- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (126 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (251 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (81 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Nowy wiceprezes GAiT. "W 3 lata najlepsza komunikacja w kraju"
Zaskoczenie w Gdańsku i w... Tarnowie po transferze wieloletniego prezesa tamtejszego MPK na stanowisko wiceprezesa GAiT. Jerzy Wiatr zapowiada, że w ciągu trzech lat gdańska komunikacja będzie najlepsza w Polsce.
Nowy wiceprezes wyłoniony został w drodze konkursu. Przed przeprowadzką do Gdańska Jerzy Wiatr od 2007 r. zarządzał Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Tarnowie. Wcześniej pracował w Hucie Szkła. Pochodzi z Jedlicza k. Krosna. Kim jest nowy wiceprezes GAiT?
Lokalni dziennikarze: sprawny prezes, lubi nowinki techniczne
O opinie na temat nowego wiceprezesa GAiT poprosiliśmy lokalnych dziennikarzy z Tarnowa, którzy w ostatnich latach na co dzień współpracowali z byłym już szefem MPK.
- Dał się poznać jako sprawny prezes, bo w 2007 r. przychodził do firmy w trudnym czasie, gdy tabor był mocno wysłużony, a po mieście jeździły stare jelcze. W ciągu 14 lat pozyskał wiele zewnętrznych funduszy i wymienił autobusy na nowe. Początkowo był skonfliktowany z częścią związkowców i w ramach restrukturyzacji zwolnił część załogi. Ogólnie jego nominacja w Gdańsku jest odbierana w Tarnowie jako niespodzianka, nikt wcześniej nie spodziewał się, że MPK może zostać bez prezesa - mówi nam jeden z lokalnych dziennikarzy z Tarnowa, prosząc o anonimowość.
Z kolei Bartek Maziarz z Radia Kraków zwraca uwagę, że Wiatr jest mocną osobowością, a jego wyróżniającą cechą jest przebojowość i chęć ciągłego rozwoju.
- Lubi też nowinki techniczne, z czego był znany w Tarnowie. W czasie swojej kadencji wprowadził wiele innowacyjnych rozwiązań, z których część była uznawana nawet nieco na wyrost jak na takie średniej wielkości miasto jak Tarnów. Poza gruntowną wymianą taboru stworzył przyjazny i rozbudowany system informacji pasażerskiej, np. na linii autobusowej kursującej na dworzec ekrany w autobusach informują podróżnych o odjeżdżających pociągach albo wyświetlają bieżące informacje o dostępnych w okolicy rowerach miejskich. Oczywiście większość tych inwestycji była możliwa do zrealizowania dzięki funduszom unijnym, ale ktoś się musiał o to postarać. To niewątpliwie jego zasługa - mówi dziennikarz Radia Kraków.
Lokalni dziennikarze przypuszczają, że na decyzję Wiatra o przeprowadzce do Trójmiasta mógł wpłynąć fakt, że na przełomie roku władze Tarnowa zerwały umowę przewozową z okolicznymi gminami, co znacząco wpłynęło na cięcie wozokilometrów. Dla byłego prezesa MPK oznaczało to koniec marzeń o dalszym rozwoju spółki.
W trzy lata najlepsza komunikacja w kraju
Sam Jerzy Wiatr przyznaje, że cięcia i konieczność zwolnienia części załogi były demotywujące, ale nie miało to większego wpływu na decyzję o przeprowadzce do Gdańska. A plany zawodowe - jak sam podkreśla - ma ambitne.
- W ciągu trzech lat chcę, by komunikacja miejska w Gdańsku była najlepsza w kraju - mówi w rozmowie z Trojmiasto.pl nowy wiceprezes GAiT. - W pierwszej kolejności chcę przede wszystkim poprawić czystość w pojazdach. Poprzez codzienne doglądanie firmy dbającej o czystość, osobistą obecność, nakładanie kar, aż po wymianę firmy sprzątającej. Aż do skutku. Autobusy muszą być czyste, wygodne i punktualne. Tylko tyle i aż tyle. Ponadto chcemy doposażyć tabor o nowoczesne systemy służące pasażerom, choćby możliwość płacenia za bilety kartą w pojazdach. Gdańsk jest dużym i bogatym miastem i uważam, że można to było zrobić wcześniej niż w Tarnowie czy Rzeszowie. Pierwsze efekty pasażerowie odczują już na wiosnę - zapowiada Jerzy Wiatr.
Jak dodaje, o wyjeździe do Trójmiasta myślał od dłuższego czasu, a gdy w grudniu nadarzyła się okazja, postanowił wziąć udział w konkursie na stanowisko wiceprezesa spółki. Nowych wyzwań się nie boi, a trudna sytuacja transportu publicznego wynikająca z trwającej pandemii jest dla niego dodatkowym bodźcem do rozwoju.
- Przez 14 lat pracy w komunikacji miejskiej zrealizowałem wszystkie plany. Wystarczy powiedzieć, że przychodziłem do spółki znajdującej się w fatalnej sytuacji pod każdym względem: organizacyjnym, finansowym i mentalnym. Dziś Tarnów ma jeden z najnowocześniejszych taborów w kraju, a ubiegły rok zakończyliśmy z zyskiem wynoszącym 707 tys. zł, co jest najlepszym wynikiem w historii MPK od 1993 roku.
Jerzy Wiatr rozpocznie pracę w GAiT 1 marca.
Miejsca
Opinie (388) 10 zablokowanych
-
2021-02-03 16:37
3 lat to może nie pociągnie, wybory są za 2
ale topografię miasta może do tego czasu opanuje
- 8 0
-
2021-02-03 16:45
Konfidencja Pracy zachwycona!
- 4 0
-
2021-02-03 16:59
jedno jest pewnie, bedzie drozej hehe pzdr
- 3 3
-
2021-02-03 17:13
no byłoby miło móc kupić bilet w pojeździe (1)
- 5 0
-
2021-02-03 20:47
mamy XXI wiek
- 1 0
-
2021-02-03 17:18
To nie ma juz ludzi do pracy w Gdańsku. Trzeba aż kogos z drugiego końca Polski? (2)
Chociaż te wypowiedzi o tej czystości to trochę Dyzmą zlatują. Jak ktoś się na niczym nie zna to zawsze pozostaje "czystość" i gonienie sprzątaczek. Jak to mówią trochę pucu nie zaszkodzi....
- 14 10
-
2021-02-03 19:11
był konkurs, mogłeś startować (1)
- 3 3
-
2021-02-03 22:48
Ciekawe gdzie był ogłoszony... bo jakoś nie słyszałem.
- 2 0
-
2021-02-03 17:31
Dobry nabytek (1)
Ludzie z południa Polski mają inną mentalność, poważnie podchodza do obowiązków i osobiście się angażują. To podejście do czystości w pojazdach mnie urzekło, bo u nas już od dawna mają na to wylane i jest to jeden z mniejszych problemów GAiT, głównym jest ogólny niedasizm i duża bezwładność organizacji. Otymizmem napawa też zamiłowanie przyszłego prezesa do nowoczesnych rozwiązań i wielkie zdziwko, że w naszych autobusach nie ma jeszcze biletomatów.
Trzymam kciuki za ambitne plany i życzę powodzenia bo dobrze Panu z oczu patrzy, tarnowianinie z gór nad morzem.- 9 7
-
2021-02-03 18:00
Góry Tarnowskie, Oazy tarnowskie
100 tysięcy mieszańców, tylko lotniska i metra brakuje,
ale 90 autobusów - to robi wrażenie, ukraince pucują je 6 razy dziennie, pod wiatr- 3 0
-
2021-02-03 17:43
znaj proporcje mocium panie gdzie tarnow gdzie gdansk.widac ze p. wiatr to taki troche kowboj szeryf.
- 3 2
-
2021-02-03 17:51
Przyjechał kolo z Tarnowa i myśli, że coś zmieni... (3)
Zderzy się z Lisickim i gdańskim magistrackim betonem. Pierwsze co usłyszy, to : "Tarnów nie jest żadnym przykładem dla Gdańska."
Daję mu 6 do 12 miesięcy i ucieknie.- 16 4
-
2021-02-04 05:58
(1)
Poszedłbym w zakład że nie. I nie dlatego że wytrzyma dłużej niż 12 miesięcy, tylko krócej niż 6....
- 2 0
-
2021-02-04 23:35
Hmm... myślisz, że tylko 3 miesięczny okres próbny ?
Chyba nie.
Ja myślę, że pierwsze 3 miesiące będzie pokornie siedział cicho i obserwował, przez następne 3 miesiące pełen entuzjazmu będzie chciał wprowadzać zmiany.
Po tych 6 miesiącach ostudzą mu entuzjazm i albo ucieknie w Bieszczady, albo zostanie tutejszym gdańskim magistrackim betonem.- 1 0
-
2021-02-04 08:19
Coś w tym jest
Gdański beton zasiedział się od 30 lat i odrzuca nowe przeszczepy
- 3 0
-
2021-02-03 18:00
(2)
W ankiecie brakuje opcji pt. cena
- 5 0
-
2021-02-03 20:47
(1)
no tak. 99zł za miesięczny o rzeczywiście majątek
- 0 1
-
2021-02-03 22:52
Tak. Bo wszyscy jeżdżą codziennie tą samą trasą. Ja już przeżyłem komunikację miejską jak mieszkałem na Ujeścisku - cena dwa razy droższa niż dojazd autem, o warunkach nie wspomnę (autobus tak samo stał w korkach a dodatkowo albo tłok albo towarzystwo meneli). Dziękuję.
- 0 0
-
2021-02-03 18:02
Heh (1)
Od ilości połączeń należy zmianę. Np. Wszystko z matarni wali do Wrzeszcza,dlaczego nie dalej w kier Zaspy,Przymorza?
Dlaczego Grunwaldzką nie jeździ tyle autobusôw co w innych miastach głównymi drogami?- 3 3
-
2021-02-03 18:34
a no dlatego że obok masz oś komunikacji typu SKM, a w drugiej linii tramwaje w zachodniej osi i wschodniej, więc skupianie tam autobusów które utkną w korkach jest głupota. Już wiesz?
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.