- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (255 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (104 opinie)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Obwodnica Metropolitalna: mieszkańcy zasypują drogowców protestami
Drogowcy protestów się nie obawiają, ale wydłużyli termin ich składania do 15 grudnia. Sprawdziliśmy, czego głównie dotyczą.
- Nie chcemy, by droga ekspresowa przechodziła przez naszą gminę. Drogowcy powinni powrócić do wariantu czwartego - z drogą od Węzła Karczemki do Węzła w Chwaszczynie. Trasa przebiegałaby wtedy z dala od naszych domostw - mówi nam pani Ludmiła.
Drogowcy i projektanci przekonują, że nowa droga ekspresowa nie może zaczynać się w gdańskich Karczemkach.
- W takim przypadku węzeł Karczemki i Trasa W-Z byłyby przeciążone samochodami. Układ w tej formie nie odciąży też Obwodnicy Trójmiasta, co jest jednym z celów budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Stąd też droga ekspresowa musi łączyć się z Południową Obwodnicą Gdańska w Straszynie - mówi Robert Marszałek, zastępca dyrektora do spraw inwestycji w gdańskim oddziale GDDKiA.
Potwierdzają to także projektanci z poznańskiej spółki Lafrentz Polska. - Kierowców czekałyby dwie przebudowy Węzła Karczemki w ciągu jednej dekady. Pierwsza trwa już teraz. Druga nastąpiłaby podczas podłączania Obwodnicy Metropolitalnej. Należałoby poszerzyć przekroje niemal wszystkich jezdni, wiaduktów i łącznic, aby ruch odbywał się tam sprawnie. Łatwiej w tej sytuacji wyprowadzić ruch na węzeł w Straszynie i tam budować go od podstaw - tłumaczy Dariusz Jarysz, zajmujący się projektowaniem Obwodnicy Metropolitalnej.
Czy przekonają do niej mieszkańców Kolbud? Asem w rękawie projektantów ma być propozycja modyfikacji korytarza, tak aby ten omijał miejscowość Lublewo po jej południowej, a nie jak planowano, po północnej stronie.
Mniej szczęścia mają mieszkańcy gminy Żukowo - drogowcy nie spotkają się z nimi powtórnie. Na spotkanie nalegają mieszkańcy Chwaszczyna. - Cztery warianty schodzą się w jedną linię w naszej miejscowości. O czym więc mamy tu dyskutować? Drogowcy zadecydowali za nas. Nie mamy żadnej alternatywy. Poza tym w naszej miejscowości będzie wzniesiony potężny węzeł - skrzyżowanie z Trasą Kaszubską, który negatywnie wpłynie na jakość naszego życia i środowisko - wzdycha pan Marcin.
Protestują także właściciele nieruchomości w miejscowościach położonych na południe od Chwaszczyna. Im jednak zależy na odsunięciu trasy dalej na zachód. Jak daleko? - Najlepiej poza granice naszej gminy - mówi pan Dariusz, mieszkaniec Banina.
Drogowcy i projektanci jednomyślnie podkreślają, że, mimo ogromnego oporu społecznego, przed budową nowej obwodnicy nie ma odwrotu.
Miejsca
Opinie (395) 6 zablokowanych
-
2010-12-04 09:37
a co z portem i a1
planowany wariant w przeciwieństwie do wcześniej rozważanych tras biegnących bardziej jest idiotyczny bo-
hamuje rozwój gdańska południe
nie łaczy portu i a1 z via baltica - co realnie odciążyłoby obecną obwobnicę
planuje wybużenie kilkuset domów co przekracza budżet drogi- 0 1
-
2010-12-04 10:26
gddkia nie dba o rozwój okolic trójmiasta
nowa obwodnica jest potrzebna ale koniecznie przesunięta na zachód, budowanie obwodnic co 6 km mogli wymyślić tylko nasi \"geniusze\", berliński ring został zaprojektowany na 50 lat rozwoju Berlina, a Gdańsk nie będzie się mógł rozwijać na południe , przesunięcie na zachód umożliwiłoby też połączenie z Kwiatkowskiego i A1 (RUSOCIN) co usunęłoby dużo TIR-ów z obwodnicy.
Adamowicz chyba zaspał- i nie dba o perspektywy dla Gdańska - Ale że prezydent Szczurek nic nic nie robi to mnie bardzo dziwi- 2 1
-
2010-12-04 19:19
NAD TORAMI SKMKI
POWINNA TEŻ POWSTAĆ DROGA SZYBKIEGO RUCHU DLA POPRAWY SYTUACJI W 3MIEŚCIE !!!
- 2 0
-
2010-12-04 22:26
wszystkie warianty ok (2)
Jak dla mnie wszystkie warianty są dopuszczalne ( do dopracowania oczywiście) a wszelkie protesty to tylko podrzucenie kukułczego jaja sąsiednim wioskom i osiedlom pozdrawiam
- 0 3
-
2010-12-05 10:33
Proponuje abys
poswiecil troche czasu i przeczyral wszystko raz jeszcze od poczatku, a wtedy zrozumiesz dlaczego te warianty sa zle.
A moze wcale nie czytales od poczatku? Jesli tak to tym bardziej proponuje to zrobic.- 0 1
-
2010-12-05 11:26
bzdura
zaproponowane warianty nie są ok.
właściwie jest to jeden wariant a rozbieżności mają tylko zkłócić mieszkańców - opinia zorientowanego inż.
nie wiadomo dlaczego gddkia uparła się budować obwodnicę tak blisko miasta- trójmiasto po prostu się udusi
zgadzam się, że powinna być przesunięta na zachód- oddalona jak ring berlina-to był by impuls do rozwoju tych terenów
połaczenie zA1 i przedłużeniem kwiatkowskiego i via hanzeatica to dopiero jest rozwiązanie- tiry skróciłyby sobie drogę do A1- 3 1
-
2010-12-07 16:55
budować ale z głową (1)
koniecznie przesunąc plany na zachód
połączyć z A1 RUSICIN
połączyć z Przedłużeniem Kwiatkowskiego-LUDZIE WŁAŚNIE POGŁĘBIAMY PORT-
jeszcze większe kontenerowce tam wpłyną i wszystkie pojadą obecną obwodnicą
a na razie zrobić dwa pasma czyli fioletowy wariant- 0 1
-
2010-12-07 20:51
piotr
A może pobudować szerszą obwodnicę, bo za parę lat znowu przybędzie samochodów i kontenerów. A co dopiero będzie za 50 lat? To chyba miejsc na budowę zabraknie, nawet jak wytnie się wszystkie okoliczne lasy.
- 1 0
-
2010-12-09 10:43
Wariaty ok jeśli w ogóle kiedyś będzie na nie kasa (2)
Warianty nie są złe. Z tego co sprawdzałam nie zakłada się wielu wyburzeń. Korytarz nie przebiega centralnie przez miejscowości a trochę z boku omijając domy. Wszędzie gdzieś ktoś mieszka więc walczmy o dogodne przejazdy, przejścia i ekrany !
- 0 0
-
2010-12-10 01:33
Joanna (1)
A Ty myślisz, że budując wszędzie autostrady, doprowadzi to do zlikwidowania korków? Czy tak myślisz?
- 0 0
-
2010-12-10 18:09
!
Wolałabym inwestycje w komunikację zbiorową i trasy rowerowe
- 1 0
-
2010-12-09 15:58
2010-12-09 15:55 2010-12-09 15:55
stowarzyszenie Kolbudy -nie może nic -mieli wybrać trase z zaproponowanych wskazali inną pomarańczową bo zdala od domostw ludzi ze stowarzyszenia ,możemy oprotestować swój wariant przy którym mieszkasz i tyle co to da- 0 0
-
2010-12-09 16:05
w kolbudach nigdy nie miało być autostrady decyzja jest z CZERWCA 2010 dostali srodki z uni to buduj gdzie chcesz
- 0 0
-
2010-12-09 16:21
(1)
czy wiecie jak wygląda trasa owej obwodnicy metropolitarnej ona nie rozwiąże problemu korków nic nie ma wpólnego z rozładowaniem obecnych w gdańsku to jedna wieka bzdura PIENIADZE Z UNI NA NOWE PROJEKTY na ROZBUDOWE OBECNEJ ŚRODKÓW Brak.
- 0 0
-
2010-12-10 01:35
DT
Pieniądze na budowę nowych dróg, to pieniądze na większe korki. Tak jest na całym świecie.
- 0 0
-
2010-12-09 16:26
(1)
widziałem projekt wjeżdzasz na autostrade zeby pojechać do Gdańska to z kolbud pojedziesz do Straszyna potem zawracasz w kierunku Gdanska i wjeżdzasz na starą obwodnicę na wysokości kowal czyli dodatkoew 12km IDIOTYZM
- 1 0
-
2010-12-10 01:37
No, ale liczy się
ilośc asfaltu ibetonu na ziemi. Na tym polega rozwój właśnie. Jak najwięcej asfaltu, betonu i samochodów. Jak najmniej wolnej przestrzeni. Powinni wszyscy się cieszyć, aż do wyczerpania się ropy. Poużywajmy sobie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.