• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: kiedy ruszy budowa?

Michał Brancewicz
31 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta

Rozpoczęła się procedura wydawania zezwoleń na budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Prace powinny ruszyć w drugiej połowie roku. 32-kilometrową ekspresówką pojedziemy za trzy lata.



Powstanie OMT poprawi sytuację kierowców na Obwodnicy Trójmiasta?

Powoli zmierza ku końcowi budowa pierwszych trzech odcinków Trasy Kaszubskiej, ale już wkrótce mieszkańcy Trójmiasta i Pomorza będą mogli obserwować rozpoczęcie kolejnej dużej inwestycji drogowej.

Chodzi oczywiście o budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, czyli drogi ekspresowej o długości ponad 32 km i przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.

Czytaj więcej: Nowe odcinki dróg do i z Trójmiasta jeszcze w czerwcu

Trasa połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska z węzłem ChwaszczynoMapka, który jest rozbudowywany w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

OMT - dwa odcinki za ponad 1,5 mld zł:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: Mirbud SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł (zadanie rozszerzone o doprojektowanie i budowę pasów włączeniowych zarówno na S6, jak i na S7, o łącznej długości niespełna 1,8 km - 49,5 mln zł)

17 maja wojewoda pomorski wydał obwieszczenie o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla zadania nr 1. Jest ona niezbędna, by mogły rozpocząć się roboty budowlane.

Wniosek o wydanie ZRiD-u został złożony pod koniec grudnia 2021 r. Z kolei dla drugiego zdania - w połowie lutego tego roku.

Obwodnica Metropolitalna: jakie będą korzyści?



- Spodziewamy się, że decyzje zostaną wydane w II półroczu 2022 r. i wówczas będą mogły rozpocząć się prace budowlane - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA. - Obecnie w dalszym ciągu prowadzone są prace projektowe przy trasie.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej ma być gotowa w 2025 r.

OMT razem z Trasą Kaszubską pozwoli przynajmniej częściowo odciążyć Obwodnicę Trójmiasta. Umożliwi również w przyszłości rozbudowę trójmiejskiej ekspresówki.

Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 16,26 km;
  • budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
  • budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
  • budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
  • budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 16,1 km;
  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu Obwodnicy Żukowa;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Opinie (237) 9 zablokowanych

  • Byłoby super

    Nie mogę się doczekać. Szczególnie zakończenia s6tki

    • 14 3

  • Czyli więcej ludzi wyprowadzi się

    Pod Żukowo i Chwaszczyno

    • 17 6

  • Obwodnica metropolitalna

    byla juz zaplanowana w Gdańsku
    w 1945 roku.

    • 7 4

  • Wszyscy mamy nadzieję, że budowa ruszy jak najwcześniej i że termin zakończenia będzie dotrzymany. Na co dzień widzimy co się dzieje na trójmiejskich drogach i w okolicach !

    • 7 1

  • Więcej ludzi wyprowadzi się na wieś, znaczy większe korki (4)

    Na codzień dla mieszkańców. Ale już dziś eu podejmuje decyzje, o zakazie spalinowych aut od 2035,wiex będzie ciekawie

    • 6 10

    • (2)

      Przecież każdy kto się wyprowadza za miasto montuje panele na dachu.
      Oni, w przeciwieństwie do mieszkańców miasta, będą niedługo jeździć za darmo elektrykami. Albo już jeżdżą.

      • 1 5

      • (1)

        Za darmo hahah

        • 3 0

        • Ja mam ładowanie auta za darmo - zużywam nadwyżki.
          Więc mój koszt jazdy to tyle co płacę za opony i ubezpieczenie. Czyli w praktyce za darmo. Oczywiście możesz się śmiać, nikt Ci nie zabrania :)

          • 3 1

    • O zakazie produkcji, czyli w użyciu jeszcze ze 20 co najmniej. Czyli 2055. A elektryki też muszą po czymś jeździć.

      • 2 0

  • na początek lepiej zadbać o obecną (1)

    poszerzyć gdzie można, tak szeroko jak można i zjazdy, bo tu jest problem, tu nawet 3 pasy + awaryjny to za mało

    • 6 8

    • wyobrażasz sobie to przy obecnym ruchu?

      zadanie po OM

      • 2 1

  • VVV

    Tyle to teorii a w realu zobaczymy następną drogę krzyżową tak jak Trasa Kaszubska

    • 2 3

  • To juz powinno byc od 15 lat (1)

    Tak samo jak trasa kaszubska i dwupasmowa spacerowa. Ale w Gdańsku umiemy robić tylko progi zwalniające, przejścia naziemne, strefy 30 i inne lewackie socjalistyczne bezsensowne bzdury

    • 17 3

    • W punkt!

      • 0 0

  • Wiadomosc dobra. Ale od razu widac bubla. (2)

    Ma miec po 2 pasy na stronę... Czyli bedzie to samo co z obwodnicą, niedroznosc. Czy oni sa ślepi, czy tacy glupi, ze nie biora pod uwage wszystkich czynnikow w planowaniu ? Przeciez ruch sie wzmaga, a nie maleje.

    • 10 7

    • po dwa pasy i pas awaryjny I bedzie OK
      właśnie pasa awaryjnego brakuje na obecnej obwodnicy

      • 5 1

    • 2 pasy nie są problemem

      problem są zjazdy i to co jest za nimi, dlatego obecna obwodnica często stoi, ciężko rozprowadzić ruch jeśli za zjazdem jest PRL bis i światła co 200 metrów

      • 5 0

  • Pojedziemy za 3 lata? (1)

    Już kiełbasa wyborcza. Proszę spojrzeć na termin Trasy Kaszubskiej. Jakie już mamy opóźnienia?

    • 9 3

    • na razie niecały rok :)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane