• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy przystanek kolejowy na granicy Gdańska i Gdyni

bra
29 maja 2024, godz. 12:30 
Opinie (165)
Nowy przystanek powstanie w pobliżu ul. Kielnieńskiej w ramach modernizacji linii 201. Nowy przystanek powstanie w pobliżu ul. Kielnieńskiej w ramach modernizacji linii 201.

W ramach modernizacji linii 201 PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują przystanek Osowa PółnocMapka przy ul. Kielnieńskiej. To efekt pozytywnego rozpatrzenia przez Ministerstwo Infrastruktury petycji złożonej przez miłośników kolei. Rozbudowa całej linii między Kościerzyną a Gdynią ma się zakończyć w 2028 r.



Petycja została złożona przez członków Pomorskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Żelaznej wiosną 2022 r. Według autorów przystanek znacznie lepiej spełni funkcję węzła przesiadkowego podczas podróży do Oliwy i Wrzeszcza niż oddalona 2 km na południe stacja Osowa.

Walka o przystanek, który może odkorkować kilka dzielnic Walka o przystanek, który może odkorkować kilka dzielnic

Do tej pory Ministerstwo Infrastruktury nie wyrażało zainteresowania, by uwzględnić przystanek Osowa Północ w projekcie przebudowy linii 201 Gdynia - Kościerzyna.



Zielone światło z Ministerstwa Infrastruktury



Teraz jednak sytuacja uległa zmianie. Jaki informuje Gazeta Wyborcza Trójmiasto, po zmianie władzy petycja została wysłana ponowie do resortu infrastruktury i tym razem decyzja była pozytywna.

Przypomnijmy, że wiceministrem odpowiedzialnym za kolej jest Piotr Malepszak, który wcześniej pełnił funkcję pełnomocnika prezydenta Gdańska ds. kolei.

- W ramach kontraktu dla odcinka Gdańsk Osowa - Gdynia prace zostaną rozszerzone o zaprojektowanie i budowę peronów nowego przystanku Gdańsk Osowa Północ. Uprzejmie proszę o przyjęcie powyższych informacji i przekazanie ich pozostałym Sygnatariuszom wystąpienia" - tak brzmi odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury, podpisana przez Piotra Malepszaka i cytowana przez Gazetę Wyborczą Trójmiasto.

Modernizacja linii 201 do 2028 roku



Przetarg na odcinek Osowa - Gdynia ma być ogłoszony w tym roku.

Kolejarze z Warszawy planują zakończenie wszystkich prac na linii 201 między Gdynią a Kościerzyną w 2028 r.
bra

Miejsca

  • PTMKŻ Gdynia, Gniewska 21/B-43A

Opinie (165) 1 zablokowana

  • rozkład jazdy !!!

    Następny przystanek, może przyda się mieszkańcom. Jest jeden poważny problem - rozkład jazdy pociągów. Żeby dojechać do np. Dziemian, czy Lipusza trzeba się przesiadać w Gdańsk Rębiechowo lub jechać do Sopotu lub Gdańska Oliwy. Przez kilkadziesiąt lat pociąg jechał przez Wielki Kack, Gdańsk Osowę do Kościerzyny i dalej. Rozumiem, że kursy przez Sopot i Gdańsk Wrzeszcz są potrzebne, ale co drugi kurs powinien być po starej trasie, a przynajmniej czas przesiadki nie powinien przekraczać 15 minut. Dojazd do i z Karwin, Osowej wydłużył się o prawie godzinę.

    • 5 0

  • To dlatego urzędnicy kupowali działki

    W okolicy. Oj umg

    • 3 1

  • Mały Kack

    Tu przystanek w polu, a Mały Kack ( ten dolny) odcięty od świata, zapomniany zakątek Gdyni. Na wysokości Łowickie powinien być przystanek PKM, można też go nazwać węzłem przesiadkowym nawet dla chważna i oczywiście dla kibiców Arki ;)

    • 1 0

  • PKM (3)

    PKM fajna sprawa natomiast częstotliwość np. Kościerzyna (nie wiem jak Kartuzy) to masakra. Do Gdynii chyba również średnio. W każdym razie korzystam z racji wypadów weekendowych z PKM. Na przykładzie Kościerzyny - odjazd po 17 i po 19. Obłożenie masakra! Jak nie padniesz to będzie dobrze. Super, że ludzie mają transport w miare wygodny ( w sensie wsiadasz-jedziesz) jednak częstotliwość plus długość składu to jakiś obłęd. Domyślalam się, że pewnie też jest tak w tygodniu jednak pod koniec tygodnia jechałam już 2 razy na "urlopowanie";) -ludzie ściśnięci jak sardynki. W sumie lekkie pustki zaczynają się dopiero robić chyba jeden przystanek przed końcowym. Ludzie wracają z pracy, inni zjeżdzają z pracy/szkoły po całym tygodniu plus jeszcze inni jadą np. na weekendowy odpoczynek. Tłumy, zaduch - sorry ale to nie jest normalne aby ponad godzinę jechać na baczność w PKMce, która jest tak zawalona, że nie można nawet czasem się ruszyć i to dosłownie. Sporo ludzie wraca z pracy plus w pt dodatkowo z większymi bagażami na jakieś wypady lub powroty weekendowe.

