• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna będzie droższa. Budowa ruszy latem 2022

Michał Brancewicz
15 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
  • Estakada o długości ponad 900 m na trasie OMT, której budowa ruszy w tym roku i potrwa do marca 2025.
  • Jedno z Miejsc Obsługi Podróżnych na trasie OMT
  • Obwodnica Metropolitalna będę drogą ekspresową o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.
  • Jeden z wariantów węzła Lublewo na trasie OMT.

Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej powinna ruszyć w drugiej połowie 2022 r. Odcinek od węzła Gdańsk-Południe do Żukowa trzeba było przeprojektować, co zwiększyło wartość kontraktu o 49,5 mln zł. Cała OMT ma być gotowa za trzy lata, w marcu 2025 r.



OMT powstanie do marca 2025 r.?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o długości ponad 32 km i przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.

Trasa połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańskawęzłem ChwaszczynoMapka, który jest rozbudowywany w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

OMT: wykonawcy odcinków:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: Mirbud SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.

Dodatkowe pasy na S6 i S7



Umowa z wykonawcami została podpisana w kwietniu 2021 r. W pierwszych miesiącach musieli się oni skupić na pracach projektowych.

W międzyczasie zadanie nr 2 zostało rozszerzone.

- W ramach tzw. zamówienia podobnego wybrany wcześniej wykonawca ma doprojektować i wybudować pasy włączeniowe zarówno na S6, jak i na S7, o łącznej długości niespełna 1,8 km - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Te prace kosztować będą 40,25 mln zł netto (49,5 mln zł brutto).

Budowa ruszy w drugiej połowie 2022 r.



Na jakim etapie są obecnie przygotowania do budowy?

- Oba odcinki mają ważne decyzje środowiskowe. Pod koniec zeszłego roku Budimex złożył wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Dla odcinka nr 2 ZRiD zostanie złożony jeszcze w tym tygodniu - informuje Piotr Michalski. - Spodziewamy się wydania obu decyzji w drugiej połowie roku i wkrótce potem ciężki sprzęt będzie mógł wjechać na teren budowy.
Budowa całej OMT powinna zakończyć się w marcu 2025 r.

Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
  • budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
  • budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
  • budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
  • budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Opinie (249) 5 zablokowanych

  • I co pan Struk na to? Dziękujemy "marszałku". (1)

    • 10 10

    • Najpierw wyjaśnij co ma Marszałek Województwa do GDDKiA zarządzanego przez PiS

      • 10 1

  • Dlaczego Pis buduje najdrozsze drogi na swiecie? (4)

    Pracownicy dostaja duzo mniej niz w Niemczech czy Szwajcari

    • 19 19

    • Przyjaciele królika z PiS muszą być zadowoleni

      • 7 2

    • akurat PO budowala 1 km drozej niz w Niemczech (1)

      a polskie firmy,budujace fizycznie te autostrady PO poslala z torbami w wiekszosci zbankrutowaly.To jest dopiero sztuka! Hiszpania rozwinela sie w latach 1970-90 wlasnie na rozwoju firm wlasnych budowlanych,ktore realizowaly kontrakty autostradowe i inne bodowy infrastrukturalne.Te firmy,wzbogacone na tych inwestycjach ,stanowily pozniej zaczyn prywatnego biznesu i rozwoju Hiszpanii.W Polsce zas rudy z zegarkowcem placili z budzetu wiecej za killometr autostrady niz za analogiczny odcinek w Niemczech,gdzie wszystko bylo drozsze 5 razy!! I jednoczesnie zbankrutowali polskie firmy budowlane.Jak oni zdolali to zrobic?? Przeciez to byl przekret tysiaclecia.I gdzie jest ta ogromna kasa z roznicy miedzy ogromna cena budowy a niesplaconymi kosztami,ktore poniosly polskie zbankrutowane firmy budowlane ??

      • 8 3

      • Zdecyduj się czy płacili im za dużo czy za mało? Raz za dużo bo drożej niż w Niemczech, a drugim razem za mało bo zbankrutowały firmy. To jest bardzo dobra logika. Co by nie zrobili to było źle bo ja milionów nie zgarniałem. Czy o to chodzi?

        • 0 0

    • bo PO wywindowało

      standard i model...

      • 0 0

  • Metropolia? (8)

    Kiedy Gdynia doczeka sie Obwodnicy z prawdziwego zdarzenia? Planowany przebieg OMT ogarnia teraz tylko Gdańsk i Sopot.

    • 17 1

    • Kiedy pewien pan zniesie w końcu jajko

      I tak znosi, znosi od 24 lat i nic więcej nie robi.

      • 7 3

    • (1)

      Zapytaj się Horały i Płażyńskiego głosujących przeciwko budowie drogi Czerwonej!!!!

      • 8 1

      • nie mieliby nad czym głosować, gdyby nie decyzja premiera Tuska:

        2014
        "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany...
        Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane
        "

        I proszę nie mijać się z elementarną logiką, bo czerwona w prawo a OPAT w lewo...

        • 2 3

    • Bo Metropolia (3)

      kończy się na rogatkach Sopotu reszta to wiochy poza

      • 5 1

      • (1)

        Bez przesady, nie badzmy az tak krytyczni dla Gdanska...

        • 5 2

        • Trzeba być krytycznym

          Prawdziwa obwodnica metropolitalna to Trasa Kaszubska która już powstała a wszystko co poza nią to...

          • 0 0

      • "na rogatkach Sopotu"

        od strony Parku Oliwskiego i nieszczęsnej hali "wszędzie daleko".

        • 2 0

    • po co obwodnica Gdyni?

      a jak dojadę na lotnisko, jak będzie można je tylko obwodzić? Lotnisko, żeby woziło ludzi na Zanzibar, musi mieć dojazd...

      • 0 0

  • Drożyzna z dnia na dzień. Jak tu żyć panie Kaczyński?

    • 21 11

  • Gmina Żukowo. (4)

    Nie rozumiem jak przez tyle lat, dopłat z Unii. Władze gminy do tej pory nie wybudowały obwodnicy Żukowa same (Nie mówie o całej Obwodnicy Metropolitalnej).

    • 31 2

    • Oni wybudowali samodzielnie jedynie drogę z yombów do kolegi ze zrzeszenia.

      takie tam klimaty, że przy nich PiSlam to Nobel Prize.

      • 5 0

    • po co się wysilać, jak wkurzeni ludzie wymuszą

      na ważniejszym albo bardziej eksponowanym...
      Wzorzec samorządowca z Gdyni...

      • 1 0

    • Zukowo to stan umysłu (1)

      Ja mieszkam od 1,5 roku w gminie. Tu jest inny świat. Urzędnik i Ksiądz jest tu troszkę poniżej Boga. Ludzi traktują jak głupich wieśniaków

      • 2 1

      • taka prawda, żeby mieszkać w Żukowie

        no trzeba być głupim wieśniakiem...

        • 0 1

  • Wg mnie ta droga w ogóle nie powstanie.

    Inwestycja zostanie rozpoczęta, ale z powodu braku środków rozkradzionych przez PiS rozbabrana i porzucona.

    • 13 23

  • Droższa? Z marży nie zejda generały.

    • 7 1

  • Znając życie to nie marzec 2025 tylko grudzień, albo już 2026. (1)

    Będzie oddane.

    • 9 3

    • Optymista ......

      • 1 0

  • a ile jeszcze lat Pis sie bedzie babrał z dworcem pkp w Gdańsku Głównym

    To juz dawno mial byc otwarte. Moze jakas relacja ze srodka na trojmiasto.pl . Ktokolwiek tam pracuje?

    • 11 12

  • Jakby przynajmniej o połowę spadły korki w Gdańsku, to mieszkańcy mieliby za dużo czasu prywatnego na zagospodarowanie i.. (1)

    zaczeliby niestety interesować się w końcu pracownikami i spolkom samorzadowym,
    bo skąd taka ilośc? i co oni oraz czym się tak na prawde zajmują?

    • 8 6

    • Jakim niby cudem miałyby się zmniejszyć korki?

      Kolejna inwestycja, którą wykorzystają w folderach reklamowych deweloperzy do reklamowania g*wna w środku pola pod hasłami 10 minut do Centrum, a tony baranów to kupią - przepis na suburbanizację gotowy

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane