• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy pomysł na Chwarznieńską. Samochody pojadą przez las?

Patryk Szczerba
24 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Prace na leśnym odcinku idą bez przeszkód, jednak prawdziwym wyzwaniem ma być wybór optymalnego wariantu dla przebiegu Chwarznieńskiej w sercu Witomina. Prace na leśnym odcinku idą bez przeszkód, jednak prawdziwym wyzwaniem ma być wybór optymalnego wariantu dla przebiegu Chwarznieńskiej w sercu Witomina.

Analizy wykażą, czy zmianie ulegnie projekt kolejnego etapu rozbudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Gdynia rozważa budowę odcinka na skraju lasu z pominięciem Witomina. Ostateczna decyzja ma być podjęta za kilka tygodni.



Czy po rozbudowie leśnego odcinka korki na Chwarznieńskiej zmniejszą się?

Rozbudowa drogi to największa inwestycja w mieście od wielu miesięcy. Przebudowana na odcinku 1,5 km ul. Chwarznieńska zobacz na mapie Gdyni zyska po jednym pasie w obydwu kierunkach. Jesienią ma pojawić się wiadukt umożliwiający przejście pod trasą dużym zwierzętom, które będzie służyło także jako przejazd gospodarczy. Dla pieszych budowana jest kładka, a dla cyklistów droga rowerowa. Całość będzie oświetlona i ogrodzona specjalną siatką.

Zgodnie z kontraktem prace na leśnym odcinku mają potrwać do jesieni. Ich koszt to blisko 26 mln zł. Urzędnicy jednak już teraz głowią się nad tym, jak przebudowywać drogę dalej. Początek prac zaplanowany jest na 2015 rok. Według obecnego projektu trasa ma nadal wieść przez Witomino zobacz na mapie Gdyni. Kierowcom dołożone zostaną po dwa lewoskręty z każdej ze stron w boczne ulice. Na przystankach w stronę centrum Gdyni pojawią się zatoczki dla autobusów.

Jak udało się nam dowiedzieć, w magistracie trwają jednak prace nad alternatywną koncepcją, która ma poprowadzić drogę skrajem lasu. Trasa z dwiema jezdniami w każdym kierunku miałaby skręcać w kierunku leśnym przy Domu za Falochronem zobacz na mapie Gdyni i kończyć się przy skrzyżowaniu ul. Witomińskiej i Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni. Według założeń na trasie może pojawić się niewielka estakada. Efektem miałoby być odciążenie witomińskiego odcinka, który zdaniem kierowców, nawet po zakończeniu wszystkich prac będzie nadal przejezdny tylko poza godzinami szczytu.

Biegnąca przez Witomino droga miałaby pozostać trasą lokalną dla mieszkańców dzielnicy oraz tych, którzy jadą do lub z Redłowa. Samochody jadące z i do centrum miasta miałyby być kierowane na alternatywną drogę.

- Inżynierowie miejscy pracują nad tą kwestią dość usilnie. Decydujące będą finanse. Niewykluczone, że okaże się, iż koszt wybudowania drogi leśnej będzie porównywalny z tym, co chcemy zrobić na witomińskim odcinku, gdzie potrzebne będzie m.in. zamontowanie ekranów dźwiękochłonnych, wymiana okien w mieszkaniach, instalacja nowej sygnalizacji świetlnej - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Analizy dotyczą m.in. różnicy poziomów na terenie leśnym, kwestii wykupu działek, a także wyrębu drzew potrzebnych do poprowadzenia drogi. Szczegółowe opracowanie ma trafić za kilka tygodni na biurko władz miasta. Później propozycjami zajmie się Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, która będzie badała oddziaływanie na środowisko ewentualnej alternatywy.

- Jesteśmy w kontakcie z urzędnikami tej instytucji. Jeśli okaże się, że finansowo wariant jest przez nas do udźwignięcia, będziemy za nim optowali. Decydujące zdanie jednak będzie należało do RDOŚ - dodaje Marek Stępa.

Na trzeci etap inwestycji miasto będzie starało się uzyskać dofinansowanie unijne w ramach programów operacyjnych w latach 2014 - 2020. Według szacunków koszt może wynieść ok. 40-50 mln zł.

Miejsca

Opinie (228) 8 zablokowanych

  • Budowa (2)

    Ale fajnie

    • 36 6

    • Ale fajowo

      • 19 6

    • Alllllleeee świetnie to

      • 10 6

  • O bezmyślności ...

    Dla mnie ta rozbudowa była bezsensowna, bo dalej ruch jest ograniczony przepustowością jednopasmowej drogi.
    Banalna zasada, jak przy reakcjach chemicznych, gdzie szybkość zależy od procesu najwolniejszego.
    Teraz ktoś z urzędników w końcu obudził, że kasa wydana i że sytuacja nie ulegnie poprawie. I trzeba wymyślić coś nowego i kolejna droga...

    A oto przykład z Warszawy. A winni jak zawsze... kierowcy.

    Proszę wpisać w google: "Nowy węzeł drogowy zwiększył korki. Bubel za 190 mln"

    • 14 31

  • cd (1)

    "...Urzędnicy jednak już teraz głowią się nad tym, jak przebudowywać drogę dalej".
    Myślałem, że przy takich inwestycjach ma się plan do czego się dąży,
    a nie działa po 1,5 km. Kto pracuje w tych instytucjach???????

    • 34 17

    • Kto pracuje?

      Krewni i znajomi królika.
      Np. Józef Bąk :-]

      • 9 1

  • alternatywa (1)

    a nie lepiej zrobic po prostu 3 pasy przez witomino??? i w zaleznosci od natezenia ruchu (rano,popoludnie) 2 pasy odciazałyby dany kierunek? na swiecie takie rozwiazania sie sprawdzaja

    • 28 23

    • a po co ? na ile czasu takie rozwiązanie wystarczy ? budowac od razu obwodnice Witomina, zrobić to porządnie jak już się wydaje na to kase.

      • 5 9

  • o rany !

    jestem mieszkanką bloku - róg Chwarznieńskiej i Hodowlanej. Spróbujcie
    przejść na drugą stronę ulicy - obojętnie o jakiej porze. Nie ma szans !
    Żaden kierowca nie zatrzyma się dobrowolnie przed pasami, ( wyjątek - samochody na zagranicznych numerach ), trzeba przejście wymuszać, a czym to grozi nie trzeba chyba mówić. Teraz fundują nam poszerzenie ulicy, na odcinku Za Falochronem do Hodowlanej jest to możliwe, ale dalej, to co - zabiorą ludziom ogródki przed domem ? Ci co mieszkają w pobliżu wiedzą o czym piszę.
    Babcia opowiada: facet pyta faceta: Panie jak przejść na drugą stronę ulicy?
    Ten odpowiada - nie da się. - A to jak pan przeszedł. Ten odpowiada: ja się
    tu urodziłem.

    • 36 13

  • "Skrzyżowanie Rolniczej i Kieleckiej" - po pierwsze na mapie tego nie widać, (1)

    po drugie - po drodze jest Witomińska, po trzecie, która z tych dróg ma po dwa pasy w każdą stronę ? Kielecka, Witomińska, czy Rolnicza ?

    • 34 11

    • Nowa droga

      Zostanie zbudowana przechodząc przez jednostkę wojskową, nie chodzi tu o przebudowę ale o zupełnie nową drogę.

      • 7 0

  • proste rozwiązanie (3)

    kierunek Śródmieście-Chwarzno: Chwarznieńska "do góry" - jednokierunkowa od świateł aż do skrętu w ulicę Hodowlaną.
    Droga powrotna do Śródmieścia: od Chwarzna dwukierunkowa na odcinku do Hodowlanej, dalej "w dół" jednokierunkowa Hodowlaną do Wielkokackiej.

    • 0 45

    • I patrząc na zdjęcie po lewej stronie piękne tory kolejowe zrobić.

      • 1 8

    • (1)

      I patrząc na zdjęcie po lewej stronie piękne tory kolejowe zrobić. Już chyba nawet miejsce przygotowują na nie.

      • 1 8

      • i wyciąg orczykowy !

        • 5 4

  • 3lata (1)

    1.5km drogi robic gratuluje :)

    • 49 0

    • Szybciej by było zbudować tory

      • 9 5

  • a ja bym wolal (3)

    przeleciec samolotem z przez chwarzno i witomino --chyba po to jest wybudowane nowe lotnisko Air port - im.Slonca skweru i mistrza bajeru

    • 37 11

    • A z lotniska fajnie jakby na naszą dzielnicę można było dotrzeć koleją.

      • 7 0

    • co za głupek (1)

      ten "jas"

      • 0 8

      • co za glupek

        ten lesio

        • 3 4

  • Wiadukt umożliwiający przejście pod trasą dużym zwierzętom (5)

    Panie stępa nie dużym zwierzętom tylko dinozaurom. Tym bezsensownym wiaduktem, który bo 100% podrożył inwestycję powinien natychmiast zająć się nik

    • 37 15

    • powiem wiecej... (2)

      za wybudowanie takiego wiaduktu na prostej drodze w lesie nalezy sie wykopanie z urzedu natychmiast na zbity pysk calej ekipy szczurkowej.

      • 4 5

      • Oczywiście!

        Po cholerę nam zwierzęta w lasach?. Po cholerę nam w ogóle lasy? Precz z przyrodą!

        • 6 0

      • myślisz, że jak powiesz "oszczędność przedewszystkim" to wzbudzisz aplauz u innych?

        albo jesteś tanim agitatorem, albo człowiekiem, który nigdy nie powinien mieć wpływu na władzę i podejmowane decyzje dla ogółu. Idź to powiedz do UM, a nie odstawiasz tu gorzkie żale i marudzisz jak baba w ciąży. A poza tym pokaż te twoje wyliczenia, które mówią o wzroście o 100% dla całej inwestycji. Osiołek, któremu pozwolono anonimowo klepać bzdury na klawiaturze.

        • 1 4

    • Tam by kolej mogła iść pod tym wiaduktem a nie zwierzęta

      • 6 1

    • Zamilcz proszę...

      Wyobraź sobie że nie każdy ogląda świat tylko zza szyby samochodu. Chwarznieńską przecinają dwa szlaki rowerowe i jeden pieszy (żółty). Dotychczas przekroczenie tej ulicy na odcinku leśnym było możliwe, chociaż dość uciążliwe i niebezpieczne. Budowanie przejść bezkolizyjnych to korzyść dla kierowców (nikt nie będzie im wbiegał lub przejeżdżał rowerem przed maską) a jeszcze większa dla osób pragnących przedostać się na drugą stronę ulicy. A szeroki jest dlatego żeby ciężarówka wyładowana drewnem miała jak tamtędy przejechać zamiast ładować się na Chwarznieńską.

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane