- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (248 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (438 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (74 opinie)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (73 opinie)
- 5 Walczą o czyste powietrze. Protest w Letnicy (22 opinie)
- 6 Rowerzyści przy targowisku? Są wątpliwości (10 opinii)
Nowy węzeł na gdyńskim Wzgórzu
Dwa podziemne tunele, nowe otoczenie przystanku SKM, zmiana przebiegu części ulic Świętojańskiej i Władysława IV - jeszcze w tym roku rozpocznie się potężna inwestycja w centrum Gdyni.
Miasto czeka gruntowna przebudowa węzła komunikacyjnego na Wzgórzu św. Maksymiliana. Krzyżuje się tam kilka głównych arterii: ul. Świętojańska i Władysława IV oraz al. Piłsudskiego i Zwycięstwa. Przejeżdża tamtędy niemal każdy, kto kieruje się z Gdańska i Sopotu w stronę centrum Gdyni. Przechodzą tamtędy tysiące osób korzystających z przystanku SKM Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana, petenci Urzędu Miasta i osoby udające się na zakupy do butików przy ul. Świętojańskiej.
Wkrótce ta część Śródmieścia ma zmienić się nie do poznania.
- Jesienią tego roku rozpoczynamy prace budowlane. Cały węzeł komunikacyjny zostanie przebudowany - zapowiada Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni, któremu podlegają inwestycje. - Będzie zmodernizowany układ drogowy u zbiegu Świętojańskiej, al. Zwycięstwa, Piłsudskiego i Władysława IV. Gotowa już koncepcja przebudowy zakłada powstanie dwóch podziemnych tuneli. Jeden z trzypasmową jezdną i chodnikiem ma biec pod torami kolejowymi [ma być zlokalizowany na wysokości Centrum Handlowego Wzgórze - red.] i połączy aleję Zwycięstwa z Drogą Gdyńską. W planach jest również budowa podziemnego przejścia dla pieszych, którym będzie można dojść z przystanku SKM na ul. Świętojańską i Władysława IV. Nowy tunel ma być przedłużeniem istniejącego przejścia podziemnego, prowadzącego pod torami od strony ulicy Kieleckiej.
"Nowe porządki" na Wzgórzu św. Maksymiliana mają nie tylko ułatwić życie kierowcom i pieszym, ale także przygotować teren wokół przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej, gdzie w przyszłości staną punkty usługowe i handlowe.
Koszt inwestycji szacuje się na 60-80 mln zł. Władze miasta mają nadzieję na unijne dofinansowanie przebudowy węzła z Regionalnego Programu Operacyjnego. W połowie roku ma zostać ogłoszony przetarg na wykonawcę robót, a rozpoczęcie prac zaplanowano na jesień.
Opinie (69) 4 zablokowane
-
2008-01-07 08:59
Będzie dobrze :)
remont się przyda. np. teraz wychodząc z Urzędu Miasta i kierując się na SKM Wzgórze trza przejść przez 4 "zebry".
- 0 0
-
2008-01-07 09:11
szczury? sorki ...ale gdzie
syf na dzielniach sami robicie, kto rozwala przystanki maluje po blokach sklepach murach? pilnujmy tych debili dewastujacych to syfu nie bedzie!!!
- 0 0
-
2008-01-07 09:28
I znów będzie wielki burdel komunikacyjny w Gdyni
Kondolencje dla osób muszących tamtędy jeździć.
- 0 0
-
2008-01-07 09:32
marta
Masz racje, na przykrych doświadczeniach w kontekście rozwiązań komunikacyjnych przy Galerii Bałtyckich.
Galeria "Wzgórze" poprzez zintegrowanie z SKM i komunikacja miejską, oraz elastyczne i proste w administrowaniu, może stać sie "gigantem metropolitalnym" handlu. Bo właściwe i funkcjonalne rozwiązania komunikacyjne gwarantują szybki zwrot inwestycji, a jednocześnie zwiększają integracje i w istotny sposób powiększają strefę publiczną. Nowe zintegrowane rozwiązanie komunikacyjne jak sądzę pozwoli także na ułatwienie dostępu do nowego Gmachu Urzędu Miejskiego godnego XXI wieku, połączonego podziemnymi przejściami z wydzielonym miejscem uświęconego krwią - wypadków grudniowych. Takie aktywne miejsce pozwoli na codzienne zapoznawanie sie z najnowszą naszą skomplikowaną historia, a nie przez muzealne zadęcie jakim będzie ECS.- 0 0
-
2008-01-07 09:47
POLSZCZYZNA POPRAWNA
metropolitaRna a nie metropolitaLna!!!!!!!
"Wczorej rano poszłem po chlep...."- 0 0
-
2008-01-07 09:59
waszka kaciowy gryzonia
Znowu bełkot "galeria metropolitalna" dobry żart.
Żałosny prowincjonalny blaszak rozbudowywany od 10 lat w typowym gdyńskim tempie.- 0 0
-
2008-01-07 10:08
wydaje mi sie to dosyć poronionym pomysłem
tak jak czytam - po co dodatkowy tunel pod torami? po co w takim razie była robiona droga różowa?
po co tunel pieszy (?) do Świętojańskiej???
może czegoś nie rozumiem- 0 0
-
2008-01-07 10:14
gdy
Po co ten tunel, a no dla przejazdu, przejścia, które zostanie wykopane pod ziemią, odpowiednio obudowane handlem i usługami, wykonane w celu przeprowadzenia linii komunikacyjnej.
Jak wiesz takie miały być także w GDańsku, ale.....??- 0 0
-
2008-01-07 10:30
Tubylec
a dlaczego nie (do 10-cioletniej dziury) przed NOT-em???
- 0 0
-
2008-01-07 10:35
podziemny tunel,
a naziemne są?
buahahahahahahahaha!
gdynia is the place to be:)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.