• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy węzeł na gdyńskim Wzgórzu

Katarzyna Fryc
6 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 

Dwa podziemne tunele, nowe otoczenie przystanku SKM, zmiana przebiegu części ulic Świętojańskiej i Władysława IV - jeszcze w tym roku rozpocznie się potężna inwestycja w centrum Gdyni.



Miasto czeka gruntowna przebudowa węzła komunikacyjnego na Wzgórzu św. Maksymiliana. Krzyżuje się tam kilka głównych arterii: ul. Świętojańska i Władysława IV oraz al. Piłsudskiego i Zwycięstwa. Przejeżdża tamtędy niemal każdy, kto kieruje się z Gdańska i Sopotu w stronę centrum Gdyni. Przechodzą tamtędy tysiące osób korzystających z przystanku SKM Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana, petenci Urzędu Miasta i osoby udające się na zakupy do butików przy ul. Świętojańskiej.

Wkrótce ta część Śródmieścia ma zmienić się nie do poznania.

- Jesienią tego roku rozpoczynamy prace budowlane. Cały węzeł komunikacyjny zostanie przebudowany - zapowiada Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni, któremu podlegają inwestycje. - Będzie zmodernizowany układ drogowy u zbiegu Świętojańskiej, al. Zwycięstwa, Piłsudskiego i Władysława IV. Gotowa już koncepcja przebudowy zakłada powstanie dwóch podziemnych tuneli. Jeden z trzypasmową jezdną i chodnikiem ma biec pod torami kolejowymi [ma być zlokalizowany na wysokości Centrum Handlowego Wzgórze - red.] i połączy aleję Zwycięstwa z Drogą Gdyńską. W planach jest również budowa podziemnego przejścia dla pieszych, którym będzie można dojść z przystanku SKM na ul. Świętojańską i Władysława IV. Nowy tunel ma być przedłużeniem istniejącego przejścia podziemnego, prowadzącego pod torami od strony ulicy Kieleckiej.

"Nowe porządki" na Wzgórzu św. Maksymiliana mają nie tylko ułatwić życie kierowcom i pieszym, ale także przygotować teren wokół przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej, gdzie w przyszłości staną punkty usługowe i handlowe.

Koszt inwestycji szacuje się na 60-80 mln zł. Władze miasta mają nadzieję na unijne dofinansowanie przebudowy węzła z Regionalnego Programu Operacyjnego. W połowie roku ma zostać ogłoszony przetarg na wykonawcę robót, a rozpoczęcie prac zaplanowano na jesień.
Gazeta WyborczaKatarzyna Fryc

Opinie (69) 4 zablokowane

  • Będzie dobrze :)

    remont się przyda. np. teraz wychodząc z Urzędu Miasta i kierując się na SKM Wzgórze trza przejść przez 4 "zebry".

    • 0 0

  • szczury? sorki ...ale gdzie

    syf na dzielniach sami robicie, kto rozwala przystanki maluje po blokach sklepach murach? pilnujmy tych debili dewastujacych to syfu nie bedzie!!!

    • 0 0

  • I znów będzie wielki burdel komunikacyjny w Gdyni

    Kondolencje dla osób muszących tamtędy jeździć.

    • 0 0

  • marta

    Masz racje, na przykrych doświadczeniach w kontekście rozwiązań komunikacyjnych przy Galerii Bałtyckich.
    Galeria "Wzgórze" poprzez zintegrowanie z SKM i komunikacja miejską, oraz elastyczne i proste w administrowaniu, może stać sie "gigantem metropolitalnym" handlu. Bo właściwe i funkcjonalne rozwiązania komunikacyjne gwarantują szybki zwrot inwestycji, a jednocześnie zwiększają integracje i w istotny sposób powiększają strefę publiczną. Nowe zintegrowane rozwiązanie komunikacyjne jak sądzę pozwoli także na ułatwienie dostępu do nowego Gmachu Urzędu Miejskiego godnego XXI wieku, połączonego podziemnymi przejściami z wydzielonym miejscem uświęconego krwią - wypadków grudniowych. Takie aktywne miejsce pozwoli na codzienne zapoznawanie sie z najnowszą naszą skomplikowaną historia, a nie przez muzealne zadęcie jakim będzie ECS.

    • 0 0

  • POLSZCZYZNA POPRAWNA

    metropolitaRna a nie metropolitaLna!!!!!!!

    "Wczorej rano poszłem po chlep...."

    • 0 0

  • waszka kaciowy gryzonia

    Znowu bełkot "galeria metropolitalna" dobry żart.
    Żałosny prowincjonalny blaszak rozbudowywany od 10 lat w typowym gdyńskim tempie.

    • 0 0

  • wydaje mi sie to dosyć poronionym pomysłem

    tak jak czytam - po co dodatkowy tunel pod torami? po co w takim razie była robiona droga różowa?

    po co tunel pieszy (?) do Świętojańskiej???

    może czegoś nie rozumiem

    • 0 0

  • gdy

    Po co ten tunel, a no dla przejazdu, przejścia, które zostanie wykopane pod ziemią, odpowiednio obudowane handlem i usługami, wykonane w celu przeprowadzenia linii komunikacyjnej.
    Jak wiesz takie miały być także w GDańsku, ale.....??

    • 0 0

  • Tubylec

    a dlaczego nie (do 10-cioletniej dziury) przed NOT-em???

    • 0 0

  • podziemny tunel,

    a naziemne są?

    buahahahahahahahaha!

    gdynia is the place to be:)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane