• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: mieszkańcy zasypują drogowców protestami

Maciej Naskręt
2 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska. GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska.

Drogowcy protestów się nie obawiają, ale wydłużyli termin ich składania do 15 grudnia. Sprawdziliśmy, czego głównie dotyczą.



Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.. Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej..
..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery. ..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery.
Największą i najlepiej zorganizowana grupą protestujących są mieszkańcy gminy Kolbudy. Jednogłośnie opowiadają się za wariantem IV (brązowy na naszej mapie), który został odrzucony. Protestują przeciwko wszystkim czterem wariantom przebiegu korytarzy, wybranym przez projektantów Obwodnicy Metropolitalnej do Studium Korytarzowego.

- Nie chcemy, by droga ekspresowa przechodziła przez naszą gminę. Drogowcy powinni powrócić do wariantu czwartego - z drogą od Węzła Karczemki do Węzła w Chwaszczynie. Trasa przebiegałaby wtedy z dala od naszych domostw - mówi nam pani Ludmiła.

Drogowcy i projektanci przekonują, że nowa droga ekspresowa nie może zaczynać się w gdańskich Karczemkach.

- W takim przypadku węzeł Karczemki i Trasa W-Z byłyby przeciążone samochodami. Układ w tej formie nie odciąży też Obwodnicy Trójmiasta, co jest jednym z celów budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Stąd też droga ekspresowa musi łączyć się z Południową Obwodnicą Gdańska w Straszynie - mówi Robert Marszałek, zastępca dyrektora do spraw inwestycji w gdańskim oddziale GDDKiA.

Potwierdzają to także projektanci z poznańskiej spółki Lafrentz Polska. - Kierowców czekałyby dwie przebudowy Węzła Karczemki w ciągu jednej dekady. Pierwsza trwa już teraz. Druga nastąpiłaby podczas podłączania Obwodnicy Metropolitalnej. Należałoby poszerzyć przekroje niemal wszystkich jezdni, wiaduktów i łącznic, aby ruch odbywał się tam sprawnie. Łatwiej w tej sytuacji wyprowadzić ruch na węzeł w Straszynie i tam budować go od podstaw - tłumaczy Dariusz Jarysz, zajmujący się projektowaniem Obwodnicy Metropolitalnej.

Czy Trójmiasto potrzebuje Obwodnicy Metropolitalnej?

Tę tezę drogowcy wraz z projektantami i pracownikami Politechniki Gdańskiej chcą przedstawić mieszkańcom gminy Kolbudy na jeszcze jednym spotkaniu, które odbędzie się w tym tygodniu.

Czy przekonają do niej mieszkańców Kolbud? Asem w rękawie projektantów ma być propozycja modyfikacji korytarza, tak aby ten omijał miejscowość Lublewo po jej południowej, a nie jak planowano, po północnej stronie.

Mniej szczęścia mają mieszkańcy gminy Żukowo - drogowcy nie spotkają się z nimi powtórnie. Na spotkanie nalegają mieszkańcy Chwaszczyna. - Cztery warianty schodzą się w jedną linię w naszej miejscowości. O czym więc mamy tu dyskutować? Drogowcy zadecydowali za nas. Nie mamy żadnej alternatywy. Poza tym w naszej miejscowości będzie wzniesiony potężny węzeł - skrzyżowanie z Trasą Kaszubską, który negatywnie wpłynie na jakość naszego życia i środowisko - wzdycha pan Marcin.

Protestują także właściciele nieruchomości w miejscowościach położonych na południe od Chwaszczyna. Im jednak zależy na odsunięciu trasy dalej na zachód. Jak daleko? - Najlepiej poza granice naszej gminy - mówi pan Dariusz, mieszkaniec Banina.

Drogowcy i projektanci jednomyślnie podkreślają, że, mimo ogromnego oporu społecznego, przed budową nowej obwodnicy nie ma odwrotu.

Miejsca

Opinie (395) 6 zablokowanych

  • Teleportacja załatwiłaby sprawę, wystarczy poczekać jakieś góra 200 lat i problem sam sie rozwiąże.

    A narazie róbmy to co lubimy najlepiej - PROTESTUJMY...

    • 5 5

  • Jak w takim razie można... (1)

    ... zasypać protestujących mieszkańców protestami przeciwko ich protestom.
    Jestem akurat mieszkańcem jednej z gmin przez które ma przebiegać nowa ekspresówka i nie rozumiem jak można nie chcieć oszczędzać swojego czasu. Mi powrót z Gdańska po ciasnych i dziurawych dróżkach zajmuje ponad godzinę.
    Gdyby powstała ta obwodnica to zajmowałby może z 10 minut.

    • 22 9

    • głupol

      ciekawe, jak ci ta droga poprawi dojazd do gdańska

      • 0 0

  • budować (1)

    ale z głową. Wiadomo, ktoś straci dom, bo trzeba wywłaszczyć.. ale zrobić trzeba to w sposób możliwie najmniej uciążliwy. Wariantów jest kilka i potrzebna merytorycznej dyskusji i racjonalnego przedstawienia argumentów. Inaczej znowi rozejdą się głosy że droga idź przez pole Pana A a nie Pana B bo ten pierwszy jest z partii takiej a ten drugi innej. Zastanawiam się czy aby nie jest tak, że tę drogęprzewidziano wiele lat temu i nawet dostosowano do tego plany, a teraz z tych czy innych względów zmienia się planowany przebieg drogi, a jeżeli jest tak to dla czego? PRzecież na obszarze przeznaczonym pod drogę nie udziela siępozwoleń na budowę, co minumalizuje koszty ekonomiczne i społeczne

    • 4 3

    • tej drogi nigdy nie planowano!!

      • 0 1

  • Lublewo powinno być ominięte od strony Kolbud a nie Bąkowa (czyli do południa) (5)

    Bo tam jest mniej domów a ponadto jest stary poligon, gdzie nie ma nic. No może poza niewybuchami. A między Bąkowem a Lublewem nabudowało się już domów od czorta.

    • 9 5

    • (2)

      co to znaczy domów do czorta miedzy Bąkowem , a Lublewem?? na południe od Lublewa na trasie nowego super pożal się boże wariantu jest pusty poligon, ale przed nim po drodze do Straszyna też same nowe domy....ale czy ludzie z tych domów stanowią taką siłę jak tamci ???? Dla nich liczba ich domów też jest do czorta.
      Szkoda każdego domu, szkoda ludzi.... każdy rozumie potrzebę nowej drogi, ale jak wycenić, wszystkie siły, nerwy, decyzje całego życia, stawianie wszystkiego na jedną kartę, to wszystko wiązało sie z budową tych domów, te domy to nie tylko kasa na materiały i wartość działki.....nie wierzę, że odszkodowanie jest w stanie to uwzględnić... ;-(

      • 7 2

      • (1)

        jak sama powedziałaś, postawiłaś wszystko na jedną kartę, niestety, tego all-in`a zgarnie ktoś inny. Nigdy nie jest tak, że wygrywają wszyscy, ot, smutna rzeczywistość.....

        ze swojej strony dodam, że jeśli chodzi o odszkodowania to osoby które zostaną wywłaszczone, narzekać raczej nie będą... z tego co mi wiadomo (choćby po wykupach przy A1) ludzie generalnie byli BARDZO zadowoleni.

        • 1 3

        • Nowa ze wschodu niech pamięta, że pierwszy dom stawia się dla wroga,...

          ...drugi dla przyjaciela, a dopiero trzeci dla siebie. Więc będzie jeszcze zadowolona z tej obwodnicy.

          • 0 0

    • (1)

      Z planów zagospodarowania przestrzennego te tereny znajdują się w obrebie strefy ochrony ekspozycji dla historycznego układu ruralistycznego wsi Lublewo oraz zespołu dworsko-parkowego w Bielkowie.

      • 0 0

      • rura co?

        • 0 0

  • Protest protestem,

    a czy ktoś się zastanawiał nad sensownością tej drogi? Odpowiem sam. Nie można się zastanawiać nad czymś co nie istnieje.

    • 3 9

  • Ile jeszcze tajnych projektow ma GDDKiA w rękawie?

    Może by tak je wszystki pokazać, PRZEMYŚLEĆ i ZSYNCHORNIZOWAĆ? Wówczas nie byłoby drętwej gadki o kolejnej przebudownie właśnie przebudowywanego węzła. Generalnie dramat.

    • 11 2

  • Nic nie budować. Nic nie remontować.

    Niech się zakorkuje, rozpiepr.y, zawali. I PKeSów też nie wypuszczać! I nie odśnieżać tras poza miastem.

    • 20 0

  • trochę fallusnia

    Korytarz jest ok ale z poszczególnych 4 wariantów trzeba złożyć logiczną całość, aby droga była jak najmniej uciążliwa dla licznych mieszkańców. Poza tym ktoś na wysokim szczeblu powinien poruszyć problem braku koordynacji gmin z GDDKiA w zakresie wydawania pozwoleń na budowę oraz podczas obrotu nieruchomościami. Rozumiem że Gmina często sama nie wie co wymyśli GDDKiA ale właśnie to jest niedopuszczalne w XXI wieku.Żenada

    • 5 1

  • Bez sensu takie nawoływania (4)

    jak "BUDOWAĆ BUDOWAĆ BUDOWAĆ!". Po co to budować. Czy komuś jadącemu np. z Pruszcza do Chylonii będzie się chciało skręcać w Straszynie na nową obwodnicę, nadkładać kilkanaście czy ponad 20 km i z powrotem znaleźć się na istniejącej obwodnicy w Chwaszczynie? Kto tym w ogóle będzie jeździł. Przebudować dojażdy do istniejącej obwodnicy i od strony Trójmiasta i od strony Kartuz, Żukowa oraz dołożyć pas na obwodnicy.

    • 22 8

    • Przeciez obwodnica metropolitarna to nic innego... (1)

      ...jak pewna modyfikacja "nowej" DK20 i DK7 sprzed 3 lat. Przeciez to widac. Te drogi i tak mialy powstac tyle, ze teraz nazywa sie to obwodnica...

      • 4 0

      • Plany były znane...:(

        Ma Pan rację. I pewnie ludzie o tym wiedzą tyle że wszyscy chcą odsunąć drogę jak najdalej od siebie. Te wszystkie protesty i tak nic nie zmienią bo wszędzie w gminach mieszkają ludzie i każda nowa wersja napotkałaby na opór.

        • 1 0

    • bo to nie ty masz jezdzic :D (1)

      niemiaszek i rusek bedzie jezdzil nowa budowana odcinkami Via baltica :D

      • 1 3

      • Nauczcie się wreszcie, że via baltica to zupełnie inny region Polski...

        • 0 0

  • Do wójta Gminy Kolbudy - węzeł w Kolbudach (1)

    zamiast protestować to starać się ugrać jak najwięcej dla siebie i przybliżyć ją jak najbliżej samych Kolbud by odciążyć drogę 221, taka jest polityka racjonalnego myślenia i podtstawa rozwoju, a nie stawiać opór bez wpływu na realizację.

    • 27 3

    • Słuszna uwaga.

      Droga mogłaby pójść starym poligonem, a potem nad jeziorem na palach żeby się ludzie nie burzyli (pal sześć wędkarzy). A potem... jakoś to będzie.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane