• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy pomysł na Chwarznieńską. Samochody pojadą przez las?

Patryk Szczerba
24 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Prace na leśnym odcinku idą bez przeszkód, jednak prawdziwym wyzwaniem ma być wybór optymalnego wariantu dla przebiegu Chwarznieńskiej w sercu Witomina. Prace na leśnym odcinku idą bez przeszkód, jednak prawdziwym wyzwaniem ma być wybór optymalnego wariantu dla przebiegu Chwarznieńskiej w sercu Witomina.

Analizy wykażą, czy zmianie ulegnie projekt kolejnego etapu rozbudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Gdynia rozważa budowę odcinka na skraju lasu z pominięciem Witomina. Ostateczna decyzja ma być podjęta za kilka tygodni.



Czy po rozbudowie leśnego odcinka korki na Chwarznieńskiej zmniejszą się?

Rozbudowa drogi to największa inwestycja w mieście od wielu miesięcy. Przebudowana na odcinku 1,5 km ul. Chwarznieńska zobacz na mapie Gdyni zyska po jednym pasie w obydwu kierunkach. Jesienią ma pojawić się wiadukt umożliwiający przejście pod trasą dużym zwierzętom, które będzie służyło także jako przejazd gospodarczy. Dla pieszych budowana jest kładka, a dla cyklistów droga rowerowa. Całość będzie oświetlona i ogrodzona specjalną siatką.

Zgodnie z kontraktem prace na leśnym odcinku mają potrwać do jesieni. Ich koszt to blisko 26 mln zł. Urzędnicy jednak już teraz głowią się nad tym, jak przebudowywać drogę dalej. Początek prac zaplanowany jest na 2015 rok. Według obecnego projektu trasa ma nadal wieść przez Witomino zobacz na mapie Gdyni. Kierowcom dołożone zostaną po dwa lewoskręty z każdej ze stron w boczne ulice. Na przystankach w stronę centrum Gdyni pojawią się zatoczki dla autobusów.

Jak udało się nam dowiedzieć, w magistracie trwają jednak prace nad alternatywną koncepcją, która ma poprowadzić drogę skrajem lasu. Trasa z dwiema jezdniami w każdym kierunku miałaby skręcać w kierunku leśnym przy Domu za Falochronem zobacz na mapie Gdyni i kończyć się przy skrzyżowaniu ul. Witomińskiej i Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni. Według założeń na trasie może pojawić się niewielka estakada. Efektem miałoby być odciążenie witomińskiego odcinka, który zdaniem kierowców, nawet po zakończeniu wszystkich prac będzie nadal przejezdny tylko poza godzinami szczytu.

Biegnąca przez Witomino droga miałaby pozostać trasą lokalną dla mieszkańców dzielnicy oraz tych, którzy jadą do lub z Redłowa. Samochody jadące z i do centrum miasta miałyby być kierowane na alternatywną drogę.

- Inżynierowie miejscy pracują nad tą kwestią dość usilnie. Decydujące będą finanse. Niewykluczone, że okaże się, iż koszt wybudowania drogi leśnej będzie porównywalny z tym, co chcemy zrobić na witomińskim odcinku, gdzie potrzebne będzie m.in. zamontowanie ekranów dźwiękochłonnych, wymiana okien w mieszkaniach, instalacja nowej sygnalizacji świetlnej - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Analizy dotyczą m.in. różnicy poziomów na terenie leśnym, kwestii wykupu działek, a także wyrębu drzew potrzebnych do poprowadzenia drogi. Szczegółowe opracowanie ma trafić za kilka tygodni na biurko władz miasta. Później propozycjami zajmie się Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, która będzie badała oddziaływanie na środowisko ewentualnej alternatywy.

- Jesteśmy w kontakcie z urzędnikami tej instytucji. Jeśli okaże się, że finansowo wariant jest przez nas do udźwignięcia, będziemy za nim optowali. Decydujące zdanie jednak będzie należało do RDOŚ - dodaje Marek Stępa.

Na trzeci etap inwestycji miasto będzie starało się uzyskać dofinansowanie unijne w ramach programów operacyjnych w latach 2014 - 2020. Według szacunków koszt może wynieść ok. 40-50 mln zł.

Miejsca

Opinie (228) 8 zablokowanych

  • No tak, droga którą Szczurek jeździ do pracy to i las nawet wykarczują

    • 54 13

  • Pogonic ich z lasu, co za kretynskie pomysly. (11)

    Zorajcie najlepiej caly Park Trojmiejski.
    Glowa wreszcie ruszcie i zastanowcie sie jak madrze przebudowac centralne skrzyzowanie Witomina.
    Podpowiadam, tym bez mozgow, bo inaczej pisac juz nie potrafie:
    dolem tunelem jednojezdniowym (wystarczy) przelotowka Chwarzno-Redlowo, u gory spore rondo bez sygnalizacji swietlnej. Przejscia dla pieszych w obnizeniach pod jezdnia wzorem skandynawskim.

    Nic wiecej medrcy bez glowy....
    Panie Karzynski i inni, NIE OSMIESZAJCIE SIE.......
    Taki sam problem macie z 10lutego-Dworcowa-Podjazd.
    Wierzyc sie nie chce :( Tacy ludzie rzadza miastem......

    • 41 71

    • chyba że

      ...ty to sfinansujesz.....tą swoją Skandynawię na Witominie z tunelami heheheh

      • 9 5

    • (1)

      tunel może być za drogi ale wystarczyła by estakada.

      • 0 12

      • Estakada to najwieksza zmora miasta, dzieli ludzi i ulice. Zabija cala okolice

        Estakada w obszarze zamieszkanym to najwieksza bzdura o jakiej slyszalem.
        Tunel jak najbardziej wskazany, zwlaszcza ze na Witominie jest wysoko, spora roznica poziomow przy centralnym skrzyzowaniu, a grunt stabilny.
        Zobaczcie jak nisko sa osadzone Witawa i Lidl, w sam raz pasuje obnizenie tenelu pod tunel

        • 10 1

    • Ty sam k..wa jestes tunel

      • 8 13

    • tunel to ty masz w gaciach (1)

      z rondem na d...ie !

      • 8 9

      • to zaproponuj madralo cos madrego

        tylko wpierw to dobrze przemysl. zebys tunelu nie mial w gaciach

        • 11 0

    • Wywalić jednostkę MW z Witomina (2)

      Tunul w centrum Witomino to absurdalny pomysł, robienie dużej drogi przez sam środek dzielnicy to masakra.. Droga przez las może iść tylko krótki kawałek skrajem a potem wejść na teren jednostki wojskowej. Tylko marynarzy trzeba by przeprowadzić. Może do Warszawyh skoro tam mają dowództwo teraz ?

      • 11 5

      • i to jest najwlasciwsza koncepcja (1)

        BRAWO !!!!

        Tylko fragmentarycznie podciac las i przeprowadzic droge przez teren jednostki.

        Po co tam wogole wojsko ???

        • 10 1

        • Ta jednostke Wojskowa można bez problemu przenieść do centrum gdzie było Dowodztwo. Budynek w polowie został pusty wiec mieliby gdzie się pomiescic.

          • 8 1

    • albo tunelem kolejkę puścić

      • 0 10

    • Bardzo dobry pomysł, ale najpierw zacznijcie od udroźnienia ul. Rolniczej

      Tam naprawdę niewiele potrzeba, by w stronę Obwodnicy, czy Chwarzna -Wiczlina jechać ciągiem bez zatrzymania się już teraz, tzn. po zakończeniu aktualnej przebudowy w lesie.
      Dobudujcie w międzyczasie dodatkowy jeden pas jezdni na całej 400 metrowej ul. Rolniczej, na całej jej długości tj. od ul. Kieleckiej do ul. Chwarznieńskiej. Bylyby wtedy dwa (2) osobne pasy w kierunku do Witawy. Jeden prowadziłby na II MPS, a drugi na Chwarzno-Wiczlino. Jedni drugim by nie powstrzymywali ruchu, a w kierunku Obwodnicy prawie wciąż zielona strzałka

      • 7 0

  • Najważniejsza część drogi (4)

    Odcinek między Witawą a domem starców jest najważniejszy bo tam tworzyły się korki i od tego powinno się zacząć modernizację ul. Chwarznieńskiej.

    • 59 11

    • (3)

      to co najbardziej kłopotliwe zawsze jest na końcu, to chyba normalne, bo może "to już inna ekipa będzie robić więc nie nasz problem"

      • 14 6

      • te pejsbuk - ty masz relany problem z głową (2)

        • 0 15

        • (1)

          my mamy problem? poczytaj i sam onen kto ma. naszym zdaniem wszyscy mieszkancy Gdyni przez popiranie dzialan Szczurka i jego ekipy

          • 9 6

          • idiota

            • 0 8

  • Całkiem mądry pomysł, aby przenieść tą drogę na tereny przyleśne

    bo Witomino to dość duże skupisko ludności i ekrany oraz zwiększony ruch spowoduje podzielenie tej dzielnicy nie wspominając o uciążliwości samochodowych.
    Drzew można dosadzić i to ciekawszych gatunków bardziej spełniających potrzeby zabezpieczające i estetyczne.

    Jak to dobrze gdy władze właściwie myślą? Oby się udało!

    • 51 30

  • bardzo wygodny termin ten wrzesień przyszłego roku...

    ...bo czy 2013 czy 2014, redaktor nadal pisze to samo.

    • 53 0

  • (4)

    Lepiej niech już skończą z rozbudową infrastruktury pod samochody i rozwijają komunikację publiczną i zieloną. Im więcej dróg tym więcej samochodów, korki i tak pozostaną. Trzeba się uczyć również na doświadczeniach krajów rozwiniętych.

    • 30 39

    • na pohybel (2)

      Niczego nie powinniśmy sie uczyc od tych zdegenerowwnych krajow zachodu. Ad rem: czas podróży trajtkiem Kacze Buki - centrum =1 godz., samochodem 15 minut. I nic tego nie zmieni, zadne buspasy, bo s****tek ma po drodze 30 przystankow. Jak ktoś wymysli szybki transport publiczny to stanę się jego zwolennikiem.

      • 16 9

      • (1)

        z Kaczych Buków do centrum samochodem 15 minut??? OK. ale to chyba w niedzielę rano. Chyba, że grzejesz ponad stówę...i spychasz inne auta

        • 11 9

        • Jak są korki

          To 30 minut - ale wtedy s****tek jedzie 1h15minut i wychodzi na to samo.

          • 7 6

    • Dlatego super byłaby kolejka.

      • 11 1

  • Droga przez Witomino

    Jak rozwiązać korki? Zbudować przy tej drodze jeszcze jeden stadion, jeszcze jedno schronisko dla psów oraz tak ze trzy stacje benzynowe w pasie drogowym ze zjazdami do nich oraz jeszcze jeden postój taxi. Wtedy przez Witomino nawet mysz się nie przeciśnie.

    • 21 41

  • szkoda lasu

    Lepoej wykupić 11 domów w gornym odcinku Witomina i gitara.

    • 45 21

  • (6)

    Kolejna ulica to kolejny sznyt bezwzględnie tnący tkankę miejską, powodujący powstawanie gett i umieranie miasta.
    Należy zorganizować wreszcie szerokie konsultacje społeczne na temat zrównoważonego rozwoju na które obowiązkowo należy zaprosić przedstawicieli umierającego miasta Detroit, którzy szlochając opowiedzą nam o swej niedoli i tragedii miasta które umiera właśnie z powodu destrukcyjnej roli ulic.
    Nie twórzmy kolejnej rany na tkance miejskiej. Zamiast ulicy powinien powstać deptak a na potrzeby transportu nie ulica tylko linia SKM.
    Likwidowanie ulic a w zamian budowanie linii SKM spowoduje, że mieszkańcy miasta znowu zaczną się do siebie uśmiechać.

    • 28 49

    • SKM na Witominie? (1)

      faktycznie, taniej nam wyjdzie :)

      • 7 3

      • Raczej kolej górska

        • 6 0

    • znow te same teksty (1)

      • 8 0

      • Cicho, to wariat....

        • 1 7

    • Masz rację (1)

      ale tylko ogólną. Rzeczywiście miasto pocięte autostradami wypacza miejskość i skłania mieszkańców do ucieczki. Tylko, że tu jest mowa o zastąpieniu drogi przez centrum drogą idącą obrzeżami. Jakby to coś miało powstać to trzeba by się starać by stara, zdegradowana jezdnia stała się centrum kulturalno-spacerowym dzielnicy

      • 9 4

      • Kultura na Witominie to meduza i luneta

        • 7 0

  • stop niszczenia trójmieskich lasów

    stop niszczenia resztek starożytnej puszczy Oliwsko- Darźlubskiej. Gdzie są ci pseudo ekolodzy co to niby potrafią atakować rosyjską platformę wiertniczą w dalekiej Arktyce a nie widzą likwidacji zieleni wokół miasta

    • 55 21

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane