- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Obwodnica Metropolitalna będzie droższa. Budowa ruszy latem 2022
Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej powinna ruszyć w drugiej połowie 2022 r. Odcinek od węzła Gdańsk-Południe do Żukowa trzeba było przeprojektować, co zwiększyło wartość kontraktu o 49,5 mln zł. Cała OMT ma być gotowa za trzy lata, w marcu 2025 r.
Trasa połączy węzeł Południe, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska z węzłem Chwaszczyno, który jest rozbudowywany w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.
OMT: wykonawcy odcinków:
- Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
- Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: Mirbud SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.
Dodatkowe pasy na S6 i S7
Umowa z wykonawcami została podpisana w kwietniu 2021 r. W pierwszych miesiącach musieli się oni skupić na pracach projektowych.
W międzyczasie zadanie nr 2 zostało rozszerzone.
- W ramach tzw. zamówienia podobnego wybrany wcześniej wykonawca ma doprojektować i wybudować pasy włączeniowe zarówno na S6, jak i na S7, o łącznej długości niespełna 1,8 km - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Te prace kosztować będą 40,25 mln zł netto (49,5 mln zł brutto).
Budowa ruszy w drugiej połowie 2022 r.
Na jakim etapie są obecnie przygotowania do budowy?
- Oba odcinki mają ważne decyzje środowiskowe. Pod koniec zeszłego roku Budimex złożył wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Dla odcinka nr 2 ZRiD zostanie złożony jeszcze w tym tygodniu - informuje Piotr Michalski. - Spodziewamy się wydania obu decyzji w drugiej połowie roku i wkrótce potem ciężki sprzęt będzie mógł wjechać na teren budowy.
Budowa całej OMT powinna zakończyć się w marcu 2025 r.
Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:
- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
- budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
- budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
- budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
- budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
- budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
- budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
- uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:
- opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
- budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
- budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
- budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
- przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
- budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
- budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
- budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
- uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Opinie (249) 5 zablokowanych
-
2022-02-15 17:12
(2)
Ta droga nie na sensu
- 5 3
-
2022-02-15 17:40
bo? (1)
- 0 2
-
2022-02-15 18:09
bo nie załatwia żadnych problemów
oprócz komunikacji suburbiów i obwodnicy Żukowa.
Które mogło by wziąć przykład z "małego Trójmiasta", które samodzielnie komunikuje swoje części podzielone kolejową magistralą.
Za to bierze widać przykład z "włodarza" Gdyni, który tylko "na drapane" liczy... Nie inaczej obecnie w Gdańsku, który oruńskiego przejazdu nie ma zamiaru ruszyć...- 2 0
-
2022-02-15 17:56
Wystarczyłoby parę pbwodnic, bezpolizyjnych przejazdów, czasem dodatkowy pas do wyprzedzania
po co wielopasmówka na krótkich odcinkach, które i tak kończą się korkami na zjazdach
- 4 3
-
2022-02-15 18:14
To nie jest OMT tylko OMG!
Obwodnica Metropolii Gdańska. Nazywajmy rzeczy po imieniu.
- 3 0
-
2022-02-15 20:58
Pieniądze wyrzucone w błoto (8)
Te pieniądze powinny pójść na kolej. A poszły na zniszczenie środowiska przyrodniczego, na zniszczenie krajobrazu. Im więcej dróg, tym więcej samochodów, tym większe korki wszędzie.
- 47 242
-
2022-02-15 21:15
Niestety...
Niestety mało osób to dostrzega ...
- 9 18
-
2022-02-15 21:38
Na biednych!
Na biednych powinny pójść! I na kościół powinny pójść! A jeżeli coś zostanie to wtedy na kolej!
- 4 10
-
2022-02-16 09:07
A może jest odwrotnie, więcej samochodów to więcej dróg? Niebywały pesymizm płynie z Pańskiej wypowiedzi.
- 2 3
-
2022-02-16 09:41
A kolei to niby po czym jeździ?
Statek powietrzny, teleportacja ...?
- 5 2
-
2022-02-16 09:52
Ox
Ty juz tylko starszy bedziesz...
- 1 2
-
2022-02-16 11:50
Akcja rodzi reakcję.
Teraz czas na ograniczenia wjazdu i parkowania w mieście pojazdom z poza Gdańska.
Gdańszczanie nie potrzebują i nie chcą tej obwodnicy. Chcą jej głównie podmiejscy emigranci.- 0 9
-
2022-02-17 19:58
Ciągle to piszesz wszędzie gdzie tylko można. Nudny już jesteś. Nie zmienisz tego to pewne.
- 0 0
-
2022-05-04 08:31
Bzdura. Gdzie koleją dojedziesz? Przypomnę że na miejscu Twojego domu czy mieszkania też kiedyś był las
- 0 0
-
2022-02-15 23:20
Droga na hel
Widać żeby dostać się na Hel i tak będzie wykorzystana stara obwodnica
- 1 4
-
2022-02-16 04:52
Małymi krokami
Każdy metr wybudowanej drogi jest na wagę złota. Kolej i udrożnienie morskich dróg śródlądowych są równie ważne ale warto cieszyć się z tego co powstaje, nawet jeśli powoli.
- 2 0
-
2022-02-16 07:05
Same drogi.... Zero inwestycji w komunikację publiczną... (1)
Ciekawe ile km torów możnaby za te pieniądze zrewitalizować i odbudować siatkę połączeń PKP w Pomorskim. Gdyby do każdej gminy, dojeżdżał pociąg to nie trzebaby budować tyłu wielopasmowych dróg.
- 3 2
-
2022-02-16 09:04
"nie od razu Kraków zbudowano"
Ale faktem jest, że destrukcja postępowała znacznie szybciej...
- 0 0
-
2022-02-16 09:15
Ograniczenia
Tylko potem na starej obwodnicy niech zrobią ograniczenie do 50-70 km/h i odcinkowy pomiar prędkości. Nagle się okaże, że to najbezpieczniejszy odcinek drogi w Polsce
- 0 1
-
2022-02-16 10:12
O co chodzi urzędnikom?
Buduje się drogi a zamyka miasta bo mamy jeździć rowerami.I to w zimie z dziećmi do lekarza.Chyba ze autobusy będą podjeżdżać pod mój dom i pod kazdy gabinet.
- 1 0
-
2022-02-16 11:17
Jakoś w ogóle mnie to nie dziwi. Zawsze, wszystko i za każdym razem okazuje się że będzie droższe. 50 baniek? A co tam, przecież nie że swoich place
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.