- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (445 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (153 opinie)
- 3 Szybko odzyskali skradzione auto (23 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (176 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
Obwodnica Metropolitalna będzie droższa. Budowa ruszy latem 2022
Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej powinna ruszyć w drugiej połowie 2022 r. Odcinek od węzła Gdańsk-Południe do Żukowa trzeba było przeprojektować, co zwiększyło wartość kontraktu o 49,5 mln zł. Cała OMT ma być gotowa za trzy lata, w marcu 2025 r.
Trasa połączy węzeł Południe
OMT: wykonawcy odcinków:
- Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
- Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: Mirbud SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.
Dodatkowe pasy na S6 i S7
Umowa z wykonawcami została podpisana w kwietniu 2021 r. W pierwszych miesiącach musieli się oni skupić na pracach projektowych.
W międzyczasie zadanie nr 2 zostało rozszerzone.
- W ramach tzw. zamówienia podobnego wybrany wcześniej wykonawca ma doprojektować i wybudować pasy włączeniowe zarówno na S6, jak i na S7, o łącznej długości niespełna 1,8 km - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Te prace kosztować będą 40,25 mln zł netto (49,5 mln zł brutto).
Budowa ruszy w drugiej połowie 2022 r.
Na jakim etapie są obecnie przygotowania do budowy?
- Oba odcinki mają ważne decyzje środowiskowe. Pod koniec zeszłego roku Budimex złożył wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Dla odcinka nr 2 ZRiD zostanie złożony jeszcze w tym tygodniu - informuje Piotr Michalski. - Spodziewamy się wydania obu decyzji w drugiej połowie roku i wkrótce potem ciężki sprzęt będzie mógł wjechać na teren budowy.
Budowa całej OMT powinna zakończyć się w marcu 2025 r.
Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:
- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
- budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
- budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
- budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
- budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
- budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
- budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
- uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:
- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
- budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
- budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
- budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
- przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
- budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
- budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
- budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
- uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Opinie (249) 5 zablokowanych
-
2022-02-15 09:25
Na pierwszy rzut oka widać, że ta trasa to interesy okolicznych gmin
A nie tranzytu czy gospodarki.
Powinna łączyć się z S6 na wysokości Szemuda a nie w Chwaszczynie.
I taki łącznik. prędzej czy później powstanie.- 4 2
-
2022-02-15 09:29
Byle sprawa sie nie rypla przed wyborami, byle nie przed wyborami...
- 1 2
-
2022-02-15 09:36
Droga redakcjo - do ankiety wkradł się drobny błąd
Powinno być:
Jakie opóźnienie przewidujesz przy budowie OMT
1 rok
2 lata
3 lata
Nie ma za co ;-)- 5 2
-
2022-02-15 09:49
Za 3 lata..
hehehe..... dream on...
- 2 1
-
2022-02-15 09:50
2 km zjazdów za,50 mln (3)
Nie całe 2 km pasów zjazdowych, nie drogi 2x2 za 50 mln? To jakiś przekręt. I zero wyjaśnienia gdzie, jak i dlaczego nie było tego w pierwotnym projekcie i planach.
Super dziennikarstwo!- 10 5
-
2022-02-15 10:09
No nie napisali sami, to co ich będziemy o szczegóły dopytywać. Nie można być nachalnym, to niegrzeczne.
- 2 1
-
2022-02-15 10:35
(1)
To i tak o połowę taniej niż reszta tej trasy, gdzie 1 mb wychodzi po 44 tys. PLN.
- 0 0
-
2022-02-15 10:37
Ale tam jest przekrój 2x2 i mosty, wiadukty
A pas zjazdowy to najczęściej 1 pas tylko
- 0 0
-
2022-02-15 10:10
Znowu dwa pasy. Czemu od razu nie robicie trzech ?? Byłby spokój na 100 lat no i te i**otyczne tiry mogłyby wyprzedzać się po
- 5 5
-
2022-02-15 10:25
Węzeł Straszyn powinien też być przebudowany (4)
Bez tego wjazd/zjazd w Straszynie będzie trwał czasem i pół godziny w czasie popołudniowego szczytu, zanim cały ruch przeciśnie się przez dwa małe rondka.
- 52 7
-
2022-02-15 10:52
tusk da paletę euro i sobie przebudujecie (1)
- 9 7
-
2022-02-15 13:47
po drodze paletę przytuli jakiś ekspert z pisu
- 4 3
-
2022-02-15 13:46
To tak samo jak węzeł Kowale. Szczególnie kiedy ludzie zamieszkają na ogromnych osiedlach w Jankowie i Bąkowie (1)
- 4 2
-
2022-02-15 16:42
to trzeba było myśleć w czasie zakupu domku w takim miejscu
- 2 2
-
2022-02-15 10:39
3 pasy - obwodnica trójmiasta od zjadu gdańsk śródmieście do gdynia śródmieście
Metropolitalna 3 pasy
- 6 2
-
2022-02-15 10:44
Kolejna droga i więcej korków w miastach
Nie inwestuje się w kolej to potem narzekanie że za dużo aut w miastach i ciągłe korki
- 7 3
-
2022-02-15 11:07
Nowa Kielnieńska potrzebna na wczoraj
niestety nie ma nawet planu. Jedyne co mają zrobić to załatać dziury na starej Kielnieńskiej.
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.