- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (90 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (72 opinie)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (426 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
- 5 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (67 opinii)
- 6 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (84 opinie)
Nowy wiceprezes GAiT. "W 3 lata najlepsza komunikacja w kraju"
Zaskoczenie w Gdańsku i w... Tarnowie po transferze wieloletniego prezesa tamtejszego MPK na stanowisko wiceprezesa GAiT. Jerzy Wiatr zapowiada, że w ciągu trzech lat gdańska komunikacja będzie najlepsza w Polsce.
Nowy wiceprezes wyłoniony został w drodze konkursu. Przed przeprowadzką do Gdańska Jerzy Wiatr od 2007 r. zarządzał Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Tarnowie. Wcześniej pracował w Hucie Szkła. Pochodzi z Jedlicza k. Krosna. Kim jest nowy wiceprezes GAiT?
Lokalni dziennikarze: sprawny prezes, lubi nowinki techniczne
O opinie na temat nowego wiceprezesa GAiT poprosiliśmy lokalnych dziennikarzy z Tarnowa, którzy w ostatnich latach na co dzień współpracowali z byłym już szefem MPK.
- Dał się poznać jako sprawny prezes, bo w 2007 r. przychodził do firmy w trudnym czasie, gdy tabor był mocno wysłużony, a po mieście jeździły stare jelcze. W ciągu 14 lat pozyskał wiele zewnętrznych funduszy i wymienił autobusy na nowe. Początkowo był skonfliktowany z częścią związkowców i w ramach restrukturyzacji zwolnił część załogi. Ogólnie jego nominacja w Gdańsku jest odbierana w Tarnowie jako niespodzianka, nikt wcześniej nie spodziewał się, że MPK może zostać bez prezesa - mówi nam jeden z lokalnych dziennikarzy z Tarnowa, prosząc o anonimowość.
Z kolei Bartek Maziarz z Radia Kraków zwraca uwagę, że Wiatr jest mocną osobowością, a jego wyróżniającą cechą jest przebojowość i chęć ciągłego rozwoju.
- Lubi też nowinki techniczne, z czego był znany w Tarnowie. W czasie swojej kadencji wprowadził wiele innowacyjnych rozwiązań, z których część była uznawana nawet nieco na wyrost jak na takie średniej wielkości miasto jak Tarnów. Poza gruntowną wymianą taboru stworzył przyjazny i rozbudowany system informacji pasażerskiej, np. na linii autobusowej kursującej na dworzec ekrany w autobusach informują podróżnych o odjeżdżających pociągach albo wyświetlają bieżące informacje o dostępnych w okolicy rowerach miejskich. Oczywiście większość tych inwestycji była możliwa do zrealizowania dzięki funduszom unijnym, ale ktoś się musiał o to postarać. To niewątpliwie jego zasługa - mówi dziennikarz Radia Kraków.
Lokalni dziennikarze przypuszczają, że na decyzję Wiatra o przeprowadzce do Trójmiasta mógł wpłynąć fakt, że na przełomie roku władze Tarnowa zerwały umowę przewozową z okolicznymi gminami, co znacząco wpłynęło na cięcie wozokilometrów. Dla byłego prezesa MPK oznaczało to koniec marzeń o dalszym rozwoju spółki.
W trzy lata najlepsza komunikacja w kraju
Sam Jerzy Wiatr przyznaje, że cięcia i konieczność zwolnienia części załogi były demotywujące, ale nie miało to większego wpływu na decyzję o przeprowadzce do Gdańska. A plany zawodowe - jak sam podkreśla - ma ambitne.
- W ciągu trzech lat chcę, by komunikacja miejska w Gdańsku była najlepsza w kraju - mówi w rozmowie z Trojmiasto.pl nowy wiceprezes GAiT. - W pierwszej kolejności chcę przede wszystkim poprawić czystość w pojazdach. Poprzez codzienne doglądanie firmy dbającej o czystość, osobistą obecność, nakładanie kar, aż po wymianę firmy sprzątającej. Aż do skutku. Autobusy muszą być czyste, wygodne i punktualne. Tylko tyle i aż tyle. Ponadto chcemy doposażyć tabor o nowoczesne systemy służące pasażerom, choćby możliwość płacenia za bilety kartą w pojazdach. Gdańsk jest dużym i bogatym miastem i uważam, że można to było zrobić wcześniej niż w Tarnowie czy Rzeszowie. Pierwsze efekty pasażerowie odczują już na wiosnę - zapowiada Jerzy Wiatr.
Jak dodaje, o wyjeździe do Trójmiasta myślał od dłuższego czasu, a gdy w grudniu nadarzyła się okazja, postanowił wziąć udział w konkursie na stanowisko wiceprezesa spółki. Nowych wyzwań się nie boi, a trudna sytuacja transportu publicznego wynikająca z trwającej pandemii jest dla niego dodatkowym bodźcem do rozwoju.
- Przez 14 lat pracy w komunikacji miejskiej zrealizowałem wszystkie plany. Wystarczy powiedzieć, że przychodziłem do spółki znajdującej się w fatalnej sytuacji pod każdym względem: organizacyjnym, finansowym i mentalnym. Dziś Tarnów ma jeden z najnowocześniejszych taborów w kraju, a ubiegły rok zakończyliśmy z zyskiem wynoszącym 707 tys. zł, co jest najlepszym wynikiem w historii MPK od 1993 roku.
Jerzy Wiatr rozpocznie pracę w GAiT 1 marca.
Miejsca
Opinie (388) 10 zablokowanych
-
2021-02-03 15:10
Czyżby,
nomen, omen
Wiatr odnowy ... ?
Pożyjemy, zobaczymy- 7 0
-
2021-02-03 15:11
Nawet konkurs był... widzę że w tej firmie jeszcze jest normalnie.
- 4 6
-
2021-02-03 15:16
Pamiętamy i za 3 lata zobaczymy
Myślę, ze przyjecie tego Pana to eksperyment na ktory po prostu nas juz nie stać. Potrzeba napsawdę dobrego menedżera, a nie osobę, ktorej sie coś wydaje
- 6 0
-
2021-02-03 15:22
Zanim zacznie swoją pracę niech przeczyta cały artykuł gazety.pl (3)
Dla zainteresowanych - ciekawy artykuł, ocena zarządzania naszą komunikacja miejską. Źródło - gazeta.pl
Komunikacja miejska w Gdańsku kuleje. Wydajemy dużo, a efektów brak
Michał Jamroż
22 stycznia 2021 | 06:00
Choć Gdańsk nie oszczędza na komunikacji miejskiej, to efektów rosnących wydatków nie widać. Problemem są nietrafione inwestycje, złe planowanie i rozmyta odpowiedzialność.
Największym problemem transportu publicznego w Gdańsku jest dziś nieefektywne wykorzystanie sieci tramwajowej oraz brak możliwości wytyczania sensownych tras linii autobusowych. Spowodowane jest to złym planowaniem sieci i brakiem wyczekiwanych przez ZTM inwestycji czy remontów. W efekcie miasto wydaje ogromne pieniądze na funkcjonowanie systemu, ale nie przekłada się to na wzrost liczby pasażerów. Pandemia koronawirusa tylko uwypukla ten problem.
Tramwaje
Tramwaj ma sens tylko wtedy, gdy w danych relacjach konieczne jest przewożenie dużych potoków pasażerów. Szacuje się, że powinno to być minimum ok. 1200 pasażerów na godzinę w okresach szczytowych. W Gdańsku na wielu odcinkach do tej liczby nawet się nie zbliżamy. A podstawowym problemem jest niedopasowanie sieci do potrzeb mieszkańców.
Dolny Taras
Frekwencja nie dopisuje na wielu odcinkach Dolnego Tarasu. Odcinek między Galerią Bałtycką a Bażyńskiego dobrze pracuje tylko w wąskich godzinach szczytu. Z kolei między Bażyńskiego a Jelitkowem tramwaje przeważnie wożą powietrze. Brakuje tutaj poprzecznych połączeń liniami tramwajowymi po wschodniej i zachodniej stronie torów kolejowych. Dzięki powstaniu połączeń w ciągu ul. Kołobrzeskiej czy Klonowej/Kościuszki, mieszkańcy Przymorza i Zaspy mogliby dojechać tramwajem do Wrzeszcza czy biurowców w Oliwie.
Biuro Rozwoju Gdańska i Wydział Programów Inwestycyjnych (jednostki, które odpowiadają za planowanie miejskich inwestycji) nie uważają tego za pilną potrzebę. Miejscy planiści nie są nawet w stanie zdecydować się, gdzie widzieliby taki łącznik. Co ciekawe, do tej pory najczęściej mówili- 7 3
-
2021-02-03 15:27
a ten redaktor co to pisał to dla ciebie jakaś wyrocznia ? (2)
jak chcesz być rzetelny to załącz też odpowiedź
- 4 2
-
2021-02-03 15:41
to rodzina karanego prezydyneta
- 2 0
-
2021-02-04 09:12
Odpowiedzią jest stan faktyczny
otwórz oczy
- 0 1
-
2021-02-03 15:25
A nie można go było ściągnąć kilkanaście lat temu?
Już by była najlepsza komunikacja.
- 10 0
-
2021-02-03 15:26
Autobusy i tramwaje malować na biało zielono
reszta mnie nie interesuje, mogą być, brudne wewnątrz, mogą sie spóźniać, awarie tez dopuszczalne, liczą się barwy. nie korzystam z komunikacji miejskiej...
- 7 5
-
2021-02-03 15:29
w Ankiecie (1)
w tym wypadku powinna byc mozliwosc zaznaczenia kilku opcji :/
- 10 0
-
2021-02-03 15:56
Albo choćby "wszystko powyższe i jeszcze inne"
- 1 0
-
2021-02-03 15:30
wezmie druga odprawe po tej z tarnowa
wystarczy, ze go zatrudnia i zwolnia.
- 4 3
-
2021-02-03 15:31
Gadu-gadu
- 4 1
-
2021-02-03 15:35
Nie ma dnia bez awarii, nie wierzę że nowy prezes uchroni Gdańsk od awarii
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.