• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy pomysł na Chwarznieńską. Samochody pojadą przez las?

Patryk Szczerba
24 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Prace na leśnym odcinku idą bez przeszkód, jednak prawdziwym wyzwaniem ma być wybór optymalnego wariantu dla przebiegu Chwarznieńskiej w sercu Witomina. Prace na leśnym odcinku idą bez przeszkód, jednak prawdziwym wyzwaniem ma być wybór optymalnego wariantu dla przebiegu Chwarznieńskiej w sercu Witomina.

Analizy wykażą, czy zmianie ulegnie projekt kolejnego etapu rozbudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Gdynia rozważa budowę odcinka na skraju lasu z pominięciem Witomina. Ostateczna decyzja ma być podjęta za kilka tygodni.



Czy po rozbudowie leśnego odcinka korki na Chwarznieńskiej zmniejszą się?

Rozbudowa drogi to największa inwestycja w mieście od wielu miesięcy. Przebudowana na odcinku 1,5 km ul. Chwarznieńska zobacz na mapie Gdyni zyska po jednym pasie w obydwu kierunkach. Jesienią ma pojawić się wiadukt umożliwiający przejście pod trasą dużym zwierzętom, które będzie służyło także jako przejazd gospodarczy. Dla pieszych budowana jest kładka, a dla cyklistów droga rowerowa. Całość będzie oświetlona i ogrodzona specjalną siatką.

Zgodnie z kontraktem prace na leśnym odcinku mają potrwać do jesieni. Ich koszt to blisko 26 mln zł. Urzędnicy jednak już teraz głowią się nad tym, jak przebudowywać drogę dalej. Początek prac zaplanowany jest na 2015 rok. Według obecnego projektu trasa ma nadal wieść przez Witomino zobacz na mapie Gdyni. Kierowcom dołożone zostaną po dwa lewoskręty z każdej ze stron w boczne ulice. Na przystankach w stronę centrum Gdyni pojawią się zatoczki dla autobusów.

Jak udało się nam dowiedzieć, w magistracie trwają jednak prace nad alternatywną koncepcją, która ma poprowadzić drogę skrajem lasu. Trasa z dwiema jezdniami w każdym kierunku miałaby skręcać w kierunku leśnym przy Domu za Falochronem zobacz na mapie Gdyni i kończyć się przy skrzyżowaniu ul. Witomińskiej i Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni. Według założeń na trasie może pojawić się niewielka estakada. Efektem miałoby być odciążenie witomińskiego odcinka, który zdaniem kierowców, nawet po zakończeniu wszystkich prac będzie nadal przejezdny tylko poza godzinami szczytu.

Biegnąca przez Witomino droga miałaby pozostać trasą lokalną dla mieszkańców dzielnicy oraz tych, którzy jadą do lub z Redłowa. Samochody jadące z i do centrum miasta miałyby być kierowane na alternatywną drogę.

- Inżynierowie miejscy pracują nad tą kwestią dość usilnie. Decydujące będą finanse. Niewykluczone, że okaże się, iż koszt wybudowania drogi leśnej będzie porównywalny z tym, co chcemy zrobić na witomińskim odcinku, gdzie potrzebne będzie m.in. zamontowanie ekranów dźwiękochłonnych, wymiana okien w mieszkaniach, instalacja nowej sygnalizacji świetlnej - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Analizy dotyczą m.in. różnicy poziomów na terenie leśnym, kwestii wykupu działek, a także wyrębu drzew potrzebnych do poprowadzenia drogi. Szczegółowe opracowanie ma trafić za kilka tygodni na biurko władz miasta. Później propozycjami zajmie się Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, która będzie badała oddziaływanie na środowisko ewentualnej alternatywy.

- Jesteśmy w kontakcie z urzędnikami tej instytucji. Jeśli okaże się, że finansowo wariant jest przez nas do udźwignięcia, będziemy za nim optowali. Decydujące zdanie jednak będzie należało do RDOŚ - dodaje Marek Stępa.

Na trzeci etap inwestycji miasto będzie starało się uzyskać dofinansowanie unijne w ramach programów operacyjnych w latach 2014 - 2020. Według szacunków koszt może wynieść ok. 40-50 mln zł.

Miejsca

Opinie (228) 8 zablokowanych

  • Tylko obwodnica. (6)

    3 etapy przebudowy Chwarznienskiej beda mialy sens tylko wtedy jak zostanie zrobione ominiecie Witomina wlasnie od strony polnocnej. Pchanie glownej drogi dojazdowej z obwodnicy do centrum przez ciasne Witomino polepszy sytuacje tylko na chwile o ile w ogole polepszy. Obwodnica Witomina to powinien byc glowny punkt przebudowy calej Chwarznienskiej i dziwi mnie fakt, ze ktos w ogole wpadl na pomysl aby probowac wciskac ten projekt miedzy bloki na Witominie. Smieszna mnie opinie ludzi, ktorzy wypisuja bzdety, ze nie da sie pociagnac drogi od polnocnej strony Witomina poniewaz jest tam zbyt duze zroznicowanie terenu Tak jak poprzednik napisal, troche wyobrazni. W wysokich gorach buduje sie drogi a ominiecie Witomina to jakies poltora do dwoch kilometrow drogi czyli tak na prawde smiesznie krotki odcinek, ktory spowoduje, ze pieniadze nie zostana wyrzucone w bloto. Oby nie byly to tylko gruszki na wierzbie...

    • 45 11

    • K (5)

      Nie wziąłeś pod uwagę faktu, że za kilkanaście lat i ta obwodnica się zapcha. Co wtedy? Następna obwodnica?

      • 8 0

      • (4)

        A wziales pod uwage, ze Chwarznienska to nie tylko dojazd ludzi z Gdyni Zachod ale glownie tych co jada z obwodnicy do centrum i w druga strone ? Taka obwodnica Witomina jest tam na gwalt potrzebna, jak nie wierzysz to jedz w godzinach szczytu i zobacz co tam sie dzieje. Transport szynowy bedzie tam rowniez potrzebny ale w ciagu najblizszych lat i tak go tam nie bedzie bo zanim nie skoncza PKM to nic w tej kwestii sie nie ruszy wiec skoro juz robia Chwarznienska i wydali na to sporo pieniedzy to niech ja skoncza robic i to dobrze a nie przez Witomino na odwal. Nie patrz na ta inwestycje tylko pod wzgledem osiedli budujacych sie na Chwarznie ale glownie pod wzgledem glownej drogi dojazdowej z obwodnicy do centrum Gdyni bo sam transport szynowy bedzie i tak przeznaczony glownie dla mieszkancow Gdyni zachod...no chyba, ze bedziesz jechal autem obwodnica...i przesiadal sie na Chwarznie w kolejke zeby do centrum dojechac...

        • 4 6

        • K (3)

          Ja nie patrzę na tę inwestycję pod kątem powstających jak grzyby po deszczu osiedlach na Chwarznie, ale pytam się w ogólnym kontekście. Odpowiedz na pytanie: Czy za kilkanaście lat gdy już ta obwodnica Witomina się zapcha to co wtedy? Następna obwodnica? A potem kolejna, następna itd? Do kiedy? Gdzie granica?

          • 4 5

          • (1)

            Taka obwodnica za kilkanascie lat sie zapcha jezeli nie bedzie tam transportu szynowego. Takie jest moje zdanie. Zeby to mialo rece i nogi to musi byc przebudowana Chwarznienska i zrobiona odbitka od PKM w strone Chwarzna. Jezeli mialaby byc zrobiona tylko Chwarznienska to za kilkanascie lat wrocimy do tej samej rozmowy co teraz i bedziemy w punkcie 0, z tym sie zgodze.

            • 3 3

            • K

              NIkt nie ma planów budowy koleji czy tramwaju do Chwarzna, a nawet jakby powstał, to nie wystarczy to na zaspokojenie potrzeb transportowych rosnącej w postępie geometrycznym populacji i zabudowy. Stąd moje pytanie? Gdzie jest granica? Bo jest na pewno. Na razie idzie pod topór kolejny kawałek lasów trójmiejskich. Nie pierwszy i nie ostatni.

              • 4 5

          • wtedy zrobią duży podatek od samochodów niespełniających normy i ruch się sam wyreguluje

            • 4 0

  • (2)

    Moim zdaniem to bardzo dobry pomysł. Witomino zawsze jest zakorkowane dla tych, którzy jadą w stronę Chwarzna, a przez to, że od wjazdu ze strony Kieleckiej nie ma pasa dla jadących na wprost, czyli na pętlę Leśniczówka, wszyscy muszą stać w korku. Powinni od początku Kieleckiej zrobić dodatkowy pas, którego kontynuacją byłby właśnie skrót przez las. W ten sposób osoby mieszkające na Witominie nie miałyby żadnych problemów z dojazdem do domów, a Ci którzy mieszkają na Chwarznie nie musieliby pchać się przez Witomino tylko jechaliby prosto w swoje strony.

    • 41 14

    • Oczywiście

      Wyciąć lasy! A za 15 lat wyciąć jeszcze więcej po to, by zbudować następną obwodnicą. Precz z przyrodą! Ona nie generuje zysku tylko hamuje rozwój. Wyciąć lasy trójmiejskie!

      • 4 4

    • trafne spostrzeżenie

      od skrzyżowania Kieleckiej z Witomińską do skrzyżowania Rolniczej z Chwarznieńską, ul. Rolnicza powinna być dwupasmowa na całym tym 300-400 metrowym odcinku. Odsunąć chodnik w stronę Strażackiej, a drzewa z tej strony ulicy "przesadzić".
      W stronę centrum Gdyni ul. Rolnicza może pozostać bez zmian, czyli tylko jeden jak do tej pory.

      • 4 0

  • Nitka (3)

    Dodatkowa nitka koło lasu na pewno przydałaby się, ponieważ gdyby zostałaby tylko jedna obecna przebudowana nitka nic nie zmieni, będzie tak jak było. Samochodów przybywa to i dróg nigdy nie będzie za dużo.

    • 24 24

    • tupolew (2)

      A co będzie jak już lasy zostaną wycięte?

      • 7 3

      • (1)

        Nic, bedziesz dalej siedzial i z domu nie wychodzil jak to robisz teraz.

        • 0 9

        • Skąd wiesz, że on siedzi w domu?

          • 9 0

  • Bezstronny (1)

    Widzisz Bezstronny. Sprawdza się moja teoria dot. docelowego zabudowania całej Gdyni, wycięcia lasów i zabetonowania.

    W związku z tym ponawiam pytanie: kiedy planujesz całkowite pokrycie Gdyni betonem i asfaltem celem rozwoju i postępu?

    • 31 15

    • Ten głąb potrafi tylko coś bajdurzyć o polskim Las Vegas i Szanghaju, bo mu tak w w wydziale propagandy napisali. On kloca na klatę od Szczura by przyjął jako wyraz gorącego uczucia doń żywionego.

      • 4 0

  • obwodnica Witomina

    podoba mi się ten pomysł

    • 31 18

  • Biorąc pod uwagę protesty mieszkańców i ekologów (wycinka drzew) inwestycja opóźni się o rok. Nie wspominając o wydanych pieniądzach na dotychczasowy projekt.

    • 24 20

  • jednokierunkowa

    a możne chwarznienska zrobić jednokierunkowa w kierunku Chwarzna a w druga stronę to na hodowlana się przerzucić.

    • 27 18

  • Wąż koło pogodnej na Witominie

    Kto pamięta i byl w lesie za przedszkolem jak do drzewa był przywiązany wąż strażacki i na nim się spędzili trochę dzieciństwa bujając się nie wspominając melanży :-D I co najlepsze policji nigdy tam nie było :-D
    Pozdrawiam

    • 36 3

  • To będzie w końcu dojazd do lotniska w Gdyni?

    • 36 4

  • Były zrobione plany parę lat temu na drogę z dwoma pasami w każdą stronę (1)

    Dlaczego co parę lat zmienia się plany ?Były zrobione plany przebudowy ul.Chwarznieńskiej na ul.z dwoma jezdniami po dwa pasy.Nie trzeba było wywłaszczać mieszkańców z ziemi,tylko usunąć kilka starych topoli. Nowa
    ulica prawie mieściła się w obecnych ramach,naruszała granice kilku działek
    (od 0,5 m do 1,5m) po stronie południowej.Koszty takiej inwestycji są niewspółmiernie
    niższe od nowo budowanej ulicy z całą infrastrukturą ,nie wspomnę o ekologi.Mam nadzieje że Pan prezydent nie pozwoli na marnowanie naszych pieniędzy.

    • 28 15

    • przejedz sie chwarznienską i zobacz jak blisko drogi wybudowane są budynki mieszkalne

      i pomysl jak ludzie mają mieszkać praktycznie z drzwiami i oknami ulokowanymi bezpośrednio nad czteropasmową drogą

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane