• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: mieszkańcy zasypują drogowców protestami

Maciej Naskręt
2 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska. GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska.

Drogowcy protestów się nie obawiają, ale wydłużyli termin ich składania do 15 grudnia. Sprawdziliśmy, czego głównie dotyczą.



Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.. Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej..
..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery. ..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery.
Największą i najlepiej zorganizowana grupą protestujących są mieszkańcy gminy Kolbudy. Jednogłośnie opowiadają się za wariantem IV (brązowy na naszej mapie), który został odrzucony. Protestują przeciwko wszystkim czterem wariantom przebiegu korytarzy, wybranym przez projektantów Obwodnicy Metropolitalnej do Studium Korytarzowego.

- Nie chcemy, by droga ekspresowa przechodziła przez naszą gminę. Drogowcy powinni powrócić do wariantu czwartego - z drogą od Węzła Karczemki do Węzła w Chwaszczynie. Trasa przebiegałaby wtedy z dala od naszych domostw - mówi nam pani Ludmiła.

Drogowcy i projektanci przekonują, że nowa droga ekspresowa nie może zaczynać się w gdańskich Karczemkach.

- W takim przypadku węzeł Karczemki i Trasa W-Z byłyby przeciążone samochodami. Układ w tej formie nie odciąży też Obwodnicy Trójmiasta, co jest jednym z celów budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Stąd też droga ekspresowa musi łączyć się z Południową Obwodnicą Gdańska w Straszynie - mówi Robert Marszałek, zastępca dyrektora do spraw inwestycji w gdańskim oddziale GDDKiA.

Potwierdzają to także projektanci z poznańskiej spółki Lafrentz Polska. - Kierowców czekałyby dwie przebudowy Węzła Karczemki w ciągu jednej dekady. Pierwsza trwa już teraz. Druga nastąpiłaby podczas podłączania Obwodnicy Metropolitalnej. Należałoby poszerzyć przekroje niemal wszystkich jezdni, wiaduktów i łącznic, aby ruch odbywał się tam sprawnie. Łatwiej w tej sytuacji wyprowadzić ruch na węzeł w Straszynie i tam budować go od podstaw - tłumaczy Dariusz Jarysz, zajmujący się projektowaniem Obwodnicy Metropolitalnej.

Czy Trójmiasto potrzebuje Obwodnicy Metropolitalnej?

Tę tezę drogowcy wraz z projektantami i pracownikami Politechniki Gdańskiej chcą przedstawić mieszkańcom gminy Kolbudy na jeszcze jednym spotkaniu, które odbędzie się w tym tygodniu.

Czy przekonają do niej mieszkańców Kolbud? Asem w rękawie projektantów ma być propozycja modyfikacji korytarza, tak aby ten omijał miejscowość Lublewo po jej południowej, a nie jak planowano, po północnej stronie.

Mniej szczęścia mają mieszkańcy gminy Żukowo - drogowcy nie spotkają się z nimi powtórnie. Na spotkanie nalegają mieszkańcy Chwaszczyna. - Cztery warianty schodzą się w jedną linię w naszej miejscowości. O czym więc mamy tu dyskutować? Drogowcy zadecydowali za nas. Nie mamy żadnej alternatywy. Poza tym w naszej miejscowości będzie wzniesiony potężny węzeł - skrzyżowanie z Trasą Kaszubską, który negatywnie wpłynie na jakość naszego życia i środowisko - wzdycha pan Marcin.

Protestują także właściciele nieruchomości w miejscowościach położonych na południe od Chwaszczyna. Im jednak zależy na odsunięciu trasy dalej na zachód. Jak daleko? - Najlepiej poza granice naszej gminy - mówi pan Dariusz, mieszkaniec Banina.

Drogowcy i projektanci jednomyślnie podkreślają, że, mimo ogromnego oporu społecznego, przed budową nowej obwodnicy nie ma odwrotu.

Miejsca

Opinie (395) 6 zablokowanych

  • niema czego sie bac! (4)

    nie rozumiem dlaczego wszyscy się tak boja miec drogi ekspresowej blisko domu? sam mieszkam okolo 200m od wezla karczemki. ruchu z obwodnicy praktycznie nie slysze (mam zwykle plastikowe okna i dom starej konstrukcji). dzieki bliskosci takiej arteri mam swietne polaczenie z miastem !!! ludzie obudzcie sie! dobra infrastruktura drogowa to klucz do rozwoju miasta!

    • 7 8

    • krzysiek

      A co będzie ja się skończy ropa naftowa?

      • 2 0

    • Nie rozumiesz problemu - odnieś się do argumentów !!!

      • 0 0

    • jaki rozwój?!!!!

      jaki rozwój- płatna sześciopasmowa droga do obecnych węzłów obwodnicy
      blokada budownictwa mieszkaniowego w gdańsku południe
      wysiedlenie kilkuset rodzin gdy wariant zachodni to tylko kilkadziesiąt
      żaden TIR nie nadłoży drogi i wybieże obecną obwodnicę- ludzie oni są rozliczani z kilometrów i paliwa

      • 0 0

    • jakie połączenie zeby dojechać do gdanska trzeba najpierw do straszyna i z powrotem na obwodnice w kierunku gdanska patrz mapa

      • 0 0

  • dlaczego w USA nie buduja jak w PL ? jednopasmowych drog czy dwupasmowych? why? (3)

    jak buduja to z przyszloscia bo wiedza ze aut ty przybywa i ludzi tez i dlatego tu sa 16 pasmowe drogi !!!! 8 na 8 i gites majonez !!! a w PL only protesty i zakazy i zaby i tam cos i po co to komu ?! budowac nie gadac i tyle !

    • 5 8

    • driver

      My żyjemy w Polsce nie w USA. I wolę polskie żaby od amerykańskich autostrad. Zresztą Twoje miejsce jest w USA.

      • 3 2

    • Pewnie ze z przyszloscia.

      Jak Polska bedzie miala takie mozliwosci przestrzenne jak USA, kraj w ktorym sa stany (a u Nas wojewodztwa) wieksze od calej Polski to bedziemy rowniez budowac 16 pasmowe autostrady i nie tylko.
      Ale niestety teraz musimy zejsc na ziemie i budowac na miare Naszych mozliwosci.

      • 0 1

    • Ilość pasów zależy od natężenia ruchu. Nikt nawet w USA nie buduje szerszych dróg od tych jakie aktualnie są potrzebne. Jeśli przewiduje się zwiększenie natężenia ruchu, to zostawia się rezerwę i szersze pobocza, oraz dłuższe wiadukty nad drogami.

      • 0 1

  • ponad 8 tys,. domów do wyurzenia - czy to jest rozwiązanie problemu ??? (1)

    wiekszość osób piszacych komentarze tak naprawde wogóle nie zna problemu - może warto jednak poczytać a dopiero wtedy się wypowiadać - do wyburzenia jest ponad 8 tys. !!! domów, wszystkie warianty przedstawione przez GDDKiA są nie do przyjęcia nie tylko ze względu na mieszkanców ale i środowisko , które nas otacza, resztki przyrody , rezerwaty i natura 2000 są istotne dla naszego środowiska. Wszyscy chemy usprawnienia komunikacji, wszyscy chemy podróżować po komfortowych, ezkolizyjnych drogach , ale do tych celów można wykorzystać istniejące już węzły, które dopiero co są w udowie. Może warto wykorzystać możliwości , które juz mamy poprzez poszerzenie np. owodnicy ... Może zastanowimy sie po co są rozudowywane węzły, które do nikąd nie prowadzą , komu to jest potrzene - to wszystko za nasze pieniądze - MASAKRA !!! Rozwijajmy się , ale myślmy o konsekwencjach , myślmy o ludziach , przyrodzie , rezerwatach i o szczatkach pięknej natury, która została nam w okolicach Gdańska.

    • 10 1

    • Zainteresowana

      Zapewniam Ciebie, że ogromna większość wypowaidających się na tym portalu samochodziarzy ma w pupie: obszary Natura 2000, środowisko naturalne, rezerwaty i przyrodę w ogóle i dopóki im ropa się nie skończy do ich samochodów, to nie zrozumieją problemu środowisko-człowiek, a i wtedy też nie zrozumieją. Dotyczy to również nie tylko GDDKiA pomimo ich fałszywej marketingowo-medialnej troski o środowisko, ale i polityków i smaorządowców. Moim zdaniem człowiek genralnie rabuje przyrodę w imię wygody. I to nie tylko w okolicach Gdańska, ale na całym świecie. Dziś samochód i INFRASTRUKTURA, która i tak korków nigdzie na świecie nie zmniejsza jest priotytetm jakichkolwiek działań. Czasy są złe dla przyrody, bardzo złe. Nie licz w Polsce na zrozumienie dla środowiska, przyszłości, rozwoju zrównoważonego. Nie w Polsce. My wrażliwcy musimy iśc do piachu. Może GDDKiA zrozumie, że gdy zostanie wybetonowany ostatni skrawek ziemi, że nie można jeść pieniędzy.

      • 5 1

  • Podstawowe pytania.

    Czy chodzi jedynie o odciazenie juz istniejacej drogi expresowej? Czy chodzi o rozwoj przy-trojmiejsckich gmin? Jezeli o jedno i drugie to inwestycja powina siegac tych gmin ktore maja najwieksze predyspozycje do pomyslnego \"dolaczenia\" lub jak kto woli do poszerzenia atrakcyjnosci inwestucyjnej Trojmiasta.

    • 3 0

  • Zarazem zgadzam sie z mieszkancami ze (1)

    drogi nie powinny byc budowane trzy metry od okien budynkow mieszkalnych! jak to zostalo zrobione przy domach na trasie do Nowego Dworu Gdanskiego. Uwazam to za najzwyklejsza drwine z ludzkiego zdrowia i zycia.

    • 8 1

    • no tak 3 mb to za blisko minimum 100 - 200 mb ( też mało ale lepiej niz te 3 mb ) + ekrany obowiązkowo

      • 2 0

  • Myślę że trzeba budować ale te warianty są zbyt blisko obwodnicy powinna iśc ona tak za żukowem bo Gdańsk się rozwija i ta droga powinna omijać osiedla i przebiegać przez pola i lasy.

    • 8 1

  • Drogowcy i projektanci jednomyślnie podkreślają, że, mimo ogromnego oporu społecznego, przed budową nowej obwodnicy nie ma

    odwrotu. Ktoś będzie miał gorzej, by ktoś lepiej mógł mieć.

    • 1 2

  • Buraki i inne warzywa (2)

    k..... wam buraki dogodzić jest niemożliwe.Kiedy tylko można narzekacie że nie ma dróg.Jak chcą je wam budować to jest zle.Chcecie jezdzic dalej po polach to proszę bardzo ale nie każdy mieszka w krzakach i po pracy chce wrócić do domu przed północą!!

    • 4 7

    • (1)

      Ale ta droga nie spowoduje, że będziesz szybciej w domu - no chyba, że mieszkasz w Warszawie. To jest właśnie fałszywy argument, którym się GDDKiA posługuje. TO JEST NIEPRAWDA !!!

      • 4 3

      • dokładnie MR ma racje!!!!! a nawet jak będziesz jechał 20-30 km ta trasą ekspresową to szybciej czy później bedziesz stał w korkach i wdychał spaliny, bo zjazdy do 3miasta są niedostosowane do przyjmowania ruchu.

        • 3 0

  • Kłamstwo za kłamstwem, panie Jarysz

    Plany budowy S7 - dwupasmówki do ZSukowa od węzła Karczemki Kiełpińskie były od jakich 10 lat. GDAKA po ptostu spartoliła projekt przebudowy węzła bo był robiony na gwałt żeby zdążyc na Euro. A ponieważ niby zawsze jest za mało pieniedzy wiec projekt zrobli tak ze nie uwzglednili dwupasmówki na Zukowo. Teraz zwalaja winę na złych mieszkańcó Kolbud którzy jakoby narażają innychna \"dwukrotną przebudowę węzłą w ciągu dekady\" . Co za wredna manipulacja.

    Po drugie drogi o chrakterze autostrady powinny być planowane lata wcześniej a nie nagle zgruszki pietruszki. Lata całe GDAKA gadała o dwupasmoewej S7 do Żukowa i stamtąd dwupasmowej 20 do Chwaszczyna. gadała gadał a jak przychodzi co do czego to nagle sie okazuje że droga ma iść przez Lublewo i Sulmin.


    \"Inwestor protestów sie nie boi\" - co za bezczelność!
    miało być tanie państwo a jest aroganckie draństwo.

    • 9 2

  • Budować , ale z głową

    Trzeba znowu przypomnieć - PROTESTY MIESZKAŃCÓW NIE DOTYCZĄ BUDOWY - DOTYCZĄ DURNEGO PRZEBIEGU !!! Proszę wszystkich, którzy się wypowiadają , żeby nie stosowali uproszczeń typu : wieśniaki nie chcą. OM zaprojektowano przez sypialnię Trójmiasta - co byłoby nie do przyjęcia w cywilizowanych krajach. Protestujący chcą albo jej odsunięcia (duży 30-50 km ring), albo przebudowy istniejącej obwodowej. Pamiętajcie, że analizy ruchu wykazały, że większość tranzytu wciąż będzie korzystać z istniejącej obwodowej. A nawet w dokumentach oficjalnych jest to element systemu MIĘDZYNARODOWEGO !!! (NAZWIJMY PO IMIENIU - VIA BALTICA)

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane