- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (429 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (125 opinii)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (269 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Europejski kredyt na budowę Obwodnicy Metropolitalnej
Ponad 1,1 miliarda złotych kredytu udzieli Europejski Bank Inwestycyjny na budowę Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Trasa ma powstać do 2025 r.
Dodatkowo z kredytu sfinansowana zostanie także 7-kilometrowa obwodnica Żukowa.
Budowę OMT finansuje państwo za pośrednictwem Krajowego Funduszu Drogowego
Kredyt z EBI zasili Krajowy Fundusz Drogowy (KFD), zarządzany przez państwowy Bank Gospodarstwa Krajowego. Finansuje on budowę i przebudowę dróg krajowych w Polsce, w tym przede wszystkim autostrad i dróg ekspresowych oraz obwodnic miast.
Umowę w tej sprawie podpisano w czwartek, 28 października, podczas konferencji Impact'21 w Poznaniu.
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta
Wiceprezes EBI Teresa Czerwińska tak skomentowała podpisanie umowy:
- Nowa droga zlikwiduje wąskie gardła w rejonie Trójmiasta na istniejącej zatłoczonej obwodnicy, co pozwoli na lepszy przepływ ruchu i poprawi jakość życia i jakość powietrza w trzech miastach. Jest to kolejny już projekt w ciągu ostatniej dekady wspierany w dużej części przez EBI, który przyczyni się, w ramach inicjatywy UE, do modernizacji polskich dróg jako integralnej części sieci transeuropejskiej łączącej Morze Bałtyckie z Adriatykiem.
Z kolei Beata Daszyńska-Muzyczka, prezes zarządu BGK, polskiego banku rozwoju, stwierdziła:
- Budowa obwodnicy Trójmiasta zwiększy bezpieczeństwo i komfort podróży dla mieszkańców regionu oraz turystów. Usprawni również międzynarodowe połączenie tranzytowe będące częścią Transeuropejskiej Sieci Dróg.
Dwa odcinki i dwaj wykonawcy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
Przypomnijmy: umowy z wykonawcami na budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej podpisano w kwietniu tego roku. Łącznie koszt prac wyniesie prawie 1,5 mld zł. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa finansowana jest z budżetu państwa.
Wykonawców jest dwóch, bo prace podzielono na dwa zadania.
16-kilometrowy odcinek od węzła Gdańsk-Południe do Żukowa wraz z 7-kilometrową obwodnicą Żukowa zbuduje konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. Otrzymają za to 777 mln zł.
16,3-kilometrowy odcinek z Żukowa do Chwaszczyna zbuduje Budimex. Firma otrzyma za to ponad 715 mln zł.
Budowa OMT ruszy prawdopodobnie w przyszłym roku, bo od podpisania umów wykonawcy opracowują dokumentację projektową, uzyskują opinie, uzgodnienia i decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Opinie (213) 1 zablokowana
-
2021-10-31 10:22
(1)
Ta obwodnica powinna mieć od razu trzy pasy w jedna stronę bo była projektowana 10 lat temu i kolejne 5 będzie robiona. W 15 lat ruch zmienia się na tyle ze tamte projekty są psu ma budę.
- 15 2
-
2021-10-31 15:05
Dobrze mówi
Dobrze mówi. Jak nie 3 to 2 i co jakiś czas 3 pas.
- 1 0
-
2021-11-01 22:09
Obwodnica metropolitalna.
Kobylarnia i Mirex to niechlujstwo na budowie.Czyli kiepska organizacja prac i brak zabezpieczeń na drogach technicznych. Drogi te na S-5 były dla kaskaderów.
- 0 0
-
2022-05-31 09:23
Błąd projektowy
Co ca cep wymyślił, że wjazd/zjazd z obwodnicy Żukowa na trasę nr 7 do Gdańska ma być realizowany rondem? Na tej drodze ruch jest jak na Grunwaldzkiej w Gdańsku, kilkaset samochodów na godzinę w obu kierunkach. Rondo w tym miejscu doprowadzi do tworzenia się korków do samego gdańska z jednej strony a do Żukowa z drugiej - Żukowo nadal będzie zablokowane i nieprzejezdne jak dzisiaj. Tylko wjazd/zjazd bezkolizyjny inżynierskie patałachy. Ten błąd trzeba jak najszybciej usunąć i przeprojektować ten fragment drogi
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.