    • 9 0

    • bo to "kwiatek do kożucha" i

      "listek figowy" naszych "wybrańców" i urzędników.
      "Piniadze byli, to my coś zrobili"...

      Myśleli, że "się wygasi" po upływie unijnej karencji, a tu masz "klęska urodzaju".

      Po co im ten kłopot??!
      Po co im wysłuchiwanie na temat rozkładu, taryf, z których śmieje się cała Polska i wiecznej niemożności?
      Siedzieć w domu na zasiłku i nie zakłócać urzędowania!!!

      • 2 1

    • Mala

      Tak zgadzam się pociągi na Kościerzynę to o dramat za małe i za rzadko jeżdżą

      • 1 0

    • kiedyś były takie dowcipy na temat permanentnie zapchanych ponad granicę możliwości SKMek

      "Jadą dwie dziewczyny w SKM i nagle jedna stwierdza:
      - Będę miała dziecko!
      - A z kim to? - dopytuje druga.
      - Nie wiem, nie mogę się obrócić..."

      "W SKM nigdy nie ma tłoku, zawsze jest gdzie palec włożyć..."

      • 2 0

  • (1)

    Ten nowy przystanek bardziej się przyda niż Gdańsk / Firoga / Intel. Z czasem zostaną dokupione nowe składy PKM i zwiększy się kursowanie co pół godziny.

    • 2 2

    • Firoga to przystanek dla Intela

      • 2 0

  • Super

    Super. Szkoda, że tak mało pociągów jeździ. Ewidentnie koniecznie jest zwiększenie częstotliwości kursowania, żeby dojazdy stały się alternatywą dla samochodów. Mam nadzieję, że samorządom i Marszałkowi zajmie, to mniej czasu niż kupno nowych wagonów SKM.

    • 3 0

  • Budować tunele lub wiadukty dla samochodów ile tylko możliwe, aby zmniejszyć korki!

    Ile można życia tracić uwięzionym w samochodzie?! Budować tunele, najlepiej pod każdym większym skrzyżowaniem, tak aby nie trzeba było stać na światłach, które tworzą korki.
    Najpilniejsze to:
    Tunel przedłużający obwodnicę w Gdyni Chyloni, do ul Hutniczej;
    tunel lub wiadukt pod/nad skrzyżowaniem Łostowickiej z aleją Armii Krajowej w Gdańsku;
    Tunel przedłużający drogę Gdyńską w kierunku Sopotu z dobudowaniem nowej drogi równoległej do al Niepodległości.

    Zbudować trzeci pas obwodnicy Trójmiasta, albo chociaż zatoki co np kilometr żeby w razie wypadku lub awarii samochód mógł zjechać w taką zatokę i nie blokować obecnych dwóch pasów.

    Wlot na obwodnicę do Sopotu, czyli ulicą Reja do węzła w Osowej.

    Dodać prawy pas na ul Spacerowej na odcinku około 500m do wlotu na obwodnicę aby rozładować korek wynikający ze świateł do supermarketu Auchan.

    Przedłużyć zjazdy z obwodnicy aby nie blokować jednego pasa obwodnicy przez kolejkę stojących w korku do zjazdu samochodów, szczególnie w miejscach:
    Kowale

    Dodać trzeci pas do drogi zielonej między Gdańskiem a Sopotem aby był oddzielny prawoskręt a nie połączony w jednym pasie z jazdą na wprost.

    Wydłużyć lewoskręt w Sopocie na al niepodległości w Malczewskiego w kierunku Gdyni Karwiny.

    Dodać prawoskręty:
    Zjazd z estakady Kwiatkowskiego w Gdyni Grabówku na ul Morską: środkowy pas jest jedynie do jazdy prosto i prawie nikt nim nie jeździ, więc dodać do niego możliwość skrętu w prawo, bo sąsiedni pas do skrętu w prawo jest zakolejkowany aż do estakady.

    Budować drogi z wyprzedzeniem, a nie kilkuletnim opóźnieniem gdy już gorzej być nie może.

    Nowe drogi:
    Przedłużenie OMT z Koleczkowa do Redy, a z Redy do Władysławowa
    Władysławowo musi mieć tunel zamiast ronda w kierunku Helu.

    Przy każdej drodze powinna być także ścieżka rowerowa. Brakujące ścieżki rowerowe:
    Przy ulicy między Gdynią Dąbrową a Wiczlinem;
    Przy ul Sopockiej łączącej Karwiny z So

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane