• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna będzie droższa. Budowa ruszy latem 2022

Michał Brancewicz
15 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
  • Estakada o długości ponad 900 m na trasie OMT, której budowa ruszy w tym roku i potrwa do marca 2025.
  • Jedno z Miejsc Obsługi Podróżnych na trasie OMT
  • Obwodnica Metropolitalna będę drogą ekspresową o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.
  • Jeden z wariantów węzła Lublewo na trasie OMT.

Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej powinna ruszyć w drugiej połowie 2022 r. Odcinek od węzła Gdańsk-Południe do Żukowa trzeba było przeprojektować, co zwiększyło wartość kontraktu o 49,5 mln zł. Cała OMT ma być gotowa za trzy lata, w marcu 2025 r.



OMT powstanie do marca 2025 r.?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o długości ponad 32 km i przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.

Trasa połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańskawęzłem ChwaszczynoMapka, który jest rozbudowywany w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

OMT: wykonawcy odcinków:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: Mirbud SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.

Dodatkowe pasy na S6 i S7



Umowa z wykonawcami została podpisana w kwietniu 2021 r. W pierwszych miesiącach musieli się oni skupić na pracach projektowych.

W międzyczasie zadanie nr 2 zostało rozszerzone.

- W ramach tzw. zamówienia podobnego wybrany wcześniej wykonawca ma doprojektować i wybudować pasy włączeniowe zarówno na S6, jak i na S7, o łącznej długości niespełna 1,8 km - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Te prace kosztować będą 40,25 mln zł netto (49,5 mln zł brutto).

Budowa ruszy w drugiej połowie 2022 r.



Na jakim etapie są obecnie przygotowania do budowy?

- Oba odcinki mają ważne decyzje środowiskowe. Pod koniec zeszłego roku Budimex złożył wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Dla odcinka nr 2 ZRiD zostanie złożony jeszcze w tym tygodniu - informuje Piotr Michalski. - Spodziewamy się wydania obu decyzji w drugiej połowie roku i wkrótce potem ciężki sprzęt będzie mógł wjechać na teren budowy.
Budowa całej OMT powinna zakończyć się w marcu 2025 r.

Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
  • budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
  • budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
  • budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
  • budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Opinie (249) 5 zablokowanych

  • Wreszcie bedziw normalna droga do żukowa (1)

    • 4 0

    • raczej obok Żukowa

      i będzie można je "wziąć bokiem"...

      • 2 0

  • Zły PiS nie daje pieniędzy dla regionu, prawda to pani prezydentówno? (1)

    • 7 3

    • zły

      Prawda.

      • 3 0

  • A co z węzłem Straszyn

    Przecież to będzie dramat. Czy Gmina Pruszcz Gdański wypracowała przez lata we współpracy jakieś rozwiązanie dla tego węzła? Starogardzka absolutnie nie przejezdna.

    • 5 2

  • Węzeł Straszyn (1)

    GDDKiA a co z węzłem Straszyn, który jest częścią OMT?
    W pracach II etapu wogóle nie jest uwzględniony. Ruch wzrósł tutaj conajmniej 2 krotnie.

    • 5 1

    • A nie jest to połączone z rozbudową węzła południe? Jako ten dodatkowy etap.

      • 0 0

  • Po 2 pasy w jedną stronę?

    czyli budowa tak na przedwczoraj? Czy wiadukty chociaż będą perspektywiczne?

    • 2 1

  • OPat ! Opat ! OPat budujcie Opat

    • 5 0

  • Gdzie Trasa Trzech Powiatów (1)

    • 1 2

    • tam gdzie budżet

      Trzech Powiatów.

      • 1 0

  • Kiedy ruszy budowa Via Maris (2)

    • 3 0

    • zapytaj Płażyńskiego, z pewnością tym się zajmie ze Skibą i Majewskim

      • 0 0

    • jak zrobią OPAT

      i Czerwoną.

      • 0 0

  • Rumia dalej zakorkowana (1)

    • 4 0

    • Niestety.

      Wincy trzeba jeszcze wydawać pozwoleń na budowę tych niby apartamętowców w małym trojmieście a będzie jeszcze ciekawiej

      • 0 0

  • Czyli

    Kiedy my mieszkańcy dostaniemy dodatkowy autobus o który prosimy od lat by jeździł z Kaczych Buków do ronda w Chwaszczynie i z powrotem na Kacze Buki
    to takie ciężkie do ogarnięcia w 21 wieku .
    Puste autobusy z napisem Gdynia się szczepi mogą jeździć w tą i spowrotem.
    To już na trzeźwo nie da się ogarnąć by do domu wracać więcej czasu niż czasem człowiek pracuje. Brakuje jeszcze tylko lotniska na awionetki dla ludzi.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane