• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna będzie droższa. Budowa ruszy latem 2022

Michał Brancewicz
15 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
  • Estakada o długości ponad 900 m na trasie OMT, której budowa ruszy w tym roku i potrwa do marca 2025.
  • Jedno z Miejsc Obsługi Podróżnych na trasie OMT
  • Obwodnica Metropolitalna będę drogą ekspresową o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.
  • Jeden z wariantów węzła Lublewo na trasie OMT.

Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej powinna ruszyć w drugiej połowie 2022 r. Odcinek od węzła Gdańsk-Południe do Żukowa trzeba było przeprojektować, co zwiększyło wartość kontraktu o 49,5 mln zł. Cała OMT ma być gotowa za trzy lata, w marcu 2025 r.



OMT powstanie do marca 2025 r.?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o długości ponad 32 km i przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.

Trasa połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańskawęzłem ChwaszczynoMapka, który jest rozbudowywany w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

OMT: wykonawcy odcinków:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: Mirbud SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.

Dodatkowe pasy na S6 i S7



Umowa z wykonawcami została podpisana w kwietniu 2021 r. W pierwszych miesiącach musieli się oni skupić na pracach projektowych.

W międzyczasie zadanie nr 2 zostało rozszerzone.

- W ramach tzw. zamówienia podobnego wybrany wcześniej wykonawca ma doprojektować i wybudować pasy włączeniowe zarówno na S6, jak i na S7, o łącznej długości niespełna 1,8 km - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Te prace kosztować będą 40,25 mln zł netto (49,5 mln zł brutto).

Budowa ruszy w drugiej połowie 2022 r.



Na jakim etapie są obecnie przygotowania do budowy?

- Oba odcinki mają ważne decyzje środowiskowe. Pod koniec zeszłego roku Budimex złożył wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Dla odcinka nr 2 ZRiD zostanie złożony jeszcze w tym tygodniu - informuje Piotr Michalski. - Spodziewamy się wydania obu decyzji w drugiej połowie roku i wkrótce potem ciężki sprzęt będzie mógł wjechać na teren budowy.
Budowa całej OMT powinna zakończyć się w marcu 2025 r.

Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
  • budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
  • budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
  • budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
  • budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Opinie (249) 5 zablokowanych

  • Na pierwszy rzut oka widać, że ta trasa to interesy okolicznych gmin

    A nie tranzytu czy gospodarki.

    Powinna łączyć się z S6 na wysokości Szemuda a nie w Chwaszczynie.
    I taki łącznik. prędzej czy później powstanie.

    • 4 2

  • Byle sprawa sie nie rypla przed wyborami, byle nie przed wyborami...

    • 1 2

  • Droga redakcjo - do ankiety wkradł się drobny błąd

    Powinno być:
    Jakie opóźnienie przewidujesz przy budowie OMT
    1 rok
    2 lata
    3 lata

    Nie ma za co ;-)

    • 5 2

  • Za 3 lata..

    hehehe..... dream on...

    • 2 1

  • 2 km zjazdów za,50 mln (3)

    Nie całe 2 km pasów zjazdowych, nie drogi 2x2 za 50 mln? To jakiś przekręt. I zero wyjaśnienia gdzie, jak i dlaczego nie było tego w pierwotnym projekcie i planach.
    Super dziennikarstwo!

    • 10 5

    • No nie napisali sami, to co ich będziemy o szczegóły dopytywać. Nie można być nachalnym, to niegrzeczne.

      • 2 1

    • (1)

      To i tak o połowę taniej niż reszta tej trasy, gdzie 1 mb wychodzi po 44 tys. PLN.

      • 0 0

      • Ale tam jest przekrój 2x2 i mosty, wiadukty

        A pas zjazdowy to najczęściej 1 pas tylko

        • 0 0

  • Znowu dwa pasy. Czemu od razu nie robicie trzech ?? Byłby spokój na 100 lat no i te i**otyczne tiry mogłyby wyprzedzać się po

    • 5 5

  • Węzeł Straszyn powinien też być przebudowany (4)

    Bez tego wjazd/zjazd w Straszynie będzie trwał czasem i pół godziny w czasie popołudniowego szczytu, zanim cały ruch przeciśnie się przez dwa małe rondka.

    • 52 7

    • tusk da paletę euro i sobie przebudujecie (1)

      • 9 7

      • po drodze paletę przytuli jakiś ekspert z pisu

        • 4 3

    • To tak samo jak węzeł Kowale. Szczególnie kiedy ludzie zamieszkają na ogromnych osiedlach w Jankowie i Bąkowie (1)

      • 4 2

      • to trzeba było myśleć w czasie zakupu domku w takim miejscu

        • 2 2

  • 3 pasy - obwodnica trójmiasta od zjadu gdańsk śródmieście do gdynia śródmieście

    Metropolitalna 3 pasy

    • 6 2

  • Kolejna droga i więcej korków w miastach

    Nie inwestuje się w kolej to potem narzekanie że za dużo aut w miastach i ciągłe korki

    • 7 3

  • Nowa Kielnieńska potrzebna na wczoraj

    niestety nie ma nawet planu. Jedyne co mają zrobić to załatać dziury na starej Kielnieńskiej.

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane