• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy rozkład SKM: kolejek mniej, ale dłuższe

Piotr Weltrowski
22 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
W godzinach szczytu kolejki między Gdańskiem a Gdynią jeździć będą co 7,5 minuty. W godzinach szczytu kolejki między Gdańskiem a Gdynią jeździć będą co 7,5 minuty.

Od 11 grudnia wejdzie w życie nowy rozkład SKM. Na trasy wyjeżdżać będzie nieznacznie mniej kolejek niż obecnie, jednak składy będą dłuższe, poza tym "wydłużą się" godziny szczytu, czyli okresy, w których na trasie Gdynia Główna - Gdańsk Główny kolejki jeździć będą co 7,5 minuty.



Najlepsze rozwiązanie w nowym rozkładzie SKM to:

Jeżeli chodzi o tę właśnie główną i najbardziej uczęszczaną trasę, to zmiany będą kosmetyczne. Co 7,5 minuty kolejki jeździć będą od godz. 6 do 9 oraz od godz. 13:30 do 18. Od godz. 9 do 13:30 oraz po godz. 18 pociągi jeździć będą co 15 minut.

Na zmianach w rozkładzie z pewnością skorzystają osoby dojeżdżające do Trójmiasta z Wejherowa, Rumi i Redy. Kolejki do i z Wejherowa jeździć będą - między 6:30 a 9 oraz między 14 a 20 - co 15 minut. W innych godzinach oraz w soboty i dni świąteczne kursy na tej trasie będą się odbywały średnio co 30 minut.

- Nasi pasażerowie na pewno ucieszą się z tego, iż w godzinach szczytu składy puszczane i z Gdańska, i z Wejherowa będą zawsze miały nie cztery, a sześć, a nawet siedem wagonów - mówi Bartłomiej Buczek, członek zarządu i dyrektor SKM ds. przewozów.

Jednak nie wszyscy będą zadowoleni z nowego rozkładu. Najwięcej powodów do narzekań będą mieli - tak, jak i w tym roku - pasażerowie z Pruszcza Gdańskiego.

Po zmianie rozkładu nadal nie będą kursować pociągi bezpośrednie relacji Gdańsk - Pruszcz Gdański. W dni powszednie obsługę linii zapewniać będą cztery pociągi do Tczewa i taka sama liczba kolejek jadących w przeciwnym kierunku. W soboty takie pociągi będą już tylko dwa, a w niedzielę... nie będzie ich w ogóle.

- Cały czas natomiast bilety SKM będą na tym odcinku honorowane w wybranych pociągach Przewozów Regionalnych. Trwają też rozmowy dotyczące przedłużenia funkcjonowania komunikacji zastępczej w postaci autobusów z Gdańska do Pruszcza - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu SKM.

Sytuacja na trasie z Gdańska do Pruszcza związana jest z prowadzonym przez PKP PLK remontem linii kolejowej z Gdyni do Warszawy. Ten sam remont jest też przyczyną braku w nowym rozkładzie kolejek typu sprinter na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Sprintery w rozkładzie jednak są przewidziane, tyle tylko, że na trasie Słupsk - Gdynia Główna (12 sprinterów w dni powszednie) oraz Lębork - Gdynia Główna (jeden sprinter).

Miejsca

Opinie (225) 8 zablokowanych

  • ja niczego nie wymagam - ale wg mnie to szukanie oszczedności kosztem naszego komfortu (2)

    oraz potwierdzenie że nie ma taboru - gdyby skm jezdzilo od 6.00 do 19.00 co 10 minut byłoby całkiem SI - wiec bzdury o remontach sa kpina ? ja się pytam gdzie sa te zmodernizowane sklady ????????????????????? wyjechały ?

    • 5 0

    • dokładnie (1)

      tak głosno deklarowano kupno nowych kolejek i modernizacje starych... tak efektownie ogłaszano wyniki przetargu... i co??? Euro za 8 miesięcy a w Nowym Sączu jeszcze nie zaczeli modernizować kolejek... a wiadomo juz ze nowych nie bedzie

      co się dzieje?

      Czemu trojmiasto.pl nie zrobi o tym materialu?

      • 3 0

      • wyjątek

        prawda:)

        • 0 0

  • (1)

    Niech Szmaciana Kolej Miejska przyzna się lepiej że nie ma taboru, nie ma czym jeździć, dlatego mniej pociągów będzie wyjeżdżać, a te 7,5 minuty w godzinach szczytowania to najgłupszy cykl w Europie, nawet w Rumunii by takiego czegoś nie wymyślili, jakie dłuższe składy? a i do redakcji - kolejka to jest w sklepie lub do lekarza

    • 5 0

    • Nie narzekaj...

      ...już lepiej niech piszą kolejki niż eskaemki...

      • 0 0

  • Remontujemy tory, by przez kilka kilometrów jechać nieco poniżej 200 km/h. Zanim pasażer zorientuje się, że to isiągnał, pociag (7)

    już będzie hamował, by nie wywinąć orła. Jest żałosne w XXI wieku, żeby do oddalonej o 300 km Warszawy jechało się dłużej niż godzinę. W tych czasach to nie jest odległość. Ze stolicy w każde inne miasto nie może być dłużej niż godzina i dwie minuty. To bardzo łechtałoby handel detaliczny i gastronomię. A więc miejsca pracy dla nich oraz ich dostawców. Każdy jest dostawcą dla handlu detalicznego i gastronomii. Nawet jeśli nie bezpośrednio, to klient Twojej firmy nim jest, albo klient klienta twojej firmy.

    • 4 4

    • (3)

      pokaż mi "fachowcu" kraj w Europie gdzie 300 km jedzie się pociągiem w ciągu godziny

      • 1 3

      • W Niemczech Frankfurt nad Menem - Kolonia to ok 200+ km. Przejazd 1h 3 min. (2)

        Pociag jedzie 320 km/h, nigdzie sie nie zatrzymuje poza Frankfurt Lotnisko.

        • 3 1

        • (1)

          Frankfurt/Main - Koeln Hbf - 180 km odcinek tzw. SFS /Schnellfahrstrecke/ linii wybudowanej od podstaw a przewidzianej wyłącznie dla obsługi ruchu pasażerskiego o prędkości max 300 km/h dla wybranych pociągów, otwartej w 2002 roku, Niemcy po tym eksperymencie zaczęli się wycofywać z prędkości większych niż 300 bo koszty wynikające z budowy SFS w stosunku do czasów jazdy i zysków okazały horrendalnie wysokie, a czas jazdy wynoszący 1 h i 2 min mają 3 pary ICE relacji Amsterdam - Frankfurt/M pozostałe czasy wynoszą od 1 h 10 min do 1 h 30 min

          • 1 1

          • A wiesz dlaczego? Bo Niemcy rezygnują z elektrowni atomowych. Dokładnie odwrotnie niż Francuzi.

            Francuzi dumają i dumają co zrobić by TGV jechały ponad 350 km/h. Dlatego budują elektrownie atomowe i planują ich więcej. Ale Francja dla przeciwników atomówek nie istnieje. Tylko jedno co potrafią gadać to: "Niemcy to, Niemcy tamto". Dojdzie do sytuacji, w której Niemcy będą importować prąd z Francji. Zachwalać potrafią odnawialne źródła energii dzień i noc. Ale zawsze przemilczają żałosną ilość megawatów.

            • 1 0

    • Co to ma wspólnego... (2)

      ... z koleją aglomeracyjną?

      • 0 1

      • A to, że tory między Gdańskiem Głównym a Tczewem są wspólne dla wszystkich pociągów. (1)

        Stąd wykazałem, że klienci SKM cierpią na marne.

        • 0 1

        • I jest tam...

          ...bodaj 8 przystanków lub stacji na dystansie 30 km. Na których akurat pociągi SKM musza się z samej definicji zatrzymywac.

          • 0 0

  • artykuł (2)

    wczoraj w dzienniku był artykuł, że SKM (ktora jak wiadomo nie ma kasy na remonty pociagow - nie wspominajac o kupnie nowych) wyda pracownikom ok 900 bonów towarowych w kwocie od 300 do 700 zł... czyli średnio kosztować to bedzie 450.000 zł :)

    • 1 0

    • (1)

      żałujesz im? to są tacy sami ludzie jak Ty, którzy ciężko pracują.

      • 3 2

      • u mnie w firmie, mimo, że też ciężko pracujemy, jak nie ma kasy - to nie ma gratisów

        ale u nas komunistyczne myślenie się skończyło daaawno temu

        • 0 0

  • rozwiązanie problemu

    niech puszczą jedną dziennie ale za to z 40 wagonami

    • 7 1

  • Dla kontrastu kolej w Niemczech (5)

    Frankfurt - Kolonia 200 km, 1h 3 minuty jazdy, predkosc do 320 km/h: youtube.com/watch?v=1KnV9t3bY84&hd=1

    • 1 0

    • Cieniasy! Tutaj masz chiński pociąg o prędkości 486 km/h (3)

      Dobrze Ci radzę, nie patrz przez okno. Grozi porażeniem ośrodka mowy ze strachu:

      youtube.com/watch?v=FBGCus9zZ30&feature=related

      • 0 0

      • Czesc satyrze (2)

        Zdecydowanie nie cieniasy, bo ten pociag bazuje na kanadyjsko-niemieckim Bombardierze Zefiro 380. Dodam, ze Chiny maja niemiecki Maglev, wozacy codziennie pasazerow z lotniska do miasta z predkoscia 430 km/h. Ten ICE co widziales jedzie ponad 400, bez zadnych zmian. Testowano lata temu...

        • 0 0

        • Maglew o zawrotnej prędkości to nie sztuka, bo nie styka się z torowiskiem. (1)

          A ten pociąg z przytoczonego przeze mnie filmu nie dość, że jest szybszy niż maglew, to jeszcze jeździ po szynach. Nie mam pojęcia co zrobili, by ludzie nie obijali się jak gruszki. U nas wykoleił się pociąg pare miechów temu, bo jechał stokilkanaście km/h.

          • 0 0

          • Maglev moze jechac 1000 km/h

            Natomiast przetestowana predkosc to ponad 500 km/h, bez zadnych problemow.

            • 0 0

    • A co to ma do rzeczy?

      Co ma do rzeczy dalekobieżne ekspresowe połączenie do aglomeracyjnych kolei, gdzie odległość między przystankami to półtora kilometra?

      • 1 0

  • Intercity-Express, 300 km/h wjazd do tunelu

    youtube.com/watch?v=qx0L_uut5fQ

    • 0 0

  • pociągi co 15 min?

    Jeżdżę z Sopotu do Gdańska gł. czasami nawet po 18.00. Ludzi jest tyle co mrówek w mrowisku. I mówią że kolejki mają jeździć co 15 min??!!

    • 7 0

  • Skm-ka wie jak dobić niektórych klientów!

    Domyślam się,że większość klientów skm-ki cieszy się z nowego rozkładu jazdy. Dla mnie te zmiany to masakra. Kończę ranną zmianę o 11:30, miałam skm-kę z Gdyni Głównej o 11:46..ledwo,ledwo, ale zdążałam....dodam,że przemierzam codziennie trasę Lębork- Gdynia, Gdynia-Lębork. Teraz wg nowego rozkładu skm jest o 11:31..a następna o 13:27. Czyli dwie godziny czekania...Drugą zmianę kończę o 16:30..teraz skm ze Wzgórza Maksymiliana odjeżdżała o 16:46, teraz o 16:35 ..a następną mam o 17:52, prawie 1,5 godziny czekania. Dół, nic więcej.

    • 10 0

  • ZMIANY - zawsze oznaczają podwyżki lub zredukowanie składów lub rozkładów.

    Syf, niech sie stanie jakaś afera to może rozleci się to na 4 wiatry

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane