• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OPAT poczeka na pieniądze z Unii Europejskiej

Michał Sielski
17 lipca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Możliwość jazdy na wprost ma zlikwidować korki, które nie tylko w tym miejscu są latem codziennością. Niestety poczekamy na to dobre kilka lat. Możliwość jazdy na wprost ma zlikwidować korki, które nie tylko w tym miejscu są latem codziennością. Niestety poczekamy na to dobre kilka lat.

Wiceminister infrastruktury Radosław Stępień odwiedził Trójmiasto, by na własne oczy przekonać się czy nowe drogi są nam bardziej potrzebne niż innym regionom. Przyjechał nocą, unikając korków, więc wiceprezydent Gdyni Marek Stępa zabrał go na pouczającą przejażdżkę - w piątek po południu.



- Minister powinien zobaczyć dlaczego tak bardzo chcemy zbudować Obwodnicę Północną Aglomeracji Trójmiejskiej, która będzie przedłużeniem istniejącej obwodnicy Trójmiasta. Terapia szokowa zawsze odnosi najlepsze rezultaty - szelmowsko uśmiechał się Marek Stępa przed wyjazdem na rekonesans dróg w Gdyni i okolicach.

Marek Stępa wraz z marszałkiem województwa pomorskiego Mieczysławem Strukiem oraz pomorskim posłem Stanisławem Lamczykiem i dyrektorem gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Franciszkiem Rogowiczem próbowali przekonać wiceministra Radosława Stępnia, że OPAT jest Pomorzu niezbędny.

Wariant A. Wariant A.
Wariant B. Wariant B.
Wariant C. Wariant C.
Na razie zakończyły się konsultacje społeczne w sprawie budowy drogi, trwają analizy techniczne, ekonomiczne i środowiskowe. Wiele zależeć będzie od badań natężenia ruchu, ale nie trzeba być wielkim wizjonerem, by przewidzieć, iż w Redzie i Rumi, które OPAT ma omijać, wykażą niespotykaną gdzie indziej ilość samochodów - zwłaszcza teraz, podczas wakacyjnych wyjazdów.

Wariant D. Wariant D.
Wariant E. Wariant E.
Wariant F. Wariant F.
Budowa OPAT-u jest jednak bardzo droga, we wstępnych szacunkach mówi się o kwotach przekraczających 1 miliard zł. Dlatego samorządy z Pomorza chcą przekonać ministerstwo, że droga powinna mieć ststus krajowej - wtedy w większości finansowana byłaby ze środków centralnych i unijnych.

- To jedna z najdroższych inwestycji w całej Polsce. Dlatego decyzja zapadnie dopiero wtedy, gdy otrzymamy informację jaki budżet na drogi przydzieli nam Unia Europejska. OPAT jest analizowany jako droga krajowa, ale widzimy też jego regionalny charakter. W okresie wakacyjnym korzystaliby z niego jednak głównie mieszkańcy innych regionów Polski - mówi wiceminister. - Umówiliśmy się na kolejne spotkanie po wynikach pierwszych analiz. Wtedy będziemy rozmawiać o finansach - dodaje.

Dziś OPAT-u nie ma na liście dróg krajowych, przewidzianych do budowy w 2012 roku. - Mimo to jestem umiarkowanym optymistą, gdy przedstawimy wyniki analiz, będzie jasno widać jak bardzo droga jest potrzebna - podkreśla Marek Stępa.

Miejsca

Opinie (61) 3 zablokowane

  • podsumowując - zapomnijmy o projekcie

    będzie tylko wyciągany jak odgrzewany kotlet przed zbliżającymi sie wyborami

    • 52 8

  • Nic nowego... (1)

    Czekanie to nasza specjalność! ;/

    • 29 3

    • Opuźnianie przez mieszkańców również...

      http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Poludniowa-Obwodnica-Gdanska-Dwie-rodziny-opoznia-inwestycje-n39601.html ... w końcu mają do tego prawo.

      • 0 0

  • Najważniejsza inwestycja dla (9)

    Trójmiasta. Co do tego nie ma dwóch zdań. I nie może być tak, że Gdańsk stwierdzi, że to nie jego problem. Gdańsk będzie dokładał więcej kasy bo jest większy!

    Pozdrawiam myślących ekonomicznie

    • 15 45

    • Się odezwał "myślący".

      • 14 2

    • Z góry widać, że to inwestycja WYBORCZA.

      To tyle w temacie.

      • 7 2

    • a dlaczego Gdańsk ma dokładać kasy do inwestycji zupełnie niezwiązanej z Gdańskiem? (3)

      czy Gdynia pomaga Gdańskowi w budowie trasy WZ, trasy Słowackiego czy rozbudowywaniu WSPÓLNEGO lotniska? odpowiedź jest prosta nie!
      Gdańsk może poprzeć starania Gdynii o dofinasowanie ale to wszystko co powinien w tej sprawie zrobić.Gdynia na czele ze Szczurkiem przypomina sobie że jest częścią Trójmiasta zawsze wtedy kiedy potrzebuje pomocy a tak to ma wszystko w .....

      • 23 7

      • Gdynia nie tylko nie pomagała

        ale aktywnie przeszkadzała zgodnie ze starą szkołą Cegielskiej.
        Może być nawet w Rzeszowie byle nie w Gdańsku.

        • 18 6

      • to żebyś baranie nie jechał na hel tamtędy przypadkiem (1)

        • 5 9

        • Po co hel??? Mam gdzieś was i ten cały półwysep !!!

          • 1 1

    • oczywiście trollu

      wszystko to wina Gdańska
      co za matoł!

      • 12 3

    • powieś się chłopie, nie odkładaj tego w nieskończoność

      • 14 2

    • tak najwazniejsza inwestycja w trojmiescie...

      chyba dla ciebie zebys swoim 20 letnim szrotem z diodami w podwoziu made in GWE mogl sprawnie kursowac miedzy gdynia a swoja wioska

      • 10 1

  • faktycznie stępień dozna szoku (3)

    bo w warszawie i innych miastach jest inaczej. pitolenie o niczym, kretyński artykuł

    • 20 10

    • do powyższego: dobrze, że podpisałeś się nazwiskiem

      przyznajmniej wiadomo, że nie trzeba cię poważnie traktować

      BTW - tekst ważny dla setek tysięcy mieszkańców, nie dla pindoli

      • 11 7

    • pindol o swój interes to ty dbać nie umisz (1)

      w warszawie się buduje co najmniej kilka nowych dróg i kolejny piękny most na wiśle.
      a trójmiasto nie potrafi walczyć o swoje. prowincjonalni ludzie prowincjonalne myślenie

      • 0 2

      • no no...

        no tak to też do końca nie jest... Warszawa jest słabiutko skomunikowana jak na stolicę, to się teraz rozbudowuje - Gdańsk tez coraz lepiej zaczyna działać... Choć na S7 do Elbląga to sobie poczekamy jeszcze kilka dobrych lat...

        • 1 0

  • Nie ma szans (4)

    Dla Generalnej Dyrekcji najważniejsze znaczenie ma budowa Obwodnicy Metropolitalnej. Co więcej mówi się, że po jej budowie Obwodnica Trójmiast straci charakter drogi krajowej i przejdzie na utrzymanie samorządów. W takim wypadku strasznie drogi OPAT nie ma szans na zakwalifikowanie do dróg krajowych, a co za tym idize nie ma szans na jego realizację. Niestety. Pozdrawiam

    • 15 3

    • Re Obwodnica metropolitalna (3)

      Nie ma żadnego projektu tzw. "obwodnicy metropolitalnej". GDDKiA nie prowadzi żadnych prac przygotowujących taki projekt. W chwili obecnej forsuje się na siłę projekt przedłużenia trasy S6 Lębork- Gdynia "Trasa Kaszubska". Projekt budzący sprzeciw lokalnych społeczność. Projekt który nie załatwi problemu korków w Rumi i Redzie bowiem będzie rozładowywał ruch na trasie Gdynia Lębork.Projekt zrealizowany w obecnym kształcie zakorkuje zupełnie ul. Chwaszczyńską i dalej Wielkopolską w Gdyni. Projekt który będzie kosztował ok. 4,5 - 5,5 mld. zł. No ale GDDKiA wie lepiej po co nam OPAT skoro wyrzucamy 4X tyle kasy na niepotrzebną trasę.

      • 1 3

      • (2)

        Sorki, ale w takim razie nie wiesz co GDDKiA robi.

        • 2 0

        • (1)

          No to może podziel się informacjami na temat tej mitycznej obwodnicy metropolitalnej. Trochę to dziwne bo jeszcze jesienią ubiegłego roku na konsultacjach w sprawie S6 przedstawiciele GDDKiA twierdzili że coś takiego jak obwodnica metropolitalna lub tzw. wielka obwodnica kaszub to wymysł czysto medialny i bez sensu i że jedynym rozpatrywanym w tej chwili rozwiązaniem komunikacyjnym w tym rejonie jest S6 czyli "Trasa Kaszubska".

          • 0 2

          • Poczytaj info na trojmiasto.pl z 22.04.2010.

            • 1 0

  • Mapki tragiczne... (2)

    w ogóle nie mogę się w nich odnaleźć.

    • 12 14

    • opcja b i e raczej nie wchodzi w gre (1)

      i nie wiem po co caly czas biora to pod uwage skoro przebiega przes srodek nowo wybudowanego osiedla i budowany park z amfiteatrem

      • 2 2

      • tylko opcja B/E, widać kolega mieszka na tym osiedlu

        • 2 1

  • Skandal ! Unia bez zwłoki powinna dać pieniądze polskiemu opatowi ! (2)

    • 22 4

    • Nie po to Unia nas przyjmowała by teraz do nas dopłacać. (1)

      Bo Unia to nie jest fundacja charytatywna. Tam chodzi tylko o kasę, biznes i zysk. Unię stworzyły państwa zachodnie i przyjęły nas w określonym celu. Po pierwsze aby mieć rynek zbytu dla swych towarów. Po drugie by nowe państwa członkowskie utrzymywały te stare poprzez składki. Po trzecie dla taniej siły roboczej.

      Zapewne wiedzę czerpiesz z telewizji, a jak wiadomo nie od dziś telewizja kłamie. Dlatego między innymi nie wiesz czy Polska jest płatnikiem netto w Unii. Polska jest płatnikiem netto od drugiego roku asymilacji w Unii. I aby dalej tak pozostało to taki OPAT i inne inwestycje nie mogą powstawać z kasy Unijnej. Ot, cała filozofia. Trochę przykra ale biznes nie baczy na sentymenty.

      • 0 4

      • Chyba mnie nie zrozumiałeś, powtórzę raz jeszcze: Unia musi dać kasę na naszych opatów, przeorów i innych furtianów, bo jak nie to focha strzelę.

        • 3 1

  • W Gdańsku buduje się aż miło obwodnica pd (1)

    za 1,2 mld a Gdynia i jej lobbing jak zwykle leży .
    Lepiej wydać 1 mln na szkołę filmową na 2 uczniów he he.

    • 22 16

    • he he heeee........

      • 2 2

  • Kolejna wtopa nieroba (5)

    Gdyby tylko PO wystawiło w wyborach kogoś z osobowością np. Aziewicza.
    i po kolei wypunktowało porażki ekipy gryzonia:
    -pkb najgorsze w trójmieście
    -największy wzrost bezrobocia
    -największy deficyt i zadłużenie
    -beznadziejny poziom inwestycji we wszystkich sektorach. itd

    To jest moi drodzy konsekwencja fatalnego budżetu Gdyni na rok 2010 o którym Szczurek i Samorządność tak ochoczo nie wspominała. Bo trudno nazwać sukcesem deficyt wysokości 290 mln złotych (dla porównania większy o 200 tys mieszkańców Gdańsk ma 297 mln, ale blisko 2 razy większe dochody). Zadłużenie Gdyni sięga już 52,7 proc. i będzie wzrastało, bo trzeba zaciągnąć kredyty na zmniejszenie deficytu do 100 mln złotych. Na dodatek część wydatków jest ponoć utajniona! To, że media traktują po macoszemu gdyńskie władze wiadomo od dawna, tym bardziej, że grozi to nawet sądem.

    ps. Wciskanie bajeczek o rankingu Forbsa już może przestać wystarczać.

    • 16 15

    • chłopcze pokaż mi sukcesy z budynia w Gdańsku ?

      to gniazdo os z PO niedługo samo sie zapadnie do środka

      • 6 4

    • wyjątkowy gamoń i szkodnik

      mieszkam w gdańsku i jakoś tych twoich sukcesów nie widzę

      • 2 2

    • to ty jesteś ten z forum wieżwców co tak nienawidzi gdynii? (1)

      radzę jedynie udać się do dobrego terapeuty

      • 2 3

      • tak, to chyba ten, co się po skaju drapie :)

        jakiś skajscraper czy cuś takiego :D

        • 3 0

    • "Radni podjęli uchwałę w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego do 150 mln zł na finansowanie deficytu budżetowego i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. Jego spłata następować będzie z dochodów własnych miasta w latach 2013-2019."

      To wszystko mówi o tym beznadziejnym Prezydencie!!

      • 1 1

  • Obwodnica północna to zmartwienie Gdyni (4)

    Jakoś nie zauważyłem, żeby obwodnica południowa była wspólną inwestycją. Gdańsk będzie po tej inwestycji jednym z najlepiej skomunikowanych miast w Polsce, a że w Gdyni ludzie będą czekać - pretensje tylko do Szczurka.

    A poza tym ;) Adamowicz, Szczurek i Karnowski - muszą ZDECYDOWANIE ODEJŚĆ!! Tylko świeża krew umożliwi realizację takich jak OPAT - strategicznych inwestycji drogowych :)

    • 34 14

    • Co Ty bredzisz? Właśnie Obwodnica Południowa (S-7) jest realizowana i FINANSOWANA przez GDDKiA!

      • 7 2

    • ależ beton to tylko swój czubek litewskiego nosa widzi

      • 3 4

    • heh kiedy co poniektórzy zrozumieją, że trójmiasto jest silne dlatego, bo stanowią je trzy miasta...

      • 2 1

    • Gdzie Ty mieszkasz????

      Obwodnica Południowa nie załatwi problemów komunikacyjnych Gdańska! Problemem są dojazdówki z i do Gdańska od starej Obwodnicy. To tam są korki i na głównej trasie GDańsk-Gdynia. Obwodnica Południowa zaczyna się zbyt daleko od Gdańska i dopiero Trasa Sucharskiego będzie stanowiła realną alternatywę. Podobnie WZ. Kończy się na zapchanym centrum i po jej otworzeniu (od Karczemek) centrum zapcha się jeszcze bardziej. Tym bardziej, że "fachowcy" z UM przebąkują, że z Kartuskiej zrobią drogę prawie osiedlową.
      Co do Budynia, to poziom nieudolności tej ekipy poraża. Tylko z WZ zdążą do Euro (jak nie będzie mroźnych zim). Reszta to dramat. Słowackiego, Trasa Sucharskiego,Trasa Zielona, Kolej Metropolitalna itp itd

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane