• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy przystanek kolejowy na granicy Gdańska i Gdyni

bra
29 maja 2024, godz. 12:30 
Opinie (165)
Nowy przystanek powstanie w pobliżu ul. Kielnieńskiej w ramach modernizacji linii 201. Nowy przystanek powstanie w pobliżu ul. Kielnieńskiej w ramach modernizacji linii 201.

W ramach modernizacji linii 201 PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują przystanek Osowa PółnocMapka przy ul. Kielnieńskiej. To efekt pozytywnego rozpatrzenia przez Ministerstwo Infrastruktury petycji złożonej przez miłośników kolei. Rozbudowa całej linii między Kościerzyną a Gdynią ma się zakończyć w 2028 r.



Petycja została złożona przez członków Pomorskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Żelaznej wiosną 2022 r. Według autorów przystanek znacznie lepiej spełni funkcję węzła przesiadkowego podczas podróży do Oliwy i Wrzeszcza niż oddalona 2 km na południe stacja Osowa.

Walka o przystanek, który może odkorkować kilka dzielnic Walka o przystanek, który może odkorkować kilka dzielnic

Do tej pory Ministerstwo Infrastruktury nie wyrażało zainteresowania, by uwzględnić przystanek Osowa Północ w projekcie przebudowy linii 201 Gdynia - Kościerzyna.



Zielone światło z Ministerstwa Infrastruktury



Teraz jednak sytuacja uległa zmianie. Jaki informuje Gazeta Wyborcza Trójmiasto, po zmianie władzy petycja została wysłana ponowie do resortu infrastruktury i tym razem decyzja była pozytywna.

Przypomnijmy, że wiceministrem odpowiedzialnym za kolej jest Piotr Malepszak, który wcześniej pełnił funkcję pełnomocnika prezydenta Gdańska ds. kolei.

- W ramach kontraktu dla odcinka Gdańsk Osowa - Gdynia prace zostaną rozszerzone o zaprojektowanie i budowę peronów nowego przystanku Gdańsk Osowa Północ. Uprzejmie proszę o przyjęcie powyższych informacji i przekazanie ich pozostałym Sygnatariuszom wystąpienia" - tak brzmi odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury, podpisana przez Piotra Malepszaka i cytowana przez Gazetę Wyborczą Trójmiasto.

Modernizacja linii 201 do 2028 roku



Przetarg na odcinek Osowa - Gdynia ma być ogłoszony w tym roku.

Kolejarze z Warszawy planują zakończenie wszystkich prac na linii 201 między Gdynią a Kościerzyną w 2028 r.
bra

Miejsca

  • PTMKŻ Gdynia, Gniewska 21/B-43A

Opinie (165) 1 zablokowana

  • (2)

    Jeden przystanek za bardzo na południe a drugi zbyt na północ. Powinni zrobić jeden pośrodku i wtedy faktycznie przydałby się mieszkańcom Osowy

    • 9 8

    • w ogóle najlepiej co 100m (1)

      • 3 1

      • Nie zrozumiales, że ten pośrodku miałby być zamiast tych dwóch na końcach Osowy?

        • 0 2

  • 2028 ? napewno ? a nie przypadkiem 2048 ? (1)

    Juz linia miała być skończona na całej długości od Gdynii do Maksymilianowa a jeszcze nie rozpoczęto nawet przetargu . Tak wiem ze poprzednia władza robiła wszystko aby Wybrzeże ukarać za niesubordynację ale drogi łaskawie juz pozwolili budować to może teraz po zmianie władzy i kolej się ruszy.

    • 10 5

    • Sądzisz że to tylko sprawka kolei?

      Kto na Pomorzu jest zainteresowany budową tej linii, która na początku wieku praktycznie została porzucona ?
      Kogo interesuje funkcjonowanie portów, skoro znacznie łatwiej i korzystniej dla decydentów można je zabudować "apartamentami"?

      O jakiej "niesubordynacji" ty mówisz? Ktoś czegoś chciał od Pomorza? A może to pomorskim "wybrańcom" nie w smak uprawiać politykę na korzyść regionu. Górale jakoś potrafią i wszystkie rządowe ekipy potulnie łożą na na "zakopiankę"...

      "Nie jest Paryż wart mszy"??!

      Dlaczego nie można przedłużyć obwodnicy trójmiejskiej do gdyńskiego portu? Dlaczego w 2014 uwalił to przedsięwzięcie niejaki Tusk?

      Kto stoi za "kaszubskimi swojakami" na każdym kroku wsadzającymi "kij w szprychy" tego przedsięwzięcia.
      Nie przypadkiem lobby turystyczno-medyczne zza placów jednego z wicemarszałków?

      "Komitet Społeczny Obrona Dziedzictwa Przyrodniczego i Kulturowego Kaszub powstał w 2019 roku. Jego członkowie nie zgadzają się na taki zakres budowy drugiego toru linii kolejowej 201 na Kaszubach. Ich zdaniem po pierwsze ta inwestycja nie ma uzasadnienia merytorycznego, a po drugie leży im na sercu bogactwo przyrodnicze i historyczne tej części Kaszub."

      • 4 1

  • Kazda wladza ma swoj przytanek we Wloszczowej, ale kto jeszcze pamieta te huczne otwarcie z przytupem?

    • 6 9

  • Jest pomyłka w nagłówku zamiasta do 2028 powinno być od 2028r. (1)

    Przecież do dziś nic nie ruszyło się w sprawie przetargów na modernizację linii.

    • 12 0

    • Poprzednie inwestycje

      Mając na uwadze jak wyglądała poprzednia modernizacja tej linii, którą robiono kilka lat temu, to całkiem realnie można to odczytać: do 2038 roku.

      • 1 1

  • po co kolejny przystanek jak pociągi jeżdżą co godzinę?

    lepsze byłoby więcej pociągów niż nowy przystanek

    • 18 3

  • Leliej id..i polaczccie pkm do vdanskz gliwnego bo wstyd wysiadsc we wrzeszczu!!!bua haa yhyy

    • 2 8

  • Przełomem to będzie połączenie Bytowa z Portem lotniczym (3)

    Jak w dzisiejszych czasach można nie zrobić połączenia z jednym z większych miast na Pomorzu!!!!!. Bytów od lat nie ma połączenia z Trójmiastem mając olbrzymie firmy produkcyjne!!!!
    A tu dyskusja na temat przestanku w lesie

    • 11 7

    • Niech samorząd Bytowa ruszy d...ę. (1)

      Wątpię czy tylu Was dojeżdża do Gdańska stamtąd, by było to opłacalne.

      • 4 4

      • opłacalne?

        komu i co?

        Bo jak znam postawę "spółdzielni władzy", która obecnie odradza się w Gdańsku, to jej się opłacało, aby "społeczna patologia" po wioskach na d...ach siedziała i pociągała "arizonę", a nie rozjeżdżała miejskie drogi i parkingi i zakłócała "miastowym" komfortu swoją obecnością.

        • 4 1

    • celowo nie ma kolei...

      Aby tym "ogromnym" firmom produkcyjnym robol nie uciekał...

      • 6 1

  • no wspaniały pomysł (3)

    przystanki kolejowe co 2km?

    • 11 6

    • Racja

      Tramwaj ma co 500m

      • 6 0

    • Pierwszy raz w mieście?

      Tak, to normalne. Koleje aglomeracyjne w miastach tak właśnie mają.

      • 6 3

    • PKM to nie pendolino

      więc tak właśnie powinno być

      • 4 1

  • (2)

    A kiedy będzie budowana nowa Kielnieńska? I dalej do drogi Zielonej? No i dalej droga Zielona do ulicy Czarny Dwór? Wszystkie te ulice są potrzebne od zaraz.
    Droga Zielona po dwa pasy ruchu w każdą stronę i buspas z torowiskiem...

    • 8 4

    • poszerzanie dróg w żadnym mieście nie rozwiązało problemów komunikacyjnych

      tylko radykalne postawienie na poprawę bezpieczeństwa i wygody dostępu dla pieszych i rowerzystów do przystanków rozbudowanej sieci PKM w Trójmieście może coś pomóc. Dlaczego nie ma kładki pieszo-rowerowej nad obwodnicą w Osowej? Taka kładka mogłaby przyczynić się do rozładowania korków na Spacerowej.

      • 5 4

    • Droga Zielona dwupasmowa?

      Oby nigdy

      • 1 0

  • Tylko stacje teleportacji!

    Reszta to tymczasowa prowizorka...

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane