• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: mieszkańcy zasypują drogowców protestami

Maciej Naskręt
2 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska. GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska.

Drogowcy protestów się nie obawiają, ale wydłużyli termin ich składania do 15 grudnia. Sprawdziliśmy, czego głównie dotyczą.



Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.. Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej..
..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery. ..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery.
Największą i najlepiej zorganizowana grupą protestujących są mieszkańcy gminy Kolbudy. Jednogłośnie opowiadają się za wariantem IV (brązowy na naszej mapie), który został odrzucony. Protestują przeciwko wszystkim czterem wariantom przebiegu korytarzy, wybranym przez projektantów Obwodnicy Metropolitalnej do Studium Korytarzowego.

- Nie chcemy, by droga ekspresowa przechodziła przez naszą gminę. Drogowcy powinni powrócić do wariantu czwartego - z drogą od Węzła Karczemki do Węzła w Chwaszczynie. Trasa przebiegałaby wtedy z dala od naszych domostw - mówi nam pani Ludmiła.

Drogowcy i projektanci przekonują, że nowa droga ekspresowa nie może zaczynać się w gdańskich Karczemkach.

- W takim przypadku węzeł Karczemki i Trasa W-Z byłyby przeciążone samochodami. Układ w tej formie nie odciąży też Obwodnicy Trójmiasta, co jest jednym z celów budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Stąd też droga ekspresowa musi łączyć się z Południową Obwodnicą Gdańska w Straszynie - mówi Robert Marszałek, zastępca dyrektora do spraw inwestycji w gdańskim oddziale GDDKiA.

Potwierdzają to także projektanci z poznańskiej spółki Lafrentz Polska. - Kierowców czekałyby dwie przebudowy Węzła Karczemki w ciągu jednej dekady. Pierwsza trwa już teraz. Druga nastąpiłaby podczas podłączania Obwodnicy Metropolitalnej. Należałoby poszerzyć przekroje niemal wszystkich jezdni, wiaduktów i łącznic, aby ruch odbywał się tam sprawnie. Łatwiej w tej sytuacji wyprowadzić ruch na węzeł w Straszynie i tam budować go od podstaw - tłumaczy Dariusz Jarysz, zajmujący się projektowaniem Obwodnicy Metropolitalnej.

Czy Trójmiasto potrzebuje Obwodnicy Metropolitalnej?

Tę tezę drogowcy wraz z projektantami i pracownikami Politechniki Gdańskiej chcą przedstawić mieszkańcom gminy Kolbudy na jeszcze jednym spotkaniu, które odbędzie się w tym tygodniu.

Czy przekonają do niej mieszkańców Kolbud? Asem w rękawie projektantów ma być propozycja modyfikacji korytarza, tak aby ten omijał miejscowość Lublewo po jej południowej, a nie jak planowano, po północnej stronie.

Mniej szczęścia mają mieszkańcy gminy Żukowo - drogowcy nie spotkają się z nimi powtórnie. Na spotkanie nalegają mieszkańcy Chwaszczyna. - Cztery warianty schodzą się w jedną linię w naszej miejscowości. O czym więc mamy tu dyskutować? Drogowcy zadecydowali za nas. Nie mamy żadnej alternatywy. Poza tym w naszej miejscowości będzie wzniesiony potężny węzeł - skrzyżowanie z Trasą Kaszubską, który negatywnie wpłynie na jakość naszego życia i środowisko - wzdycha pan Marcin.

Protestują także właściciele nieruchomości w miejscowościach położonych na południe od Chwaszczyna. Im jednak zależy na odsunięciu trasy dalej na zachód. Jak daleko? - Najlepiej poza granice naszej gminy - mówi pan Dariusz, mieszkaniec Banina.

Drogowcy i projektanci jednomyślnie podkreślają, że, mimo ogromnego oporu społecznego, przed budową nowej obwodnicy nie ma odwrotu.

Miejsca

Opinie (395) 6 zablokowanych

  • aby kolesiom się żyło lepiej

    jedyny cel to wydłużenie płatnej autostrady do węzła Gdynia Kacyk.

    inne cel - nikt nie potrafił wskazać.
    Obwodnica ta powinna być za Kolbudami i Żukowem i łączyć się z istniejącą obwodnicą na wysokości Redy lub Gdyni - trasa Kwiatkowskiego.

    • 2 0

  • co tam ludzie..drogi sa wazniejsze!

    bardzo prosze budujcie.. przez moj dom.. moja dzialke.. mozecie mnie przemielic i urzyc jako podklad jakby materialow zabraklo;)

    • 1 0

  • własnie kupiłam tam gdzie nie było planów trasy a teraz są trasa dodatkowa wymyslona po spotkaniu jako dodatkowy wariant

    • 1 0

  • dodatkowy pomaranczowy

    • 0 1

  • szkoda że nie ma takich projektów dla transportu zbiorowego

    Jeden pełny autobus to 50 samochodów mniej w korku, czyli jakieś 100 metrów korka na dwupasmowej drodze mniej. Jeden pociąg - nieporównywalnie więcej. Czemu nie można zrobić kolei promieniście rozchodzącej się po przedmieściach?

    Im więcej będzie dróg, tym więcej będziemy jeździć. Korki nie znikną.

    • 1 1

  • Pseudo protesty

    Podejscie Polakow - skoro idzie przez mojdom to chce zmienic trase aby szla przez dom sasiada! A jesli sie nie da to przez inna miejscowosc aby komus innemu szla "przez dom" ale nie mi? A pozniej bede pomstowal "gdzie sa te nowe autostrady, obwodnice, ekspresowki"?
    Ludzie - Najpierw spojrzcie na siebie i swoja krotkowzroczna logike!
    Ja mieszkam przy W-Z, wezme Karczemki i Obwodnicy; Mi to nie przeszkadza.
    Panowie z GDDKiA - budowac byle z glowa. Czemu te warianty takie "pokrecone", krete?

    • 2 0

  • Anka

    Jak to bedzie mialo isc przez moja dzialke to ja sie nie zgadzam

    • 0 0

  • Metropolia? ..... - to tylko Gdańsk a północ jak zwykle zapomniana

    Jaka to obwodnica metropolitarna? To obwodnica Gdańska, na której skorzystają miejscowości na wysokości Gdańska. Na północy wcina się w "połowie" Gdyni i tyle na temat rozwiązania problemu Północy. Tymczasem największe natężenie ruchu drogowego w Pomorskiem jest ....... w REDZIE !!! Niedawno wybito skutecznie z głowy marzenia o Obwodnicy Północnej a tu GDDKIA snuje plany dot. nowej obwodnicy Gdańska. Skoro ma być metropolitarna, niech obejmie również 120 tys. mieszkańców MTK i kolejne tysiące użytkowników z PÓŁNOCY!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane