne rodzaje środków transportu, a potem mędrkuj.

                Na razie możesz zimponować pani Zosi z magla.

                • 0 2

              • Ja wiem, ty sądzisz że...

                prąd jest z gniazdka, mleko z kartonika a schabowy z biedronki.

                • 0 0

      • A elektrownia jest daleko?

        przy Hutniczej?

        • 1 0

  • Szefowie z trójmiasto.pl mam do Was wielki apel" WYWALCIE SIELSKIEGO

    On jak zwykle pisze od rzeczy, jedynie co się przejawia w jego tekstach to wsapniałość postępowania Gdyńskich władz. A podstawowych wiadomości i logiki w jego tekstach BRAK!!!!
    Tu np. linia tramwajowa Sopot ul Reja juz istnieje a pisze tak jakby Gdynia miała ją wybudować!!!

    • 3 3

  • Mam nadzieje, że jest coraz bliżej w Gdyni do róznych„hybrydowych”decyzji. (5)

    Jesteśmy bardzo dumni, że możemy w Gdyni jeździć tak super ekologicznym transportem jakim jest niskopodwoziowy trajtek (na dodatek z napędem awaryjnym), w którym jadąc mogę obejrzeć sobie na LCD różne ciekawostki, info itd.

    Współczuje mieszkańcom Gdańska, że za sprawą niewyrażenia zgody przez ich prezydenta pętla z Reja nie została przesunięta w pobliżu nowo budowanej hali na granicy Gdańska i Sopotu.

    Warto też się zastanowić nad połączeniem systemu sieci trolejbusowej z wtyczkowozami i integrować go z systemem TeslaMotors. Może w ramach INOWACJI próbować to wszystko adaptować, tak aby już to zmieniać w Gdyni, bo nie za całe dziesięć lat aż 10 % sprzedawanych aut mają stanowić pojazdy elektryczne. A będą one cieszyły się największą popularnością.
    Mamy nadzieję, że to początek tego trendu nastąpi właśnie w Mieście z Marzeń - Szybkiej Gdyni. Tym bardziej, że po ulicach zaczyna jeździć coraz więcej rożnych elektrycznych, hybrydowych i z napędem na gaz aut.
    Wówczas ze względu na położenie system jest najlepszy dla naszego układu komunikacyjnego. Oczywiście do omówienia jest kwestia finansowania – jak na razie żadna firma nie zamówiła tak kompleksowego ekologicznego transportu trolejbusowego no i w zamyśle gazowego i hybrydowych autobusów bez wsparcie ze strony Unii Europejskiego czy samorządowych grantów. Trzeba pamiętać, że w przypadku takiego autobusu cena hybrydowego pojazdu jest o ok. 40-45% wyższa niż standardowego model z silnikiem Diesla. Dlatego mamy nadzieję, że w końcu nowy Marszałek Pomorski będzie chciała w ten sposób wypromować EkoGdynie i wspomoże transport dodatkowymi funduszami na ten cel (wybory samorządowe są do tego wyborną okazją), a dodatkowo wraz z ruszeniem produkcji seryjnej koszt hybrydy się zmniejszy. Obecnie to dość luksusowe dobro.

    • 5 4

    • CZY TY JESTES NORMALNY? GDANSK JEST NAJLEPSZY (2)

      NIE ROZUMIEM, PO CO TE DYSKUSJE, NIE MACIE WY PROSTAKI Z GDYNI NAWET SIE PORÓWNYWAĆ DO GDANSKA, GDAŃSK MA NAJNOWSZE AUTOBUSY, I NIEDŁUGO TRAMWAJE A WY PISZECIE O PARU NOWYCH TROLEJBUSACH I SIE CIESZYCIE, U NAS NA RAZ ZAKUPIONO 45 NOWYCH AUTOBUSOW... MIASTA SA INNE, ALE GDANSK JEDYNY!!! I NAJLEPSZY!

      • 0 3

      • "I NIEDŁUGO TRAMWAJE"

        a co znowu złomowiska niemieckie przeglądacie? Dymiących MAN-ów, z zamarzniętymi szybami i instalacją Merców, itd. Może trochę 30-sto letnich Dortmund'ów sprowadźcie, a może cUś co można będzie wykorzystać następnie dla Muzeum Wojny?

        • 2 0

      • prostak to ty!!! wystarczy przeczytac twoja wypowiedz:) pewnie skonczyles edukacje na podstawowce ze nie umiesz poprawnie ulozyc zdania:P glupku bez szkoly!!

        • 2 0

    • tylko mądra gospodarka Gdyni może

      zrealizować Te marzenia, pod wodzą SAMORZĄDNOŚCI:))

      • 2 0

    • wyprzedziłeś Michała Tuska

      "to w Gdyni co roku odbywa się zlot pojazdów elektrycznych"(...)

      • 1 0

  • rumia (2)

    a może tak rumie z gdynią połączyś linią trolejbusową. z cisowej to by były 3-5 przystanków.

    • 10 0

    • Masz racje,

      ale dopiero po podłączeniu obwodnicy do OPAT-u. A jak dobrze będzie miał wtedy Gallux:))

      • 2 0

    • był plan

      ale Radni Rumi powiedzieli nie.

      • 2 0

  • @trolejbusiarz: Z moich wiadomości wynika, że będą jeszcze 3 mercedesy, a z Solarisem bym nie przesądzał, bo jest jeszcze paru innych kandydatów, ale czas pokaże kto wygra przetarg. Pozdrawiam.

    • 1 1

  • Panie Michale Sielski

    za mało artykułów nt. najnowszych ekologicznych działań w transporcie miejskim i nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych, które są mocną stroną NOWOCZESNEJ i Szybkiej Gdyni.

    Warto byłoby to nadrobić.

    • 4 3

  • Panie Michale Sielski

    A MOŻE BY NAPISAC O NAJMŁODSZYCH AUTOBUSACH W GDAŃSKU I AMBITNYCH PLANACH ZAKUPU TRAMWAJÓW, A NIE SIAĆ PROPAGANDĘ GDYŃSKĄ:-))) CO PAN NA TO?

    • 2 10

  • (2)

    Gdynia pozdrawia gdańską biedę. Głowa do góry!

    • 12 7

    • żałosny komentarz zakompleksionego dzieciaka (1)

      • 2 2

      • twój?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane