- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (176 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (48 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (243 opinie)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (333 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (84 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (74 opinie)
Nowy pomysł na Chwarznieńską. Samochody pojadą przez las?
Analizy wykażą, czy zmianie ulegnie projekt kolejnego etapu rozbudowy ul. Chwarznieńskiej . Gdynia rozważa budowę odcinka na skraju lasu z pominięciem Witomina. Ostateczna decyzja ma być podjęta za kilka tygodni.
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Zgodnie z kontraktem prace na leśnym odcinku mają potrwać do jesieni. Ich koszt to blisko 26 mln zł. Urzędnicy jednak już teraz głowią się nad tym, jak przebudowywać drogę dalej. Początek prac zaplanowany jest na 2015 rok. Według obecnego projektu trasa ma nadal wieść przez Witomino
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Jak udało się nam dowiedzieć, w magistracie trwają jednak prace nad alternatywną koncepcją, która ma poprowadzić drogę skrajem lasu. Trasa z dwiema jezdniami w każdym kierunku miałaby skręcać w kierunku leśnym przy Domu za Falochronem
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Biegnąca przez Witomino droga miałaby pozostać trasą lokalną dla mieszkańców dzielnicy oraz tych, którzy jadą do lub z Redłowa. Samochody jadące z i do centrum miasta miałyby być kierowane na alternatywną drogę.
- Inżynierowie miejscy pracują nad tą kwestią dość usilnie. Decydujące będą finanse. Niewykluczone, że okaże się, iż koszt wybudowania drogi leśnej będzie porównywalny z tym, co chcemy zrobić na witomińskim odcinku, gdzie potrzebne będzie m.in. zamontowanie ekranów dźwiękochłonnych, wymiana okien w mieszkaniach, instalacja nowej sygnalizacji świetlnej - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Analizy dotyczą m.in. różnicy poziomów na terenie leśnym, kwestii wykupu działek, a także wyrębu drzew potrzebnych do poprowadzenia drogi. Szczegółowe opracowanie ma trafić za kilka tygodni na biurko władz miasta. Później propozycjami zajmie się Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, która będzie badała oddziaływanie na środowisko ewentualnej alternatywy.
- Jesteśmy w kontakcie z urzędnikami tej instytucji. Jeśli okaże się, że finansowo wariant jest przez nas do udźwignięcia, będziemy za nim optowali. Decydujące zdanie jednak będzie należało do RDOŚ - dodaje Marek Stępa.
Na trzeci etap inwestycji miasto będzie starało się uzyskać dofinansowanie unijne w ramach programów operacyjnych w latach 2014 - 2020. Według szacunków koszt może wynieść ok. 40-50 mln zł.
Miejsca
Opinie (228) 8 zablokowanych
-
2014-01-24 23:53
Stępa...Dyletant
- 41 0
-
2014-01-24 23:56
Dr gryzoń...
Co tam panie w polityce??
tej o której pan marzysz ?
słabo, prawisz ?
słupki lecą ?
oj, polecą jeszcze bardziej...- 30 10
-
2014-01-25 10:28
brawo
- 38 1
-
2014-01-25 13:14
Nie bardzo rozumiem.
"Jesienią ma pojawić się wiadukt umożliwiający przejście pod trasą dużym zwierzętom, które będzie służyło także jako przejazd gospodarczy..." Tzn. że tego wiaduktu jeszcze nie ma? To co w takim razie jest w tej chwili ?
- 31 9
-
2014-01-25 20:44
mieszkanka Chwarznieńskiej
Nareszcie mądry pomysł wybudowania drugiej drogi przez las do Chwarzna!
- 33 17
-
2014-01-25 20:46
mieszkanka Chwarznieńskiej
- 24 19
-
2014-01-26 21:17
Zaiste pomysł godny "geniuszu" tego człowieka tzn. Stępy. Pewnie mu zabrakło paliwa do kominka i chce tam palić Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym. A tak na serio: to zwykła "heca" jaka niepotrzebnie opóźni faktyczną realizację odcinka witomińskiego i pozwoli jeszcze przez kilka lat obijać się urzędasom w UM Gdyni takim jak Stępa przerzucając bezproduktywnie papiery. Może to i lepiej bo ostatnie inwestycje takie jak lotnisko w Kosakowie, czy estakada rowerowa dobitnie dowodzą, że będzie lepiej jak kolejne inwestycje w Gdyni realizować będzie inna ekipa samorządowców niż koledzy i koleżanki z samorządności. Wybierzmy nowych, innych samorządowców w Gdyni!
- 24 20
-
2014-02-03 22:43
dewastacja ukladu komunikacyjnego przez gminę - UM Gdynia
Jaśnie Panie Prezydencie Szczurek i znowu kolejny bubel! tj trzeci odcinek przebudowy ul Chwarznieńskiej - ile to już bubli Pan i pański dwór zbudowaliście w Gdyni pozwoli Pan że przypomnę 1. Przebudowa ul. Wisniewskiego - dwór zapomniał o wiadukcie i zaprojektował go z bardzo ostrymi zakretami - komunikacyjny bubel! 2. Estakada Kwiatkowskiego ! - pod górkę i na łeb z górki nie mówiąc już o łuku - zakrecie i włączeniu się w drogę S 6 - wzór breku wyobrażni ! - 3 Małokacka ! proponuję wykorzystać pomysł z kabaretu przed Euro 2012 tj pomalować po dwa pasy rozdzielające i będzie autostrada ! - wspomoże Pan Premiera Tuska w budowie autostrad w kraju ! 3. Al. Zwycięstwa zieleń zamieniony w gminny węzeł gordyjski dla wtajemniczonych - trzy pasy powinne być pociągnięte aż do granic Sopotu - jeżeli Gdynia ma być metropolią ! 4. o Janie z Kolna nie wspomnę no i teraz wypływa ul Chwarznieńska - myślę że czas zwijać manatki Panie Szczurek - dość knocenia układu komunikacyjnego w Gdyni !!! o ścieżkach rowerowych z dzielnic nie będę już Panu nudził i marudził
- 38 4
-
2014-08-12 09:55
Problem wydaje się bardziej poważny ponieważ w planach jest powstanie dzielnicy Gdyni Zachód na 50 do 80 tyś mieszkańców wiec przebudowa Chwarznieńskiej na wysokości Witomina w ogóle nie rozwiąże problemu komunikacyjnego.Prędzej czy pózniej będzie potrzeba wybudowania całkowicie nowej drogi..Za 10 lat życie zweryfikuje niechęć do wydania większych pieniędzy na coś co i tak będzie nieuniknione.
- 41 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.