• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: mieszkańcy zasypują drogowców protestami

Maciej Naskręt
2 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska. GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska.

Drogowcy protestów się nie obawiają, ale wydłużyli termin ich składania do 15 grudnia. Sprawdziliśmy, czego głównie dotyczą.



Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.. Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej..
..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery. ..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery.
Największą i najlepiej zorganizowana grupą protestujących są mieszkańcy gminy Kolbudy. Jednogłośnie opowiadają się za wariantem IV (brązowy na naszej mapie), który został odrzucony. Protestują przeciwko wszystkim czterem wariantom przebiegu korytarzy, wybranym przez projektantów Obwodnicy Metropolitalnej do Studium Korytarzowego.

- Nie chcemy, by droga ekspresowa przechodziła przez naszą gminę. Drogowcy powinni powrócić do wariantu czwartego - z drogą od Węzła Karczemki do Węzła w Chwaszczynie. Trasa przebiegałaby wtedy z dala od naszych domostw - mówi nam pani Ludmiła.

Drogowcy i projektanci przekonują, że nowa droga ekspresowa nie może zaczynać się w gdańskich Karczemkach.

- W takim przypadku węzeł Karczemki i Trasa W-Z byłyby przeciążone samochodami. Układ w tej formie nie odciąży też Obwodnicy Trójmiasta, co jest jednym z celów budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Stąd też droga ekspresowa musi łączyć się z Południową Obwodnicą Gdańska w Straszynie - mówi Robert Marszałek, zastępca dyrektora do spraw inwestycji w gdańskim oddziale GDDKiA.

Potwierdzają to także projektanci z poznańskiej spółki Lafrentz Polska. - Kierowców czekałyby dwie przebudowy Węzła Karczemki w ciągu jednej dekady. Pierwsza trwa już teraz. Druga nastąpiłaby podczas podłączania Obwodnicy Metropolitalnej. Należałoby poszerzyć przekroje niemal wszystkich jezdni, wiaduktów i łącznic, aby ruch odbywał się tam sprawnie. Łatwiej w tej sytuacji wyprowadzić ruch na węzeł w Straszynie i tam budować go od podstaw - tłumaczy Dariusz Jarysz, zajmujący się projektowaniem Obwodnicy Metropolitalnej.

Czy Trójmiasto potrzebuje Obwodnicy Metropolitalnej?

Tę tezę drogowcy wraz z projektantami i pracownikami Politechniki Gdańskiej chcą przedstawić mieszkańcom gminy Kolbudy na jeszcze jednym spotkaniu, które odbędzie się w tym tygodniu.

Czy przekonają do niej mieszkańców Kolbud? Asem w rękawie projektantów ma być propozycja modyfikacji korytarza, tak aby ten omijał miejscowość Lublewo po jej południowej, a nie jak planowano, po północnej stronie.

Mniej szczęścia mają mieszkańcy gminy Żukowo - drogowcy nie spotkają się z nimi powtórnie. Na spotkanie nalegają mieszkańcy Chwaszczyna. - Cztery warianty schodzą się w jedną linię w naszej miejscowości. O czym więc mamy tu dyskutować? Drogowcy zadecydowali za nas. Nie mamy żadnej alternatywy. Poza tym w naszej miejscowości będzie wzniesiony potężny węzeł - skrzyżowanie z Trasą Kaszubską, który negatywnie wpłynie na jakość naszego życia i środowisko - wzdycha pan Marcin.

Protestują także właściciele nieruchomości w miejscowościach położonych na południe od Chwaszczyna. Im jednak zależy na odsunięciu trasy dalej na zachód. Jak daleko? - Najlepiej poza granice naszej gminy - mówi pan Dariusz, mieszkaniec Banina.

Drogowcy i projektanci jednomyślnie podkreślają, że, mimo ogromnego oporu społecznego, przed budową nowej obwodnicy nie ma odwrotu.

Miejsca

Opinie (395) 6 zablokowanych

  • a co z portem i a1

    planowany wariant w przeciwieństwie do wcześniej rozważanych tras biegnących bardziej jest idiotyczny bo-
    hamuje rozwój gdańska południe
    nie łaczy portu i a1 z via baltica - co realnie odciążyłoby obecną obwobnicę
    planuje wybużenie kilkuset domów co przekracza budżet drogi

    • 0 1

  • gddkia nie dba o rozwój okolic trójmiasta

    nowa obwodnica jest potrzebna ale koniecznie przesunięta na zachód, budowanie obwodnic co 6 km mogli wymyślić tylko nasi \"geniusze\", berliński ring został zaprojektowany na 50 lat rozwoju Berlina, a Gdańsk nie będzie się mógł rozwijać na południe , przesunięcie na zachód umożliwiłoby też połączenie z Kwiatkowskiego i A1 (RUSOCIN) co usunęłoby dużo TIR-ów z obwodnicy.
    Adamowicz chyba zaspał- i nie dba o perspektywy dla Gdańska - Ale że prezydent Szczurek nic nic nie robi to mnie bardzo dziwi

    • 2 1

  • NAD TORAMI SKMKI

    POWINNA TEŻ POWSTAĆ DROGA SZYBKIEGO RUCHU DLA POPRAWY SYTUACJI W 3MIEŚCIE !!!

    • 2 0

  • wszystkie warianty ok (2)

    Jak dla mnie wszystkie warianty są dopuszczalne ( do dopracowania oczywiście) a wszelkie protesty to tylko podrzucenie kukułczego jaja sąsiednim wioskom i osiedlom pozdrawiam

    • 0 3

    • Proponuje abys

      poswiecil troche czasu i przeczyral wszystko raz jeszcze od poczatku, a wtedy zrozumiesz dlaczego te warianty sa zle.
      A moze wcale nie czytales od poczatku? Jesli tak to tym bardziej proponuje to zrobic.

      • 0 1

    • bzdura

      zaproponowane warianty nie są ok.
      właściwie jest to jeden wariant a rozbieżności mają tylko zkłócić mieszkańców - opinia zorientowanego inż.
      nie wiadomo dlaczego gddkia uparła się budować obwodnicę tak blisko miasta- trójmiasto po prostu się udusi
      zgadzam się, że powinna być przesunięta na zachód- oddalona jak ring berlina-to był by impuls do rozwoju tych terenów
      połaczenie zA1 i przedłużeniem kwiatkowskiego i via hanzeatica to dopiero jest rozwiązanie- tiry skróciłyby sobie drogę do A1

      • 3 1

  • budować ale z głową (1)

    koniecznie przesunąc plany na zachód
    połączyć z A1 RUSICIN
    połączyć z Przedłużeniem Kwiatkowskiego-LUDZIE WŁAŚNIE POGŁĘBIAMY PORT-
    jeszcze większe kontenerowce tam wpłyną i wszystkie pojadą obecną obwodnicą
    a na razie zrobić dwa pasma czyli fioletowy wariant

    • 0 1

    • piotr

      A może pobudować szerszą obwodnicę, bo za parę lat znowu przybędzie samochodów i kontenerów. A co dopiero będzie za 50 lat? To chyba miejsc na budowę zabraknie, nawet jak wytnie się wszystkie okoliczne lasy.

      • 1 0

  • Wariaty ok jeśli w ogóle kiedyś będzie na nie kasa (2)

    Warianty nie są złe. Z tego co sprawdzałam nie zakłada się wielu wyburzeń. Korytarz nie przebiega centralnie przez miejscowości a trochę z boku omijając domy. Wszędzie gdzieś ktoś mieszka więc walczmy o dogodne przejazdy, przejścia i ekrany !

    • 0 0

    • Joanna (1)

      A Ty myślisz, że budując wszędzie autostrady, doprowadzi to do zlikwidowania korków? Czy tak myślisz?

      • 0 0

      • !

        Wolałabym inwestycje w komunikację zbiorową i trasy rowerowe

        • 1 0

  • 2010-12-09 15:55 2010-12-09 15:55

    stowarzyszenie Kolbudy -nie może nic -mieli wybrać trase z zaproponowanych wskazali inną pomarańczową bo zdala od domostw ludzi ze stowarzyszenia ,możemy oprotestować swój wariant przy którym mieszkasz i tyle co to da

    • 0 0

  • w kolbudach nigdy nie miało być autostrady decyzja jest z CZERWCA 2010 dostali srodki z uni to buduj gdzie chcesz

    • 0 0

  • (1)

    czy wiecie jak wygląda trasa owej obwodnicy metropolitarnej ona nie rozwiąże problemu korków nic nie ma wpólnego z rozładowaniem obecnych w gdańsku to jedna wieka bzdura PIENIADZE Z UNI NA NOWE PROJEKTY na ROZBUDOWE OBECNEJ ŚRODKÓW Brak.

    • 0 0

    • DT

      Pieniądze na budowę nowych dróg, to pieniądze na większe korki. Tak jest na całym świecie.

      • 0 0

  • (1)

    widziałem projekt wjeżdzasz na autostrade zeby pojechać do Gdańska to z kolbud pojedziesz do Straszyna potem zawracasz w kierunku Gdanska i wjeżdzasz na starą obwodnicę na wysokości kowal czyli dodatkoew 12km IDIOTYZM

    • 1 0

    • No, ale liczy się

      ilośc asfaltu ibetonu na ziemi. Na tym polega rozwój właśnie. Jak najwięcej asfaltu, betonu i samochodów. Jak najmniej wolnej przestrzeni. Powinni wszyscy się cieszyć, aż do wyczerpania się ropy. Poużywajmy sobie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane