• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy pomysł na Chwarznieńską. Samochody pojadą przez las?

Patryk Szczerba
24 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Prace na leśnym odcinku idą bez przeszkód, jednak prawdziwym wyzwaniem ma być wybór optymalnego wariantu dla przebiegu Chwarznieńskiej w sercu Witomina. Prace na leśnym odcinku idą bez przeszkód, jednak prawdziwym wyzwaniem ma być wybór optymalnego wariantu dla przebiegu Chwarznieńskiej w sercu Witomina.

Analizy wykażą, czy zmianie ulegnie projekt kolejnego etapu rozbudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Gdynia rozważa budowę odcinka na skraju lasu z pominięciem Witomina. Ostateczna decyzja ma być podjęta za kilka tygodni.



Czy po rozbudowie leśnego odcinka korki na Chwarznieńskiej zmniejszą się?

Rozbudowa drogi to największa inwestycja w mieście od wielu miesięcy. Przebudowana na odcinku 1,5 km ul. Chwarznieńska zobacz na mapie Gdyni zyska po jednym pasie w obydwu kierunkach. Jesienią ma pojawić się wiadukt umożliwiający przejście pod trasą dużym zwierzętom, które będzie służyło także jako przejazd gospodarczy. Dla pieszych budowana jest kładka, a dla cyklistów droga rowerowa. Całość będzie oświetlona i ogrodzona specjalną siatką.

Zgodnie z kontraktem prace na leśnym odcinku mają potrwać do jesieni. Ich koszt to blisko 26 mln zł. Urzędnicy jednak już teraz głowią się nad tym, jak przebudowywać drogę dalej. Początek prac zaplanowany jest na 2015 rok. Według obecnego projektu trasa ma nadal wieść przez Witomino zobacz na mapie Gdyni. Kierowcom dołożone zostaną po dwa lewoskręty z każdej ze stron w boczne ulice. Na przystankach w stronę centrum Gdyni pojawią się zatoczki dla autobusów.

Jak udało się nam dowiedzieć, w magistracie trwają jednak prace nad alternatywną koncepcją, która ma poprowadzić drogę skrajem lasu. Trasa z dwiema jezdniami w każdym kierunku miałaby skręcać w kierunku leśnym przy Domu za Falochronem zobacz na mapie Gdyni i kończyć się przy skrzyżowaniu ul. Witomińskiej i Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni. Według założeń na trasie może pojawić się niewielka estakada. Efektem miałoby być odciążenie witomińskiego odcinka, który zdaniem kierowców, nawet po zakończeniu wszystkich prac będzie nadal przejezdny tylko poza godzinami szczytu.

Biegnąca przez Witomino droga miałaby pozostać trasą lokalną dla mieszkańców dzielnicy oraz tych, którzy jadą do lub z Redłowa. Samochody jadące z i do centrum miasta miałyby być kierowane na alternatywną drogę.

- Inżynierowie miejscy pracują nad tą kwestią dość usilnie. Decydujące będą finanse. Niewykluczone, że okaże się, iż koszt wybudowania drogi leśnej będzie porównywalny z tym, co chcemy zrobić na witomińskim odcinku, gdzie potrzebne będzie m.in. zamontowanie ekranów dźwiękochłonnych, wymiana okien w mieszkaniach, instalacja nowej sygnalizacji świetlnej - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Analizy dotyczą m.in. różnicy poziomów na terenie leśnym, kwestii wykupu działek, a także wyrębu drzew potrzebnych do poprowadzenia drogi. Szczegółowe opracowanie ma trafić za kilka tygodni na biurko władz miasta. Później propozycjami zajmie się Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, która będzie badała oddziaływanie na środowisko ewentualnej alternatywy.

- Jesteśmy w kontakcie z urzędnikami tej instytucji. Jeśli okaże się, że finansowo wariant jest przez nas do udźwignięcia, będziemy za nim optowali. Decydujące zdanie jednak będzie należało do RDOŚ - dodaje Marek Stępa.

Na trzeci etap inwestycji miasto będzie starało się uzyskać dofinansowanie unijne w ramach programów operacyjnych w latach 2014 - 2020. Według szacunków koszt może wynieść ok. 40-50 mln zł.

Miejsca

Opinie (228) 8 zablokowanych

  • (3)

    Albo Gdynianie są tak zakochani w Szczurku i jego ekipie, albo dzisiaj cały UM ma za zadanie stawiać minusy niepochlebnym komentarzom na Trójmiasto.pl!! :D

    • 40 16

    • (1)

      to im najlepiej wychodzi, tak samo jak blokowanie wypowiedzi na fanpage'u miasta na facebook'u

      • 7 3

      • no i bardzo dobrze

        • 0 10

    • Dzień jak co dzień. Na trzynastkę trzeba zapracować

      • 1 6

  • Jedną estakada się nie da

    ja się tam wychowałem, znam ten las i wiem, że na drodze są dwie głębokie doliny - chyba, że wejdzie się w las prawie pod cmentarz

    • 30 13

  • Narysowałem i wysłałem taką mapkę (z drogą przez las) do ZDiZ-u, zanim zakończył się 1 etap

    • 21 21

  • Las czy krawędź lasu??

    No bo jeśli droga zahaczy o krawędź lasu, a nie przetnie cały park krajobrazowy, to chyba można kilka drzew poświęcić, a przy tym budując drogę zadbać o to, by była maksymalnie odgrodzona, zapewniająca bezpieczeństwo zwierzętom i w ogóle zbudowana tak, żeby i nie ingerować za bardzo w przyrodę i by ludziom ulżyć. Mieszkam przy Chwarznieńskiej i boję się co to będzie jak za domem seniora zrobią nową drogę.

    • 31 13

  • WRESZCIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ktoś na to wpadł

    • 38 11

  • Ja bym to widział mniej więcej tak.

    Pełna abstrakcja :) Ale myślę, że coś w tym stylu dałoby idealne połączenie centrum Gdyni z Obwodnicą z pominięciem Witomina. Wiadomo, różnica poziomów to inna sprawa.
    https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zpFZljvM6tiw.ksOMKHKKHbfs

    A w następnym etapie rozbudowa kieleckiej do 2 pasów :)

    • 43 1

  • Od roku o tym piszę !!!!! tylko że nie tak!!!!!

    Problemem nie był odcinek leśny a przejście dla pieszych przy przychodni, to tam światła blokowały ruch. Pisałem już nie raz o rozwiązaniu leśnym ale nie takim jak teraz jest proponowane (bo kosztowne, i technicznie trudne duże nachylenie terenu) ale o łatwiejszym rozwiązaniu:
    jezdnie jednokierunkowe
    - w kierunku obwodnicy Chwarzniewska od Promiennej jednokierunkowa
    - a do centrum od pętli autobusowej przez las (po prwej) jednokierunkowa aż do Wielkokackiej przy ogródkach działkowych ze zjazdami w Wiosenną i Promienną

    • 34 11

  • Pomysł dobry, jednak jeszcze do korekty.

    Właściwym rozwiązaniem byłoby skierowanie objazdu .... przed Domem Starców i skierowanie na skrzyżowanie ulicy Rolniczej z Kielecką. Zaletą byłoby pominięcie i tak ruchliwych ulic Witomina , zmniejszenie ilości wykupu działek. Jedynie , trzeba byłoby wyciąć kilka drzew. Z Chwarzna do Redłowa pozostałby ten sam ciąg komunikacyjny.

    • 38 9

  • Problem z ul. Hodowlaną (3)

    Problemem jest wyjazd z ul. Hodowlanej na ul. Chwarznienską. Gdy zostaną zniesione światła przy kładce dla pieszych wyjazd z Hodowlanej będzie w ogóle niemożliwy. Już teraz w godzinach szczytu Chwarznienską samochody jada jak po zerwaniu ze sznura. nikt się nie zatrzymuję żeby przepuścić auto z Hodowlanej. przed godziną 8.00 trzeba czasami czekać 15 minut. Zagrożenie kolizji w tym miejscu jest bardzo duże.

    • 40 8

    • To samo z każdym wyjazdem na ul. Chwarznieńską w tamtym rejonie...

      Naprawdę, to nie powinna być droga dojazdowa do obwodnicy...

      • 14 1

    • bezedeura. Budować! budować! budować!

      • 7 8

    • dlatego wjazd/wyjazd w Hodowlana powinien zostac ograniczony, tzn powinny pozostac wylacznie prawoskrety

      a w zamian za to powinno sie porzadnie wyremontowac Hodowlana i Wielkokacka oraz pobudowac spore rondo przy Witawie, ktore rozladuje szybko ruch nadchodzacy m.in. z II MPS i wlasnie Hodowlanej

      • 16 0

  • A ja bym wolał... (2)

    ... żeby dojeżdżała tu SKM-ka. Chwarznieńskie i inne ulice nie interesują mnie. Wolałbym piękne tory i sprawną komunikację na nich. Bez korków, spalin - super by było. Niestety nasze dzielnice są upośledzone i torów nie położono.

    • 32 19

    • Tory na Witomino (1)

      I jeszcze Metro może co?

      • 6 6

      • Przed wojną potrafili wybudować linię na takich różnicach poziomów (linia Gdynia - Kokoszki), że ta linia nie powinna sprawiać problemów, tym bardziej, że możnaby to sprytnie połączyć z obecną Węglówką. Ale po co. Lepiej inwestować w auta a nie piękne szyny.

        • 9 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane