• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: mieszkańcy zasypują drogowców protestami

Maciej Naskręt
2 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska. GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska.

Drogowcy protestów się nie obawiają, ale wydłużyli termin ich składania do 15 grudnia. Sprawdziliśmy, czego głównie dotyczą.



Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.. Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej..
..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery. ..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery.
Największą i najlepiej zorganizowana grupą protestujących są mieszkańcy gminy Kolbudy. Jednogłośnie opowiadają się za wariantem IV (brązowy na naszej mapie), który został odrzucony. Protestują przeciwko wszystkim czterem wariantom przebiegu korytarzy, wybranym przez projektantów Obwodnicy Metropolitalnej do Studium Korytarzowego.

- Nie chcemy, by droga ekspresowa przechodziła przez naszą gminę. Drogowcy powinni powrócić do wariantu czwartego - z drogą od Węzła Karczemki do Węzła w Chwaszczynie. Trasa przebiegałaby wtedy z dala od naszych domostw - mówi nam pani Ludmiła.

Drogowcy i projektanci przekonują, że nowa droga ekspresowa nie może zaczynać się w gdańskich Karczemkach.

- W takim przypadku węzeł Karczemki i Trasa W-Z byłyby przeciążone samochodami. Układ w tej formie nie odciąży też Obwodnicy Trójmiasta, co jest jednym z celów budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Stąd też droga ekspresowa musi łączyć się z Południową Obwodnicą Gdańska w Straszynie - mówi Robert Marszałek, zastępca dyrektora do spraw inwestycji w gdańskim oddziale GDDKiA.

Potwierdzają to także projektanci z poznańskiej spółki Lafrentz Polska. - Kierowców czekałyby dwie przebudowy Węzła Karczemki w ciągu jednej dekady. Pierwsza trwa już teraz. Druga nastąpiłaby podczas podłączania Obwodnicy Metropolitalnej. Należałoby poszerzyć przekroje niemal wszystkich jezdni, wiaduktów i łącznic, aby ruch odbywał się tam sprawnie. Łatwiej w tej sytuacji wyprowadzić ruch na węzeł w Straszynie i tam budować go od podstaw - tłumaczy Dariusz Jarysz, zajmujący się projektowaniem Obwodnicy Metropolitalnej.

Czy Trójmiasto potrzebuje Obwodnicy Metropolitalnej?

Tę tezę drogowcy wraz z projektantami i pracownikami Politechniki Gdańskiej chcą przedstawić mieszkańcom gminy Kolbudy na jeszcze jednym spotkaniu, które odbędzie się w tym tygodniu.

Czy przekonają do niej mieszkańców Kolbud? Asem w rękawie projektantów ma być propozycja modyfikacji korytarza, tak aby ten omijał miejscowość Lublewo po jej południowej, a nie jak planowano, po północnej stronie.

Mniej szczęścia mają mieszkańcy gminy Żukowo - drogowcy nie spotkają się z nimi powtórnie. Na spotkanie nalegają mieszkańcy Chwaszczyna. - Cztery warianty schodzą się w jedną linię w naszej miejscowości. O czym więc mamy tu dyskutować? Drogowcy zadecydowali za nas. Nie mamy żadnej alternatywy. Poza tym w naszej miejscowości będzie wzniesiony potężny węzeł - skrzyżowanie z Trasą Kaszubską, który negatywnie wpłynie na jakość naszego życia i środowisko - wzdycha pan Marcin.

Protestują także właściciele nieruchomości w miejscowościach położonych na południe od Chwaszczyna. Im jednak zależy na odsunięciu trasy dalej na zachód. Jak daleko? - Najlepiej poza granice naszej gminy - mówi pan Dariusz, mieszkaniec Banina.

Drogowcy i projektanci jednomyślnie podkreślają, że, mimo ogromnego oporu społecznego, przed budową nowej obwodnicy nie ma odwrotu.

Miejsca

Opinie (395) 6 zablokowanych

  • Pracownicy Politechniki

    Wstyd....

    • 9 0

  • PG

    A jakim cudem PG zawsze występuje z GDDKiA - jakiś przetarg wygrali na współpracę?

    • 6 1

  • no jo nowobogackie sie na kaszubskie pola przeniosły, ze swoich \"apartamentów\" w falowcu

    a teraz im wszystko przeszkadza, a to obwodnica, a to spalarnia w Szadółkach, a to wiatraki, a to inne s****, a niech sobie protestują, jak tylko zima puści, to brać się ostro do budowy !, nowobogackie szczekają a budowa rusza dalej, ku zadowoleniu pozostałych

    • 3 8

  • Budowac i koniec (10)

    Nie przejmować się tam bredniami jakiś \"leśnych krasnali\" . Ludzie nie dorośli do cywilizacji najlepiej odłączyć im prąd gaz i wodę. Osowa i trasę lęborską też załatwili jacyś \"krasnoludy z zarośli\" i dziwne, że nie wysiedlono ich i przez paru \"Czukczów\" czy innych Eskimosów przed 2050 rokiem Spacerowa nie zmieni się w ogóle . Nie wiem co to za zwyczaje pytać się jakiś tam ludzi

    • 7 9

    • (6)

      co za totalny brak jakichkolwiek uczuć, tylko czlowiek fascynujacy sie miastem i spallinami oraz totalny egoista moglby napisac cos takiego, Ciekawe czy gdyby PANA postanowiono wysiedlic z domu na ktory pracowal Pan latami, i wkladal w niego cale swoje serce to tez bylby Pan taki \"do przodu\" - czasem warto sie zastanowic . Nigdy nie mozna dopasowac kazdemu,ale nie wierze ze nie mozna obmyslic takiego wariantu ktory moglby nie pozbawic wielu mieszkancow ich dotychczasowego miejsca zamieszkania.

      • 6 0

      • Wyższa koniecznosc waść . Na zachodzie nie pitola się (5)

        z jakimiś tam ludzikami. Samochody i drogi są wszędzie, więc jak się nie podoba to niech kupią sobie las i postawią tam szałas. Ma być komunikacja a nie skansen , miasto ma się rozwijać i nie interesuje mnie zdanie kogoś tam bo on ma wąty, tak właśnie załatwiono trasę lęborska bo komuś nie podobało się. Na Osowej jest wiele miejsc pod planowane w latach 70-tych drogi co jest na planach a tam buduje się blokowiska i później jakiemuś Lemingowi nie będzie pasiło, że ktoś śmie drogę budować bo on w wieku 60 kilku lat jak spłaci klitkę w bloczku nie będzie mógł kotów dokarmiać bo samochody mu je spłoszą

        • 0 4

        • .....wyzsza koniecznosc wasc. Na zachodzie nie pitola sie......

          Nie ma sprawy przestanmy sie pitolic ale nie tylko w tym temacie. Przestanmy tez sie cackac z gornikami, stoczniowcami i z cala reszta. Przeciez na zachodzie tak robia, to czemu nie u nas.

          • 1 0

        • Dziedzi (2)

          Zachód dla mnie nie jest autorytetem. W czasach stalinowskich dla dziedzica roawój stanowiły dymiące kominy, odwracanie rzek i zatrute rzeki, a dziś beton.

          • 2 1

          • (1)

            Mylisz waść epoki ...A co do rozwoju - to Hutę w Krakowie nie wybudował \"zgniły zachód\" tylko komuniści, na zachodzie po 1945 takich przypadków nie było. Ale jak rozumiem blisko ci do towarzyszy ze wschodu (podobnie jak naszym obecnym wodzom)...

            • 0 0

            • KD

              Czytaj uważnie: „w czasach stalinowskich dla dziedzica (to nick) rozwój stanowiły dymiące kominy..”

              Gdzie ja tu popieram czasy komunizmu?

              • 0 0

        • Jesteś ignorantem - OM wymaga wysiedlenia nie ludzi \"ze wsi\" , ale mieszkańców \"sypialni trójmiejskiej\" i zobacz ile domów ma być zburzonych - w najmniej zamieszkałej gminie - Kolbudy przez którą projekt przechodzi głównie przez lasy i to tylko kilka kilometrów w najbardziej łagodnej wersji jest to 15 domów i 50 innych obiektów - czyli całość oznacza liczby wyrażone najprawdopodobniej nie w setkach, ale w tysiącach domów !!!! A przecież wyburzamy tylko to co jest na trasie - a co z tymi wokół ??? Można ją zbudować dalej (tak jak na zachodzie) albo rozbudować obwodową - niech to do ciebie dotrze

          • 1 0

    • Tobie dziedzicu przez kuchnie i duży pokój, budować budować, a Ty spie...aj do piwnicy mieszkac (1)

      • 1 1

      • Ja mam salon i jadalnię i kilka pokoi

        do tego 2 garaże a pokój mam dla pokojówek

        • 0 0

    • Jesteś na usługach GDDKiA - albo potomkiem myśli Stalina, Hitlera itp. A my jesteśmy potomkami narodu w którym wolności obywatela do stanowienia o swoim kraju były zawsze na pierwszym miejscu. Proponuje przenieść się do sąsiadów ze wschodu - tam myślą tak jak ty. Pomieszkaj tam chwilę a potem wróć na te forum i podziel się z nami swoim doświadczeniem, a jeśli nie możesz to polecam lekturę Zofii Kossak : \"Pożoga\", jestem pewien , że spojrzysz inaczej.

      • 0 0

  • ta, bo jeździć chce każdy ale mieszkać przy drodze to już nie. I wszyscy wołają byle nie u nas, a sytuację sąsiadów mają w pupie. Nie przejmować się jedną gminą i walcować ten asfalt dla dobra większości.

    • 1 3

  • \" Świetny projekt\" , a te węzły wszystkie koniczynki , bezkolizyjne brawo, brawo.

    To studium to sen wariata, co to rozwiązuje Straszyn z Chwaszczynem łączy, kto tego potrzebuje. Jaki ruch tamtędy? Z Warszawy na Lębork czy Słupsk? Bo już na Koszalin czy Szczecin to chyba inną drogą, a Via Baltica też chyba by lepiej puścić tropem starej betonki Wałcz, Chojnice,Starogard, Malbork, Elbląg i dalej na Kaliningrad. Dla mieszkańców Trójmiasta zrobić super węzeł w okolicy Dąbrowy typu koniczyna, albo Trasę Kwiatkowskiego połączyć z drogą Kaszubską i zrobić dwa porządne połączenia z lotniskiem np. przez Słowackiego i węzeł Karczemki, lub wreszcie poprawić bublowaty węzeł na Osowie ze światłami dla właczjących się do ruchu z C.H. Real tynelik lub rondo.

    • 11 2

  • jak mowi kapitan bomba tempe h...je (2)

    wszystko chcecie ale byle nie blisko nas,a ja mam to w d..pie,lepsze dojazdy lepsze ceny gruntu ,won na wsie a nie do przyszlych dzielnic,chcecie miec cisze i spokoj to na plaze i przyzwyczajac sie do piachu!

    • 2 2

    • ss

      A wsie to nie będą przyszłe dzielnice?

      • 1 0

    • te kapitan

      Lepsze dojazdy? A jak chcesz dojechac nawet jak masz autostrade pod nosem jak najblizszy wezel jest oddalony o ladnych pare kilometrow?
      Lepsze ceny? No chyba ze akurat jakas nowo powstajaca stacja benzynowa zechce wykupic twoja dzialke za grosze...
      Sorry ale sloma z falowca wychodzi ci z butow.

      • 2 0

  • Po co taka obwodnica??? (4)

    Nie nadaje se dla mieszkancow miejscowosci przez ktore przebiega bo tam juz sa drogi. Nie jest potrzebna mieszkancom Trojmiasta bo jest za daleko.

    Lepiej zeby zamiast wydawac kase na niepotrzebna inwestycje otworzyli droge przez lotnisko (ktora jakies glaby z GDDKiA zamknely nie baczac na interes wszystkich mieszkancow) zeby odciazyc drogi dojazdowe do Gdanska i na same lotnisko.

    • 13 2

    • jedno i drugie jest potrzebne ! (1)

      • 1 2

      • jeden taki

        A ja uważam że jest potrzebna zbaetonowanie wszysykiego.

        • 1 2

    • potrzebna... (1)

      żeby wszyscy, którzy jadą ze wschodu na zachód albo z zachodu na wschód lub z południa na północ a nie mają czego szukać w Gdańsku, mogli nas ominąć i nie robić tłoku w mieście/na obwodnicy wewnętrznej.

      • 0 1

      • ...niepotrzebna

        Problemem NIE JEST przpustowosc obwodnicy! Problemem sa dojazdy do niej Z Gdanska, Sopotu i Gdyni. Ruch tranzytowy moze sobie spokojnie jechac obwodnica. I tak za obwodnica trafi na duzo gorsze drogi o malej przepustowosci.

        Spojrz sobie na mape Polski - na polonc od 3miast nic nie ma wiec po co ktos mialby tam jechac??? Taka samo dla podrozujacych wschod - zachod: po co jechac droga po luku w kierunku polnoc - poludnie?

        • 1 0

  • Ech... Wy samochodziarze

    Jesteście żałośni. Nawet nie rozumiecie podstawowych praw natury.

    • 1 2

  • Kolbudy (1)

    najlepiej zlikwidować u nich wszystkie drogi - ciekawe jak będą wtedy gadać.

    • 1 5

    • LeD

      Dla mnie byłoby super. Niestety niemożliwe

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane